Kysymys

Liittymien käytönestot näkyvät nyt OmaSL etusivulla

  • 4 tammikuu 2012
  • 15 kommenttia
  • 4074 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Oma Saunalahden etusivulla näkyy nyt jos matkapuhelin- tai laajakaistaliittymälle on asetettu käytönesto asiakkaan tai Saunalahden toimesta. Viemällä hiiren käytönesto-tekstin päälle, näkyy tarkempia ohjeita liittyen aktiiviseen käytönestoon. Jos liittymä ei jostain syystä toimi, kannattaa siis ensin tarkistaa Oma Saunalahdesta, ettei liittymällä ole käytönestoa aktiivisena.

Palautetta uudesta ominaisuudesta otetaan vastaan!

15 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Loistavaa. Juuri tällaiset vähentävät ruuhkaa Asiakaspalvelusta.  🙂 Jos näkee suoraan liittymän sulkeutuneen saldorajan ylityksen vuoksi, ei välttämättä tarvitse ottaa yhteyttä Asiakaspalveluun. Semmoinen tuli muuten mieleen, että siellä voisi olla linkki tai jotain tarkempaa tietoa asiasta.

Mainitussa tilanteessa kaikki eivät tule ajatelleeksi, että saldosopimuksen rajan saavuttaminen estää KAIKEN lähtevän liikenteen. Siis pakettiin sisältyviä minuutteja tai viestejä ei voi käyttää rajaa nostamatta. Eikä myöskään kiinteähintaista Mobiililaajakaistaa.
Käyttäjätaso 3

Semmoinen tuli muuten mieleen, että siellä voisi olla linkki tai jotain tarkempaa tietoa asiasta.

Mainitussa tilanteessa kaikki eivät tule ajatelleeksi, että saldosopimuksen rajan saavuttaminen estää KAIKEN lähtevän liikenteen. Siis pakettiin sisältyviä minuutteja tai viestejä ei voi käyttää rajaa nostamatta. Eikä myöskään kiinteähintaista Mobiililaajakaistaa.


Kiitos palautteesta Hyvis!

Jos liittymällä on esto saldosopimuksen vuoksi, näytetään Oma Saunalahdessa teksti:
"Liittymäsi lähtevä liikenne on estetty saldosopimuksen täyttymisen johdosta, liittymä avataan automaattisesti seuraavan kuun ensimmäinen päivä. Mikäli haluat liittymän nopeammin käyttöösi, voit nostaa saldosopimuksen rajasummaa täältä (ja tästä linkki saldopalvelun asetuksiin)."

Toivottavasti tuo ajaa asian. Jos ei, niin viilaillaan 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Semmoinen tuli muuten mieleen, että siellä voisi olla linkki tai jotain tarkempaa tietoa asiasta.

Mainitussa tilanteessa kaikki eivät tule ajatelleeksi, että saldosopimuksen rajan saavuttaminen estää KAIKEN lähtevän liikenteen. Siis pakettiin sisältyviä minuutteja tai viestejä ei voi käyttää rajaa nostamatta. Eikä myöskään kiinteähintaista Mobiililaajakaistaa.


Kiitos palautteesta Hyvis!

Jos liittymällä on esto saldosopimuksen vuoksi, näytetään Oma Saunalahdessa teksti:
"Liittymäsi lähtevä liikenne on estetty saldosopimuksen täyttymisen johdosta, liittymä avataan automaattisesti seuraavan kuun ensimmäinen päivä. Mikäli haluat liittymän nopeammin käyttöösi, voit nostaa saldosopimuksen rajasummaa täältä (ja tästä linkki saldopalvelun asetuksiin)."

