Laskutuksen muuttunut eräpäivä

  • 21 syyskuu 2016
  • 12 kommenttia
  • 320 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 4 kommenttia
Sain tänään laskun Elisan palveluista. Edellisen laskun eräpäivä oli 19.9. (siis kaksi päivää sitten) ja seuraavan laskun arvioitu eräpäivä piti olla 20.10...
No, tänään siis tuli jo uusi kuukausilasku, jossa eräpäivä 7.10 eli näiden kahden laskun välinen aika on vajaa 3 vkoa.
Onko tästä muuttuneesta laskutuskaudesta ilmoitettu jossain yleispätevästi (en ole mitään viestiä nähnyt) ja onko muita uuden nopeasti tulleen laskun yllättäneitä?

12 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Hmm, ei nuo eräpäivät kyllä itsestään lähde vaihtumaan noin isoilla eroilla. Lisäisitkö tietoihisi asiakasnumeron, niin päästään tarkistamaan että mistä tuo voi johtua. 🙂
Olisiko liikaa pyydetty että tällaisiin ongelmiin ja kysymyksiin saisi jonkinlaisen loppukaneetin, miten asian kanssa oli. Turhauttavaa lukea ketjuja kiinnostavista aiheista, jotka on jätetty "ilmaan"
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Emme oikeastaan ainakaan palstatiimin osalta sen tarkempaa lopputulosta voi tulla asiakkaan puolesta kertomaan, eli se on hänen oma asiansa että haluaako ratkaisun jakaa muille. 🙂 Ja aina pyynnöstä huolimatta palstalaiset eivät välttämättä ole laittaneet yksityisviestiä meille, jonka takia asiaa ei sitten meidän kanssa ole ratkaistukaan (vaan esim. asiakaspalvelun kautta puhelimitse esimerkiksi).
En pyydäkään kirjoittamaa kenenkään henkilökohtaisia asioita, vaikka tänne kirjoittamalla jokainen julkaisee niitä ja haluaa niitä käsiteltävän.
Mutta yleisellä tasolla tässä laskutuskauden muuttumisessakin voisi avata vähän enemmän asiaa.

Mikäli yksityinen henkilö haluaa asiaansa käsiteltävän vain salassa ja henkilökohtaisesti, esittää hän kysymyksen varmasti alun alkaen yksityisviesteillä tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

Jos ei tässäkään asiassa ole saatu ratkaisua kahteen viikkoon, niin senkin voi toki ilmoittaa.
Tää on vaan niin turhauttavaa kun etsii omiin asioihin vastauksia, niin sitten kun sellaisen kysymyksen löytää, niin siihen ei ole vastausta.
Tämä on vaan yksi esimerkki.
On paljon muitakin kysymyksiä ihan yleisistä asioista, mitkä on jääneet ilmaan.

Minä ainakin kirjoitan tai pyydän Elisalaista kenen kanssa olen ehkä käynyt yksityiskeskustelua, kirjoittamaan loppukaneetin palstalle, mihin olen kyssärin laittanut. Näin jokainen aloittamani aihe palvelee muitakin palstan käyttäjiä
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
En pyydäkään kirjoittamaa kenenkään henkilökohtaisia asioita, vaikka tänne kirjoittamalla jokainen julkaisee niitä ja haluaa niitä käsiteltävän.
Mutta yleisellä tasolla tässä laskutuskauden muuttumisessakin voisi avata vähän enemmän asiaa.


Kun nyt puhut yhä tästä laskutuskauden muuttumisesta, niin tokkopa siinä muuta selitystä on, kuin että asiakas on itsensaanut tuon aikaan, esimerkiksi tilaamalla jonkin uuden lisäpalvelun tai muuten päivittämällä liittymäänsä. Se olisi aika veteen piirretty viiva, että mitä milloinkin olisi sopivaa asiakaspalvelijan tänne toisten asioista kirjoittaa ja mitä ei. Siksi minusta ainakin varsin paljon parempi se, etteivät he kirjoita mitään asiakkaiden asioita tänne. Aivan kuten ovat tähänkin asti toimineet. Aivan kuten oletettavasti suurimman osan muidenkin lafkojen asiakaspalvelu toimii.

Mikäli yksityinen henkilö haluaa asiaansa käsiteltävän vain salassa ja henkilökohtaisesti, esittää hän kysymyksen varmasti alun alkaen yksityisviesteillä tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.


Tämä Palstahan nimenomaan on yksi tapa ottaa yhteyttä Elisan asiakaspalveluun! Aika monesta muusta kanavasta oikein neuvotaankin tänne tulemaan kirjoittamaan kysymyksensä. Muut palstalaiset voivat oman osaamisensa ja olettamustensa pohjalta sitten mahdollisesti jo auttaa aloittajaa, tai jos asia vaatii tarkempaa selvittelyä elisalaisten toimesta, niin silloin pyydetään yksityisviestiä, jotta voidaan käsitellä myös asiakkaan henkilökohtaisia tietoja yksityisesti.
Tässäkin ketjussa aloittaja kysyi myös muiden palstalaisten mahdollisia kokemuksia.

