Kysymys

Mobiililaajakaistan laskutus TN:109249846

  • 21 marraskuu 2010
  • 19 kommenttia
  • 1424 katselukerrat

  • Kyselyiässä
  • 55 kommenttia
Nyt onkin mielenkiintoinen tilanne. Syyskuussa vaimolla hommattiin HTC Wildfire ja tilauksen yhteydessä tietysti otettiin mopoin mobiililaajakaista hintaan noin 5e/kk.

Eka lasku tuli, jossa veloitettiin puhelimen könttäsumma ja noin 25e gprs kuluja. Tässä vaiheessa ei vielä huomattu gprs veloitusta e-laskussa, kun laskun loppusumma oli muutenkin suurempi. Nyt tuli toinen lasku jossa olikin jo 95e gprs kuluja, jollon hälytyskellot alkoivat soimaan. Jostain syystä oma.saunalahti.fi:ssä ei ollutkaan mainintaa koko mobiililaajakaistasta... Olen satavarma että tämä palvelu tilattiin, sillä muistan vielä että myyjäkin vastasi että Android puhelimiin se kannattaakin ottaa. Koko myyntitapahtuma jäi hyvin mieleen pitkän jonotusajan takia myymälässä ja sen takia että myymälässä oli vielä vanha hinta puhelimelle, joten saatiin se puhelin ostettua vähän halvemmalla, kun Saunalahti oli juuri nostanut puhelimen hintaa.

Just lähti reklamaatio Saunalahdelle asiasta sähköpostitse ja tikettinumerokin saatiin. Mikähän mahtaa olla käsittelyaika Saunalahdella reklamaatiohin tällä hetkellä? Ja ilmeisesti voimme olla huoletta maksamatta 95e osuutta nykyisestä puhelinlaskusta, ilman pelkoa liittymän sulkemisesta?

Otimme puhelimesta pois mobiililaajakaistan käytöstä, kun en oikein tiedä mitä nyt pitäisi tehdä... Tilatako uusi mobiililaajakaista vai mitä? Noh, wlanilla toistaiseksi mennään sitten.

edit: Näköjään noin 70e tässäkin kuussa jo gprs-kuluja tiedossa...

19 kommenttia

Oletko katsonut oma.saunalahti.fi osoitteesta, että sopimuksista löytyy mobiilidata ja että se on käytössä??
Juu, olen ja sitä ei löydy sieltä.
Entäs tilausten seuranta?
Ei sielläkään ole mitään mainintaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuossa kannattaisi tehdä niin, että kytket sieltä oma.saunalahdesta kohdasta GSM-liittymät => liittymän lisäpalvelut tuon Mobiililaajakaista-lisäpalvelun. Käsittelyaika on tällä hetkellä parin päivän luokkaa.

Nyt onkin mielenkiintoinen tilanne. Syyskuussa vaimolla hommattiin HTC Wildfire ja tilauksen yhteydessä tietysti otettiin mopoin mobiililaajakaista hintaan noin 5e/kk.

Eka lasku tuli, jossa veloitettiin puhelimen könttäsumma ja noin 25e gprs kuluja. Tässä vaiheessa ei vielä huomattu gprs veloitusta e-laskussa, kun laskun loppusumma oli muutenkin suurempi. Nyt tuli toinen lasku jossa olikin jo 95e gprs kuluja, jollon hälytyskellot alkoivat soimaan. Jostain syystä oma.saunalahti.fi:ssä ei ollutkaan mainintaa koko mobiililaajakaistasta... Olen satavarma että tämä palvelu tilattiin, sillä muistan vielä että myyjäkin vastasi että Android puhelimiin se kannattaakin ottaa. Koko myyntitapahtuma jäi hyvin mieleen pitkän jonotusajan takia myymälässä ja sen takia että myymälässä oli vielä vanha hinta puhelimelle, joten saatiin se puhelin ostettua vähän halvemmalla, kun Saunalahti oli juuri nostanut puhelimen hintaa.

Just lähti reklamaatio Saunalahdelle asiasta sähköpostitse ja tikettinumerokin saatiin. Mikähän mahtaa olla käsittelyaika Saunalahdella reklamaatiohin tällä hetkellä? Ja ilmeisesti voimme olla huoletta maksamatta 95e osuutta nykyisestä puhelinlaskusta, ilman pelkoa liittymän sulkemisesta?

