Minua huijattiin Kouvolan Elisa myymälässä


Suosittelen todella paljon välttämään elisa myymälää veturissa. Myyjä lupaa paljon ja hienoa pakettia vaikka todellisuus on valhetta. Minulle luvattiin elisa viihdepaketissa 20 megan nettiä vaikka myyjä todellisuudessa tiesi, että kotiini voi asentaa korkeintaan 10 megan netin. Lisäksi luvattiin f-securen paketista, 1 lisenssi kännykälle joka tulee sähköpostin mukana ja helppo asentaa, vaikka todellisuudessa kaikki f-securen lisenssit ovat tarkoitettuna ainoastaan tietokoneille. Sopimukseni ajaksi sanottiin 1,5 vuotta vaikka todellisuudessa oli 2 vuotta.

Lupailtiin vaikka mitä ja tulostettiin paperit käteen. Myyjä sanoi samantien laita tähän allekirjoitus tähän kohtaan.

Laitoin allekirjoituksen luottaen myyjän rehellisyyteen lukematta sopimusta. Totuus paljastui ikävä kyllä vasta jälkeenpäin.

Voin kertoa rehellisesti henkilöllisyyteni julkisesti, koska minä olen rehellinen ihminen

[Poistettu yhteystiedot Palstan keskustelusääntöjen mukaisesti ja siirretty osuvammalle keskustelualueelle. -Matias]

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

35 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Viihde tulee aina maksiminopeudella, joka ADSL-verkossa riippuu etäisyydestä operaattorin päähän, sinulla tuo jää selvästi liian pitkäksi kun nopeutta tulee vain puolet. Myyjien sanoihin ei kannata sokeasti luottaa ja sopimukset on luettava ennen allekirjoitusta.

Myyjät saavat Shopiteissa provikkaa, jos myyvät kalleimman netin. Tai kalliimman mitä asiakas oli alun perin ostamassa. Esimerkiksi ADSL 10M 28.90 € sijasta sinulle myytiin vastaava Elisa Viihde 10M 39.90 € ja myyjä sai siitä hyvin provikkaa.

Viihde toimisi paremmin, jos operaattorin keskitin olisi lähempänä.
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Asiakkaalle saa aina suullisesti valehdella minkä kerkeää ja mikäli asiakkaat eivät itse tajua lukea kirjallista sopimusta niin aina oma vika.
Laitan vastauksesi julkiseen kiertoon keskustelupalstoilla "Myyjien sanoihin ei kannata sokeasti luottaa ja sopimukset on luettava ennen allekirjoitusta. Myyjät saavat Shopiteissa provikkaa, jos myyvät kalleimman netin. Tai kalliimman mitä asiakas oli alun perin ostamassa."
Muistakaa aina, että Elisa myyjien sanaan ei voi luottaa vaan tarkastakaa asiakirjat ennen allekirjoitusta
Laitan vastauksesi julkiseen kiertoon keskustelupalstoilla "Myyjien sanoihin ei kannata sokeasti luottaa ja sopimukset on luettava ennen allekirjoitusta. Myyjät saavat Shopiteissa provikkaa, jos myyvät kalleimman netin. Tai kalliimman mitä asiakas oli alun perin ostamassa."
Sen verran korjaisin tuota, että "...myyjät saavat sitä suuremman provikan, mitä kalliimman tuotteen saavat myytyä". Mutta eikös nuo ole itsestäänselvyyksiä? :?

Muistakaa aina, että Elisa myyjien sanaan ei voi luottaa vaan tarkastakaa asiakirjat ennen allekirjoitusta
Tuohon luottamiseen voi kukin suhtautua omalla tavallaan, mutta asiakirjat todellakin kannattaa tarkistaa ennen allekirjoitusta... :8

Tuo omien tietojen jakaminen näin julkisesti ei sensijaan ole järkevää, oli sitten kuinka rehellinen tahansa...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kai Pertti Lappalainen ymmärtää nyt nimenomaan jo olevansa siellä julkisella keskustelupalstalla. Sait vastauksen nimimerkki hpgurulta, joka on aivan tavallinen(?) pirkkalalainen nuori poika. Hpgurulla ei ole yhtään sen enempää tekemistä Elisan kanssa, kuin sinullakaan. Olette kummatkin Elisan asiakkaita. Ei siis nyt kannata käydä vielä muillakin julkisilla keskustelupalstoilla jakelemaan hpgurun sanomisia, koska mitäpä siitä kukaan hyötyisi.

