Vastattu

Miksi Elisan puhelinmyyjät pommittavat omia asiakkaitaan?

  • 16 February 2018
  • 30 kommenttia
  • 8938 katselukerrat

Olen plokannut varmaan kymmenen Elisan puhelinmyyjien numeroa, mutta aina vaan soittavat uudesta numerosta. Minulla on jo Elisan puhelin- ja nettiliittymä. En kaipaa mitään muuta. Ärsyttävää jos odottaa puhelua vaikkapa kuljetusfirmasta.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi matiaas 20 February 2018, 12:23

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

30 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
"Koska olet ollut meidän asiakkaana pitkään, haluamme tarjota sinulle tuotetta x tarjoushinnalla..." - Tuo tarjoushinta on muuten sama, jonka saa myös Elisan sivuilta tuotteen tilauksen yhteydessä..
Käyttäjätaso 7
Tuo tarjoushinta on muuten sama, jonka saa myös Elisan sivuilta tuotteen tilauksen yhteydessä..

Itse asiassa minulle tarjottiin juuri hiljattain pakettia, jota ei julkisessa myynnissä ole. Kutakuinkin Tarkka 4g + pienet puhe- ja tekstaripaketit 12 kk "edulliseen" hintaan. Tosin sittemmin täältä palstalta selvisi, että samaan hintaan on toisaalle tarjottu Huoleton 4g:tä... Mutta näitä "parempia" tarjouksia saa vain jos on siirtymässä toiselle operaattorille tai joskus jos on liian vanha ja edullinen liittymätyyppi, josta Elisa haluaa eroon.

Pääpointtihan näissä soitteluissa on, että olemassaolevilta asiakkailtakin halutaan enemmän rahaa irti. Jos on joskus jotain erehtynyt puhelinmyyjältä tilaamaan, tai edes vastaa puheluihin, niitä soittoja todennäköisesti tulee useammin. Itse olen saanut olla aika pitkään rauhassa, kun en yleensä vastaa lainkaan Elisan/Enian puheluihin, ja jos vastaan niin sanon suoraan että ei kiinnosta.

Elisan myyjien tiedot on onneksi Fonectan tiedoissa, joten heille ei tarvitse vastata jos ei ihan välttämättä halua.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tämän kolikon toisella puolella on asiakkaat, jotka sanovat että emme tarjoa vanhoille asiakkaille mitään. :)

Meidän puhelinmyyjien soitot saa halutessaan loppumaan kirjautumalla OmaElisaan > Siirry vanhaan OmaSaunalahteen > Päivitä asiakasviestintätiedot.
Hei!

Alkaa olemaan naurettavaa tuo soittaminen. Kertaalleen vastasin muutama viikko sitten, kieltäydyin kohteliaasti tarjouksesta ja kerroin että hoidan tarvittaessa itse liittymänvaihdon.

Tällä viikolla tullut kolme puhelua Elisalta, joihin en ole vastannut, koska olen ollut nukkumassa yövuorojen jälkeen. En tiedä vaikuttaako Robinson-palvelun päättyminen asiaan koska markkinointi nyt lisääntynyt, vai onko puhelinmarkkinointitiimille luvattu isommat provikat... Tämä yhteydenottohalu alkaa kuitenkin menemään vähitellen puhelinhäiriköinnin puolelle. Sikäli harmi, koska muuten olen ollut Elisan palveluun tyytyväinen.

Aikaisemmin ollut runsaamminkin tätä häiriköintiä, sitten loppui mielestäni Robinsonin aktivoimisen jälkeen. En tiedä oliko sattumaa, vai kuuluuko Elisa Robinson-rekisteriin. Vaikea uskoa että kukaan nykyinen asiakas olisi intopinkeänä odottamassa Elisan puhelinmyyjän soittoa... " Oi, jospa sieltä joku soittaisi ja yrittäisi pakkomyydä minulle jotakin..." 😕