Otimme puhelimesta pois mobiililaajakaistan käytöstä, kun en oikein tiedä mitä nyt pitäisi tehdä... Tilatako uusi mobiililaajakaista vai mitä? Noh, wlanilla toistaiseksi mennään sitten.

edit: Näköjään noin 70e tässäkin kuussa jo gprs-kuluja tiedossa...


Hei jehki,

tuossa vaikuttaisi käyneen niin, että Mobiililaajakaistaa ei ole valittu alkuperäisen tilauksen yhteydessä.
Kerroitkin jo laittaneesi viestiä asiakaspalveluun, joten tulet saamaan vastauksen todennäköisesti parin päivän sisään.

Jos haluat käyttää dataa huoletta ennen kuin sinulle vastataan, suosittelen, että tilaat lisäpalvelun Oma.saunalahden kautta. Lisäpalvelu on liittymälläsi käytössäsi melkein välittömästi tehtyäsi tilauksen.

Korjausta sen verran, että Oma.saunalahti viestien vastausaika on tällä hetkellä pari arkipäivää, reklamaatioiden käsittelyaika on noin viikko.
Käyttäjätaso 3

...
tuossa vaikuttaisi käyneen niin, että Mobiililaajakaistaa ei ole valittu alkuperäisen tilauksen yhteydessä.
Kerroitkin jo laittaneesi viestiä asiakaspalveluun, joten tulet saamaan vastauksen todennäköisesti parin päivän sisään.

Jos haluat käyttää dataa huoletta ennen kuin sinulle vastataan, suosittelen, että tilaat lisäpalvelun Oma.saunalahden kautta. Lisäpalvelu on liittymälläsi käytössäsi melkein välittömästi tehtyäsi tilauksen.

Korjausta sen verran, että Oma.saunalahti viestien vastausaika on tällä hetkellä pari arkipäivää, reklamaatioiden käsittelyaika on noin viikko.


Eikös - näin täysin ulkopuolisena vain tuli mieleeni - tuon pitäisi olla jo sitten myyjän virhe, jos kerran asiakas on liittymää tilatessaan sen siihen tilannut ja myyjä ei vain ole muistanut/huomannut sitä MLK ruksia siihen kaavakkeeseen ruksata? Aika nuljua olisi tässä pistää asiakas maksamaan nuo summat ja sanoa vaan, että "mitäs et tilannut", kun näin kumminkin on tehty, se vain ei ole - syystä tai toisesta - päätynyt byrokraattisen tiensä päähän se tieto.
Minulla täysin vastaava tilanne päällä juuri. Vajaan kuukauden ollut tikka+ (ja laajakaista mini) ja juuri tarkastin saldoni netin avulla ja laskua oli kertynyt mojovat 400e :(
Tajusin saldoni tarkistaa, koska kuulin kaverin perheeseen tulleen mukava vajaan tonnin yllärilasku, vaikka piti tuo samainen laajakaista liittymään olla tilattu. Myös minä olen täysin varma, että liittymäni tilauksen yhteydessä tuon laajakaista minin liittymääni otin, koska se oli pääsyy koko liittymän ottamiseen.

Onko hommat muilla edenneet johonkin suuntaan asian suhteen? Itse pistin juuri äsken yhteydenottopyynnön saunalahdelle. Soittoa odotellessa.

Minulla täysin vastaava tilanne päällä juuri. Vajaan kuukauden ollut tikka+ (ja laajakaista mini) ja juuri tarkastin saldoni netin avulla ja laskua oli kertynyt mojovat 400e :(
Tajusin saldoni tarkistaa, koska kuulin kaverin perheeseen tulleen mukava vajaan tonnin yllärilasku, vaikka piti tuo samainen laajakaista liittymään olla tilattu. Myös minä olen täysin varma, että liittymäni tilauksen yhteydessä tuon laajakaista minin liittymääni otin, koska se oli pääsyy koko liittymän ottamiseen.

Onko hommat muilla edenneet johonkin suuntaan asian suhteen? Itse pistin juuri äsken yhteydenottopyynnön saunalahdelle. Soittoa odotellessa.