Ja koska tämä on julkinen keskustelupalsta, ei täällä missään nimessä kannata käydä jakelemaan omia henkilötietojaan. Itseasiassa se on jopa Palstan sääntöjen vastaista. Se, että sinä tituleeraat itseäsi rehelliseksi, ei tarkoita että kukaan muu ei käyttäisi tietojasi hyväksi vilpillisiin tarkoituksiin.

Ei siis koskaan, missään tapauksessa, kannata jakaa noin yksityiskohtaisesti omia henkilötietojaan internetissä koko maailmalle. Sen verran olisi syytä järkeä ja itsesuojeluvaistoa löytyä kaikilta, jotka kuunaan internetin maailmaan astuvat.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Muistakaa aina, että Elisa myyjien sanaan ei voi luottaa vaan tarkastakaa asiakirjat ennen allekirjoitusta

Tähän taas minä puolestani korjaisin sen verran, että kaikki asiapaperit tulee lukea ennen allekirjoittamista! Se on ihan sama kuka sen paperin sinulle ojentaa, oli se sitten myyjä, vaimo, naapuri tai ventovieras, niin ei mihinkään (tietenkään!) tulisi laittaa allekirjoitustaan ilman, että ensin edes lukee sitä.

Minä en ota kantaa mihinkään suuntaan aloittajan Elisa ShopIt-kokemukseen, vaan sanon tämän vain siksi, että jokaisen tulisi tämän verran tietää ja ymmärtää.
Jep. Itse luulin, että ison firman työntekijän sanaan voi luottaa, mutta se taisikin olla provikan hakuista valehtelua koko touhu. Lain edessähän suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen.

Tällä hetkellä olen persaukkinen joten jos joku haluaa ottaa minuun yhteyttä ja pummata rahaa, niin taitaa tilanne kääntyä päinvastaiseksi ja joutuu itse maksumieheksi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tällä hetkellä olen persaukkinen joten jos joku haluaa ottaa minuun yhteyttä ja pummata rahaa, niin taitaa tilanne kääntyä päinvastaiseksi ja joutuu itse maksumieheksi.

Jos joku sinun tiedoistasi koettaa hyötyä, niin tuskinpa hän sinun rahojasi koettaa viedä, saati pyytää. Todennäköisempää on, että hän sinun laskuun hommaa itselleen kasan rahaa ja arvokasta tavaraa, joissa sinä vain sitten toimit maksumiehenä.
Vähintään sinä ainakin joudut käyttämään tuhottoman paljon aikaa, vaivaa, jopa rahaakin, kun koetat selvittää asiaa sinun kannaltasi edes vähän paremmaksi.

Itse en olisi pila- ja kerjuupuheluista huolissani, jos joutuisin identiteettivarkauden uhriksi. Tai ainakin se olisi huolistani se kaikkein pienin.

Toistan itseäni, mutta; [i]Ikinä ei pidä jaella henkilökohtaisia tietojaan julkisesti internetiin! Ihan viimeistään siellä Kouvolan Elisa ShopItissa luulisi sinunkin nyt huomanneen, että maailmassa on myös epärehellisiä ihmisiä.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +2
Myynti tilanteseen on vaikea minun ottaa kantaa. Toki kannattaa jonku palsta moderaattorin katsoa tilanne läpi ja jättää palaute myyjälle joka sitten selvitetään. Ainoa mihin voin ottaa kantaa on tuohon F-Secureen, lisenssin voi asentaa tietokoneelle, puhelimeen, että tablettiin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18
Samaa mieltä olen ,ettei omia tietojaan kannata netissä jaella, mutta toisaalta onhan nimi ja numerotietoja ollu jo puhelinluettelon ammoisilta ajoilta saatavissa ja luettelot kaikissa puhelinkopeissa kenen vaan nähtävissä. Tosin tihulaiset on varmaan kehittyneet pahoja suunnitellessa, mutta ....
Nykyään käytetään vaan ehkä fonectaa tm., jos nyt joku ei ole salaisiksi tietojaan määritellyt. Ehkä sotut jne. jättäisin netistä pois.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
En minäkään suosittele henkilötietojen jakamista täällä, mutta eivät kai pelkkä nimi, osoite ja puhelinnumero riitä siihen, että tavaraa voisi tilata toisen laskuun? Esimerkiksi tässä pari vuotta sitten uutisoidussa tapauksessa tavaraa tilattiin toisen nimiin tuhannen euron arvosta, kun tekijä oli saanut tietoonsa uhrin nimen, osoitteen ja henkilötunnuksen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8
Ketjua lukemalla selviää hyvin missä palstalaisten fokus on tässä aloittajan asiassa...