Toivottavasti tuo ajaa asian. Jos ei, niin viilaillaan :)


Jotain tuommoista ajattelinkin.  🙂 Pitempi teksti ei välttämättä olisi hyvä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Asiahan ei "varsinaisesti minulle kuulu", mutta voisiko joku selittää, miksi saldorajaa estää pakettiminuuttien käytön??
Nyt on sen verran väsy, ettei ylhäällä lamppu syty(jos on syttyny muulloinkaan), mutta mutta....
Jotenkin tuntuu, että nämä pitäisi olla erillään toisistaan. Etukäteen maksat pakettiminuutit ja sitten et niitä pääse käyttämään. Saldorajan vielä ymmärrän, mut en näiden yhdistämistä. Josko joku hiiiitaasti ja selkeästi selittäisi, niin ehkä... :o
Nyt ei naisen logiikka toimi  ???
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ei mitenkään tyhmä kysymys ja varmasti moni asiaa on ihmetellyt, joten kuuluu kaikille.  :)

Ihan yksinkertaisesti se johtuu siitä, että kun liittymältä estetään kaikki lähtevä liikenne, niin siitä ei sitten lähde mitään muuta, kuin hätäpuhelut. Vai tarkoititko kysyä, että miksi ei ole olemassa semmoista systeemiä, joka toimisi ehdottamallasi tavalla? Se johtuu ehkä siitä, että silloin koko saldosopimus/-rajajutska pitäisi rakentaa uudestaan ja sehän ei olisi halpaa. Ei kai siihen kukaan vapaaehtoisesti rupea, ellei Viestintävirasto sitä pakota.

Ei siis mitään huolta, kyllä sinulla nousee hissi ihan ylös asti vieläkin.  😃
Käyttäjätaso 3

Asiahan ei "varsinaisesti minulle kuulu", mutta voisiko joku selittää, miksi saldorajaa estää pakettiminuuttien käytön??
Nyt on sen verran väsy, ettei ylhäällä lamppu syty(jos on syttyny muulloinkaan), mutta mutta....
Jotenkin tuntuu, että nämä pitäisi olla erillään toisistaan. Etukäteen maksat pakettiminuutit ja sitten et niitä pääse käyttämään. Saldorajan vielä ymmärrän, mut en näiden yhdistämistä. Josko joku hiiiitaasti ja selkeästi selittäisi, niin ehkä... :o
Nyt ei naisen logiikka toimi  ???


Hei!

Tätä on kyselty joskus ennenkin. Valitettavasti tuon toteutus vaatisi melkoisia teknisiä muutoksia, eikä niihin ole päätetty ainakaan toistaiseksi ryhtyä. Suosittelen, että pakettiliittymän kanssa käytettäisiin mielummin Saldomuistutusta, jolloin pysyy ajantasalla pakettiliittymään kuulumattoman liikenteen kerryttämistä maksuista ilman, että pakettiminuuttien käyttö estyy määritellyn rajan ylittyessä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Minä aloin olla luulossa, et mun hissi jäi jumiin puoliväliin, ainakin sillon,kun piti stokkan avohissä kokeilla, miten se palaa ylhäältä alas, sivusuunnassa vai ylösalasin 😛.  Jos saldoraja sulkee luurin, kun saldo täyttyy, niin miksi ei vois pakettiliittymissä, missä on määrätty puheaika, esim. sulkeutua puheluiden osalta silloin, kun kaikki minuutit on haasteltu. Sitten vaan käyteltäis viestejä, jos niitä pakettiin kuuluu. Eikös lopputulos olisi sama. Asiakas on käyttänyt sen mitä on maksanut ja piste. Tietty yritys ja muut "poikkeavat" puhelut ei mene paketista,mutta teknisesti kuitenkin toteutettavissa, eli vaatinee sitä "hyvää tahtoakin" ja osaamista tietty. Nyt olis niille guruille hommia ja onhan tuo joku suunnittelukukkanen, maksat paketista muutaman kympin, etkä voi sitä käyttää, jos olet määritellyt saldorajan ja soitellut puheluita paketin "ulkopuolelta".  ::)
Hei!

Tätä on kyselty joskus ennenkin. Valitettavasti tuon toteutus vaatisi melkoisia teknisiä muutoksia, eikä niihin ole päätetty ainakaan toistaiseksi ryhtyä. Suosittelen, että pakettiliittymän kanssa käytettäisiin mielummin Saldomuistutusta, jolloin pysyy ajantasalla pakettiliittymään kuulumattoman liikenteen kerryttämistä maksuista ilman, että pakettiminuuttien käyttö estyy määritellyn rajan ylittyessä.