Nyt päivitetty asiakasviestintätiedot, katsotaan loppuuko soittelu vai pitääkö vaihtaa asiakkuus toiselle operaattorille.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8
Kannattaa olla sitten tarkkana ettei elisa peri 1euroa lisää siittä että ei ole antanyut markkinoitilupaa ellei halua sitä sitten maksaa.
Niihin liittymäpaketteihin kuuluu ymmärtääkseni tekstiviesti- ja sähköpostimarkkinointi. Puhelinmyynnin pitäisi olla sen ulkopuolella...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8
Niihin liittymäpaketteihin kuuluu ymmärtääkseni tekstiviesti- ja sähköpostimarkkinointi. Puhelinmyynnin pitäisi olla sen ulkopuolella... mun mielestä toi markkinointilupa on vähän tulkinnan varainen puhutaan " yhteistyökumppanit voivat kertoa sinulle mm. tekstiviesteillä tai sähköpostilla eduistaan ja tarjouksistaan."
eli rajataanko toi pelkästään tekstiviesteihin ja sähköposteihin
Noita yhteistyökumppaneiden mainoksia tulee aina silloin tällöin, ei kohtuuttomasti. Ja ainakin tähän asti ne ovat juurikin olleet tekstiviestejä ja sähköposteja...

Niitä nyt oon itse ainakin sietänyt. Mutta jos siihen euron lisähintaan saisi takuun siitä ettei puhelinmyyntiäkään tapahtuisi niin siihen olisin kyllä valmis...

Pelkään vaan ettei se kuulu pakettiin mukaan. Pitääpä jossakin vaiheessa selvittää asia.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Markkinoimme palveluita tekstiviestita ja muita sähköisiä kanavia pitkin, esim sähköpostitse. Liittymäsopimuksen yhteydessä tai OmaElisassa tehdyt markkinointikiellot otetaan markkinoinnissa huomioon.

Infopakettia markkinoinnista ja markkinointikiellosta tämän linkin takana: http://elisa.to/2cs0daU 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +5
Tämän kolikon toisella puolella on asiakkaat, jotka sanovat että emme tarjoa vanhoille asiakkaille mitään. :)
Tuo kommentti on kyllä törkeää asiakkaiden aliarvioimista... taas kerran. Jos asiakkaan pitää ottaa uusi liittymä saadakseen alennusta, ei se ole vanhalle, uskolliselle, asiakkaalle suunnattu etu, vaan saman saa myös uusi asiakas. Vanhan asiakkaan etu olisi jotain tyyliin "saat nyt kaikista kuukausimaksuistasi 50% alennuksen puolen vuoden ajan". Eipä ole tuollaisia todellisia vanhan asiakkaan etuja näkynyt. Jotain tablettia uudella liittymällä höystettynä on tyrkytetty kyllä, mutta en tarvitse kolmatta tablettia ja uutta liittymää, ainakaan Elisan 4G:n toimivuudella.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Tämän kolikon toisella puolella on asiakkaat, jotka sanovat että emme tarjoa vanhoille asiakkaille mitään. :)
Tuo kommentti on kyllä törkeää asiakkaiden aliarvioimista... taas kerran. Jos asiakkaan pitää ottaa uusi liittymä saadakseen alennusta, ei se ole vanhalle, uskolliselle, asiakkaalle suunnattu etu, vaan saman saa myös uusi asiakas. Vanhan asiakkaan etu olisi jotain tyyliin "saat nyt kaikista kuukausimaksuistasi 50% alennuksen puolen vuoden ajan". Eipä ole tuollaisia todellisia vanhan asiakkaan etuja näkynyt. Jotain tablettia uudella liittymällä höystettynä on tyrkytetty kyllä, mutta en tarvitse kolmatta tablettia ja uutta liittymää, ainakaan Elisan 4G:n toimivuudella.