Tää on vaan niin turhauttavaa kun etsii omiin asioihin vastauksia, niin sitten kun sellaisen kysymyksen löytää, niin siihen ei ole vastausta.
Tämä on vaan yksi esimerkki.
On paljon muitakin kysymyksiä ihan yleisistä asioista, mitkä on jääneet ilmaan.

Minä ainakin kirjoitan tai pyydän Elisalaista kenen kanssa olen ehkä käynyt yksityiskeskustelua, kirjoittamaan loppukaneetin palstalle, mihin olen kyssärin laittanut. Näin jokainen aloittamani aihe palvelee muitakin palstan käyttäjiä


Jo ketjujen otsikoita selatessasi saat tietää onko kyseisessä ketjussa kysymykseen tarjottu jo myös vastaus.

Jos sinä, tai joku muu, haluaa tuoda aiemmin aloittamaansa ketjuun myös sen loppuratkaisun kaikkien luettavaksi, niin kyllähän se silloin jää ihan sen asiakkaan omalle vastuulle se myös kirjoittaa.
Sen lisäksi että ajatus tuntuu varsin älyttömältä ja töykeältä, että asiakas pyytäisi Elisan asiakaspalvelijaa kirjoittamaan Palstalle asiakkaan itsensä aloittamaan ketjuun asiakkaan puolesta viestin, niin en myöskään usko että se olisi muutoinkaan hyväksyttävää juuri aiemmin mainitsemieni syiden takia.

Tuntuu, ettet ollut tainnut kuitenkaan nyt miettiä tuota ideaasi ihan loppuun asti..


Kun nyt puhut yhä tästä laskutuskauden muuttumisesta, niin tokkopa siinä muuta selitystä on, kuin että asiakas on itsensaanut tuon aikaan, esimerkiksi tilaamalla jonkin uuden lisäpalvelun tai muuten päivittämällä liittymäänsä.

Juuri tämän tapaista vastausta tarkoitin, että voisi tähän laittaa vastaukseksi lopuksi. Että on mahdollista että asiakas on tilannut jonkin uuden lisäpalvelun ja siksi seuraava lasku on tullut odotettua nopeammin.


Tämä Palstahan nimenomaan on yksi tapa ottaa yhteyttä Elisan asiakaspalveluun! Aika monesta muusta kanavasta oikein neuvotaankin tänne tulemaan kirjoittamaan kysymyksensä.


En ole koskaan kuulut että kehoitettaisiin ottamaan yhteyttä Palstaan, vaan toisin päin: usein täällä Palstalla on vastauksena, että ota yhteyttä aspaan tai heitä yksityisviesti.
Näin muut palstan käyttäjät jäävät hoomoilasena ihmettelemään, että mikähän juttu se sitten oli.
Pääsisi itse vähemmällä jos olis sama ongelma, mutta jos olisi jotain vinkkejä luettavana mikä auttaisi omaankin asiaan.

Oma Elisan kautta on kätevää nykyään kun saa kirjoittaa suoraan asiakaspalveluun. Sitä foorumia itse käytän usein, jos haluan henkilökohtaisiin asioihin ratkaisua.


Jos sinä, tai joku muu, haluaa tuoda aiemmin aloittamaansa ketjuun myös sen loppuratkaisun kaikkien luettavaksi, niin kyllähän se silloin jää ihan sen asiakkaan omalle vastuulle se myös kirjoittaa..

Tietysti, en muuta ole ajatellutkaan, tarkoitin että monesti yksityisviestissä sovimme että jompi kumpi kirjoittaa palstalle, että asia on loppuunkäsitelty ja mahdolliset muut asiat, mitkä oli ongelman ydin.
Näin on tapahtunut useammin kun kerran.


Sen lisäksi että ajatus tuntuu varsin älyttömältä ja töykeältä, että asiakas pyytäisi Elisan asiakaspalvelijaa kirjoittamaan Palstalle asiakkaan itsensä aloittamaan ketjuun asiakkaan puolesta viestin


Ei läheskään niin älyttömältä ja töykeältä, kun monet asiat mitkä Elisalaiset pyytää asiakasta tekemään, ja miten he asiakkaittaan yleensä kohtelevat. Katsokaa siis peiliin !
Eikä kysymys ole siitä että kirjoittaisin asiakaspalvelijalle yksityisviestillä, että "kirjoita tämä Palstalle."
Vaan yhdessä päätämme että kirjoitetaan ongelman ratkaisu palstalle.
Minusta Palsta on juuri foorumi, joka on tarkoitettu palvelevan kaikkia Elisan asiakkaita.
Muuten tuo OmaElisan viestipalvelu (joka ei ole kovin kauaa edes olllut) on erittäin hyvä yksityisasioiden ruotimiseen. En jaksaisi edes haaskata muiden aikaa kirjoittamalla niistä tänne, kun tiedän että muut palstalaiset eivät osaisi esim. laskutusasioissa mua auttaa.


Tuntuu, ettet ollut tainnut kuitenkaan nyt miettiä tuota ideaasi ihan loppuun asti..


