Kysymys

Liittymänvaihto= 1kk liittymät päällekkäin?

  • 22 marraskuu 2010
  • 20 kommenttia
  • 3432 katselukerrat

eli, vaihdoin vaimoni ja minun liittymät tikka+ = liittymiksi, ja nyt on laskussa vanhat ja nämä 2kpl uusia liittymiä.. minun tietääkseni liittymänvaihto tarkoittaa että vanhat liittymät poistuvat alta eikä jää voimaan?

vai liekö siinä sitten että muutin liittymätyypit kuun alussa eli 3 - päivä niin edellisten liittymien kk - maksu ehdittiin ottaa vielä?

20 kommenttia

Niinhän siinä on käynyt  😞
Hei,

molemmat kuukausimaksut näkyvät laskullasi juuri siitä syystä, että muutos on tehty 3. päivä.
Laskutuskausi on kuun ensimmäisestä päivästä viimeiseen päivään.
Koska olet tehnyt muutoksen 3. päivä on tämä ollut kesken laskutuskautta. Tästä syystä sinulta veloitetaan olemassa ollut liittymätyyppi ensimmäisestä viimeiseen päivään ja uusi liittymätyyppi muutoksen astuttua voimaan.
Vaihdon yhteydessä sivusto ilmoittaa myös tästä asiasta, juuri sen takia, että päällekkäisiä maksuja ei tulisi. Asiakaspalvelusta suosittelemme aina muutoksen ajoittamista laskutuskauden loppuun eli kuun viimeisiin päiviin.

Hei,

molemmat kuukausimaksut näkyvät laskullasi juuri siitä syystä, että muutos on tehty 3. päivä.
Laskutuskausi on kuun ensimmäisestä päivästä viimeiseen päivään.
Koska olet tehnyt muutoksen 3. päivä on tämä ollut kesken laskutuskautta. Tästä syystä sinulta veloitetaan olemassa ollut liittymätyyppi ensimmäisestä viimeiseen päivään ja uusi liittymätyyppi muutoksen astuttua voimaan.
Vaihdon yhteydessä sivusto ilmoittaa myös tästä asiasta, juuri sen takia, että päällekkäisiä maksuja ei tulisi. Asiakaspalvelusta suosittelemme aina muutoksen ajoittamista laskutuskauden loppuun eli kuun viimeisiin päiviin.
ok, tämäpä selvisi nopeasti, oma mokahan tässä on silloin tapahtunut kun en tuota ottanut huomioon, kiitoksia ripeästä vastauksesta.
Eihän Tikka+:ssa ole kuukausimaksuja 2011 loppuun asti? Vai olenkohan nyt vaan aiheesta ihan ullakolla.
Hei,

uusissa Tikka+ liittymissä ei ole kuukausimaksua, mutta tarjous ei koske esim. liittymätyypin vaihtoja.
Näinpä, ei oltu edes ullakolla vaan katolla asti kun pää nuin jäässä.  😉

Hei,

molemmat kuukausimaksut näkyvät laskullasi juuri siitä syystä, että muutos on tehty 3. päivä.
Laskutuskausi on kuun ensimmäisestä päivästä viimeiseen päivään.
Koska olet tehnyt muutoksen 3. päivä on tämä ollut kesken laskutuskautta. Tästä syystä sinulta veloitetaan olemassa ollut liittymätyyppi ensimmäisestä viimeiseen päivään ja uusi liittymätyyppi muutoksen astuttua voimaan.
Vaihdon yhteydessä sivusto ilmoittaa myös tästä asiasta, juuri sen takia, että päällekkäisiä maksuja ei tulisi. Asiakaspalvelusta suosittelemme aina muutoksen ajoittamista laskutuskauden loppuun eli kuun viimeisiin päiviin.


Jep jep. Juuri tämän asian vuoksi tilasin Norppa+-kampanjan liittymänvaihdolla marraskuun lopuilla, ettei joulukuun kuukausimaksua menisi. Sontalahden mukaan liittymä vaihtuu vasta kun laite (ZTE Blade) on toimitettu. Liittymä vaihtui 8.12. Minun järkeni mukaan liittymä katsotaan vaihtuneeksi silloin kun olen sen tilannut. Samalla vanha liittymä tulee katkaista. Laskutuksen katkeaminen ei voi olla pelkästään sen varassa ehtiikö operaattori tehdä sitä ajoissa. Tämä antaa Sontalahdelle vedätyksen mahdollisuuden, jotta saataisiin yksi ylimääräinen kk-maksu nyhdettyä.

