Kysymys

Miksi Saunalahti ei tiedota??

  • 19 toukokuu 2011
  • 15 kommenttia
  • 2383 katselukerrat

Matkapuhelinverkon 3G palvelut ovat olleet poissa jo eilisestä ainakin kolmesta asti. Kahdesti olen soittanut asiakaspalveluun - viimeksi aamupäivällä yhdentoista aikaan kun tuli viesti että vika on korjattu. Kovasti lupasi vikailmoitusjamppa että vika on poissa kolmeen mennessä. Kello on jo nyt vaikka mitä - eikä vieläkään 3G toimi.

Jonot aspaan on pitkät tällä hetkellä - miten olisi jos vaikka joku näkisi sen vaivan että väsäisi _tarpeeksi informatiivisen_ tiedotteen verkkosivuille?? Voisi lyhentää noita aspan jonoja sano.

Käsittämätöntä touhua on. Ymmärrän sen että tekniikkaan tulee vikoja. Sitä en ymmärrä ettei niistä tiedoteta kun puitteet on kuitenkin olemassa!

15 kommenttia

Olisi kiva nähdä nämä paljon puhutut ehdot koskien =.facebook.com-palvelua, minä ainakaan en ole niitä nähnyt. Kuka kaivaisi ne esille 🙂


0.facebook.com palvelun kohdalla palvelu on ollut toistaiseksi voimassa oleva, eikä se ole sisältänyt ilmoitusvelvoitetta lopetuksesta etukäteen.

Tuollainen kommentti on täysin ääliömäinen, sori nyt vaan. Tiedotukseen riittää kyllä rahkeita vaikka kuinka kun myydään uusia liittymiä...


Palvelun ehdoissa luki, että tiedotusvelvollisuutta ei ole. Lisäksi mitään ei veloitettu sinulta palvelun käytöstä siinä ajassa, kun palvelun käyttö oli ilmaista. Nyt siinä on tiedote asiasta, joka kertoo mitä nyt tapahtuu ja mitä tästä eteenpäin. Tarvitsetko henkilökohtaisen käynnin vielä, että asiakaspalvelun Soile käy luonasi kertomassa ja samalla juotte kahvit?

Minulla ei ole mitään tekemistä naamakirjan kanssa, enkä ole palvelua käyttänyt. Se ei muuta tiedottamattomuutta järkeväksi käyttäytymiseksi. Veditkö herneen nenään jostain minulle tuntemattomasta syystä - vai oletko Saunalahdella töissä?

Oli tarjottu mitä tahansa palvelua, oli se ilmaista tai ei, kun ehdot äkillisesti muuttuvat siitä mitään kertomatta, ollaan ääliöitä, ei siitä mihinkään pääse. Sorry, mutta en kerta kaikkiaan käsitä mistä tuollainen kommentti, jonka laatu on samaa tasoa kuin puhuttu palvelun muutos.

En esimerkiksi myöskään juuri käytä VR:n palveluja, mutta silti minusta on ääliömäistä, ettei junien viivästymisistä kerrota asemilla, vaikka tieto myöhästymisestä olisi olemassa tunteja etukäteen. ::)
Saunalahden yleiset toimitusehdot

11.2 Sopimusehtojen, palveluiden ja maksujen muutoksista ilmoittaminen ja seuraamukset

Saunalahti ilmoittaa asiakkaalle hänen vahingokseen tehtyjen viestintäpalveluiden sopimusehtojen, palveluiden taimaksujen muutoksesta ja sen perusteista ja asiakkaan oikeudesta irtisanoa palvelu kirjallisesti tai sähköisesti esimerkiksi laskun yhteydessä tai sähköpostilla, viimeistään kuukautta ennen muutoksen voimaantuloa. Jos muutos perustuu lainsäädännön muutokseen tai viranomaisen päätökseen, Saunalahdella on oikeus toteuttaa muutos siitä päivästä
lähtien, kun muutos tai päätös tuli voimaan. Asiakkaan eduksi tehdyistä muutoksista ja muista kuin viestintäpalveluita koskevista muutoksista Saunalahti ilmoittaa tapauskohtaisesti tarkoituksenmukaisella ja tehokkaalla tavalla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

0.facebook.com palvelun kohdalla palvelu on ollut toistaiseksi voimassa oleva, eikä se ole sisältänyt ilmoitusvelvoitetta lopetuksesta etukäteen.