"Lampaita ELISAn oomme kaikki, oomme kaikki, oomme kaikki. Lampaita ELISAn oomme kaikki, oomme kaikki, kaikki..."
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ketjua lukemalla selviää hyvin missä palstalaisten fokus on tässä aloittajan asiassa...

"Lampaita ELISAn oomme kaikki, oomme kaikki, oomme kaikki. Lampaita ELISAn oomme kaikki, oomme kaikki, kaikki..."


Jos pysytään johdonmukaisina, ja pidetään yhä se fokus sivuasioissa, niin siinä tapauksessa koen hetkeni nyt viimeinkin koittaneen; sillä minun on tehnyt jo todella pitkään mieleni kysyä V12:sta, että mistä juontaa juurensa sinun tyylisi kirjoittaa aina 'Elisa' kokonaan isoilla kirjaimilla?

Tämä ei ole minulta millään tapaa huomauttamista, korjaamista, osoittelua tmv. Kyse on minun puoleltani ihan puhtaasti kyltymättömästä uteliaisuudesta, sekä (lähes) ylitsepääsemättömästä tarpeesta takertua pikkuasioihin :8

Kirjoitat aina kyseisen sanan samalla tavalla, joten sen täytyy olla sinulta tietoinen valinta, ja näin ollen olen olettanut siinä olevan myös jokin tarkoitus/syy, ja sen nimenomaan olisin varsin kiinnostunut kuulemaan.

Ei sinun toki sitä mikään pakko ole paljastaa, jos et tahdo. Pystyn kyllä jatkamaan elämääni ilmankin tuota tietoa. Mutta kuten jo sanoinkin, niin todella mielelläni sen syyn kuulisin 😃
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8
Ketjua lukemalla selviää hyvin missä palstalaisten fokus on tässä aloittajan asiassa...

"Lampaita ELISAn oomme kaikki, oomme kaikki, oomme kaikki. Lampaita ELISAn oomme kaikki, oomme kaikki, kaikki..."


Jos pysytään johdonmukaisina, ja pidetään yhä se fokus sivuasioissa, niin siinä tapauksessa koen hetkeni nyt viimeinkin koittaneen; sillä minun on tehnyt jo todella pitkään mieleni kysyä V12:sta, että mistä juontaa juurensa sinun tyylisi kirjoittaa aina 'Elisa' kokonaan isoilla kirjaimilla?

Tämä ei ole minulta millään tapaa huomauttamista, korjaamista, osoittelua tmv. Kyse on minun puoleltani ihan puhtaasti kyltymättömästä uteliaisuudesta, sekä (lähes) ylitsepääsemättömästä tarpeesta takertua pikkuasioihin :8

Kirjoitat aina kyseisen sanan samalla tavalla, joten sen täytyy olla sinulta tietoinen valinta, ja näin ollen olen olettanut siinä olevan myös jokin tarkoitus/syy, ja sen nimenomaan olisin varsin kiinnostunut kuulemaan.

Ei sinun toki sitä mikään pakko ole paljastaa, jos et tahdo. Pystyn kyllä jatkamaan elämääni ilmankin tuota tietoa. Mutta kuten jo sanoinkin, niin todella mielelläni sen syyn kuulisin :D


Meillä kaikilla on murheemme ja uteliaisuutemme kohteet...

Itseäni on pitkään ihmetyttänyt tiettyjen nimimerkkien yltiöpositiivinen suhtautuminen ELISAn toimintatapojen virheisiin ja - kuten tämänkin ketjun aloituksessa - suoranaisiin huijauksiin, sekä ELISAlle negatiivisen asian käsittelyn häivyttäminen parhaimpien Putin -trollien oppien mukaan. Onko kyseessä ELISAn osakkeenomistaja tai muuhun sidosryhmään kuuluva, työntekijä tai em. ryhmien puoliso/muu lähiomainen se jääköön kunkin lukijan pohdittavaksi, mutta kova halu joillakin on siirtää asian fokus toisaalle.
Käyttäjätaso 7
Itseäni on pitkään ihmetyttänyt tiettyjen nimimerkkien yltiöpositiivinen suhtautuminen ELISAn toimintatapojen virheisiin ja - kuten tämänkin ketjun aloituksessa - suoranaisiin huijauksiin

En ole aivan varma, mitä tuolla tarkoitat, mutta totean kuitenkin: "Yltiöpositiivinen suhtautuminen" Elisaan ja asiakkaan(kin) velvollisuuksista muistuttaminen ovat kaksi eri asiaa.

