Sain päähäni maksaa nuo laitteet kokonaan pois, kun tuota sivuillanne ehdoteltiin.
E353 Helmikuussa erääntyneessä laskussa oikein sekä luottokauppasopimuksen erä 15 että tikun erä 15 à 1,50 € = 3 €
Tammikuussa erääntyneessä laskussa tikun erät 16 - 24 à 1,50 € = 13.50 €
Maaliskuussa erääntyvässä laskussa edelleen tikusta jo maksettu erä 16 eli1,50 €
OmaElisan laitetietojenkin mukaan tikku on maksettu, vaikka Saunalahden sivuilla edelleen ehdotetaan loppuerän
maksamista kerralla :smileyhuh:
Pistin ihmettelyni Saunalahden asiakaspalveluun, odottelen joskus vastausta.
Kamera 36 kk luottokauppasopimuksella à 4.00 €/kk, sopimuksen mukaan kokonaishinta siis 144 €
Nyt Elisan sivuilla odottaa haluamani loppuerän lasku yhteensä 194,14 € eli huomattavasti enemmän kuin sopimuksemme mukainen 144 €!
Ihmettelen, mistä on kyse? Onko jossain luottokauppasopimuksissa julmetun pienellä präntätty, että jos maksaa sopimuksen loppuosan kerralla, joutuu maksamaan viimeisen päälle olevan hinnan :smileyhuh:
Olisi ihan mukavaa saada selitystä tähän asiaan!
Asiakasnumeroni (Elisa) on profiilissani, Saunalahden vastaava tiedoissani noilla sivuilla, tuolle kun ei profiilissa ole paikkaa.
Saunalahdelta otettiin puhelimitse yhteys ja tilanne selvisi ja hoidetaan kuntoon. Eli Saunalahden asiakaspalvelu toimii edelleen mainiosti :)
No niin, nyt sähköpostiini sitten tuli lasku tuosta kamerastakin.
- Loppumaksu 23 kk ihan ok.
- Sitten jokin kummallinen eräännytysmaksu, joka on isompi kuin tuo kameran loppulasku. Itse en ainakaan sopimuksesta löydä mitään mainintaa tuollaisesta maksusta (ellei sitten niissä lukuisissa liitteissä, joiden tulkinta yleensä vaatii vähintään juristin koulutusta). Myöskään SHOPissa ei mitenkään mainittu tuollaisesta "eräännytyksestä", mikä minusta olisi ollut oikein ja kohtuullista. EN YMMÄRRÄ :smileyhuh:
Mitä tästä sitten pitää oppia: Jos vielä Elisalta jotain hankkii, niin kertamaksulla, tavara liikkeestä kainaloon ja ulos. Sovelsin tätä jo B593:n hankinnassa. Ei koskaan enää määräaikaissopimuksia.
Tyhmyydestä sakotetaan, näköjään.
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ekku
Kannattaa nyt vähän odotella. Pistin asiasta kummastelun myös Elisan asiakaspalveluun, josta eilen sain asiaa koskevan täsmennyskyselyn. Jäi sellainen mielikuva, että kameran loppulaskun lisäksi olisi Elisa shopissa samalla pistetty loppulaskulle myös vähän muuta, mitä en pyytänyt eikä ollut tarkoitus. Shopin kaverin päätenäpyttelystä ei mitään tositetta annettu - tietenkään. En siten itse näe, mitä silloin myös mahdollisesti meni laskuun.
Odotellaan:smileyazn:
No niin, odottelu palkittiin ja puhelimitse saatiin vastaus ja tehtiin laskuun korjaus.
Shopissa oli nimittäin pistetty loppulaskuun mukaan kameran lisäksi myös koko Vahti Live -palvelun loppuhinta määräaikaisuuden loppuun saakka. Tuo poistettiin laskusta ja tulee edelleen kuukausittain nyt tuo 9.90 € maksu muuna laskun osana.
Tällaiset ongelmat voitaisiin helposti hoitaa ilman julmettua julkisuutta esimerkiksi parillakin seuraavalla tavalla:
1. Hankitaan Shopeihin vaikkapa yksi yhteyskäyttöinen kirjoitin, jolla tulostetaan asiakkaalle kuitti tehdyistä muutoksista. Voidaan paikan päällä tarkistaa, menikö oikein.
2. Lisätään tehdyistä muutoksista tieto päivämäärineen Oma Elisa sivuille asianmukaisiin kohtiin, jolloin asiakas voi sieltä tarkistaa, menikö oikein ja reagoida tarvittaessa. Nythän sinne ilmestyy vain tieto laskuista ja niiden summista ja esimerkiksi tieto siitä, että tikku on maksettu. Vasta laskun tultua aikojen saatossa näkee, miltä ajalta tuo laskutus on.
Oma Elisa-tiedoissahan pysyisi kätevästi historiatieto asiakaan kanssa tehdyistä sopimuksista, muutoksista, jne.
Tämä vinkki vapaasti toeutettavaksi ja tarvittavilla tavoilla muutettavaksi :smileycheesy:
Katso alkuperäinen viesti
Odotellaan:smileyazn:
No niin, odottelu palkittiin ja puhelimitse saatiin vastaus ja tehtiin laskuun korjaus.
Shopissa oli nimittäin pistetty loppulaskuun mukaan kameran lisäksi myös koko Vahti Live -palvelun loppuhinta määräaikaisuuden loppuun saakka. Tuo poistettiin laskusta ja tulee edelleen kuukausittain nyt tuo 9.90 € maksu muuna laskun osana.
Tällaiset ongelmat voitaisiin helposti hoitaa ilman julmettua julkisuutta esimerkiksi parillakin seuraavalla tavalla:
1. Hankitaan Shopeihin vaikkapa yksi yhteyskäyttöinen kirjoitin, jolla tulostetaan asiakkaalle kuitti tehdyistä muutoksista. Voidaan paikan päällä tarkistaa, menikö oikein.
2. Lisätään tehdyistä muutoksista tieto päivämäärineen Oma Elisa sivuille asianmukaisiin kohtiin, jolloin asiakas voi sieltä tarkistaa, menikö oikein ja reagoida tarvittaessa. Nythän sinne ilmestyy vain tieto laskuista ja niiden summista ja esimerkiksi tieto siitä, että tikku on maksettu. Vasta laskun tultua aikojen saatossa näkee, miltä ajalta tuo laskutus on.
Oma Elisa-tiedoissahan pysyisi kätevästi historiatieto asiakaan kanssa tehdyistä sopimuksista, muutoksista, jne.
Tämä vinkki vapaasti toeutettavaksi ja tarvittavilla tavoilla muutettavaksi :smileycheesy: