Kysymys

Mitä vikaa asiakaspalvelun lankanumerossa oli?

  • 2 syyskuu 2013
  • 28 kommenttia
  • 4548 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
  • Entinen OmaYhteisön jäsen
  • 14255 kommenttia
Moi kaikki :)

Nyt se aika on ohi, kun Saunalahdelle jonotus meni Alle euron päivistä tai puhepaketeista. Tiedotteen mukaan Saunalahti panostaa jatkossa verkkoasiointiin samalla asiakasnumeron vaihtuen yritysnumeroon 010190230. Tämä on harmillista sillä yritysnumeroon soittaminen on tunnetusti hyvin kallista.

Saunalahti, teidän on parasta tarjota lyhyitä vasteaikoja, jos aiotte vielä pysyä hengissä.

Jos tarkoitus on, että kukaan ei soita enää teille, olette varmaan siinä hyvin onnistuneet tällä muutoksella. Tiedotteen mukaan jonotus ja itse asiakaspalvelu puhelimessa maksaa mpm/pvm verran. Muita kuluja ei tiedotteen mukaan tulisi. Asia selvä, mutta mpm ei mene puhepaketista/Alle euron päivistä eli tässä on nyt lypsylehmä tehty viemään asiakkaiden senttejä Elisan tileille. Muistakaa, jos virhe on operaattorin puolella, operaattorin on hyvitettävä puhelinkulut kokonaisuudessaan. Ennen numero oli lankanumero, joten se meni puhepaketista tai Alle euron päivistä.

http://corporate.elisa.fi/elisa-oyj/tiedotteet/tiedote/?id=92731620588775

Muut, mielipiteitä tulemaan tästä muutoksesta!

28 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Ketjussa vähän oli viikonloppuna keulineet mopot, asiattomuuksia siivoiltu moderaattorien toimesta.

Jatkossa pysytäähän edelleenkin asialinjalla, eli niihin henkilökohtaisuuksiin ei mennä lainkaan?

No kerrataan vielä ne säännötkin:
Palstan pelisäännöt
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Anterolle:....Tuo totta, joskus olenkin korjannut kirjoittamaani kun julkkaisun jälkeen olen "oikolukenut" kirjoittamaani tai poistanut jopa koko kirjoittamani jos huomaan että meni asian ohi tmjs.

Hyvikselle:... Kiitos neuvosta, en ole kuitenkaan niin tyhmä kuin oletat.

Jos vähänkään tarkemmin olet katsonut kirjoittamiani juttuja niin voit todeta että monessa onkin jälkikäteen tuota mahdollisuutta käytetty.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
antero kirjoitti:
Voihan ne sitten jälkeenpäin vielä poistaa, jos siltä tuntuu.;)

Ihan jatkeena onnistuu viestin oikeassa yläkulmassa olevaa "Valinnat" painamalla. Siitä avautuu sellainen toimintavalikko. Siellä on esimerkiksi "Muokkaa vastausta" ja "Poista".  :thumbsup:
Voihan ne sitten jälkeenpäin vielä poistaa, jos siltä tuntuu.;)
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Eio pitäs provosoitua mutta joskun lyödään aiheetta yli ja inhimillisenä olentoja sormet vaan hakee näppäimistältä kirjaimia joita en haluaisi sanoja muodotaa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Jäsen Huovan ei ole mikään pakko lukea niitä kirjopituksia missä kirjoittajana on Optio
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Ei ne ole mitään puolustuspuheehvuoroja, kerronkokemuksia ja oikaisen saunafanaatikkojen yleistyksiä.

Minä olin saunan asiakkaana vuosia ja nähnyt sen alasajon ja ongelmien lisääntymisen. Ongelmia on Sonerallakin mutta täällä' näytetään kirjoittettavan mututuntumalta ja kuulopuheitten perusteella asioiota mitkä ei pidä paikkaansa.
Käyttäjätaso 2
On se hyvä, että jäsen Optio se jaksaa vuodesta toiseen täällä Saunalahden palstalla Soneraa puolustaa.

😛
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
Toki olen voinut osua tosiaan Soneralla pahimpaan ruuhka-aikaan ja Saunalahdelle soittanut juuri kun ei ole ruuhkaa. Soittoajat ovat kyllä osuneet eri vuorokauden aikoihin molemmissa asiakaspalveluissa. Mitä tulee soittokertoihin, niin Saunalahdelle tulee vuositasolla enemmän soittoja kuin pari kolme. Valitettavaa jos annoin sellaisen kuvan, että korostin Saunalahden nopeutta tässä kohtaa. Tulin vain kertomaan oman kokemukseni ja se on edelleen kuten alunperin kirjoitin.

Mitä tulee tuohon soittopyyntöön, niin olen kaksi kertaa kokeillut sen jättää. Molemmissa tapauksissa soittoaika olisi löytynyt viikon kuluttua. Asia kuitenkin vaati pikaisen selvityksen, joten vaikea arvata jätinkö soittopyynnön.

Joo totta on että soittopyynnöissä on usein jonoa mutta olen kerran saanut soittoajan kahden pv päähän ja sillä asialla ei ollut kiire niin odotin.

Muilla kerroilla oli kiireellistä asiaa ja chat-linjalla vastattiin  noin minuutin-puolentoisa minuutin odottelun jälkeen ja asia hoitui saman tien tosin siinä piti vaihtaa useampi viesti ennen kuin selvisi... Oletko edes tietoinen siitä vaihtoehdosta?

Valitettavasti anoit tosiaan sen kuvan että Soneralle ei koskaan pääse alle 10 min. " joudun silloin tällöin ratkomaan Soneran vastaavan kanssa ja vastausajoissa mennään aina 10 minuutista eteenpäin."  ja tuosta voi saada sen kuvan että asia on aina noin.

Sitä on vaikea uskoa että Saunalahdella pääsisi aina nopeammin kuin Soneralle, oman kokemukseni mukaan Saunalahdelle ei ole päässyt  edes 45 min odottelun jälkeen.
Käyttäjätaso 2
PasiS kirjoitti:
Lankapuhelinta on enää kovin harvalla. Odotinkin jo ensimmäistä, joka suhtautuu tähän uudistukseen myönteisesti. Löytyihän se.

Niin. Ei niitä ole enää kuin vajaa miljoona liittymää...

Oli miten oli, vastaavat pvm/mpm-hintaiset asiakaspalvelunumerot ovat sitäkin yleisempiä. Esimerkiksi Kelan, Verohallinnon, TE- ja ELY-keskusten, Nordean, Postin (Itellan), Soneran,... ja monen muun viraston tai yrityksen asiakaspalveluun "puhelu ja jonotus maksavat normaalin paikallisverkko- tai matkapuhelumaksun verran".

Joten en pidä tätä uudistusta kovin merkityksellisenä enkä ymmärrä sen aiheuttamaa suurta närkästystä.

Toivottavasti ylipitkät jonotusajat poistuvat tämän uudistuksen myötä. Ymmärrän kyllä, että kukaan ei halua maksaa kymmenien minuuttien jonotuksesta, kun asia on selvitetty parissa minuutissa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Optio kirjoitti:
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
Olen ollut onnekas, kun jonotteluajoista kuulee puhuttavan. Itse olen yhteydessä muutamia kertoja vuodessa asiakaspalveluun ja vastausajat liikkuneet 1-10 minuutin välillä. Isäukon asioita joudun silloin tällöin ratkomaan Soneran vastaavan kanssa ja vastausajoissa mennään aina 10 minuutista eteenpäin. Viimeksi eilen jonotusaika olisi ollut yli 35 minuuttia ja löin luurin kiinni.

Järki hoi....! missä oot.......!

Jospa noi sun muutamat soittokerrat ovat sattuneet aikaan kun siellä on sattunut poikkeusruuhkat.

Yksikään järkevä ihminen ei ala vertaamaan jotain asiaa keskenään jops siitä on VAAN yksi tai kaksi tapausta per vuosi.... no fanaattiset ihmiset ehkä.

Soneralle soittava järkevä ihminen käyttää Soneran tarjoamaa "Jätä soittopyyntö" tai suorana tapahtuvaa chat-keskustelua asiakaspalvelijan kanssa.....!! Näitä ei Saunaelisalla ole edes tarjolla.

Toki olen voinut osua tosiaan Soneralla pahimpaan ruuhka-aikaan ja Saunalahdelle soittanut juuri kun ei ole ruuhkaa. Soittoajat ovat kyllä osuneet eri vuorokauden aikoihin molemmissa asiakaspalveluissa. Mitä tulee soittokertoihin, niin Saunalahdelle tulee vuositasolla enemmän soittoja kuin pari kolme. Valitettavaa jos annoin sellaisen kuvan, että korostin Saunalahden nopeutta tässä kohtaa. Tulin vain kertomaan oman kokemukseni ja se on edelleen kuten alunperin kirjoitin.

Mitä tulee tuohon soittopyyntöön, niin olen kaksi kertaa kokeillut sen jättää. Molemmissa tapauksissa soittoaika olisi löytynyt viikon kuluttua. Asia kuitenkin vaati pikaisen selvityksen, joten vaikea arvata jätinkö soittopyynnön.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
Olen ollut onnekas, kun jonotteluajoista kuulee puhuttavan. Itse olen yhteydessä muutamia kertoja vuodessa asiakaspalveluun ja vastausajat liikkuneet 1-10 minuutin välillä. Isäukon asioita joudun silloin tällöin ratkomaan Soneran vastaavan kanssa ja vastausajoissa mennään aina 10 minuutista eteenpäin. Viimeksi eilen jonotusaika olisi ollut yli 35 minuuttia ja löin luurin kiinni.