Tuollainen kommentti on täysin ääliömäinen, sori nyt vaan. Tiedotukseen riittää kyllä rahkeita vaikka kuinka kun myydään uusia liittymiä...


Palvelun ehdoissa luki, että tiedotusvelvollisuutta ei ole. Lisäksi mitään ei veloitettu sinulta palvelun käytöstä siinä ajassa, kun palvelun käyttö oli ilmaista. Nyt siinä on tiedote asiasta, joka kertoo mitä nyt tapahtuu ja mitä tästä eteenpäin. Tarvitsetko henkilökohtaisen käynnin vielä, että asiakaspalvelun Soile käy luonasi kertomassa ja samalla juotte kahvit?
0.facebook.com palvelun kohdalla palvelu on ollut toistaiseksi voimassa oleva, eikä se ole sisältänyt ilmoitusvelvoitetta lopetuksesta etukäteen.

Tuollainen kommentti on täysin ääliömäinen, sori nyt vaan. Tiedotukseen riittää kyllä rahkeita vaikka kuinka kun myydään uusia liittymiä...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

0.facebook.com palvelun kohdalla palvelu on ollut toistaiseksi voimassa oleva, eikä se ole sisältänyt ilmoitusvelvoitetta lopetuksesta etukäteen.


Juu, mutta olishan se ihan kohteliasta tiedottaa asiasta kuitenkin...  ::)
Hei.
Paperilaskujen mukana lähetettävän väliliitteen voit lukea myös OmaSaunalahti-palvelusta laskun väliliitteet -linkin kautta.

Uusista palveluista, muutoksista ja tarjouksista viestitetään asiakkaille laskun väliliitteissä. Toki näitä laskun väliliitteitä tulee harvemmin kuin kerran kuukaudessa, viimeksi on lähetetty tiedote alkaen vko 19 yleisiin sopimusehtoihin ja viestintämarkkinalain muutoksista.

Tarjouksia ja tietoa Saunalahden liittymistä saat myös sähköpostiisi, mikäli päivität hallintapalvelussa yhteystietosi ajan tasalle ja sallit Saunalahden markkinoinnin sähköpostilla.



Minulle tulee e-lasku suoraan pankkiini joten en kyllä saa sen mukana mitään tiedotteita. Hallintapalvelussa minulla on päivitettynä sähköpostiosoite ja ruksattuna kohta "uutisia, etuja ja tarjouksia Elisa-konsernilta". Eipä ole esim. mainittua tiedotetta näkynyt. Valikossa on myös vaihtoehto "tiedotteita elisa-konsernilta" - tämäkö pitäisi olla valittuna jotta saa tuollaiset perustiedotteet? Ja sitten jäävät mahdolliset muut edut saamatta kun ei voi kahta kohtaa valita.
Käyttäjätaso 2
Yksi syy verkon kuuluvuuden loppumiseen voi olla verkoston muutostyöt. Jos verkon kuuluvuus lakkaa verkon muutostöiden vuoksi, niin siitä ei tietenkään tiedoteta vikailmoituksena eikä sitä tunnuta muutoinkaan myönnettävän. Asia pitää vain tonkia esille siviilirohkeudella. Firmahan tietenkin kiistää kaiken niin kauan kuin tekosyitä löytyy ja myöntää asian vasta sitten kun keinot kiistämiseen loppuvat. Niin kävi täällä päin 1½ vuotta sitten. Verkko lakkautetiin 1.2. - 2.2.2010 muutostöiden tiimoilta kokonaan satojen neliökilometrien alueelta n. vuodeksi.
Yllä olevaa en sano haukkuakseni Saunista, vaan kannustaakseni parempaan ja avoimempaan tiedottamiseen, parempaan asiakaspalveluun. Kokonaisuutena katsoen olen kuitenkin tyytyväisin matkapuhelinoperaattoreista Saunikseen.  🙂
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Häiriötilanteiden lisäksi olisi kiva jos Saunalahti viitsisi jotenkin tiedottaa myös palveluiden muutoksista. Tällä hetkellä esim. 0.facebook.com:n ilmaisen käytön loppuminen on herättänyt ihmettelyä koska asiasta ei ole tiedotettu missään. Kun ko. sivulle yritti heinäkuun alussa päästä niin puhelimen nettiselaimeen vaan tuli viesti että palvelu ei enää ole käytössä (eri aikaan eri ihmisillä). Mielestäni tästä(kin) asiasta olisi voinut tehdä pienen tiedotteen Saunalahden sivuille. Lisäksi en pistäisi pahakseni vaikka Saunalahdelta tulisi silloin tällöin (esim. kerran kuussa) sähköposti jossa kerrottaisiin uusista palveluista, muutoksista, tarjouksista jne. Nyt on vähän fiilis, ettei vanhoja asiakkaita niin tarvitse hyysätä, kunhan vaan saadaan uusia houkuteltua hyvillä tarjouksilla.