- Kyllä, aloittajan kohdalle on sattunut yksittäistapaus(tm), eli myyjä joka puhuu pashaa. Todellisuudessa tuollainen tyyppi ei todellakaan ole mikään yksittäistapaus, vaan ihan yleinen myyjälaji. Tämän vuoksi myyjiin ei pidä luottaa, ihan yleisesti.
- Kyllä, paperit pitää aina lukea ennen allekirjoittamista. Jos allekirjoittaa paperit lukematta, saa syyttää ihan vain itseään jos päätyykin vaikkapa ison vekselin takaajaksi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8
Itseäni on pitkään ihmetyttänyt tiettyjen nimimerkkien yltiöpositiivinen suhtautuminen ELISAn toimintatapojen virheisiin ja - kuten tämänkin ketjun aloituksessa - suoranaisiin huijauksiin

En ole aivan varma, mitä tuolla tarkoitat, mutta totean kuitenkin: "Yltiöpositiivinen suhtautuminen" Elisaan ja asiakkaan(kin) velvollisuuksista muistuttaminen ovat kaksi eri asiaa.

- Kyllä, aloittajan kohdalle on sattunut yksittäistapaus(tm), eli myyjä joka puhuu pashaa. Todellisuudessa tuollainen tyyppi ei todellakaan ole mikään yksittäistapaus, vaan ihan yleinen myyjälaji. Tämän vuoksi myyjiin ei pidä luottaa, ihan yleisesti.
- Kyllä, paperit pitää aina lukea ennen allekirjoittamista. Jos allekirjoittaa paperit lukematta, saa syyttää ihan vain itseään jos päätyykin vaikkapa ison vekselin takaajaksi.


Siis olet ihan aikuisten (jos se tapaukseesi sopii) oikeasti sitä mieltä, että ihmisiä saa huijata, kun sen tekee hyvin. :? Ketjun aloittajan tapauksessahan kyseessä on kaksi sopimusta. Ensin se mitä on sovittu suullisesti, ja sitten ELISAn edustajan omin päin paperille tulostama, jonka hän antoi asiakkaan ymmärtää olevan saman kuin se mitä he olivat suullisesti sopineet. ELISA tietenkin edellyttää asiakasta noudattamaan jälkimmäistä sopimusta, jonka asiakas erehdyttämällä harhautettiin tekemään. ELISA sen sijaan tuskin noudattaa sitä ensimmäistä sopimusta, joka olisi asiakkaalle edullisempi.

Yritykset ohjata tämä keskustelu muualle aloittajan ydinviestistä, siis siitä että hän on tullut ELISAn edustajan taholta huijatuksi, on malliesimerkki epämiellyttävien asioiden häivyttämisyrityksestä.

Muuten, mitä sellaista tietoa ketjun aloittaja kertoi, mitä ei olisi saanut selville, jos hän olisi kirjoittanut omalla nimellään esim. lehden yleisönosastolle, tai olisi ollut omalla nimellään haastateltavana jossakin mediassa, ja asiasisältö olisi ollut sama?
Käyttäjätaso 7
Siis olet ihan aikuisten (jos se tapaukseesi sopii) oikeasti sitä mieltä, että ihmisiä saa huijata, kun sen tekee hyvin.

Ei. En ole sitä mieltä, että ihmisiä saa huijata. Olen vain realisti, ja totean että tuollaisia myyjiä on olemassa, riippumatta siitä saisiko niitä meidän mielestämme olla vai ei. Lisäksi olen sitä mieltä, että myös "ihmisillä" on vastuita, ja yksi niistä on se, että jokainen on vastuussa tekemistään sopimuksista. Ja kun nämä kaksi asiaa lasketaan yhteen, niin siitä saadaan se, että ne paperit pitää lukea ennen allekirjoittamista (eikä pidä allekirjoittaa jos ei ymmärrä).

Osapuolten allekirjoittama sopimus menee edelle mahdollisesta aiemmasta suullisesta sopimuksesta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Itseäni on pitkään ihmetyttänyt tiettyjen nimimerkkien yltiöpositiivinen suhtautuminen ELISAn toimintatapojen virheisiin ja - kuten tämänkin ketjun aloituksessa - suoranaisiin huijauksiin, sekä ELISAlle negatiivisen asian käsittelyn häivyttäminen parhaimpien Putin -trollien oppien mukaan. Onko kyseessä ELISAn osakkeenomistaja tai muuhun sidosryhmään kuuluva, työntekijä tai em. ryhmien puoliso/muu lähiomainen se jääköön kunkin lukijan pohdittavaksi, mutta kova halu joillakin on siirtää asian fokus toisaalle.