Nyt sitten laskulla haetaan 9,88 mobiililaajakaistasta, jota on käytetty 7 päivää. Kysymys kuuluu: Onko tässä toiminnassa mitään oikeasti päivänvalon kestävää? Sontalahden mukaan siis he voivat laskuttaa kahta asiaa päällekkäin. Voiko asiakas myös samalla logiikalla käyttää kahta tuotetta yhdellä laskutuksella?

Voisiko joku asioista oikeasti päättävä kertoa miksi näin toimitaan. En kaipaa mitään geneerisiä "näin me aina olemme toimineet" vastauksia, vaan hyvin perustellun vastauksen siihen, miksi minun tulisi maksaa kokonainen kk-maksu tuotteesta operaattorin omien päätelmien mukaan. Joka tapauksessa kyse on n. 7 :sta, mutta toisaalta periaatteesta.
Käyttäjätaso 2
Kyllähän Saunalahden olisi jo aika siirtyä päiväkohtaiseen laskutukseen.
Tyyliin DNA Matkanetti.

Nyt vaihdoin kesken kuukautta Perus-nopeudesta Nopsaan ja päällekkäistä laskua varmasti pukkaa. Itse asiassa aiemmin olen jopa saanut kokonaiselta seuraavalta kuukaudelta päällekkäisen laskun, vaikka vaihdoin kuun lopulla!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kyllähän Saunalahden olisi jo aika siirtyä päiväkohtaiseen laskutukseen.
Tyyliin DNA Matkanetti.

Nyt vaihdoin kesken kuukautta Perus-nopeudesta Nopsaan ja päällekkäistä laskua varmasti pukkaa. Itse asiassa aiemmin olen jopa saanut kokonaiselta seuraavalta kuukaudelta päällekkäisen laskun, vaikka vaihdoin kuun lopulla!


Jalat kattoon!

Jokin aika sitten Panu kertoi täällä Palstalla, että mikäli tuo mobiililaajakaistan nopeus vaihdetaan kesken laskutuskauden, maksu jyvitetään päivien mukaan. Ja mikäli laskutus on suoritettu toisin, virheestä voi vaatia oikaisua.
Käyttäjätaso 2
Heitäpäs linkkiä tuohon plehden viestiin, niin teetätän siitä taulun seinälle!

(en oikeasti teetätä)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kyllähän Saunalahden olisi jo aika siirtyä päiväkohtaiseen laskutukseen.


Samat sanat. Lisäksi Saunalahden olisi syytä tarkistaa myös mistä päivästä laskutus aloitetaan. Kun tilaat uuden liittymän:

- Saunalahti aloittaa perusmaksujen veloittamisen siitä päivästä kun Saunalahti pakkaa lähetyksen.
- dna aloittaa perusmaksujen veloittamisen siitä päivästä kun kirjattu kirje/paketti on lunastettu postista.

Lisäksi, olisihan se mukava jos kirjatun kirjeen lähetystunnus löytyisi tilausten seurannasta, mutta kun ei niin ei.
Käsittääkseni liittymäsopimus (niin uusi kuin vaihtokin) astuu voimaan tilaus-, ei toimitushetkellä. Tähän perustan edelleen vaatimukseni ylimääräisen kk-maksun perumisesta. Liittymää voidaan käyttää myös ilman laitetta (siis sillä vanhalla), varsinkin liittymänvaihtotapauksissa.
Tässä nyt taas venkoillaan, kun kuluttajille halpa tarjous onkin osoittautunut arvioitua kalliimmaksi Sauniksen puolelta. Onko se taas sen arvoista, että tarvitsee pilata pitkäaikaisen asiakkaan tyytyväisyys?

Kyllä tää on mennyt jyrkkää alamäkeä Elisan tultua kuvioihin.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki


Hei,

molemmat kuukausimaksut näkyvät laskullasi juuri siitä syystä, että muutos on tehty 3. päivä.
Laskutuskausi on kuun ensimmäisestä päivästä viimeiseen päivään.
Koska olet tehnyt muutoksen 3. päivä on tämä ollut kesken laskutuskautta. Tästä syystä sinulta veloitetaan olemassa ollut liittymätyyppi ensimmäisestä viimeiseen päivään ja uusi liittymätyyppi muutoksen astuttua voimaan.
Vaihdon yhteydessä sivusto ilmoittaa myös tästä asiasta, juuri sen takia, että päällekkäisiä maksuja ei tulisi. Asiakaspalvelusta suosittelemme aina muutoksen ajoittamista laskutuskauden loppuun eli kuun viimeisiin päiviin.