No joo, tosi mielenkiintoista. Laitoin eilen meidän teinille saldosopimuksen päälle, kun muuten ei mennyt jakeluun... Tänään oli vihainen kun ampiainen, kun ei päässyt enää nettiin puhelimella vaikka oli kiinteähintainen nettiliittymä. Minä oletin tuota saldorajaa laittaessani, että nuo kiinteähintaiset tekstaripaketti ja nettiliittymä toimii, vaikka saldoraja täyttyisi. Se kun hirveesti teinille auttaa tuo saldomuistutus, kun ei auta edes kotikeittiöstä tuleva saldomuistutus....  :-",,,null,null,2014-11-19 12:56:44.0,0
99,21365,21356,21356,1330526147000,34767,0,151162,0,Vs: Liittymien käytönestot näkyvät nyt OmaSL etusivulla,"Asiaan on ratkaisu: sallitut numerot. Annat luvan soittaa vain määrättyihin numeroihin puhelimen asetuksia muuttamalla. Voi olla, että nuori esim. tilaa juoma-automaatista kokista -> ota käyttöön palvelunumero/viestiestot. Ottamasi esto estää valitettavasti myös dataliikenteen vaikka se olisikin rajatonta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Nyt oon taas ns huulipyöreenä. Itse olen laittanut toiselle lapselle mielestäni kaikki mahdolliset estot. Dataliikenteeseen ne ei ole vaikuttanut mitenkään.
Nyt puhun siis käytöstä kotimaassa. Saldoraja on asetettuna, mutta eipä tuo ole vielä ikinä käyttö mennyt lähellekkään sitä saldorajaa. Ehkä sitten alkaisi törkkiä, mene ja tiedä. 
Käyttäjätaso 2
Hyvin toimii datayhteydet vaikka mulla soitonesto viihdenumeroihin päällä
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Hyvin toimii datayhteydet vaikka mulla soitonesto viihdenumeroihin päällä


Hajosin.  😃
Käyttäjätaso 2
"Voi olla, että nuori esim. tilaa juoma-automaatista kokista -> ota käyttöön palvelunumero/viestiestot. Ottamasi esto estää valitettavasti myös dataliikenteen vaikka se olisikin rajatonta."

Eipä tuo mitään estä
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

"Voi olla, että nuori esim. tilaa juoma-automaatista kokista -> ota käyttöön palvelunumero/viestiestot. Ottamasi esto estää valitettavasti myös dataliikenteen vaikka se olisikin rajatonta."

Eipä tuo mitään estä


Ottamasi, ja tässä tarkoitettu, esto oli "Saldosopimus". Aiemmin kerroit sen estäneen mm. netti- eli dataliikenteen.

Nyt oon taas ns huulipyöreenä. Itse olen laittanut toiselle lapselle mielestäni kaikki mahdolliset estot. Dataliikenteeseen ne ei ole vaikuttanut mitenkään.
Nyt puhun siis käytöstä kotimaassa. Saldoraja on asetettuna, mutta eipä tuo ole vielä ikinä käyttö mennyt lähellekkään sitä saldorajaa. Ehkä sitten alkaisi törkkiä, mene ja tiedä.   



Huomenta Manipenni,

palvelunumero -estot eivät estä dataliikennettä liittymällä. Dataeston liittymälle saa asetettua Oma Saunalahdesta: Kirjaudu hallintasivuille -> Liittymät (vasen reuna)
-> Klikkaa liittymänumeroa, jolle teet muútoksia -> Klikkaa muokkaa asetuksia -> Laita täppä kohtaan "Esto kaikelle tiedonsiirrolle koti- ja ulkomailla"


Tällöin liittymällä ei vahingossakaan voi käyttää datayhteyksiä edes kotimaassa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Heip!

Juu huomattu on 🙂 Ihmettelin vaan tuota hpgurun vastausta ja siitä huuli pyöristy ja ajattelin taas,että minun hissi on pysähtynyt  😉

Osallistu keskusteluun