Vastattu

Maksaminen Oma Sp:ssa kysyy yritysvarmennetta

  • 28 syyskuu 2017
  • 9 kommenttia
  • 517 katselukerrat

Pankkiin sisään kirjautuminen onnistuu mobiilivarmenteella hyvin, mutta osteleminen keskeytyy tylysti kun maksutapahtuman lopuksi ohjelma pyytää yritysvarmennetta. Eikä ole kyse yritystilistä.
Asiakaspalvelun kautta puheluni meni vikajohonkin, jossa lopputuloksena oli, ettei mobiilivarmenteella pidäkään maksaa, vain tunnistautua ja maksut hoidetaan pankin turvaluvuilla.
Kuitenkin pankin sivuilla lukee: "Voit käyttää pankin verkkomaksupalvelua (henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi tai) matkapuhelimen mobiilivarmenteella." ja toisaalla "Mobiilivarmenteen avulla et tarvitse edes turvalukulistoja, kun hoidat päivittäisiä raha-asioitasi."
Mobiilipankkiappia ei ole käytössä (koska se vaatisi uuden puhelimen) - onko se ongelma?
Viittaan vastaavanlaiseen tapaukseen: https://palsta.elisa.fi/omaelisa-verkkoasiointi-5/yritysvarmenne-503377/index1.html#post557085
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mits 11 lokakuu 2017, 08:00

Ja melkein samontein tuli sitten tietokin, että pitäs olla korjattu.:)
Voitko testata ja kertoa meille, että toimiko?
Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Onko täällä paikalla ketää Elisalaista? Löytyykö tähän asiaan ratkaisua?
Ongelma, johon olet törmännyt on tunnettu ja siihen on ratkaisu. Ja kyllä, kyseessä on sama ongelma, kuin linkittämässäsi viestissä. Luullakseni Palsta-tiimistä ollaan sinuun yhteydessä korjaukseen liittyen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Joo, pahoittelut ettei olla vastattu. Laitoin kyllä numerostasi jo tutkintapyyntöä eteenpäin kun löysin sen palstan profiilissa olevan asiakasnumeron perusteella. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ja melkein samontein tuli sitten tietokin, että pitäs olla korjattu.:)
Voitko testata ja kertoa meille, että toimiko?
Kiitos!
Just tällä hetkellä ei ole mitään ostettavaa, mutta ilmoittelen heti kunhan keksin jotain shoppailtavaa ja pääsen testaamaan 🙂
Ja melkein samontein tuli sitten tietokin, että pitäs olla korjattu.:)
Voitko testata ja kertoa meille, että toimiko?


Nyt testattu ja kysyy allekirjoitustunnusta. Pitääkö sen kysyä? ja jos pitää, niin mistä sellaisen saa?
Voit asettaa tunnuslukusi verkkopalvelussamme, johon voi tunnistautua mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla.

https://varmenne.elisa.fi/tunnusluvun-vaihto

Tunnusluku (4-8 numeroa) on se, jonka annat kirjautuessasi erilaisiin palveluihin. Allekirjoitus-tunnuslukua (6-8 numeroa) käytät vahvistaessasi tapahtumia tai allekirjoittaessasi sähköisesti jotakin. OmaSP:n palvelu käyttää juuri tätä allekirjoitustoiminnallisuutta.
Nyt toimii.
Olisihan tuo allekirjoitustunnusluku pitänyt omatoimisestikin löytää noin loogisesta paikasta, laiskuusko iski vai toivottomuus...
Suuri kiitos kaikille asiaan osallistuneille!
Hyvä että toimii!
Allekirjoitus nimenomaan allekirjoitusvarmenteella on niin vähäisellä käytöllä asiointipalveluissa, että sen hahmottaminen erikseen tunnistautumisesta voi jäädä vaikeaksi.

Osallistu keskusteluun