Vastattu

Liittymän irtisanominen


  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Hei. Jos irtisanon liittymän kesken kuukauden, niin joudutko maksamaan koko kuukaudelta? Liittymään ei liity mitään etuja.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mits 3 heinäkuu 2018, 10:54

Kalenterikuukausi on laskutuskausi, kyllä. Paljon riippuu siitä jääkö tänne meille laskuttumaan mitään irtisanomisen jälkeen, että miten toimitaan. Tässä toki pitää huomioida se, että jos olet jo saanut esim. heinäkuun laskun siitä yhdestä tuotteesta joka meillä sinulla on ja teet sitten irtisanomisen niin se lasku ei muutu itsestään. Sillon pitää ottaa yhteys asiakaspalveluun, jossa lasku muokataan koskemaan vaan niitä päiviä, kun liittymä on ollut auki. Kristallipalloa meillä ei ole, joten tuossa on oma vastuu sitten on isossa roolissa. 😃

Jos sulla on samalla laskulla muutakin, kun tämä tuote, jonka irtisanot tulee hyvitys automaattisesti seuraavalle laskulle siltä ajalta, kun liittymää ei ole ollut (mikäli koko kuu on edellisessä laskussa siis laskutettu)

Jos sinulla taas on laskulla vaan tämä yksi tuote ja asetat sen nyt irtisanoutumaan vaikka 15.8. niin lasku tulee vaan ajalta 1.-15.8. koska laskutusjärjestelmähän siinä jo ajoissa näkee, että liittymä/palvelu on loppumassa.

Oikeastaan siis yksikään tilanne ei ole sellainen, että asiakkaan olisi PAKKO maksaa ajasta, jolloin liittymää ei ole ollut olemassa.

Katso alkuperäinen viesti

12 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Liittymä kannattaa irtisanoa kuukauden viimeiselle päivälle, jolloin ei joudu maksamaan koko kuukaudesta. Koko kuusta veloitettu kuukausimaksu korjautuu automaattisesti seuraavalla laskulla, jos irtisanoo kesken kuukauden.
Liittymä kannattaa irtisanoa kuukauden viimeiselle päivälle, jolloin ei joudu maksamaan koko kuukaudesta. Koko kuusta veloitettu kuukausimaksu korjautuu automaattisesti seuraavalla laskulla, jos irtisanoo kesken kuukauden.

Tarkoittaako tämä sitä että viimeinen vajaaksi jäävä kuukausi on ilmainen kuukausimaksun osalta?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Liittymä kannattaa irtisanoa kuukauden viimeiselle päivälle, jolloin ei joudu maksamaan koko kuukaudesta. Koko kuusta veloitettu kuukausimaksu korjautuu automaattisesti seuraavalla laskulla, jos irtisanoo kesken kuukauden.

Tarkoittaako tämä sitä että viimeinen vajaaksi jäävä kuukausi on ilmainen kuukausimaksun osalta?


Ei tarkoita. Jos irtisanot liittymän siten, että se sulkeutuu kesken kuukauden, joudut maksamaan koko kuukaudelta. Seuraavalle laskulle tulee hyvitys niiltä päiviltä, jotka ajoittuvat sulkeutumisen ja kuun lopun väliin.
Käyttäjätaso 7
Ei tarkoita. Jos irtisanot liittymän siten, että se sulkeutuu kesken kuukauden, joudut maksamaan koko kuukaudelta. Seuraavalle laskulle tulee hyvitys niiltä päiviltä, jotka ajoittuvat sulkeutumisen ja kuun lopun väliin.

Hmmm...

