Kysymys

Liittymän tilaus ja asiakas"palvelu"

  • 21 elokuu 2008
  • 5 kommenttia
  • 1653 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Hei.

Yritetään nyt sitten tätä kautta kun ei muuten pääse (ja jonotuskin maksaa).

Olen tilannut Asus EeePC 900 + mokkula + mobiililaajakaista paketin, josta ensin saapui väärä laite (eepc 4g). Laitoin väärän laitteen asiakaspalautteena 11.08.2008 tulemaan takaisin ja puhelinpalvelustanne (45min odotusajan jälkeen) luvattiin pistää oikea laite tulemaan heti samana päivänä kuin väärä laite saapuisi perille. Yritin perjantaina 15.08.2008 tiedustella asiasta puhelinpalvelustanne, koska mitään ei kuulunut, mutta n. 20min odotusajan päästä puhelu kuitenkin katkesi. Tänään 18.08.2008. kun pakettia ei VIELÄKÄÄN ollut saapunut postiin (kävin kysymässä) yritin ottaa yhteyttä, mutta n. klo 17:40 odottettuani 40min puhelimessa puhelu kääntyi "saunalahden keskukseen", joka kertoi olevansa auki vain klo 16:00 asti ja tämän jälkeen puhelu katkesi. Asiakapalvelunne kuitenkin kerrotaan olevan auki klo 20:00 asti. Tämä EI TODELLAKAAN ole suotavaa toimintaa.

Pistin tämän myös asiakapalveluun yhteenottolomakkeen kautta, mutta MITÄÄN ei ole kuulunut.

Soittaessani ensimmäistä kertaa asiakaspalveluun, henkilö siellä lupasi, että ensimmäisestä kuukaudesta ei sitten laskutettaisi. Nyt juuri tarkastin laskusta, niin eikö vain, siellähän lukee ko. paketin maksut 05.08.2008 alkaen, eli siitä päivästä kuin alkuperäinen paketti on saunalahdelta lähtenyt...

Kuluttajaviraston sivulta:

"Kuluttajalla on oikeus vakiokorvaukseen, jos laajakaistaliittymää ei toimiteta sovittuna ajankohtana eikä viivästys johdu käyttäjästä. Sama koskee l ankaliittymän tai matkapuhelimen toimituksen viivästymistä.

Viestintämarkkinalain mukaan vakiokorvaus on 15 euroa kultakin alkavalta viivästysviikolta, kuitenkin yhteensä enintään 120 euroa.

Kuluttajan täytyy maksaa sopimukseen perustuvat maksut vasta siitä hetkestä lähtien, kun yhteys on käytettävissä."

(lihavointi minulta)

Joten, minun ei tarvitse tältä ajalta mitään maksaa, ottakaa ne pois laskustani, plus odotan vähintään 30e korvausta, koska nyt on toinen alkava viikko (tai kolmas, riippuu miten ne lasketaan).

-Antti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Olethan reklamoinut laskusta lomakkeen kautta laskutukseen. Tällä hetkellä laskutuspuoli vastaa parissa päivässä laskujen reklamointiin (perustuu omaan kokemukseen viime ajalta) Laskuun on siis kirjattu tuo yhteysmaksu 5.8 alkaen vai oliko tämä tieto muualla oma.saunalahden sivuillasi esim. sopimukset osiossa?

Erittelyissä saattaa olla virheitä jotka korjaantuvat yleensä laskuun mennessä. Toki jos laskuun on kirjattu jo tuo maksu et ole sitä velvollinen maksamaan.

Maksa laskun riidaton osa ja laita reklamaatio lomakkeella jollet jo niin ole tehnyt. Oliko asennuspäivämäärä tuo 5.8? Oletan näin sillä jos Saunalahti on laskuttanut sinua 5.8 alkaen viimeistään silloin voidaan katsoa, että Saunalahti on ilmoittanut asennuspäiväksi tuon 5.8.
Toki jos Saunalahti on ilmoittanut arvioiduksi asennuspäiväksi aiemman päivämäärän kuin 5.8 olet oikeutettu saamaan korvauksen alkavilta viikoilta kun yhteys ei ole sinulla käytettävissä.
Alkavilta viikoilta tarkoitetaan todennköisesti alkavia viikkoja ja pilkunviilauksessa voidaan katsoa, että 2 viikkoa on mennyt tuota kuluttujaviraston ilmoittamaa aikaa.
Käyttäjätaso 3
Lasku näkyy oma.saunalahti.fi palvelussa ko. merkinnöin, tosin eräpäivä on vasta 25.08 joten se voinee vielä muuttua, olen kuitenkin pistänyt viestiä laskutukseen jo asiasta.

Laite tuli tänään 21.08.2008 viimeinkin perille, ihan jopa oikeana mallina. 16 päivää siis kesti siitä kun saunalahti on merkinnyt palvelun alkaneeksi.
Käyttäjätaso 3
Asiasta ilmoitettu tuolloin 21.08.2008 Laskutukseen heidän sivuillaan olevalla lomakkeella. Ei kuitenkaan mitään vastausta ole tullut. Tänään pistin uuden. Ei vissiin saunalahtea taida asiakkaiden asiat paljoa kiinnostaa, kunhan maksavat jotain niin hyvä on, ei niitä vissiin kuunnella tartte.
Käyttäjätaso 3
Tänään (26.08.2008) tuli laskutuksesta ilmoitus, että ko. summaa ei voi enää poistaa nykyisestä laskusta, vaan seuraavalla laskulle hyvitetään... 9,80e. .. 9,80e? pelkkä datapaketin osuus? pistin viestiä jo takaisin, että lisäävät siihen myös sen LAITTEEN - jota minulla ei siis edes ollut - osuuden 12,50e. Saas nähdä kauanko tämänkin kanssa joutuu tappelemaan.
Kuluttajasuojalain mukaan sinä olet oikeutettu täysimääräiseen hyvitykseen (datapaketti+laite).

Itse sain tapella saunalahden kanssa kytkypuhelimen takuuasioista.
Ensin sl lupasi, sitten kielsi, kirjoittelin muutamia KSL:n pykäliä perusteluineen niin sain sitten vielä normikorvausten (kk maksu + takuuhuollon pk:t) päälle 10 :n mielipahahyvityksen.

Ja tällä hetkellä tappelen GPRS -tiedonsiirron toimimattomuuden kanssa, otin yhteyttä asiakaspalveluun lomakkeella eikä mitään ole kuulunut, paitsi se automaattinen vastaus.

15.2.2009 loppuu sopimus, silloin vaihtuu operaattori heti ja välittömästi.

Osallistu keskusteluun