Kysymys

Lumia 920 /Fujitsu tablet / PC


  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Tervehdyksiä!

ostin eilen Vareksen Seriffin, kun Lumian sähköpostiin oli tullut tarjous, 

Tarkoitukseni on lukea sitä Fujitsun Android padilla, mutta kun siirryn Pad.n Elisa kirjaan, Vareksen päällä on keltainen kolmio ja huutomerkki. Yritäessäni avata sitä, tulee teksti kirjaa ei voi avata.

Kaikki muut kirjat toimivat moitteettomasti.

Kun menen Elisa kirjaan Pc:ltä , No Problem.

Myöskään Lumia 920 ei suostu latamaan kirjoja.

Adobe Id on sama kaikissa laitteissa.

Miten menetellään??

1 kommentti

Käyttäjätaso 5

greata kirjoitti:

Tervehdyksiä!

ostin eilen Vareksen Seriffin, kun Lumian sähköpostiin oli tullut tarjous, 

Tarkoitukseni on lukea sitä Fujitsun Android padilla, mutta kun siirryn Pad.n Elisa kirjaan, Vareksen päällä on keltainen kolmio ja huutomerkki. Yritäessäni avata sitä, tulee teksti kirjaa ei voi avata.

Kaikki muut kirjat toimivat moitteettomasti.

Kun menen Elisa kirjaan Pc:ltä , No Problem.

Myöskään Lumia 920 ei suostu latamaan kirjoja.

Adobe Id on sama kaikissa laitteissa.

Miten menetellään??


Onhan laitteillasi oikea kellonaika ja aikavyöhyke valittuna? Adobe DRM saattaa lukita lisenssin jos laitteen päivämäärä tai kellonaika on väärin. Kannattaa kokeilla sekä automaattista asetusta että kellonajan, päivämäärän ja aikavyöhykkeen säätämistä käsin.

Kannattaa myös kokeilla poistaa kirja laitteilta joihin se on ladattu (painamalla kirjan ikonia pitkään) ja ladata sovelluksen kautta uudelleen laitteeseen käyttämällä ratas-painikkeen takaa löytyvää toimintoa "Lataa kirjoja arkistosta".

Sovelluksen välimuistin tyhjentäminen voi myös korjata vian. Tämä onnistuu Android-laitteilla seuraavasti:

 

- Mene laitteen Asetukset-valikkoon (Settings)

- Valitse sieltä Sovellukset (Applications)

- Valitse Hallitse sovelluksia (Manage applications)

- Hae Elisa Kirja sovelluslistalta (löytyy ainakin välilehdeltä Kaikki (All))

- Jos sovellus on päällä, niin paina ensin Pakota lopetus -painiketta (Force stop)

- Paina Poista tiedot -painiketta (Clear Data)

- Paina Tyhjennä välimuisti -painiketta (Clear cache), ellei tämä kohta jo tyhjentynyt edellisen kohdan yhteydessä.

- Jos vika ei korjaannu tällä, niin poista koko sovellus painikkeesta Poista asennus. Hae sovellus uudestaan Marketista.  

 

Jos nämä keinot eivät auta lisäisitkö Palstan käyttäjätietoihin Elisa Kirja -asiakasnumerosi niin voimme kokeilla korjata kirjan tai sitten tarvittaessa tehdä tapauksesta häiriöilmoituksen. 🙂

Osallistu keskusteluun