Kysymys

laskusta!

  • 22 tammikuu 2009
  • 28 kommenttia
  • 3899 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
miksi tutullani tulee, kerran pari per viikko n.200e laskuja vaikka sillä on paketti minkä summana n.50e/kuussa?
eikä hän edes käytä paljoa puhelinta jne...
ihan hämillään ollaan hänen kanssaan.

28 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Kannattanee katsoa laskun erittelystä ja vielä tarkemmin Oma Saunalahden puheluerittelystä, mistä siinä oikein laskutetaan.
Käyttäjätaso 1
hän vain txt jonkun verran&pakkoliset puhelut soittaa,mutta muuten ei käytä puhelinta eikä gprs palveluita.
näin ollut jo ihan liian kauan eikä saunalahti tee asialle yhtään mitään.
Käyttäjätaso 2
Jos laskuissa on virheitä, niistä voi tehdä kirjallisen valituksen esim. web-lomakkeella tai postitse (Saunalahti, Ratavartijankatu 3, 00520 Helsinki).
http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/laskutus.php

Kannattaakohan muuten edes pitää sitä 50 eur/kk pakettia, jos vain tekstailee jonkun verran ja pakolliset puhelut soittaa?
Käyttäjätaso 1
hänellä paketissa yli 23e/kk maksulla oleva kännykkä,niin sen takia n.50e/kk menee laskuun...

tuonne tehtävä valitus kyllä,koska ihan alussa hänellä kerran oli 50e lasku,mutta sen jälk. alkannut tulla kerran pari viikossa 200e laskuja,kaikissa eri eräpv.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onkos kaverisi tutkinut oma.saunalahdesta esim edellisen kuukauden puheluerittelyä?
Käyttäjätaso 1
kyllä hän on&ei kyllä täsmää mitenkään...
saunikseen on soitellut ja aina sanotaan,että pitää mukamas laskut paikkaansa
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onkos tuo liittymä kaverisi omistuksessa? Liittymän omistaja voisi pyytää selvityksen Saunalahdelta lähettämällä kyselyn tuolta Kaakkurin aiemmin antaman linkin takaa avautuvalla lomakkeella. Kannattaa panostaa kyseisen lomakkeen täyttämiseen. Voisi vaikkapa kirjoittaa sinne esimerkin jostakin väärin laskutetusta puhelusta. Esimerkkipuhelusta sitten tulisi siihen lomakkeeseen merkitä todellinen kesto ja vastaanottaja.

Kannattaa myös katsoa, onko liittymätyyppi vahingossa tullut vaihdettua. Jos puhelimessa näkyy puhelutiedoissa ainakin osa soitetuista puheluista, voisi verrata niitä puheluerittelyn tietoihin. Näkyykö puheluerittelyssä jotain odottamattomia palvelunumeroveloituksia?

Ihan ensimmäisenä kannattaisi laittaa oma.saunalahdesta puheluille ja tekstiviesteille hyötynumeroestot kuntoon. Ei tule mitään lisämaksullisia palveluita perille.

Tässä nyt ainakin jotain tutkittavia asioita.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Tosiaan paljonko niitä palveluviestejä on lähetelty? Entä vastattu johonkin nettikisaan ja vastauksen saamiseksi edellytetään numeron antoa, jotta saa koodin sivun avaamiseen. Tämä sitten johtaa kestotilaukseen. Eli kiva miina.

Pienellä räknäyksellä liittymänä lienee Tuplapaketti. Nykyään kun yritykset mitä enemissä määrin lisäävät yritysnumeroide käyttöä, niin niihin soittaminen ei kuulu pakettiminuutteihin. Kaiken lisäksi niistä revitään suurempaa hintaa kuin lankanumeroista. Silti numeroita mainostetaan paikallispuhelun hintaisena vaikka näin ei ole. Nämä numerot alkavat seuraavilla aluilla 010, 020, 029, 030, 075 ja 076.
Käyttäjätaso 2


Tosiaan paljonko niitä palveluviestejä on lähetelty? Entä vastattu johonkin nettikisaan ja vastauksen saamiseksi edellytetään numeron antoa, jotta saa koodin sivun avaamiseen. Tämä sitten johtaa kestotilaukseen. Eli kiva miina.