Järki hoi....! missä oot.......!

Jospa noi sun muutamat soittokerrat ovat sattuneet aikaan kun siellä on sattunut poikkeusruuhkat.

Yksikään järkevä ihminen ei ala vertaamaan jotain asiaa keskenään jops siitä on VAAN yksi tai kaksi tapausta per vuosi.... no fanaattiset ihmiset ehkä.

Soneralle soittava järkevä ihminen käyttää Soneran tarjoamaa "Jätä soittopyyntö" tai suorana tapahtuvaa chat-keskustelua asiakaspalvelijan kanssa.....!! Näitä ei Saunaelisalla ole edes tarjolla.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
hpguru kirjoitti:
Asiakaspalvelu on aina ystävällistä, mutta toivottavasti Saunalahti uudistuksen myötä tekee jotakin ruuhkille. Ei kukaan soita ja rupea jonottelemaan 60 minuuttia. Miksei Saunalahti voisi tehdä ajanvarauskalenteria tms. eli halukkaat voisivat varata soittoajan ja jos puhelinpalvelussa jonoa yli 3 minuuttia, saisi asiakas vuoronumeron ja asiakaspalvelu soittaisi itse asiaa hoitamaan?

Hehee.. Kuinka sinnä taas esität että Saunaelisa alkaisi kopioimaan (sinun parjaaman) Soneran jo aikoja sitten tuomaa palvelua.

Saunalahden uudistuminen ja innovaatiot haudattiin viimeistään sinä vaiheessa kun Elisa halusi saada siitä sylkykuppinsa ja rahastusautomaatin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Lankapuhelinta on enää kovin harvalla. Odotinkin jo ensimmäistä, joka suhtautuu tähän uudistukseen myönteisesti. Löytyihän se.
Käyttäjätaso 2
Eipä tuo paljoa haittaa.

Jos puhelut eivät mene enää MegaReilu-liittymän 5000 min paketista, niin soittelen sitten lankapuhelimella, 1,4 snt/min paikallisverkkomaksulla. :P

Puhelin- ja Internet-palveluiden hinnat ovat Suomessa niin edulliset (varsinkin kk-maksut) muiden Euroopan maiden vastaaviin verrattuna, että en valittaisi ihan kaikesta. :)

Ja tuskin Saunalahdella on tarkoituksena varsinaisesti rahastaa uudella asiakaspalvelunumerolla. Muuten uusi numero olisi 0600 xx xxx (2 €/vastattu puhelu +pvm/mpm), niinkuin eräillä suomalaisyhtiöillä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
antero kirjoitti:
hpguru kirjoitti:
Surkeaksi on mennyt kirjallinen aspakin Oma Saunalahdessa.

Vs: Mitä vikaa asiakaspalvelun lankanumerossa oli? :smileyhuh:

Liittyy siten, että ensi kuusta lähtien ihmiset ajetaan itsepalveluun, mutta kun ei toimi sekään asiakaspalveluväylä kunnolla !!! Odotat 3 päivää kuittausta Vastattu, mutta mitään vastausta et saa... Ensin pitää saada itsepalveluaspa toimimaan ennenkö lisää maksullisia numbia pääasialliseksi kanavaksi asioida puhelimitse.
hpguru kirjoitti:
Surkeaksi on mennyt kirjallinen aspakin Oma Saunalahdessa.

Vs: Mitä vikaa asiakaspalvelun lankanumerossa oli? :smileyhuh:
Käyttäjätaso 5
hpguru kirjoitti:
Surkeaksi on mennyt kirjallinen aspakin Oma Saunalahdessa.

Viesti lähetetty 2.9. ja tänään viesti merkattu "Vastattu"-muotoon vaikkei mitään vastausta olla saatu kysymykseen koskien tarjousta! :(

Ei voi kyllä kehua. Tainnut olla liian vaikea kysymys vuorossa olleelle vastaajalle itsepalvelussa... Eli jos nyt pyydämme Oma Saunalahden kautta taas vastausta, joutuu vastausta odottamaan taas seuraavat kolme päivää. Laitoin moderaattorille viestiä niin saa kertoa saako PerusReilusta 12 kk alennuksen kun hallinnassa lukee 12 kk, mutta itse alennusosio kertoo sulkeutuvan 6 kk päästä. Eli onko tarjous nyt sitten 12 kk vai 6 kk?

