Kysymys

Laskut

  • 15 joulukuu 2014
  • 9 kommenttia
  • 2883 katselukerrat

Miksi omaelisassa näkyy laskuja maksamattomina vaikka ovat maksettu. Osa samana päivänä maksetuista näkyy maksettuina.

9 kommenttia

Käyttäjätaso 3
emmakani kirjoitti:
Miksi omaelisassa näkyy laskuja maksamattomina vaikka ovat maksettu. Osa samana päivänä maksetuista näkyy maksettuina.
Paljon vaikuttaa myös  maksaako laskut omaelisan kautta vai suoraan pankin kautta. Pankin kautta maksetut laskut ei yleensä näy samana päivänä maksetuiksi omaelisassa.
Sepä siinä outoa onkin, kun maksettu samalla kertaa useampi lasku ja kaikki pankin kautta, niin osa näkyy maksettuina ja osa ei
Sama juttu. Ainakun olen pankin kautta hoitanut niin ei ole seuraavana näkynyt enää maksamatta. Nordeasta nordeaan .Nyttenkin maanantaina maksoin ja siellä se näkyy maksamatta. Olisikohan järjestelmässä vikaa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Varmistan laskutuksestamme, ettei ole mitään hämminkiä päällä. Kiitos ilmoituksesta. Onhan viitenumerot menneet maksetuissa laskuissa oikein? Muutenhan maksu ei kohdistu oikeaan laskuun ja lasku näkyy tällöin avoimena OmaElisassakin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Tähän liittyen voi olla viivettä myös maanantaisen koko Euroopan pankkiliikenteen viiveen vuoksi. Jos laskut eivät näy maksettuna vielä huomennakaan, laittaisitteko yksityisviestillä sellaisten laskujen laskunumerot jotka näkyvät edelleen maksamattomana niin tutkitaan lisää.
mitä jos laskuun on laittanut väärän viitteen mutta maksettu on, mitä tulee tehdä? 
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
tiiakoponen kirjoitti:
mitä jos laskuun on laittanut väärän viitteen mutta maksettu on, mitä tulee tehdä? 

Ota yhteyttä asiakaspalveluun ja kerro, millä viitteellä, miltä tililtä ja milloin olet laskusi maksanut, niin saavat laskutuksessa kohdistettua maksun oikein.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2
Juuri näin, niin kuin @Ammattilainen tässä kertoo. :)

Verkkopankin kautta maksaessasi laskua, menee siinä 1-3 pankkipäivää. OmaElisan kautta maksettuna näkyy suoritus samana päivänä, yleensä heti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Maksajan tili ei pääsääntöisesti välity saajalle, joten sitä tärkeämpi tieto on arkistointitunnus. Eli lähetä viesti asiakaspalveluun, josta ilmenee

  • Asiakkuutesi tiedot (asiakasnumero tai nimi ja osoite), elleivät tule automaattisesti. Oma Saunalahdesta lähetetyissä viesteissä nämä tiedot ovat vakiona.
  • Mitä laskua asia koskee (laskun numero, myös oikean viitenumeron voi mainita).
  • Mille tilille ja milloin (päivämäärä) suoritus on tehty.
  • Tilinhaltijan nimi, jonka tililtä maksu on suoritettu (erityisesti, jos kyseessä on esim. puolison tai toiminimen tili). 
  • Arkistointitunnus
  • Maksussa mahdollisesti ollut viite tai viesti

Osallistu keskusteluun