Vastattu

Maksusopimus Oma Elisassa

  • 15 helmikuu 2013
  • 10 kommenttia
  • 15192 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
  • Hyvä tyyppi
  • 227 kommenttia
Hei!

Mikäli minulla on Oma Elisan kautta maksusopimuksia ja sinne kerkeää ilmaantumaan uudet laskut ennen kuin olen maksanut vanhat maksusopimukselliset laskut, niin enkö voi tehdä näistä uusista maksusopimuksia siitäkään huolimatta, että maksan vanhat pois Oma Elisan kautta? Ei meinaan oo vähään aikaan näkyny sitä maksusopimus namiskaa tuolla. Vai onko tuossa jokin viive, esim. päivä maksun jälkeen?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Scarpia 20 helmikuu 2013, 09:13

Jaaha, vedetäänpäs jarrua hommaan vähän. Sain tuossa muita asiakasnumeroita samanlaisen asian tiimoilta, ja nyt on käynyt niin että Palstalaiset ovat olleet poikkeuksellisen reippaita laskujensa maksun kanssa.
NIMITTÄIN oletimme automaattisesti (koska asiakastietoja ei ollut), että maksusopimus maksetaan pois viimeisenä mahdollisena päivänään, kuten melko usein asiakkaat tuppaavat tekemään.

Eli tilanne voi olla tämä:

Jos maksusopimuksen kohteena oleva lasku maksetaan ennen sovittua eräpäivää, ei maksusopimus kuitenkaan sulkeudu ennenkuin sovittuna eräpäivänä. Tästä johtuen uutta maksusopimusta ei pääse tekemään heti laskun maksamisen jälkeen.
Asiakaspalvelun kautta vanha maksusopimus kuitenkin voidaan sulkea etuajassa, jolloin uuden pääsee tekemään, joko itsepalveluna tai saman puhelun aikana asiakaspalvelun kautta. Tässä on kuitenkin odoteltava se pari päivää suorituksen tekemisen jälkeen että se näkyy asiakaspalvelulle oikein.

Pahoittelen vielä kerran antamastani osittain virheellisestä tiedosta! Todennäköisesti siis EkiVirilläkin on sama tilanne, mutta siltikin asian voisi tarkistaa ettei jää mysteeriksi.

Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Oma Elisan kautta voi tehdä vain yhden maksusopimuksen kerrallaan, eikä siihen voi tehdä muutoksia itsepalveluna lainkaan. Siksi sitä "Maksusopimus-namiskaa" ei siellä näy jos sinulla on jo voimassaoleva maksusopimus.

Uuden maksusopimuksen teon kanssa on pieni viive, eli Oma Elisasta tehdyn maksusuorituksen jälkeen menee pari päivää ennenkuin uuden maksusopimuksen voi tehdä.
Scarpia kirjoitti:
Oma Elisan kautta voi tehdä vain yhden maksusopimuksen kerrallaan, eikä siihen voi tehdä muutoksia itsepalveluna lainkaan. Siksi sitä "Maksusopimus-namiskaa" ei siellä näy jos sinulla on jo voimassaoleva maksusopimus.

Uuden maksusopimuksen teon kanssa on pieni viive, eli Oma Elisasta tehdyn maksusuorituksen jälkeen menee pari päivää ennenkuin uuden maksusopimuksen voi tehdä.

Älä valehtele! Maksoin edellisen maksusopparin laskun 7.2. Oma Elisassa näkyy tuo lasku maksettuna ja on näkynyt jo pari viikkoa. Silti edelleenkään ei tuota "maksusopimus" nappia ole näkyvissä, käyttää sitten mitä selainta tai konetta tahansa.

Olisiko jo aika teidän tunnustaa, että Elisan laskutus on ollut päin ****** jo muutaman vuoden ja koko ajan huonompaan suuntaan on menossa. Voitte samantien lopettaa tälläisten paikkansa pitämättömien "neuvojen" levittämisen, koska vaikuttaa siltä, että edes "Moderaattorit" eivät tiedä mitä, missä ja milloin on tapahtumassa tässä Elisan ihmemaassa.

