Kysymys

laskutus ja oikeus

  • 20 toukokuu 2011
  • 16 kommenttia
  • 5537 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 5 kommenttia
lopetin sitten monta kuukautta sitten liittymäni ja sain nyt vasta laskun jossa on haaste käräjälle ja maksamattomia laskuja sen ajan jälkeen kun lopetin liittymäni. Ja maksoin viimeisestä kuukaudesta myös, miten siis on mahdollista saada lasku ja haaste käräjäoikeuteen jos en ole ollut asiakas moneen kuukauteen? 😠

16 kommenttia

Hei berqu!

Tarkistitko laskultasi laskutusjakson?
Loppulaskulla laskutetaan liittymäsi käyttö -ja kuukausimaksut ajalta jolloin liittymä oli vielä käytössäsi.

Mikäli haluat laskun sisällön tulkintaan apua, olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluun : http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/

tai puhelimitse:

Asiakaspalvelu (09) 4243 0456
(avoinna arkisin klo 8-20, la klo 9-16.30, su suljettu.
mutta lasku on tullu sen jälkeen ku olen lopettanut liittymän. ja olin maksanut loppu kuun laskun silloin. enkä ole saanut mitään muistutus laskuja ennen käräjäilmoitusta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Hei berqu!

Tarkistitko laskultasi laskutusjakson?
Loppulaskulla laskutetaan liittymäsi käyttö -ja kuukausimaksut ajalta jolloin liittymä oli vielä käytössäsi.



Paskanjauhanta ja silmäänkuseminen on saunalahdella muuttunut tavaksi... :o

HUOM!!!! Sanna....Kuukausimaksu laskutetaan aina etukäteen, kuinka voi olla että niitä kertyy vielä irtisanomisajan (2 vko) jälkeen!! :o  Otetaan esimerkki: liittymä sanotaan irti 10.2.2010 eli sopimus päättyy 24.2.2010. Helmikuun kuukausimaksu on veloitettu jo tammikuun puhelin laskussa.
Tässä asiakas sanoo maksaneensa myös viimeisen kuun laskun ja siinä ei enää saisi olla ainakaan kuukausimaksua veloitettuna. Eikä laskua tässä esimerkissä enää maaliskuulta saisi tulla.
sitä mieltä olen minäkin. Nyt on tullu turha laskutus meikäläiselle  😠
Kysymys miten saan tietää oman laskuni saldon?Matti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kysymys miten saan tietää oman laskuni saldon?Matti.


Tarkoitatko sitä summaa, joka on tähän mennessä laskullesi kertynyt? oma.saunalahdesta oikeassa reunassa linkki Puheluerittely. Sieltä sitten lasket kaikkien liittymien puheluerittelyiden loppusummat ja kuukausittaiset perusmaksut yhteen.

Liittymäkohtaiset saldotiedot saat tuolla olevan ohjeen mukaan: http://saunalahti.fi/gsm/saldokysely.php

Muistathan, että saldotiedot eivät ole sitovia eivätkä aina reaaliaikaisia.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki


Hei berqu!

Tarkistitko laskultasi laskutusjakson?
Loppulaskulla laskutetaan liittymäsi käyttö -ja kuukausimaksut ajalta jolloin liittymä oli vielä käytössäsi.



Paskanjauhanta ja silmäänkuseminen on saunalahdella muuttunut tavaksi... :o

HUOM!!!! Sanna....Kuukausimaksu laskutetaan aina etukäteen, kuinka voi olla että niitä kertyy vielä irtisanomisajan (2 vko) jälkeen!! :o  Otetaan esimerkki: liittymä sanotaan irti 10.2.2010 eli sopimus päättyy 24.2.2010. Helmikuun kuukausimaksu on veloitettu jo tammikuun puhelin laskussa.
Tässä asiakas sanoo maksaneensa myös viimeisen kuun laskun ja siinä ei enää saisi olla ainakaan kuukausimaksua veloitettuna. Eikä laskua tässä esimerkissä enää maaliskuulta saisi tulla.