Ei ollut tarkoitus aiheuttaa mielipahaa. :(
Pitkäaikaisella asiakkaalla on usein asiakasnumerolle merkittyjä etuja, jotka voi tarkistaa yhdessä asiakaspalvelun kautta. Jos haluat että ne tarkistetaan, niin voisitko laittaa meille yksityisviestin? Voitaisiin samalla katsoa muutenkin, että liittymät ja palvelut on kaikki ajan tasalla ja käyttöön sopivia 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +5
Ei tuo varsinaista mielipahaa aiheuttanut. Mielestäni ei vain ole asiakaspalvelulta ammattimaista käytöstä suhtautua asiakkaaseen ylimielisesti, alentuvasti tai sarkastisesti varsinkaan kirjallisessa viestinnässä. On täällä muutama sellainenkin asiakaspalvelija, joka ei ole tuohon vielä sortunut. :)
Tarkoitatko asiakasnumerolle merkityillä eduilla niitä, jotka saa, kun laittaa numsin vireille; esim. liittymä puoleen hintaan ja vähän puheaikaa päälle tms.? Miksi niitä ei anneta ilman, että ollaan pisteessä, jossa asiakas tuumaa "v*ttu, mulle riittää tämä pelleily"? En tarvitse mitään myyntitykin konsultaatiota tietääkseni omat tarpeeni. Voinhan nuo liittymät käydä tässä läpi ilmankin.

Tyttären käytössä oleva Megadesire 3G: muuten ihan hyvä, mutta jäänyt ajastaan jälkeen verkon osalta. Voisi korjata lisäämällä 4G:n koskematta hintaan. Silloin se vastaisi lähinnä sitä, mikä se oli tilaushetkellä.

Toisen tyttären käytössä oleva liittymä: 1M data on naurettavan hidas. Numsin kautta saa rajoittamatonta samaan hintaan ja jopa hiukan halvemmallakin. Saa laittaa.

Omassa käytössä oleva multisim: muuten ihan ok, mutta numsin kautta hinnan saisi vähintään puolitettua, ellei jopa vielä pienemmäksi. Tämän suhteen numsikikkailuhalukkuutta rajoittaa kikkaillessa todennäköisesti poistuva multisim. Aikanaanhan tuo liittymä maksoi 2€/kk, johon verrattuna nykyinen hinta (Elisan yksipuolisen päätöksen jälkeen) on kymmenkertainen. Alennuksen saa laittaa koskematta muuhun.

Elisaviihde liittymällä: koska Elisa ei pysty toimittamaan tähän osoitteeseen kuin antiikkisen ADSL:n, voisi liittymän osuutta hinnassa kohtuullistaa suhteessa muihin asiakkaisiin. Samalla hinnalla saa viisinkertaisen vauhdin näennäisesti samaan tuotteeseen, jos sattuu asumaan vajaan kilometrin verran eri paikassa. Hidas liittymä vaikuttaa toki myös viihdepalvelun käytettävyyteen, joten kokonaishinnan puolittaminen olisi paikallaan, mutta voi sen neljä euroa kuussa jättää liittymän osuudeksi. Vaihtoehtoisena ratkaisuna voisin hyväksyä rinnalle rajoittamattoman mobiililiittymän ilman lisähintaa kompensoimaan ADSL:n hitautta, jos siitä saisi parhaaseen katseluaikaan edes jotain etua, mutta koska liittymien priorisointi ei ole sallittua, hyöty olisi pyöreä nolla.

Kuten näette, en vaadi kuuta taivaalta, vaan samanlaisia ja suhteessa toteutuvaan palveluun samanlaisia hintoja, kuin muillekin tarjotaan. Vahvasti kuitenkin epäilen, ettei noita parannuksia ja alennuksia ilman tappelua toteuteta, joten ihan vapaasti saa esittää kootut selitykset, miksei. Syydetäänhän uusille asiakkaille lahjakortteja, puolihintaisia liittymiä, ilmaista puheaikaa ynnä mitä milloinkin.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Kiitos palautteesta. Meidän tehtävämme ei missään nimessä ole suhtautua, käyttäytyä tai toimia niin.