Me laitoimme suoraan reklamaation Saunalahdelle. Tilanne on ainakin jonkin verran edennyt, sillä tänään oli tullut tekstari että Mobiililaajakaista Mini on aktivoitu, vaikka emme sitä itse tehneet ja oma.saunalahti.fi:ssä kyseinen sopimus nyt näkyy. Lisäksi laskun eräpäivä on muuttunut myöhäisemmäksi (tai ainakin muistelen että alkuperäinen eräpäivä olisi ollut aiemmin). Ilmoittelen kun asia edistyy/ratkeaa.


Minulla täysin vastaava tilanne päällä juuri. Vajaan kuukauden ollut tikka+ (ja laajakaista mini) ja juuri tarkastin saldoni netin avulla ja laskua oli kertynyt mojovat 400e :(
Tajusin saldoni tarkistaa, koska kuulin kaverin perheeseen tulleen mukava vajaan tonnin yllärilasku, vaikka piti tuo samainen laajakaista liittymään olla tilattu. Myös minä olen täysin varma, että liittymäni tilauksen yhteydessä tuon laajakaista minin liittymääni otin, koska se oli pääsyy koko liittymän ottamiseen.

Onko hommat muilla edenneet johonkin suuntaan asian suhteen? Itse pistin juuri äsken yhteydenottopyynnön saunalahdelle. Soittoa odotellessa.


Me laitoimme suoraan reklamaation Saunalahdelle. Tilanne on ainakin jonkin verran edennyt, sillä tänään oli tullut tekstari että Mobiililaajakaista Mini on aktivoitu, vaikka emme sitä itse tehneet ja oma.saunalahti.fi:ssä kyseinen sopimus nyt näkyy. Lisäksi laskun eräpäivä on muuttunut myöhäisemmäksi (tai ainakin muistelen että alkuperäinen eräpäivä olisi ollut aiemmin). Ilmoittelen kun asia edistyy/ratkeaa.


Minkälaisen ja miten tuon reklamaation teit? Itse laitoin eilen illalla tuolta oma.saunalahti.fi:n Viestit / Asiakaspalvelu -linkin kautta postia asiakaspalveluun, jossa selitin tilanteeni. Onko vielä jokin voimakkaampi keino? Toki voin soittaa asiakaspalveluun, mutta olisi parempaa asiakaspalvelua, jos saunalahti itse vaivautuisi ottamaan yhteyttä.

Sanoit, että laskun eräpäivä oli siirtynyt eteenpäin. Tarkoittaako tämä sitä, että tuon jo kertyneen laskun joudut/aiot maksaa? Omaan opiskelijan talouteen tuo ylimääräinen 400e lasku toisi melkoisen kuprun. Varsinkin kun 100% varma olen, että tilatessani liittymää, otin tuon laajakaistan mukaan ja sitä myöten tuo lasku on täysin ylimääräinen ja virheellinen. Olen varautunut maksamaan noin 15-20 e/kk puhelinliittymästäni...

edit--- aah lukihan tuolla, että sähköpostilla oli reklamaatio lähtenyt. Mihin osoitteeseen?

Minkälaisen ja miten tuon reklamaation teit? Itse laitoin eilen illalla tuolta oma.saunalahti.fi:n Viestit / Asiakaspalvelu -linkin kautta postia asiakaspalveluun, jossa selitin tilanteeni. Onko vielä jokin voimakkaampi keino? Toki voin soittaa asiakaspalveluun, mutta olisi parempaa asiakaspalvelua, jos saunalahti itse vaivautuisi ottamaan yhteyttä.

Sanoit, että laskun eräpäivä oli siirtynyt eteenpäin. Tarkoittaako tämä sitä, että tuon jo kertyneen laskun joudut/aiot maksaa? Omaan opiskelijan talouteen tuo ylimääräinen 400e lasku toisi melkoisen kuprun. Varsinkin kun 100% varma olen, että tilatessani liittymää, otin tuon laajakaistan mukaan ja sitä myöten tuo lasku on täysin ylimääräinen ja virheellinen. Olen varautunut maksamaan noin 15-20 e/kk puhelinliittymästäni...

edit--- aah lukihan tuolla, että sähköpostilla oli reklamaatio lähtenyt. Mihin osoitteeseen?


Osoite oli: reklamaatiot saunalahti . com

Nyt olllaan saatu Saunalahdelta vastaus ja reilusti saatiin ratkaistua ongelmamme. Eli Saunalahti suostui hyvittämään kaikki megatavuperusteiset kulut ja he veloittavat meitä kiinteään 4,9e/kk hintaan. Pisteet Saunalahdelle hyvästä asiakaspalvelusta.

