Kysymys

Liittymien puhelinmarkkinointi

  • 16 huhtikuu 2009
  • 56 kommenttia
  • 2027 katselukerrat

Taas soitettiin kaverilleni Oulusta (firmaa ei muistanut) ja tarjoiltiin liittymään puheaikaa. Sanoi olevansa saunalahden edustaja, joka voi antaa runsaasti liittymään puheaikaa. Ei auttanut, vaikka sanoi hänellä ja puolisolla olevan soneran kytkyliittymä. Ei kuulemma haittannut vaan onnistuu. No toinen suostui (kukapa ei, jos luvataan RUNSAASTI ilmaista puheaikaa) ja ihmetteli (niin kuin minäkin), että mikäköhän juttu tää oli!?
Eilen sitten syy selvisi, kun posti tuli. Myyjä lähettikin uudet saunalahden sim-kortit ja oikein kaksin kappalein! Liittymä oli jokin kampanja tms ykkönen (josta en itse ole kuullutkaan)!
Soitto aspaan (vastasi jopa ihan kohtuullisessa ajassa!) ja liittymien peruutus. Asia ohi!

Eikö saunalahti ohjeista mitenkään heidän nimissään tapahtuvaa puhelinmarkkinointia? Tämä ei meinaan ole eka kerta, kun Oulun suunnalta tulee mielenkiintoisia liittymätarjouksia, joissa ei kerrota asiakkaalle ihan kaikkea! Tässä episodissa valui samalla hukkaan tekemäni suosittelu vaihtaa kytkyn loputtua Saunalahdelle.

???  😠

56 kommenttia


Taas soitettiin kaverilleni Oulusta (firmaa ei muistanut) ja tarjoiltiin liittymään puheaikaa. Sanoi olevansa saunalahden edustaja, joka voi antaa runsaasti liittymään puheaikaa. Ei auttanut, vaikka sanoi hänellä ja puolisolla olevan soneran kytkyliittymä. Ei kuulemma haittannut vaan onnistuu. No toinen suostui (kukapa ei, jos luvataan RUNSAASTI ilmaista puheaikaa) ja ihmetteli (niin kuin minäkin), että mikäköhän juttu tää oli!?
Eilen sitten syy selvisi, kun posti tuli. Myyjä lähettikin uudet saunalahden sim-kortit ja oikein kaksin kappalein! Liittymä oli jokin kampanja tms ykkönen (josta en itse ole kuullutkaan)!
Soitto aspaan (vastasi jopa ihan kohtuullisessa ajassa!) ja liittymien peruutus. Asia ohi!

Eikö saunalahti ohjeista mitenkään heidän nimissään tapahtuvaa puhelinmarkkinointia? Tämä ei meinaan ole eka kerta, kun Oulun suunnalta tulee mielenkiintoisia liittymätarjouksia, joissa ei kerrota asiakkaalle ihan kaikkea! Tässä episodissa valui samalla hukkaan tekemäni suosittelu vaihtaa kytkyn loputtua Saunalahdelle.

???  >:(


Kertoisitko markkinointifirman nimenkin ? ettei olis jokin xxxxxxx group ?

-a-

Kertoisitko markkinointifirman nimenkin ? ettei olis jokin xxxxxxx group


Ei ollut. Tätä viimeisintä en tiedä, ja omakohtaisinta en nyt toistaiseksi vielä ääneen sano. Majakanvartijoilla se on tiedossa.
Käyttäjätaso 1
Anoppi taisi saada tuosta samasta firmasta puhelun. Anoppi ajatteli vaihtaa operaattoria, mutta yrittivät väkisin lähettää uuden liittymän. Myyjä kertoi miten yksinkertaista on vaihtaa sim-kortti puhelun ajaksi ja sitten taas vanha kortti sisään niin ei tarvitse ilmoitella uutta numeroa mihinkään... Mitä V**TUA?

Onko ehkä epätoivoisin myyntiyritys? Anoppi yritti kyllä selittää, ettei hänellä ole minkäänlaista määräaikaisuutta nykyisessä liittymässään...
Mulle on soiteltu edellä mainitusta groupista koko helvatun alkuvuosi. Aina eri ihminen soittaa ja väkisin koittaa tuputtaa liittymää vaikka millä konstilla. Ok. Mutta kun aletaan soittamaan jopa kolme kertaa viikossa, parhaillaan kaksi kertaa päivässä alkaa vitutuskäppyrä nousta melkosta tahtia. Myyjä tympääntyneellä äänellä kyselee, "onks sulla joku määräaikanen liittymä, vai mikset sä oo kiinnostunu?". "Ja mehän vaan välitetään asiakkaista, kun näin ahkeraan kaupitellaan halvempaa liittymää". Jepjep.