Hei,

kiitos palautteestasi.

Uusista palveluista, muutoksista ja tarjouksista viestitetään asiakkaille laskun väliliitteissä. Toki näitä laskun väliliitteitä tulee harvemmin kuin kerran kuukaudessa, viimeksi on lähetetty tiedote alkaen vko 19 yleisiin sopimusehtoihin ja viestintämarkkinalain muutoksista.

Tarjouksia ja tietoa Saunalahden liittymistä saat myös sähköpostiisi, mikäli päivität hallintapalvelussa yhteystietosi ajan tasalle ja sallit Saunalahden markkinoinnin sähköpostilla.

0.facebook.com palvelun kohdalla palvelu on ollut toistaiseksi voimassa oleva, eikä se ole sisältänyt ilmoitusvelvoitetta lopetuksesta etukäteen.
Häiriötilanteiden lisäksi olisi kiva jos Saunalahti viitsisi jotenkin tiedottaa myös palveluiden muutoksista. Tällä hetkellä esim. 0.facebook.com:n ilmaisen käytön loppuminen on herättänyt ihmettelyä koska asiasta ei ole tiedotettu missään. Kun ko. sivulle yritti heinäkuun alussa päästä niin puhelimen nettiselaimeen vaan tuli viesti että palvelu ei enää ole käytössä (eri aikaan eri ihmisillä). Mielestäni tästä(kin) asiasta olisi voinut tehdä pienen tiedotteen Saunalahden sivuille. Lisäksi en pistäisi pahakseni vaikka Saunalahdelta tulisi silloin tällöin (esim. kerran kuussa) sähköposti jossa kerrottaisiin uusista palveluista, muutoksista, tarjouksista jne. Nyt on vähän fiilis, ettei vanhoja asiakkaita niin tarvitse hyysätä, kunhan vaan saadaan uusia houkuteltua hyvillä tarjouksilla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
"Lievemmät" häiriöt taitavat olla pelkästään häiriökartassa: http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/hairiokartta/
Siltä varalta että joku tästä on kiinnostunut, niin toissapäivänä lähetetyt viestit tulivat tänään perille noin kello 12 ja 3G alkoi toimia. Ainakin hetkellisesti.
Eipä tiedota vieläkään tästä ongelmasta.

Ei ole ollut Elisan sivuilla häiriöinfoa eikä Saunalahden. Ehkä tämä ongelma on sitten ollut niin pieni ettei sillä ole mitään merkitystä.
Vieläkään ei viestit lähde ja 3G toimi. Espossa siis ollaan. Ongelma juhlii kolmen aikaan jo kahden vuorokauden merkkipäiväänsä.

Luulin ainakin että tuo vikailmon "vähintään 20 minuutin" jono tarkoittaa sitä että on poikkeuksen paljon viasta ilmoittajia - ja yritin täältä netistä katsoa viimeisimmän tiedon mahdollisesta 3G palvelun palautumisesta keventääkseni aspan puhelinjonoa.
Saunalahden tekniset tiedotteet löytyvät sivulta:

http://saunalahti.fi/tiedote/tekn.php

Osallistu keskusteluun