// Muokattu reklamaatioiden toimitussähköpostia 27.12.2010: oikea osoitteen pääte on com, ei fi. -Minna/SL
Käyttäjätaso 3

Nyt olllaan saatu Saunalahdelta vastaus ja reilusti saatiin ratkaistua ongelmamme. Eli Saunalahti suostui hyvittämään kaikki megatavuperusteiset kulut ja he veloittavat meitä kiinteään 4,9e/kk hintaan. Pisteet Saunalahdelle hyvästä asiakaspalvelusta.


Hienoa kuulla tämä! Propsit Saunalahdelle tästä!

Nyt olllaan saatu Saunalahdelta vastaus ja reilusti saatiin ratkaistua ongelmamme. Eli Saunalahti suostui hyvittämään kaikki megatavuperusteiset kulut ja he veloittavat meitä kiinteään 4,9e/kk hintaan. Pisteet Saunalahdelle hyvästä asiakaspalvelusta.


Hyvä homma. Kuulin myös kaverini perheen vastaavan tilanteen ratkenneen juuri tänään samoilla tuloksilla, joten uskon omien mahdollisuuksia olevan melko korkealla myös 🙂 Hengitystä kyllä pidän loppuun asti 😛
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki


Minkälaisen ja miten tuon reklamaation teit? Itse laitoin eilen illalla tuolta oma.saunalahti.fi:n Viestit / Asiakaspalvelu -linkin kautta postia asiakaspalveluun, jossa selitin tilanteeni. Onko vielä jokin voimakkaampi keino? Toki voin soittaa asiakaspalveluun, mutta olisi parempaa asiakaspalvelua, jos saunalahti itse vaivautuisi ottamaan yhteyttä.

Sanoit, että laskun eräpäivä oli siirtynyt eteenpäin. Tarkoittaako tämä sitä, että tuon jo kertyneen laskun joudut/aiot maksaa? Omaan opiskelijan talouteen tuo ylimääräinen 400e lasku toisi melkoisen kuprun. Varsinkin kun 100% varma olen, että tilatessani liittymää, otin tuon laajakaistan mukaan ja sitä myöten tuo lasku on täysin ylimääräinen ja virheellinen. Olen varautunut maksamaan noin 15-20 e/kk puhelinliittymästäni...

edit--- aah lukihan tuolla, että sähköpostilla oli reklamaatio lähtenyt. Mihin osoitteeseen?


Osoite oli: reklamaatiot saunalahti . com

Nyt olllaan saatu Saunalahdelta vastaus ja reilusti saatiin ratkaistua ongelmamme. Eli Saunalahti suostui hyvittämään kaikki megatavuperusteiset kulut ja he veloittavat meitä kiinteään 4,9e/kk hintaan. Pisteet Saunalahdelle hyvästä asiakaspalvelusta.


EDIT: muokattu sähköpostiosoitteen pääte oikeaksi. Usein tämän kaltaiset asiat voidaan selvittää jo asiakaspalvelussa, jolloin vastauksen saa nopeammin kuin reklamaatiotapauksissa. // Soile 24.11.2010


Nyt olllaan saatu Saunalahdelta vastaus ja reilusti saatiin ratkaistua ongelmamme. Eli Saunalahti suostui hyvittämään kaikki megatavuperusteiset kulut ja he veloittavat meitä kiinteään 4,9e/kk hintaan. Pisteet Saunalahdelle hyvästä asiakaspalvelusta.


Hyvä homma. Kuulin myös kaverini perheen vastaavan tilanteen ratkenneen juuri tänään samoilla tuloksilla, joten uskon omien mahdollisuuksia olevan melko korkealla myös 🙂 Hengitystä kyllä pidän loppuun asti :P


Nonniin nyt voin lopettaa sen hengenpitädätyksen täälläkin. Aamulla kytkeytyi ilman omia toimia Laajakaista mini liittymään ja saldo putosi tuolta reilusta 400e sinne normaaliin ja odotettavaan 12e 🙂 Homma siis hoidossa ja suht kivuttomasti hoitu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3



Minkälaisen ja miten tuon reklamaation teit? Itse laitoin eilen illalla tuolta oma.saunalahti.fi:n Viestit / Asiakaspalvelu -linkin kautta postia asiakaspalveluun, jossa selitin tilanteeni. Onko vielä jokin voimakkaampi keino? Toki voin soittaa asiakaspalveluun, mutta olisi parempaa asiakaspalvelua, jos saunalahti itse vaivautuisi ottamaan yhteyttä.