sitä mieltä olen minäkin. Nyt on tullu turha laskutus meikäläiselle  >:(


Hei,

suosittelen kuitenkin tässä tapauksessa olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme esimerkiksi saunalahti.fi sivujen http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/puhetuote.php ' TARGET='_blank, niin laskun sisältö voidaan tarkemmin selvittää. Kyseessä voi olla liittymän käyttömaksut, joita ei veloiteta kausimaksujen tapaan etukäteen.
mutta kun minulla ei ole enää liittymää saunalahdella niin en voi ottaa yhteyttä...
http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/310/laheta-viesti-asiakaspalveluun/ ' TARGET='_blank
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Kokeilin tuota Katariinan linkkiä ja heräsi vaan kysymys, että miten sieltä saa yhteyden aspaan, jos EI ole asiakas.
Kokeilin muutamaa otsikkoa ja aina tuntui vaativan ensin kirjautumisen. Jos ei ole asiakas, niin ei kai niitä tunnuksiakaan silloin ole (kai)  ???
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

Kokeilin tuota Katariinan linkkiä ja heräsi vaan kysymys, että miten sieltä saa yhteyden aspaan, jos EI ole asiakas.
Kokeilin muutamaa otsikkoa ja aina tuntui vaativan ensin kirjautumisen. Jos ei ole asiakas, niin ei kai niitä tunnuksiakaan silloin ole (kai)  ???


http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/puhetuote.php
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
On vähän erinäköset linkit. Onnistuuko tuosta viesti siis ilman asiakasnumeroa? Ei tossa tietty heti näy, että olis pakollinen tieto,mutta hyvä jos toimii.
Ihan vaan vastaisuuden varalle. En viitsiny "testi" viestiä laittaa.
saisko mahdolliset oikeat laskut joskus eikä perintä maksuja?! en ole saunalahden asiakas ja sattumoisin ei ole saldoa soittaa ja puhua asiakaspalvelussa.  En suostu maksamaan jos en tule saamaan oikeita laskuja joissa on uuudet erä päivät, koska en ole vieläkään nähnyt niitä laskuja jotka tuli liittymäni sulkemisen jälkeen...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Itselleni laskut ovat tulleet ihan ajallaan. Kuitenkin miten Saunalahti ja Elisa varmistavat että laskuille käy näin? http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Postin+lajittelukoneet+tuhoavat+kirjeit%C3%A4/1135267947148

Eli Itellan (Postin) lajittelukone tekee kirjeistä suunnilleen paperisilppurikäsittelyn näköistä tavaraa. Olisiko hlö berqu:n kirje jäännyt tuonne? Toinen se, että postinjakaja on vienyt kirjeen väärään paikkaan ja kyseinen saaja ei ole tehnyt asialle mitään. Tämä on suht yleistä, kun jakajat vaihtuvat kehnon palkkauksen ja jatkuvan aikataulukiristyksen vuoksi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

saisko mahdolliset oikeat laskut joskus eikä perintä maksuja?! en ole saunalahden asiakas ja sattumoisin ei ole saldoa soittaa ja puhua asiakaspalvelussa.  En suostu maksamaan jos en tule saamaan oikeita laskuja joissa on uuudet erä päivät, koska en ole vieläkään nähnyt niitä laskuja jotka tuli liittymäni sulkemisen jälkeen...


Täältä Palstalta ei mene yksittäiset asiat Asiakaspalvelun käsiteltäväksi, mutta lähetä viestiä vaikka tuolla lomakkeella: http://www.elisa.fi/saunalahti/yhteydenotto/index.php?id=72&skipdialog=1
ensinnäkin kävin kattomassa monta kertaa onko postini tullu sinne monta kertaa viikossa joten niin ei ole voinnut käydä...

Osallistu keskusteluun