Pienellä räknäyksellä liittymänä lienee Tuplapaketti. Nykyään kun yritykset mitä enemissä määrin lisäävät yritysnumeroide käyttöä, niin niihin soittaminen ei kuulu pakettiminuutteihin. Kaiken lisäksi niistä revitään suurempaa hintaa kuin lankanumeroista. Silti numeroita mainostetaan paikallispuhelun hintaisena vaikka näin ei ole. Nämä numerot alkavat seuraavilla aluilla 010, 020, 029, 030, 075 ja 076.

luusis että  kyseessä olis harhaan johtavaaq hinnottelua  mutta näin  ei taida olla kun kuluttajavirtasto  ei ole puuttunut
hintojen ilmoittelu käytäntöön


Jos tiedät yrityksen joka kusettaa noissa hinnoissa, tee kuluttajavirastolle ilmianto asiasta. Itse en voi niitä tehdä, koska en tuollaisiin numeroihin soittele, joten en tiedä todellista veloitustakaan.

Kuluttajavirastohan on esittänyt vaatimuksen, että aina kun ns. yritysnumero ilmoitetaan pitää kertoa myös puhelun hinta. Hinta pitäisi kertoa myös jonotiedotteessa kuten sekin, että jonotus on maksullinen. Huom. Tämä siis koskee yritysnumeroita ei normaalimaksullisia numeroita.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Voi olla vedätystä, mutta ainakin aluksi kun laskua kertyy voinee operaattori lähettää laskun tiuhemmin kuin kuukaudessa. Summa viittaa siihen. Äkkiä tuollainen 200 ekee/ 2 viikkoa tulee, jos jatkuvalla syötöllä hakkaa tekstareita chatteihin ja on liittynyt useaan soittoäänikerhoon premium jäseneksi. Osaan varmaan niin että ei ole tajunnut asiaa. Sitten vielä ostellaan juomia automaatista puhelinsoitolla. Vaikka tuossa väitetään toisin, on kuitenkin joku käynyt jota ei ole ymmärtänyt.

Pakolliset puhelut? Mitä ne pitää sisällään?

Joten enemmän faktaa pöytään.
Käyttäjätaso 1
Voi sitä käydä niinkin jos ei ole viihdenumeroestoja että puhelin tai joku soittelee (operaattori) ylimääräistä laskua näin minulle kävi muttei saunalahden kanssa,tän firman kanssa nämä asiat on sujunut ok,pidän kyllä erittelyä silmällä säännöllisesti...
Käyttäjätaso 1

Voi olla vedätystä, mutta ainakin aluksi kun laskua kertyy voinee operaattori lähettää laskun tiuhemmin kuin kuukaudessa.


Häh.. Eli jos alan tekemään laskua 200 /vko, saan laskuja tiuhemmin kuin kerran kuussa? Missä niin lukee?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Häh.. Eli jos alan tekemään laskua 200€/vko, saan laskuja tiuhemmin kuin kerran kuussa? Missä niin lukee?


http://saunalahti.fi/toimitusehdot.pdf ' TARGET='_blank

8.4 Maksujen erääntyminen ja viivästysseuraamukset

...
Mikäli asiakas ylittää palveluun asetetun saldorajoituksen tai sovitun luottorajan tai maksuja kertyy laskutuskaudella poikkeuksellisen paljon, Saunalahti Group voi lähettää asiakkaalle laskun normaalista laskutusaikataulusta poikkeavasti.


http://saunalahti.fi/toimitusehdot.pdf ' TARGET='_blank

8.4 Maksujen erääntyminen ja viivästysseuraamukset

...
Mikäli asiakas ylittää palveluun asetetun saldorajoituksen tai sovitun luottorajan tai maksuja kertyy laskutuskaudella poikkeuksellisen paljon, Saunalahti Group voi lähettää asiakkaalle laskun normaalista laskutusaikataulusta poikkeavasti.