Ajattelin jo, että ei tarvitse tänne enään tulle verenpainetta nostamaan, mutta vanha linkki toi tähän sinänsä asialliseen kysymyksyyn, johon teiltä ei tuttuun tapaan saanut kuin luun käteen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
EkiVir! Tuo ylläkuvaamani on tottakai ns. normaalitilanne. Mikäli sinulla ei ole voimassaolevaa maksusopimusta, eikä nappulaa kuitenkaan näy, on kyseessä jonkinlainen vikatilanne kohdallasi.
Voisin tarkistaa asiaa, jos vaikka laittaisit asiakasnumerosi kyseisen sopimuksen osalta tänne Palstan käyttäjätietoihisi. Se näkyy vain ylläpitäjille, joten voit sen sinne turvallisin mielin kyllä laittaa!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Jaaha, vedetäänpäs jarrua hommaan vähän. Sain tuossa muita asiakasnumeroita samanlaisen asian tiimoilta, ja nyt on käynyt niin että Palstalaiset ovat olleet poikkeuksellisen reippaita laskujensa maksun kanssa.
NIMITTÄIN oletimme automaattisesti (koska asiakastietoja ei ollut), että maksusopimus maksetaan pois viimeisenä mahdollisena päivänään, kuten melko usein asiakkaat tuppaavat tekemään.

Eli tilanne voi olla tämä:

Jos maksusopimuksen kohteena oleva lasku maksetaan ennen sovittua eräpäivää, ei maksusopimus kuitenkaan sulkeudu ennenkuin sovittuna eräpäivänä. Tästä johtuen uutta maksusopimusta ei pääse tekemään heti laskun maksamisen jälkeen.
Asiakaspalvelun kautta vanha maksusopimus kuitenkin voidaan sulkea etuajassa, jolloin uuden pääsee tekemään, joko itsepalveluna tai saman puhelun aikana asiakaspalvelun kautta. Tässä on kuitenkin odoteltava se pari päivää suorituksen tekemisen jälkeen että se näkyy asiakaspalvelulle oikein.

Pahoittelen vielä kerran antamastani osittain virheellisestä tiedosta! Todennäköisesti siis EkiVirilläkin on sama tilanne, mutta siltikin asian voisi tarkistaa ettei jää mysteeriksi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Onko maksusopimuksen eräpäivän siirtäminen eteenpäin kutistunut? Aiemmin eräpäivää on pystynyt siirtämään max 3 viikkoa. Huomasin juuri, että loppuviikolla oli vielä oma.elisassa laskun eräpäivä 30.7 ja "lisää maksuaikaa" toi eteen kalenterin, jossa siirtäminen onnistui muistaakseni 21-22.8 asti. Nyt kalenteri näyttää vain 13.8 asti kun painaa "lisää maksuaikaa".
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? Menee laskun eräpäivän mukaan kiinteänä kertoi  kollega minulle. On kuulemma normaalia että se on aluksi tuon esim. 3vk päähän mahdollista siirtää, mutta myöhemmin viikon päästä sitten vain 2vk.
  • Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Urhokas kirjoitti:
    @VilkkuvaMajakka Menee laskun eräpäivän mukaan kiinteänä kertoi  kollega minulle. On kuulemma normaalia että se on aluksi tuon esim. 3vk päähän mahdollista siirtää, mutta myöhemmin viikon päästä sitten vain 2vk.

    Mikäs idea tässä on? Edit. Juuri tarkistin, niin taas on mahdollista siirtää eräpäivää 21.8 asti eli taisi olla sittenkin bugi?
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Maksoin etuajassa maksusopimuksen alaisen laskun juuri. Eilen tuli tämän kuukauden lasku, jossa eräpäivä kuun lopussa. Oma.elisa väittää, että siihen on tehty maksusopimus. Ei ole tehty, eli onko onko joku bugi vai palautuuko se normaalitilaan kun tänään maksamani teille kirjautuu?
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki
    Miltä tällä hetkellä näyttää (maksun olisi pitänyt jo kirjautua)? Jos edelleen solmussa, laitatko asiakastietojasi yksityisviestillä, niin tsekkaan.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    groner kirjoitti:
    Miltä tällä hetkellä näyttää (maksun olisi pitänyt jo kirjautua)? Jos edelleen solmussa, laitatko asiakastietojasi yksityisviestillä, niin tsekkaan.
    Tänään oli normalisoitunut eli poistunut maksusopimus avoimesta laskusta.

    Osallistu keskusteluun