Jep jep. Juuri tämän asian vuoksi tilasin Norppa+-kampanjan liittymänvaihdolla marraskuun lopuilla, ettei joulukuun kuukausimaksua menisi. Sontalahden mukaan liittymä vaihtuu vasta kun laite (ZTE Blade) on toimitettu. Liittymä vaihtui 8.12. Minun järkeni mukaan liittymä katsotaan vaihtuneeksi silloin kun olen sen tilannut. Samalla vanha liittymä tulee katkaista. Laskutuksen katkeaminen ei voi olla pelkästään sen varassa ehtiikö operaattori tehdä sitä ajoissa. Tämä antaa Sontalahdelle vedätyksen mahdollisuuden, jotta saataisiin yksi ylimääräinen kk-maksu nyhdettyä.

Nyt sitten laskulla haetaan 9,88 mobiililaajakaistasta, jota on käytetty 7 päivää. Kysymys kuuluu: Onko tässä toiminnassa mitään oikeasti päivänvalon kestävää? Sontalahden mukaan siis he voivat laskuttaa kahta asiaa päällekkäin. Voiko asiakas myös samalla logiikalla käyttää kahta tuotetta yhdellä laskutuksella?

Voisiko joku asioista oikeasti päättävä kertoa miksi näin toimitaan. En kaipaa mitään geneerisiä "näin me aina olemme toimineet" vastauksia, vaan hyvin perustellun vastauksen siihen, miksi minun tulisi maksaa kokonainen kk-maksu tuotteesta operaattorin omien päätelmien mukaan. Joka tapauksessa kyse on n. 7 :sta, mutta toisaalta periaatteesta.


Hei artta,

niissä tapauksissa, kun liittymä on päivitetty puhelimen sisältävään pakettiin ja päällekkäistä kuukausimaksua syntyy puhelimen toimitusviiveen vuoksi, korjataan laskutus. Laskutuksen korjaamiseksi tulisi sinun olla yhteydessä asiakaspalveluumme joko hallintapalvelun  Viestit- osion kautta tai soittamalla puhelinpalveluumme p. (09) 4243 0456, avoinna ma-pe 8-20, la 9-16:30. Huomioithan, että asiakaspalvelumme on kiinni jouluaaton sekä molemmat joulupäivät.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Semmoinen muuten myös tässä pälkähti päähän, että numeronsiirron ollessa kyseessä, tuon siirtopäivän voi tilauksen yhteydessä määritellä vaikka sinne kuukauden vaihteeseen. Tämä tietysti toimii, mikäli laitetta on varastossa ja ruuhkaa ei ole numeron luovuttavalla eikä uudella operaattorilla. Taitaa olla muuten melko vähän malleja, joita joutuu odottamaan varastotilanteen vuoksi.
Homma hoidettu asiakaspalvelun kautta. Saunis hyvitti loppukuun kk-maksun vaihdetusta liittymästä. Onneksi näin päin.
Käyttäjätaso 2
Kyllähän Saunalahden olisi jo aika siirtyä päiväkohtaiseen laskutukseen.
Tyyliin DNA Matkanetti.

Nyt vaihdoin kesken kuukautta Perus-nopeudesta Nopsaan ja päällekkäistä laskua varmasti pukkaa. Itse asiassa aiemmin olen jopa saanut kokonaiselta seuraavalta kuukaudelta päällekkäisen laskun, vaikka vaihdoin kuun lopulla!


Jalat kattoon!

Jokin aika sitten Panu kertoi täällä Palstalla, että mikäli tuo mobiililaajakaistan nopeus vaihdetaan kesken laskutuskauden, maksu jyvitetään päivien mukaan. Ja mikäli laskutus on suoritettu toisin, virheestä voi vaatia oikaisua.


Taidat olla huumorimiehiä?   ;D

LINK OR IT DIDN'T HAPPEN!