Ei ne tiedä sitä vielä itsekään, ehkä 6kk kuluttua tietävät kauanko tarjous kestää.;)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Surkeaksi on mennyt kirjallinen aspakin Oma Saunalahdessa.

Viesti lähetetty 2.9. ja tänään viesti merkattu "Vastattu"-muotoon vaikkei mitään vastausta olla saatu kysymykseen koskien tarjousta! :(

Ei voi kyllä kehua. Tainnut olla liian vaikea kysymys vuorossa olleelle vastaajalle itsepalvelussa... Eli jos nyt pyydämme Oma Saunalahden kautta taas vastausta, joutuu vastausta odottamaan taas seuraavat kolme päivää. Laitoin moderaattorille viestiä niin saa kertoa saako PerusReilusta 12 kk alennuksen kun hallinnassa lukee 12 kk, mutta itse alennusosio kertoo sulkeutuvan 6 kk päästä. Eli onko tarjous nyt sitten 12 kk vai 6 kk?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Pidän asiakaspalvelunumeron muuttumista puhepaketteihin kuulumattomaksi kielteisenä seikkana. Tiedä sitten, kuinka paljon aspaan tulee ns. turhia soittoja tuon nykyisen ns. ilmaisen numeron vuoksi.

Itselläni ei ole puhepaketin sisältävää liittymätyyppiä, eikä minulta tähänkään asti ole veloitettu mitään, kun olen soittanut nykyiseen 09-alkuiseen palvelunumeroon. Soitot ovat yleensä liittyneet MultiSIM-palveluun, jonka muutoksia ei voi hallinnoida itsenäisesti oma.saunalahdessa.

Kiinteät lankanumerot ovat nykyään marginaalissa, joten kestävänä perusteena tulevaan muutokseen ei liene se seikka, että toisten suuntanumeroalueiden kiinteän lankanumeron käyttäjät ovat joutuneet maksamaan soitoistaan ns. kaukopuheluhintaa.

Verkkopalvelut ovat (toisaalta) hieno asia, mutta edelleenkään jokaisella Elisasaunalahden asiakkaalle ei ole käytössään tietoteknisiä apuvälineitä. 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
osronk kirjoitti:Ongelma näissä tulee silloin, kun kyse on operaattorin virheestä. Tällöin operaattorin pitäisi maksaa kulut. Toisaalta usein ne on vain muutamia euroja, jolloin tuntuu tyhmältä alkaa tappelemaan niiden kanssa. Voi tämä maksaa enemmän kuin alkuperäiset puhelut.
http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/asiasanahaku/hakutulokset.aspx?wordid=a7ca8cbc-1c0e-4c34-9397-0479e5450c73

"Reklamaatiosta ei saa aiheutua kuluttajalle kuluja. Jos yrityksellä ei ole maksutonta valitusnumeroa, sen on korvattava kuluttajalle aiheellisen valituksen tekemisestä aiheutuneet kulut."

Käytännössä Saunalahti hoitaa tämän hyvittämällä puhelinlaskua.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Jaa, onneksi viimeisin asiointi asiakaspalvelun kanssa puhelimitse tapahtui pääsiäisen jälkeen. Enää ei ole tarvetta sinne soitella.

16min jonotusta jonka jälkeen puhelu siirettiin toisaalle (keskustelun kesto 2min). Jonka jälkeen toisaalle jonotin 40min. 3 minuutin keskustelu ja tilanne hoidettu. eli päälle tunti tuossa silloin meni. Onneksi meni isosta puhepaketista.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Olen ollut onnekas, kun jonotteluajoista kuulee puhuttavan. Itse olen yhteydessä muutamia kertoja vuodessa asiakaspalveluun ja vastausajat liikkuneet 1-10 minuutin välillä. Isäukon asioita joudun silloin tällöin ratkomaan Soneran vastaavan kanssa ja vastausajoissa mennään aina 10 minuutista eteenpäin. Viimeksi eilen jonotusaika olisi ollut yli 35 minuuttia ja löin luurin kiinni.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Asiakaspalvelu on aina ystävällistä, mutta toivottavasti Saunalahti uudistuksen myötä tekee jotakin ruuhkille. Ei kukaan soita ja rupea jonottelemaan 60 minuuttia. Miksei Saunalahti voisi tehdä ajanvarauskalenteria tms. eli halukkaat voisivat varata soittoajan ja jos puhelinpalvelussa jonoa yli 3 minuuttia, saisi asiakas vuoronumeron ja asiakaspalvelu soittaisi itse asiaa hoitamaan?
Minä laitan tähän nyt kiitoksia ystävälliseen Asiakaspalveluun! Oli kaksi mukavaa henkilöä linjoilla!

Terveisin entinen numero 045-xxx xx40 tänään noin puolenpäivän aikoihin.

Osallistu keskusteluun