Mielestäni tämä ei ole enää hyvänmaun rajoilla pysyvää myyntityötä, tämä on jo häiriköintiä. Otan kohtapuoliin yhteyttä vaikka poliisiin, jos tämä ei ala loppua. Ärsyttää  😠

Mulle on soiteltu edellä mainitusta groupista koko helvatun alkuvuosi. Aina eri ihminen soittaa ja väkisin koittaa tuputtaa liittymää vaikka millä konstilla. Ok. Mutta kun aletaan soittamaan jopa kolme kertaa viikossa, parhaillaan kaksi kertaa päivässä alkaa vitutuskäppyrä nousta melkosta tahtia. Myyjä tympääntyneellä äänellä kyselee, "onks sulla joku määräaikanen liittymä, vai mikset sä oo kiinnostunu?". "Ja mehän vaan välitetään asiakkaista, kun näin ahkeraan kaupitellaan halvempaa liittymää". Jepjep.

Mielestäni tämä ei ole enää hyvänmaun rajoilla pysyvää myyntityötä, tämä on jo häiriköintiä. Otan kohtapuoliin yhteyttä vaikka poliisiin, jos tämä ei ala loppua. Ärsyttää  >:(


Itse olen vastaanottanut puhelun Lxxxxxxx groupista pariinkin kertaan. Piti jo alkaa kiroilemaan ja uhkailemaan ennenkuin se loppui.

-a-
Käyttäjätaso 5
Häiriköinnin voi saada loppumaan. Pariin vuoteen ei ole myyntimiehet mulle soitelleet.
http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35 ' TARGET='_blank
Kun ei koskaan osta puhelinmyyjältä mitään ja vaatii aina numeron poistettavaksi niin alkavatpa soittelijat vähentyä. 😎 😎 😎


Kun ei koskaan osta puhelinmyyjältä mitään ja vaatii aina numeron poistettavaksi niin alkavatpa soittelijat vähentyä. 😎 😎 8)


Totta muriset! Toinen, mikä toimii on salainen numero! Ah tätä vuosikausia kestänyttä rauhaa  ;)


Salainen liittymä on minulla ollut jo monta vuotta, mutta silti muutamat myyjät häiritsee. Kerran yhdeltä myyjältä lipsahti, kun oikein tivasin numeroni alkuperää, että se on tietokoneen arpoma numeroavaruudesta. Siitähän vasta riemastuin.
Muutoin olen saanut olla myyjien suhteen suht rauhassa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3



Kun ei koskaan osta puhelinmyyjältä mitään ja vaatii aina numeron poistettavaksi niin alkavatpa soittelijat vähentyä. 😎 😎 8)


Totta muriset! Toinen, mikä toimii on salainen numero! Ah tätä vuosikausia kestänyttä rauhaa  ;)


Salainen liittymä on minulla ollut jo monta vuotta, mutta silti muutamat myyjät häiritsee. Kerran yhdeltä myyjältä lipsahti, kun oikein tivasin numeroni alkuperää, että se on tietokoneen arpoma numeroavaruudesta. Siitähän vasta riemastuin.
Muutoin olen saanut olla myyjien suhteen suht rauhassa.


Tuli mieleen semmoinenkin mahdollisuus, että numero on aiemmin ollut käytössä jollain aktiivisella asiakkaalla, joka on osallistunut kaiken maailman kilpailuihin.  😉

Tuli mieleen semmoinenkin mahdollisuus, että numero on aiemmin ollut käytössä jollain aktiivisella asiakkaalla, joka on osallistunut kaiken maailman kilpailuihin.  ;)


Noup! Kun olen sen ottanut käyttöön, se oli originaali eli ei ole ollut kenelläkään ennen minua.
Kuule enkelikakku, joka  kymmenes arpa voittaa... Pikkukarhu voi kokeilla arpoa myös enkelikakun numeroa satunnaisesti :P  8)  ::)


Kuule enkelikakku, joka  kymmenes arpa voittaa... Pikkukarhu voi kokeilla arpoa myös enkelikakun numeroa satunnaisesti :P  8)  ::)