Kyllä keskustelu voi lipsahtaa sivuraiteille ilman tietoista fokuksen häivyttämistäkin. En minä ainakaan ole Elisan osakkeenomistaja, työntekijä yms. tai edellä mainittujen lähiomainen. Olen vain tavallinen Elisan asiakas.

No, kommentoidaan asiaakin. 20 megaa on Elisan ADSL-liittymien maksiminopeus, ei käytännössä toteutuva nopeus. Liittymien markkinointi maksiminopeuden perusteella on alan vakiintunut käytäntö, vaikka toki olisi asiallista mainita, ettei liittymä käytännössä ole 20-megainen.

Se, että Elisa Viihteen määräaikaisuus olisi 1,5 vuotta, on täyttä puppua. Jos sopimuksen tehneen myyjän henkilöllisyys on tiedossa, minusta jonkun elisalaisen kannattaisi selvittää asia myyjän kanssa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Minä voin omasta puolestani tarkentaa sanomisiani, ja niiden tarkoituksia; minulla ei ole mitään syytä puolustella Elisaa, tai Elisaa edustavia tahoja. Minulla ei ainakaan ole mitään tarvetta, syytä tai halua "yrittää häivyttää epämiellyttäviä Elisaan liittyviä asioita". Minä en myöskään ole koskaan tarkoituksellisesti ja järjestelmällisesti yrittänyt ohjata keskustelua pois ketjun ydinasiasta. Useimmiten minun osaltani keskustelunaiheet rönsyilevät laidasta laitaan, ja välillä laidan ylikin, ihan ilman minkäänlaisia taka-ajatuksia, saati poliittisia motiiveja. Minun teoistani, sanomisistani tai kirjoituksistani ei luulisi (ei ainakaan koskaan ennen!) salaliittoteoreettikkojenkaan onnistuvan repimään mitään katalia juonia.

Minä en ole "Elisan osakkeenomistaja tai muuhun sidosryhmään kuuluva, työntekijä tai em. ryhmien puoliso/muu lähiomainen." Tai no, "muuhun sidosryhmään kuuluva" on tietenkin aika laaja ja epämääräinen käsite, joten siitä en voi mennä takuuseen edes omalla kohdallani. En usko sen kuitenkaan vaikuttavan mitenkään suhtautumiseeni Elisaan.

Henkilön nimi, osoite ja puhelinnumero voi tosiaan olla monessakin eri paikassa esillä ilman, että niistä nyt kukaan ulkopuolinen voisi erityisemmin hyötyä. Itse huomautin aloittajalle asiasta siitä syystä, ettei niiden jakaminen ilman mitään syytä kuitenkaan ole kovin järkevää julkisella keskustelupalstalla. Lisäksi se on vastoin tämän Palstan sääntöjä.

Ilman mitään negatiivista sävyä sanoissani voin myös myöntää vetäneeni jonkinlaisia ennakkokäsityksiä ja -oletuksia aloittajasta itsestään, ja hänen kokemuksensa määrästä esim. internetissä esiintymisestä, ihan jo hänen kirjoitustensa perusteella. Jos huomaan, että joku on valmis jakamaan yhteystietonsa julkisella keskustelupalstalla, ihan vain osoittaakseen "olevansa itse rehellinen". Ja että hän on valmis myös jopa allekirjoittamaan erilaisia sopimuksia niitä itse lukematta, ihan vain koska olettaa kaikkien muidenkin olevan täysin rehellisiä, niin tällöin koen tarpeelliseksi, jopa velvollisuudekseni, huomauttaa ja kertoa niistä vaaroista, joita kaikkien olisi syytä ottaa huomioon esimerkiksi juuri internetissä asioidessaan.

Olen samaa mieltä, ettei nimi ja osoite ole ne arimmat henkilötiedot jaettavaksi, mutta en yllättyisi, vaikka aloittaja jossain muualla jakaisi myös monia muitakin tietojaan. Ihan vain hänen omien kirjoitusten pohjalta tämän oletuksena tein.