Sanoit, että laskun eräpäivä oli siirtynyt eteenpäin. Tarkoittaako tämä sitä, että tuon jo kertyneen laskun joudut/aiot maksaa? Omaan opiskelijan talouteen tuo ylimääräinen 400e lasku toisi melkoisen kuprun. Varsinkin kun 100% varma olen, että tilatessani liittymää, otin tuon laajakaistan mukaan ja sitä myöten tuo lasku on täysin ylimääräinen ja virheellinen. Olen varautunut maksamaan noin 15-20 e/kk puhelinliittymästäni...

edit--- aah lukihan tuolla, että sähköpostilla oli reklamaatio lähtenyt. Mihin osoitteeseen?


Osoite oli: reklamaatiot saunalahti . com

Nyt olllaan saatu Saunalahdelta vastaus ja reilusti saatiin ratkaistua ongelmamme. Eli Saunalahti suostui hyvittämään kaikki megatavuperusteiset kulut ja he veloittavat meitä kiinteään 4,9e/kk hintaan. Pisteet Saunalahdelle hyvästä asiakaspalvelusta.


EDIT: muokattu sähköpostiosoitteen pääte oikeaksi. Usein tämän kaltaiset asiat voidaan selvittää jo asiakaspalvelussa, jolloin vastauksen saa nopeammin kuin reklamaatiotapauksissa. // Soile 24.11.2010


Mielenkiintoista. Kerrattain Asiakaspalvelusta kysyin, ja minullekin tuo osoite kerrottiin fi-päätteellä. Varmistin vielä, että "luulin että yrityksen osoitteet ovat .com-päätteisiä", mutta asiakaspalvelija kertoi, että se koskee vain henkilökohtaisia sähköpostiosoitteita.
Näköjään olen liittynyt samaan kerhoon kuin muutama muukin tässä topikissa. Eli mobiililaajakaista on näköjään jäänyt myyjältä liittämättä minunkin soppariini (puhelimen ja liittymän lisäksi) ja vajaa 600e napsahti kuluja netin käyttämisestä.

Viesti asiakaspalveluun vetämässä, pikaista vastausta toivoen...näin joulun alla kun tuollainen summa nakertaa aika pahasti laskupinossa.
Mutta eiköhän tuo reklamoimalla mene läpi niinkuin muillakin kun netti kerran on tilattu muttei toimitettu niinkuin sovittu.
Vai mitenhän on...?
Hei,

kun kysymyksessä on myyjän virhe niin totta kai virhe korjataan. Yhteydenotoksi riittää soitto asiakaspalveluun tai Oma.saunalahden kautta lähetetty viesti. Itse suosittelen suoraa yhteydenottoa ennemmin kuin reklamaatiota, koska reklamaatioiden käsittelyaika on pidempi.

Näköjään olen liittynyt samaan kerhoon kuin muutama muukin tässä topikissa. Eli mobiililaajakaista on näköjään jäänyt myyjältä liittämättä minunkin soppariini (puhelimen ja liittymän lisäksi) ja vajaa 600e napsahti kuluja netin käyttämisestä.

Viesti asiakaspalveluun vetämässä, pikaista vastausta toivoen...näin joulun alla kun tuollainen summa nakertaa aika pahasti laskupinossa.
Mutta eiköhän tuo reklamoimalla mene läpi niinkuin muillakin kun netti kerran on tilattu muttei toimitettu niinkuin sovittu.
Vai mitenhän on...?


Myyjä/myyjien systeemi oli siis mokannut liittymätyypin 24stä kk:stä 12:sta ja se nettikin oli sieltä tippunut pois välistä kytkypuhelinta ostaessa...
Myyjä kyllä esitteli kohta kohdalta mitä soppariin tulee eli kone tai systeemi siellä on bugittanut ennemminkin kuin kauppias liikkeessä.

Homma kuitenkin korjattiin 24h sisään Saunalahden puolesta. Uusi lasku tulossa josta turhat 600e pyyhitty pois.
Sydämmen tykytyksetkin tästä pikkuhiljaa laskenevat, heh.

Osallistu keskusteluun