No mutta sehän olisi mukavaa! Jutella ihan äänellä, eikä vain näppiksellä  :D
Ei saa sitten kauheesti murista, ettei pikkuenkelikakku pelästy  ;)


Pikkukarhut ei murise, ne vaan näykkäilee,  puree  ja nuolee :)  😉 😎 ::)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Kuule enkelikakku, joka  kymmenes arpa voittaa... Pikkukarhu voi kokeilla arpoa myös enkelikakun numeroa satunnaisesti :P  8)  ::)


No mutta sehän olisi mukavaa! Jutella ihan äänellä, eikä vain näppiksellä  :D
Ei saa sitten kauheesti murista, ettei pikkuenkelikakku pelästy  ;)


Kantsii enkelikakun pitää kädet ihan siellä omilla näppäimillä ettei pikkukarhun pörrökarhu läimi sormille.  ::)
Kuulinpa mielenkiintoisen Saunalahden puhelinmarkkinoinnista. Puhelinmyyjä oli soittanut ja vastaaja oli kertonut aikaa olevan 2min. Myyjä oli pitänyt melkoisen palopuheen ja vastaaja oli tuuminut 2min kuluttua "Aika täynnä, enhän ole sitoutunut yhtään mihinkään, enhän" ja sulkenut puhelimen. Seuraavalla viikolla oli tullut postissa saunalahden liittymäkortti yms. vastaaja oli kertonu aika suorasukaisen mielipiteensä aspaan puolen tunnin jonotuksen jälkeen.

Onko todella Saunalahden puhelinmyyjät menneet jo  noin härskeiksi? Aikooko Saunalahti jatkaa kyseisellä linjalla? Tähän olisi mielenkiintoista saada vastaus Saunalahden väeltä, ERITYISESTI Panulta!

p.s. henkilö totesi jäävänsä ilman puhelinta ennen kuin alkavansa sauniksen asiakkaaksi!
Uutinen 27.7. olleessa paikallisessa Kymen Sanomissa kertoo "Saunalhti onnitteli XXX XXX liittymästä, jota hän ei ollut tilannut".

Ilman lupaa en voi enempää tekstiä tuosta tänne laittaa, mutta liittymien puhelimitse tapahtuva pakkomyynti jatkuu näköjään edelleen. Kilpailu on kovaa, mutta koska SL oikeasti puuttuu tämän kaltaiseen pakkomyyntiin? Näitä lähes vastaavia tapauksia kuulen viikoittain.

Uutinen 27.7. olleessa paikallisessa Kymen Sanomissa kertoo "Saunalhti onnitteli XXX XXX liittymästä, jota hän ei ollut tilannut".

Ilman lupaa en voi enempää tekstiä tuosta tänne laittaa, mutta liittymien puhelimitse tapahtuva pakkomyynti jatkuu näköjään edelleen. Kilpailu on kovaa, mutta koska SL oikeasti puuttuu tämän kaltaiseen pakkomyyntiin? Näitä lähes vastaavia tapauksia kuulen viikoittain.


Saunalahti kannattaa vapaata kilpailua ja vihdoinkin kilpailua on tarjolla myöskin kotipuhelinmarkkinoilla. Kyseinen asia harmittaa joitakin toimijoita.

/ panu.
Niin mutta miksi näin agressiivisesti?
Jaa, lieneeköhän samaa sarjaa sitten tämä "etu" mitä minulle tarjottiin vanhana asiakkaana. 600 minuuttia puheaikaa mutta valitettavasti ei saa vanhalle sim kortille, paljon puhetta ja koska juuri heräsin tähän aamuyön hetkeen (12.30), lipsahti suostumus... vaan markkinoija ilmoitti että "jos on kysyttävää, niin lähetän tekstiviestillä oman nimeni ja numeroni, soita suoraan äläkä asiakaspalveluun" ja mainitsi myöskin että sim kortilla pitää soittaa yks puhelu että se aktivoituu.
Viimeksi puljannu liittymien kanssa vissiin 5 vuotta sitten, mutta alko hälytyskellot soimaan että mitähän tulikaan tehtyä, lieneekö saunalahden mies laisinkaan? Jälkikäteen ajateltuna taustameluakin oli aika reippaasti, voi tietysti olla puhelinmyyjällä surkeat olot, mutta omalta osaltaan hiukan epäilyttävää.