Taito se on tahalleen väärinymmärtäminenkin :D

Ugh, nyt häivytän itseni häivyttelemään epämiellyttäviä asioita muihin ketjuihin, jotta Elisa jatkossakin pysyy puhtoisena ja rehellisenä sinivalkoisena yrityksenä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Moro Pertti! Myyntitilanteeseen en paikalla olematta voi ottaa kantaa, mutta ikävä, jos siitä on sinulle jäänyt paha maku suuhun ja koet tulleesi huijatuksi. Sen verran kysyisin, että mitä sinä olet tehnyt asian selvittämiseksi? Oletko jo ollut yhteydessä asiakaspalveluun tai myymälään, jossa sopimuksia teit? Jos et ole kumpaakaan tehnyt ja ne ei ole sinulle sopiva tapa hoitaa asiaa niin voit myös lähettää nimimerkille Palstatiimi yksityisviestillä tietosi ja haluamasi ratkaisun asiaan niin alamme tätä kautta selvitää asiaa.
Käyttäjätaso 1
Mä ymmärrän aloittajan suuttumisen hyvin. Mulla oli vastaava tilanne Telefinlandin myyjän kanssa, kävin kysymässä että jos nostaisin liittymäni nopeuden 3G->4G, kun liittymässä oli prosenttitarjous jota oltiin alunperin tarjottu myös 4G liittymällä, että säilyisikö se tarjous sellaisenaan, ja myyjä sanoi kyllä.

Vasta kotona huomasin lukiessani sopimusta, että siinä tapahtui jokin liittymämuutos tms. sellainen, ero oli hyvin pieni, en muista enää millainen, oliko se alunperin määräaikainen liittymä ja se tarjous tehtiin uutena määräaikaisena tarjouksena, ilman että liittymä enää olisi määräaiainen. Jotain tuollaista. Mitään suurempaa hyötyä tai haittaa siitä ei ollut mutta silti homma meni hieman eri tavalla kuin olin ymmärtänyt ja mitä myyjä oli sanonut.

Se on hirveän epäluontevaa tuollaisessa tilanteessa kun on kasvotusten puhunut asian poikki ja halki myyjän kanssa, ruveta lopuksi sitä paperia lukemaan läpi. Kaikki eivät sellaisessa tilanteessa osaa edes keskittyä sellaisen lukemiseen.

Eikä se paperi kaikkea meinaa. Myyjän sanomiset myös merkitsee. Sun tapauksessa jos haluat hoitaa asian kuntoon niin kannattaa soittaa tai mennä liikkeeseen korjaamaan tilanne. Ei myyjät juurikaan tahallaan valehtele, mutta tietämättömyyttään ja liian kiireellä "myyden". Asiakasta ei haluta jättää arpomaan päätöstä, koska jos vaikka asiakas tulee toiste hoitamaan sopimuksen, todennäköisesti paikalla on joku toinen myyjä.
Ajattelisin että varsinkin nuoremmat ja kokemattomammat tekevät tuollaisia virheitä enemmän.
Vataus Matiaas palstatiimiläiselle.

En valittanut koska siitä ei olisi yhtään mitään hyötyä.
Mä itse allekirjoitin kirjallisen sopimuksen lukematta sitä. Mun sana vastaan mun virallista allekirjoitusta on helvetin heikko näyttö oikeudessa. Mä tiedän kyllä, että mua kustiin silmään koko rahan edestä.

Mitä se auttaa, että lähetän palstatiimiläisille viestejä. Silitätte päätä, lohdutatte ja tarjoatte mulle tikkarin vai????
Käytännössä multa myyjä huijasi rahaa saaden itse provikkapalkan petoksestaan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Meille Palstatiimille viestiä lähettämällä pystymme selvittämään myyjän kanssa, mitä myyntitilanteessa on todellisuudessa tapahtuneet sekä saattamaan tarvittaessa palautteen myyjälle. Vielä tässäkin vaiheessa sinun kannattaa lähettää meille yksityisviestillä kuvaus myyntitilanteesta, asiakastietosi sekä toiveesi asian ratkaisemiseksi, niin pystymme selvittämään asiaa. 🙂
Jos myyjältä kysytään niin hän ilman muuta kertoo kaiken menneen palvelusohjesääntöjen
mukaisesti. Luuletko sä, että joku myyjä julkisesti sanoo kusevansa asiakasta silmään.

Myyjillä on provikkapalkka ja mitä enemmän/kalliimman paketi myy niin sitä parempi palkka. Jos myy nettiliittymän sijasta koko elisa paketin niin provikka on parempi.