Taitaa olla Elisalla useamman sortin käytäntöjä laskutuksessa. Emäntä vaihtoi liittymää hiljattain kesken kuukautta ja vanhasta liittymästä tuli osakuukaudelta loppulasku ja ilmeisesti uudesta tulee saman kuukauden loppuosasta sitten eri lasku. No toki liittymän irtisanominen on vähän eri asia kuin liittymätyypin vaihto.
Käyttäjätaso 4
Uskomatonta. Tavallinen maalaisjärkikin sanoo, jos on tärkeistä asioista kyse, ajoitan ne kuukausittain, kuten jokin irtisanominen. Onhan se kaikinpuolin selkeää, tai miten kukakin itseensä soveltaa asiat.
Käyttäjätaso 7
Uskomatonta. Tavallinen maalaisjärkikin sanoo, jos on tärkeistä asioista kyse, ajoitan ne kuukausittain, kuten jokin irtisanominen. Onhan se kaikinpuolin selkeää, tai miten kukakin itseensä soveltaa asiat.

Elisalla laskutuskausi normaalisti on kalenterikuukausi. No se on Elisan käytäntö , mutta muilla operaattoreilla se vaihtelee. Esim. Telialla laskutus ei mene kalenterikuukausittain , vaan liittymän avauspäivästä aina eteenpäin kuukauden mittaisina pätkinä.

Ihan yhtä selkeää on sekin. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kalenterikuukausi on laskutuskausi, kyllä. Paljon riippuu siitä jääkö tänne meille laskuttumaan mitään irtisanomisen jälkeen, että miten toimitaan. Tässä toki pitää huomioida se, että jos olet jo saanut esim. heinäkuun laskun siitä yhdestä tuotteesta joka meillä sinulla on ja teet sitten irtisanomisen niin se lasku ei muutu itsestään. Sillon pitää ottaa yhteys asiakaspalveluun, jossa lasku muokataan koskemaan vaan niitä päiviä, kun liittymä on ollut auki. Kristallipalloa meillä ei ole, joten tuossa on oma vastuu sitten on isossa roolissa. 😃

Jos sulla on samalla laskulla muutakin, kun tämä tuote, jonka irtisanot tulee hyvitys automaattisesti seuraavalle laskulle siltä ajalta, kun liittymää ei ole ollut (mikäli koko kuu on edellisessä laskussa siis laskutettu)

Jos sinulla taas on laskulla vaan tämä yksi tuote ja asetat sen nyt irtisanoutumaan vaikka 15.8. niin lasku tulee vaan ajalta 1.-15.8. koska laskutusjärjestelmähän siinä jo ajoissa näkee, että liittymä/palvelu on loppumassa.

Oikeastaan siis yksikään tilanne ei ole sellainen, että asiakkaan olisi PAKKO maksaa ajasta, jolloin liittymää ei ole ollut olemassa.
Käyttäjätaso 4
Mits joutuu kohta rautalangasta vääntämään kaikki. Asia on hyvin selkeä, Elisan käytäntö on tuo, minkä Mits juuri kertoi. En kyllä löydä itsekkään mitään lisättävää tuohon. Kuin että, KESÄTERVEISET kaikille
Käyttäjätaso 7
Mits joutuu kohta rautalangasta vääntämään kaikki. Asia on hyvin selkeä, Elisan käytäntö on tuo, minkä Mits juuri kertoi. En kyllä löydä itsekkään mitään lisättävää tuohon. Kuin että, KESÄTERVEISET kaikille

Jos ei ole varsinaista asiaa , niin ne kesäterveiset voi laittaa mieluummin "Aiheen vierestä"-osiolle.

https://palsta.elisa.fi/aiheen-vierestae-30
Käyttäjätaso 4
Anteeksi vain. Minulla on oikeus kommentoida tätä ketjun asiaa ja ottaa kantaa siihen omalla tavallani.
Käyttäjätaso 7
juu oikeus kyllä on , mutta kuten itsekin totesit , ettei sinulla ole asiaan mitään lisättävää , niin kyllä ne kesäterveiset voi ihan hyvin laittaa sellaisille erikseen varatulle osiolle.
Käyttäjätaso 4
Otanpa neuvoista vaarin,ja teen jatkossa niin.

Osallistu keskusteluun