antoi tämän nimen ja numeron, Petteri Pohjanen 045 2367151

edit: tulipa mieleen että yksi syy "pakkomyynnille" lienee tulosperusteinen palkanmaksu joko toimijalle, myyjälle tai molemmille.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Jaa, lieneeköhän samaa sarjaa sitten tämä "etu" mitä minulle tarjottiin vanhana asiakkaana. 600 minuuttia puheaikaa mutta valitettavasti ei saa vanhalle sim kortille, paljon puhetta ja koska juuri heräsin tähän aamuyön hetkeen (12.30), lipsahti suostumus... vaan markkinoija ilmoitti että "jos on kysyttävää, niin lähetän tekstiviestillä oman nimeni ja numeroni, soita suoraan äläkä asiakaspalveluun" ja mainitsi myöskin että sim kortilla pitää soittaa yks puhelu että se aktivoituu.
Viimeksi puljannu liittymien kanssa vissiin 5 vuotta sitten, mutta alko hälytyskellot soimaan että mitähän tulikaan tehtyä, lieneekö saunalahden mies laisinkaan? Jälkikäteen ajateltuna taustameluakin oli aika reippaasti, voi tietysti olla puhelinmyyjällä surkeat olot, mutta omalta osaltaan hiukan epäilyttävää.

antoi tämän nimen ja numeron, Petteri Pohjanen 045 2367151

edit: tulipa mieleen että yksi syy "pakkomyynnille" lienee tulosperusteinen palkanmaksu joko toimijalle, myyjälle tai molemmille.


Kyllähän tuo näyttäisi Elisan omistamasta telemarkkinointiyrityksestä soittelevan. http://www.dial.fi
Käyttäjätaso 3
Niinpä tuo joku myyntitykki soitteli ja tarjosi koko perheen käyttöön 150 eur ilmaista puheaikaa kun olemme kaikki Saunalahden asiakkaita. Kun tuumasin että kyllä ilmainen puheaika kelpaa hän mainitsi että se tulee kolmella kortilla. Kun sitten tinkasin että millaisia Saunalahden puheaikakortit ovat sain liki kuin hohtimilla kiskottua hänestä lopulta irti tiedon että nämä puheaikakortit ovat uusia liittymiä. Eikä hän halunnut ymmärtää että nykyiset kymmenkunta liittymää riittävät jo kolmelle ihmiselle.

Saunalahti kannattaa vapaata kilpailua ja vihdoinkin kilpailua on tarjolla myöskin kotipuhelinmarkkinoilla. Kyseinen asia harmittaa joitakin toimijoita.


Niin kannatan minäkin, mutta reilulta ja rehdiltä pohjalta. Paikkakunnallakin on alallani kilpailua, joka ei aina täytä "reilun meiningin" periaatetta, mutta eipä maine kilpailijalla enää ole kovin kehuttava.

Tähän asti on SL:llä ollut maine reiluna ja kilpailukykyisenä operaattorina, Sen takia minäkin Teidän asiakkaksenne halusin! Mutta nykyisen kaltaisen "puhelinterrorin" sallivana yhtiönä alkaa jo tuttavapiirini puhua SL:stä "ai se joka pakkomyy liittymiään". Hirveän moni näkee punaista, jos puhun jotain SL:ään liittyvää.
Tähänkö nyt ollaan menossa?
Tätä harrastaa muutkin kertoo http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009073010006104_uu.shtml ' TARGET='_blank!
Käyttäjätaso 3
Vitsi kaupparatsusta kenkä oven välissä ei ole enää vitsi vaan tilanne on vain hiukan muuttanut muotoaan.
Laitelkaa liittymiin markkinointiestot niin vähenee se soittaminen... Aina voi niitä koijareita huudattaa... ja lopuksi tuumata etten osta yhtään mitään ja sulkea puhelimen. ::) ::) ::)

Kuten pörrökarhu tuumi yhtenä päivänä että sellainen koijari joka onnistuu pikkukarhulle jotain myymään puhelimessa ansaitsee palkankorotuksen ja ylennyksen... eli passaa koettaa myydä....  😉 😉 😉 😉 😉 😉
Taas arveluttavaa markkinointia saunalahden nimissä kertoo http://www.mtv3.fi/uutiset/mediait.shtml/arkistot/mediait/2009/09/959568 ' TARGET='_blank.

Koska tähän tulee muutos?

Osallistu keskusteluun