Tässä tulikin kovasti tietoja, kiitos niistä. Yksityisviestien puolella pystytään käymään asia läpi kokonaisvaltaisemmin ja vaihtoehdot läpikäyden :)
Asiakasnumerohan löytyy jo profiilistasi, hyvä niin, joten asiaan päästään sen avulla. Julkinen puoli ei välttämättä ole paras paikka etujen läpikäymiselle, vaan lähinnä yleiselle keskustelulle ja opastukselle.

Myös muut keskustelua lukevat voivat laittaa meille yksityisviestiä, niin saadaan avoimet edut tarkistettua asiakasnumerolta. Liittymä on hyvä pitää ajan tasalla.
http://elisa.fi/palstatiimi
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20
Piti tietty laittaa palstatiimille, eikä tänne:D
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +5
Julkinen puoli ei välttämättä ole paras paikka etujen läpikäymiselle, vaan lähinnä yleiselle keskustelulle ja opastukselle.
...
Liittymä on hyvä pitää ajan tasalla.
http://elisa.fi/palstatiimi

Laitoin yksityisviestin, joten siitä voidaan jatkaa asian penkomista. Tuo lista oli vain keskustelunavaukseksi yleistä spekulointia varten. Näin tänään yhden takaisinkosintakirjeen ja kyllä se vähän meinasi pistää vihaksi noin oman lompakon puolesta.

Hienosti sanottu tuo "Liittymä on hyvä pitää ajan tasalla". Olen aivan samaa mieltä ja Elisahan on se, joka siihen voi vaikuttaa. Varsinkin tuon kiinteän voisi päivittää nykyaikaan. Tiedän kyllä, ettei ole tulossa (sakarialanne sen jo tarkisti), mutta muodon vuoksi purnaan taas.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Tämän kolikon toisella puolella on asiakkaat, jotka sanovat että emme tarjoa vanhoille asiakkaille mitään. :)

Kyllä tuo vanhojen asiakkaiden muistaminen on täyttä soopaa. Minulla on ollut esim. Saunavisio -> ElisaViihde 10 v ja ainut muistaminen on ollut muutamat soitot, joissa on tarjottu toista digiboksia, jossa ei ole mitään järkeä. Koskaan ei ole tullut viestiä: " Arvostamme pitkäaikaista asiakassuhdettasi ja saat kaksi seuraavaa kuukautta veloituksetta".

Minulla on myös kolme puhelinliittymää ja pitkäaikaisen asiakassuhteen kruunaa operaattorin vaihtuessa tulevat winback viestit ja soitot. Koskaan Elisalta ei ole tullut viestiä: "Arvostamme pitkäaikaista asiakassuhdettasi ja saat kaksi seuraavaa kuukautta -50 %".

Muutamia ilmaisia leffoja on tullut, mutta hyvityksenä operaattorin omista ryssimisistä.
Käyttäjätaso 7
Hienosti sanottu tuo "Liittymä on hyvä pitää ajan tasalla". Olen aivan samaa mieltä ja Elisahan on se, joka siihen voi vaikuttaa. Varsinkin tuon kiinteän voisi päivittää nykyaikaan.

Tosin joskus se on asiakkaan etu, että liittymiä ei päivitetä nykyaikaan. Jos vanha liittymä sattuu olemaan omaan käyttöön sopiva ja edullinen, ja nykyisessä liittymävalikoimassa ei ole kuin kalliita ja vielä kalliimpia vaihtoehtoja.

Joo ei ole tännekään vanhan asiakkaan etuja näkynyt, vaikka asiakkuus periytyy Rätinälinjalta 90-luvulta. Tosin taidan ollakin huono asiakas, kun en kanna rahaa sisään ovista ja ikkunoista.
... ai niin, joskus olisi saanut suklaalevyn, jos olisi vääntäytynyt Elisakauppaan sitä hakemaan. Kun huomioi matka- ja parkkeerauskulut, se suklaalevy olisi kannattanut hakea ennemmin lähikaupasta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13
Eipä ole tuollaisia todellisia vanhan asiakkaan etuja näkynyt. Jotain tablettia uudella liittymällä höystettynä on tyrkytetty kyllä, mutta en tarvitse kolmatta tablettia ja uutta liittymää, ainakaan Elisan 4G:n toimivuudella.

