Kysymys

Mistä mä ostin sen nettitikun jota en tiennyt ostaneeni?

  • 2 syyskuu 2013
  • 1 kommentti
  • 1587 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Näin vanhana Elisan/ Saunalahden asiakkaana olen vaan luottanut aina siihen että ostan laitteita tai palveluita, joita tarvitsen. Maksan laskut, ja ( toivon ) että homma toimii.

En käytä tietokonetta töissä, en juuri edes kotona koska se on liian hidas ja ontuva. En myöskään tajua miten muka pitäis kaikkien maailman palveluntarjoajien omasejatää -käyttikset ja salasanat pitää tallessa, ja mieluiten siis pidän palvelut yksinkertaisina. Maksan, käytän ja palveluntarjoaja ( oli sitten vakuutus, sähkö -tai mikätahansa yhtiö ) vastaa kysymyksiin näppärästi ihanvaan soittamalla....

Onhan tässä kaikkea perusongelmaa ollut, jokatoinen puhelin juoksuttaa noissa maanmainioissa palvelupisteissä niin että lopulta on helpompi aina ostaa uusi. Varmaan joku semmoinen on sen konseptin ideakin kai, vai ihanko tosissaan ollaan asiakkaita palvelemassa ton Elisashopitin muodossa?

No nyt on kyllä tyhmä fiilis, tänään vasta aloin nimittäin tarkemmin tarkastelemaan laskuja joita maksan ja jonottelemaan asiakaspalvelunumeroon -ja sitten toiseen. Mä olin itselle vähän yllättäen tilannut mobiililaajakaistan, vaikka luulin että jokaselle minkäänmyyjälle oon erityisesti tehnyt selväks että niitä on nurkissa vinot pinot kaikenmaailman kytkyjen mukana tulleita eikä yhtäkään tikkua oo kertaakaan käytetty eikä tulla käyttämäänkään.

Mullahan siis on kotilaajakaista, ja sen mukana halusin tai en, Nopsa KAUPAN PÄÄLLE. Tämän kyseisen laajakaistasopimuksen jatkamisen yhteydessä luultavasti olen tämmöisen lisätilauksenkin mennyt tekemään. Lisäks mulla on puhelimessa erillinen netti, tosin se puhelin ei koko elinaikanaan oo kolmegeetä nähnyt kuin käyttöohjeissa. Ostin taas just uuden puhelimen että pystyin starttaamaan tän entisen huollatusrupeaman.

Eipä siinä vielä sitten kuin pikkupotku, sillä oon myös maksanut kai n.10kk tätä mobiilipakettia sekä turvapakettia siihen, ja laitettakin lyhentänyt euron kuussa! Kyllä, mä se vaan maksan mitä pyydetään :)

Kyllä mä tietenkin tajuun että oma mokahan se on ettei tarkemmin seuraa mutta jotenkaan en oo osannut kyseenalaistaa kun meillä noita puhelinliittymiä kaikenlaisine datoineen on kolme, ja laajakaista lisäks.

Olen niin kovin kiitollinen siitä, että tämä kytky oli mahdollista purkaa, en sentään ollu tehnyt monen vuoden sopimusta, mutta jäi itseä häiritsemään että miten tää on tapahtunut. Asiakaspalvelussa kyllä pystyttiin sanomaan että joo varmasti olen tän ihan itse tilannut, ja heidän mukaansa se ei oo tapahtunut laajakaistan uusimisen yhteydessä, vaan olikohan nyt sitten muutama päivä myöhemmin...

Mä en ole ikinä edes pahimmalle lehtimyyjälle suuttunut puhelimessa, en ikinä ees ollut töykee tai lyöny luuria korvaan mutta nyt täytyy sanoa että olin. 

Oon vastaanottanut sen pahuksen tikun olettaen sen liittyvän taas tähän laajakaistajuttuun, viskannut muitten joukkoon ja unohtanut koko asian. Nyt mä oon maksanut siitä noin neljäsosan ja lopun olen velkaa 🙂 nettitikusta!!! mä en ees oo varma mikä se noista on, ainaki kolme ihan omissa pakkauksissaan.

Yllättäen löysin myös siihen liittyvät paperit; Palvelupaketti takuutodistus ja sim -kortin saatekirjeen. Ja kortin tietysti, se on siinä edelleen kokonaisena, teipattuna kiinni saatekirjeeseen yllärilipukkeen kera, jossa luvataan ilmainen lisäantenni nettitikkuun. Nyt kun sitten tässä useemman tunnin olen etsinyt yhteystietoa, josta voisin edes selvittää mistä sen ostin ( asiakaspalvelusta todettiin että ei sitä voi selvittää mistä mä sen oon ostanu ), ja olen selvitellyt kaikenlaisia salasanoja ja käyttäjätunnuksia omasaunalahteen, niin huomasin että ne hintatietoja sisältävät paperit onkin ilmeisesti "vahingossa" menneetkin vaan sinne, tuplana, ja ei oo sitten kotiin tullut mitään. Sattuuhan sitä, ja voihan se olla että mä vaan jotenkaan en oo tullut huomanneeks sellasia postissa....

Edelleenkään en oo löytänyt sellaista yhteystietoa, joka voisi auttaa jäljittämään mun liikkeitäni. Alkaakin vähän epäilyttää oma pää, koska tuntuu aika omituiselta että tämänkin kokoinen firma voisi myydä palveluja tietämättä myyneensä.

Onkohan tällasta tietoa mahdollisuus mistään saada, ihan vaan koska se häiritsee. Ja nyt kun oon todennut tän suojamuurin Saunalahen ympärillä niin häiritsee entistä enemmän että miten tää homma nyt oikein toimii ja voiko tällasia ylellisyysostoksia jotenkin hallita. 

Kyllä mä sen tikun lupaan maksaa, että sen puolesta ei tarvi olla huolissaan. Ei tuu sitten mitään kauheeta talouskriisiä Saunalahdelle mun hölmön pään takii :) 

Jos joku osaa vastata niin kiitos tosi paljon! Sellainen oikea asiakaspalvelu olisi kullan kallis ihan muutenkin kun tässä nyt on huomaamattaan haalinut kaikenlaista asiakkuutta. 

Tulihan tikusta asiaa...

1 kommentti

Käyttäjätaso 6
Näyttäisi 12.11.2012 olevan tilattu kyseinen Mobiililaajakaista 3G -liittymä Espoon Sellon Elisa Shopit -liikkeestä. Itse liittymä on tosiaan irtisanottu 1.9.2013, kun olet ollut yhteydessä asiakaspalveluumme, mutta Nettitikun eriä on vielä maksamatta.

Osallistu keskusteluun