"Mobiililaajakaistan nopeuden muutos on tehty kesken laskutuskauden ja tästä syystä vanha nopeus on laskuttunut normaalisti koko kuukaudelta. Kun palvelua muokataan keskellä laskutuskautta, laskuttuu palvelu kalenterikuukauden loppuun saakka. Uusi palvelu laskuttuu siitä päivästä eteenpäin, kun sopimus on avattu. Laskutus on siis kulkenut oikein eikä siinä ole korjattavaa. "

Oma Saunalahdessa ei luonnollisesti näy enää mitään mainintaa tuosta vanhasta nopeusluokasta, jota tälläkin hetkellä laskutetaan.
Käyttäjätaso 2
Kiitos kaikille jotka ovat aikojen saatossa Palstalle raportoineet saaneensa hyvitystä päällekkäislaskutuksesta mobiililaajakaista nopeusluokan muutoksen yhteydessä. Copypastesin raportit asiakaspalveluun (toinen viestini asiasta) niin myöntyivät hyvitykseen, mutta korostivat että tämä on poikkeuksellista ja jokainen hyvitys on asiakas- ja tilannekohtainen ja jatkossa edelleen on syytä tehdä kuun lopulla muutokset.

Tosin en ole vähään aikaan päivittämässäkään takaisin Nopsaan jonka hinta pomppasi juuri, kun 2 eur/kk Norppa+ Kampanja vauhdittaa nettitikkua.
Joo, samaa ihmettelen. Vaihdoin puolessa välissä kuuta liittymiä, kun vanhaan pakettiin ei saanut puhelinta kk-maksulla. Puhepaketit ja tekstarit hävisivät johonkin, vaikka koko kuukaudesta on maksettu. Tilalle otettiin Tikka+, tekstaripaketti ja datahomma ja niistä alkoi laskut heti juoksemaan. Harmittaa, kun Saunalahti ei vastaa edes viestiin, joka on lähetetty sivuston kautta kyselynä muutama päivä sitten. Kai tässä vanhaa vedätettiin. Uusia palkitaan ja houkutellaan ilmaisilla kk-maksuilla, mutta vanhat asiakkaat saavat toimia maksajina? Niinkö?

Miksi sitä liittymää ei voi säätää katkeamaan siinä kuukauden vaihteessa niin kuin laskutuskin? Ei luulisi olevan liian vaikeaa. Ideana oli alentaa kustannuksia, m utta toisin kävi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Liittymätyypinvaihdon yhteydessä tuo laskutus tosiaan menee aina kuvailemallasi tavalla. Asiasta lisää:
http://palsta.saunalahti.fi/wiki/Liittym%C3%A4tyypinvaihto

Tässä tapauksessa sovelletaan esimerkkiä:

Liittymätyyppi vaihdetaan TuplaPaketista Ykköseen 15.3. Ykkönen astuu voimaan 16.3 ja laskulla veloitetaan TuplaPaketin kuukausimaksu kokonaisuudessaan ajalta 1.3-31.3 sekä Ykkösen kuukausimaksu ajalta 16.3-31.3. TuplaPaketin kuukausimaksuun kuuluva puheaika on käytettävissä 15.3 saakka vaikka puheaikaa olisikin jäljellä. Vaihto kannattaa ajoittaa kuun vaihteeseen, jolloin jo maksetusta kuukausimaksusta saa kaiken hyödyn irti.


Esimerkkiin paremmin soveltuvat liittymät ovat Joutsen/TuplaPaketti ja Norppa/Ykkönen.
Hei Aurap,

kuten Hyvis tuossa jo kertoikin niin pakettiliittymien kohdalla jo maksettua kuukausimaksua ei hyvitetä ja paketin sisältöä ei pääse muutoksen jälkeen enää käyttämään.
Tällä hetkellä Oma.saunalahdessa ei valitettavasti ole ajastus mahdollisuutta, josta johtuen muutos tapahtuu vuorokauden vaihtuessa, kun muutos on tilattu. Asiakaspalvelusta neuvotaan tästä syystä ajoittamaan muutokset laskutuskauden loppuun, jotta päällekkäisiltä maksuilta vältyttäisiin. Oma.saunalahdessa on lisäksi maininta liittymätyypin vaihdon yhteydessä siitä, että miten laskutus käytännössä tapahtuu.

7.3.2011 Edit: Tarkennettu väärinkäsityksen välttämiseksi // Soile SL

Osallistu keskusteluun