Sinusta tuntuu väärin: Eikä se ole mikään "Idea" Eikä siinä ole mitään "miettimistä". Se on ollut minun kokemuksen ja käytäntöni.
Muut Palstalaiset ja Elisalaiset ovat jopa kiitelleet minua siitä.
Käyttäjätaso 7
Kun nyt puhut yhä tästä laskutuskauden muuttumisesta, niin tokkopa siinä muuta selitystä on, kuin että asiakas on itsensaanut tuon aikaan, esimerkiksi tilaamalla jonkin uuden lisäpalvelun tai muuten päivittämällä liittymäänsä. Se olisi aika veteen piirretty viiva, että mitä milloinkin olisi sopivaa asiakaspalvelijan tänne toisten asioista kirjoittaa ja mitä ei. Siksi minusta ainakin varsin paljon parempi se, etteivät he kirjoita mitään asiakkaiden asioita tänne. Aivan kuten ovat tähänkin asti toimineet.

No toisaalta, ei se kerro asiakkaan (tuntemattoman nimimerkin) yksityisasioista käytännössä yhtään mitään, jos aspa kuittaisi tänne "asia liittyi uuden palvelun käyttöönottoon". Joskus tuollaisia aspan tekemiä kuittauksia on näkynytkin, mutta yleensä vain sellaisissa asioissa, joilla on ns. yleisempää merkitystä. Yksittäisen asiakkaan eräpäivän muutos ei varmastikaan liikuta ketään muuta, toisin kuin ehkä vaikkapa jonkun Elisan toimittaman laitteiston sekoilu.

Mutta ehkäpä se tosiaan kuuluisi kuitenkin ketjun aloittajan "velvollisuuksiin" kertoa, onko asia saatu hoidettua vai ei. Mutta se lienee täysin turha vaatimus maailmassa, jossa iso osa ketjujen avaajista ei tule koskaan edes ensimmäistä kertaa vastaamaan aloittamaansa keskusteluun...
Näin käyttäjä (Elisalainen) Sakarialanne yksityisviestissä puolisen vuotta sitten (vain yhden tällaisen mainitakseni):
"Laitatko selvityksen tonne kirjoitusketjuun palstalle, että muutkin vähän seurailisivat . Jos Sonera on Kun näitä samantapaisia häiriöitä on saanut lukea, että on muillakin. Joo, laitan sitten kun tapaus on selvitetty, jonkun "yhteenvedon", että mitä oli tapahtunut ja mitä korjattiin. "

Että näin.
Elisalainen Piampi nyt näköjään tarvitsee asiakaspalvelukoulutusta, joten hänen kommenttien lukemiseen ei liene kannattaa tuhlata enempää aikaa.
Tämäkin aikaisemmin kirjoitettu Piampin vastaus eräälle asiakkaalle, ei paljon valaissut itse asiaa. Vaan oli täynnä tätä typerää töykeyttä, mistä hän asiakkaita tässä on syyttänyt.
Ja tämä on vain yksi esimerkki.
Kannattaa katsoa Elisalaistenkin viestit, ja suhtautua heihinkin kokemuksien kautta saamilla varauksilla.

"..ja jos siinä mahdollisessa yksityisviestissä [käyttäjätunnus] koettaisi vielä vähän kovemmin keskittyä siihen kirjalliseen ilmaisuunsa, jotta tekstistä saisi edes jonkin pienen pienen vihjeen siitä aiheesta, mistä [käyttäjätunnus] nyt ylipäänsä edes puhuu, niin sekin varmasti helpottanee asian edistymistä huomattavasti. Jos nyt siis oli edes jokin asia, johon toivottiin muutosta/oikaisua/korjausta tmv."

Joten tämänkin valossa jätän tämän Piampin vastaukset omaan arvoonsa. Enkä provosoidu, vaikka se on näköjään hänen tarkoituksensa. Ei niinkään auttaminen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Oikaistakoon nyt ainakin yksi ja merkittävin väärinymmärrys tässä suossa; minä en ole Elisalla töissä, enkä millään tapaa liity Elisaan muuta kuin tämän Palstan kautta. En tiedä mistä nyt olet tuollaista keksinytkin, mutta jatkossa toki kannattaa kiinnittää tarkempaa huomiota siihen, että erottaa palstatiimiläiset muista kirjoittelijoista.. Ei tulisi sitten paatoksella haukuttua ihan väärää puuta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
kannattaa laittaa kysymyksensä palstatiimiläisille eli vihreellä nimimerkillä omaavile jotka pääse jossain määrin ainakin asiakkaan tietoihin jos olet laittanut asiakasnumeron tietoihisi mikä ei näy kuin palstatiimille mustalla olevat nimimerkit on tavallisia palstalaisia niin kuin minäkin
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
voisko ton Tutustu Palstan pelisääntöihin ja Palstatiimiin. kohdan laittaa erivärillä etusivulle sillä lailla että siihen kiinnittää huomioo että sieltä saa tiedon kuka on palstatiimiä ja kuka on tavallinen palsta käyttäjä muutenkin sinne vois laittaa että mustalla kirjotettu nimimerkki on tavallinen palstalainen ihan uusien kannalta

Osallistu keskusteluun