Hiukan amerikkalaista  huumoria ja pilkkua viilaten, eihän tuossa sanota, että laskut tulevat useammin  😉
Ei ne kyllä vielä 200 eurosta ala lähettelemään niitä pari kertaa kuussa.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Menin katsomaan laskutuserittelyäni ja kysynkin nyt onko muilla tällaisia ollut. Erittelyssä lukee "Saunalahti Gsm" 5 kpl yhteensä 50 euroa. Mikä tällainen veloitus oikein on?

Menin katsomaan laskutuserittelyäni ja kysynkin nyt onko muilla tällaisia ollut. Erittelyssä lukee "Saunalahti Gsm" 5 kpl yhteensä 50 euroa. Mikä tällainen veloitus oikein on?


Kai siinä oli linkki ja sen alla selvitys? uusia liittymiä? uusia kytkyjä? aspan palvelumaksuja?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Linkkiä ei ollut siinä lainkaan ja siksi olenkin ihmeissään mistä 50e on tullut..
Käyttäjätaso 3

Menin katsomaan laskutuserittelyäni ja kysynkin nyt onko muilla tällaisia ollut. Erittelyssä lukee "Saunalahti Gsm" 5 kpl yhteensä 50 euroa. Mikä tällainen veloitus oikein on?


Minulla oli joulukuun laskulla samalle puhelinnumerolle 7 liittymää. Onneksi olivat kuukausimaksuttomia, muuten ne olisivat olleet eurosummiensa kanssa laskulla matkassa.

Saunalahden sähköinen lasku on siitä vajaa, että kaikille laskuriveille ei ole selventävää tietoa mitä ne ovat. Tammikuun laskulla minulla oli omituinen 10 eur, valitin ja se poistui mutta en tiedä mitä kymppiä minulta haluttiin.

-VJ-

Saunalahden sähköinen lasku on siitä vajaa, että kaikille laskuriveille ei ole selventävää tietoa mitä ne ovat. Tammikuun laskulla minulla oli omituinen 10 eur, valitin ja se poistui mutta en tiedä mitä kymppiä minulta haluttiin.

-VJ-


Juu tuo selventävä rivi esim. puhelinten osalta puuttuu. Nyt on vaan rivi kytkypuhelimet, kappalemäärä ja loppusumma. Ei oo hyvin hoidettu tämä.
Olisiko esim. sellainen hyvä  jossa olisi puhelimen malli ja summa sitten ne koottuna yhteen oikeaan reunaan sama puheluista ja sitten palvelumaksut päiväyksen kanssa / tehdyn toiminnon kanssa. Se selkiyttäisi...

en tarkoita nyt puheluerrittelyä vaan esim.
Eliitti 3G  xx euroa
Totaali 3G xx euroa
Ykkönen 3 G  xx euroa
                            yhteensä xxxxxx euroa
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ainakin paperilaskussa nuo asiat muistaakseni on jaoteltu liittymäkohtaisesti?
Laskun toimitustapa

Oma.saunalahti.fi-laskupalvelu tekstiviesti-ilmoituksella
GSM-numero, johon tekstiviesti-ilmoitus lähetetään: 

Maksuton palvelu
Saat tekstiviestin haluamaasi numeroon, kun lasku ilmestyy oma.saunalahti.fi-hallintasivujen laskupalveluun.


Olisi kiva jos tämä palvelu sitten oikeasti toimisi. Eipä ole tekstiviestiä tullut.

Täytyy sitten ite aina käydä kattomassa, että koskas lasku on tullut.
No ainakin minulle on tekstiviestit tulleet samoihin aikoihin kuin oma.saunalahti.fi-sivuille. En voi valittaa. Eikä ole maksua peritty viestistä.

Jos puhut hyvin vähän (alle 15 eur/kk) niin silloin ei ymmärtääkseni laskua tulekaan vaan se siirtyy seuraavalle kuulle.
Käyttäjätaso 2
Jaahas, tänään tuli vaimolle maksumuistutus. mitään ilmoitusta laskusta ei tulut, ei sähköpostiin, ei tekstiviestiä. onko IDIOOTTIMAISEMPAA systeemiä kuin toimimaton e-lasku? Voi hitto, lakakaa taas ajattelemaan vähän asiakkaita.

Osallistu keskusteluun