Pisnestä tämä kaikki vain on 🙂 4G huono toimivuus johtuu pitkälti ruuhkista, joita taas aiheuttaa markkinointimielessä loista keksintö Rajaton mobiili "laajakaista". Itse käännän tienpäällä kannettavasta (varsinkin) iltaisin yhteyden 3G:lle jos haluan jotain netissä tehdä (kun porukka katsoo Netflixia mobiilin ylitse). Kotona en todellakaan tee mitään mobiilin ylitse. Niin masokisti en ole. Vanhan omakotitaloaluuen keskellä ei ole tukiasemmia ja vaikka asun kehä I:n sisällä 3/4G kuuluvuus / toiminta on surkeaa (eikä tässä tapuksissa ruuhkien takia vaan ihan kuuluvuuden). Mutta kun alueella asuu vähemmän asukkaita, kun keskikokoisessa kerrostalossa. Ei operaattoreita kiinnosta parantaa tilannetta :(

Siksi KUITU

T:Tuokki
Käyttäjätaso 3


Siksi KUITU

T:Tuokki


Pitäisi myydä talo ja muuttaa. Kaikkialla ei ole kuitua saatavilla siksi absurdia tulla pätemään sillä.
Ketjussa on muuten kyllä asiaa.

Vaimo oli yli 20v Radiolinja/Saunalahti/Elisa asiakas. Siitä asti kun teininä ekan nokian sai. Yhtään tarjousta tms ei tullut ennen kuin nyt, kun vaihtoi MOIlle. tullut 2,90€ 4G - liittymää puhelimeen ja 4,90€ mobiililaajakaistaa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +5
Vaimo oli yli 20v Radiolinja/Saunalahti/Elisa asiakas. Siitä asti kun teininä ekan nokian sai. Yhtään tarjousta tms ei tullut ennen kuin nyt, kun vaihtoi MOIlle. tullut 2,90€ 4G - liittymää puhelimeen ja 4,90€ mobiililaajakaistaa.
Tämä!
Itsekin olen ollut asiakas vuodesta -88, kun lankapuhelinliittymän hankin. Silti ei pysty kuin pari euroa normihinnoista tarjoamaan alaspäin, jos vaihdan nykyiset puolta tai vieläkin halvemmat liittymät uusiin kalliimpiin. Kuulemma ei alle kahdenkympin oikein taivu. Miksi MOIlle siirtyvien kohdalla taipuu?
Elisa on seonnut..perheelläni ollut 8v mainos ja markkinointikielto maistraatissa..on vielä erikseen kielletty Elisaa soittamasta liittymiin..mikään kielto ei tehonnut...vaihdoimme operaattoria..loppui mainokset.
Muut operaattorit noudattavat sopimuksia ja kieltoja..elisa ei
Olin väärässä..elisa oli kaivanut DNAlta uuden salaisen , mainos ja markkinointikiellossa olevan liittymäni numeron ja soitti häirikköpuhelun!!!
Ei auta kun viedä asia kuluttaja-asiamiehelle sekä tietosuojavaltuutetulle!!!
ja kaikille muille..älkää kayttäkö elisan palveluja..muualta saa samat nykyään halvemmalla!!!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Vastailinkin jo toiseen ketjuun, jossa puhuit samasta asiasta. 🙂
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6
Olin väärässä..elisa oli kaivanut DNAlta uuden salaisen , mainos ja markkinointikiellossa olevan liittymäni numeron ja soitti häirikköpuhelun!!!
Ei auta kun viedä asia kuluttaja-asiamiehelle sekä tietosuojavaltuutetulle!!!
ja kaikille muille..älkää kayttäkö elisan palveluja..muualta saa samat nykyään halvemmalla!!!


Tuo kuulostaa likimain törkeältä.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6
Jos Elisa soittelee omille asiakkailleen markkinointikiellosta huolimatta, niin miksi Elisa soittaa toisen operaattorin asiakkaalle markkinointikiellosta huolimatta.