Vastattu

Mobiililaajakaistan rekisteröintiongelma

  • 12 marraskuu 2016
  • 6 kommenttia
  • 276 katselukerrat

  • Uusi keskustelija
  • 1 kommentti
Kävin hakemassa pojan puhelimeen prepaidliittymän elisaShopitista. Myyjä sanoi, että liittymä pitää aktivoida omaElisa sivuilla. Ainakin siis pyysin prepaid liittymää, mainitsin asian kahdesti. Rekisteröin simin omaelisassa. Sim rekisteröityi mobiililaajakaistaliittymälleni joka luonnollisesti lakkasi toimimasta. Mobiilireitittimen oman simin uudelleenrekisteröinti ei onnistu. Saako nettiliittymää korjattua millään tavalla ennen maanantaita ja jos niin, tarvitsenko uuden sim kortin?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ammattilainen 12 marraskuu 2016, 20:30

Oliko sinulla siis aiemmin jo pojalle prepaidliittymä, jolle kysyit uutta korttia, vai halusitko ostaa kokonaan uuden numeron pojalle? Prepaidliittymiin ei voi vaihtaa kortteja. Ja uusia prepaideja ei tarvitse aktivoida mitenkään. Ostaa vaan aloituspakkauksen ja laittaa kortin paikoilleen ja alkaa soittelemaan. Ja jos siis ostetaan uusi prepaidliittymä, maksetaan myymälässä käteisellä tai kortilla ja saadaan paketti, jossa on kortti ja käyttöohjeet.
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +4
Siis jos aktivoit "tyhjän" simmin mobiililaajakaistallesi vanhaa korttia ei voida käyttää.
Laitoin reitittimeen sille vahingossa rekisteröityneen sim-kortin ja taas toimii. Harmi vaan jos joutuu maksamaan täysin turhan rekisteröintimaksun, ostettiin kuitenkin uusi puhelin samalla ja vääräntyyppinen kortti tuli sen kylkeen 😞
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +4
En tiedä saako siitä hyvitystä, tuskin. Mutta kyllähän siitä rekisteröinnistä lähtee se 5€
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Oliko sinulla siis aiemmin jo pojalle prepaidliittymä, jolle kysyit uutta korttia, vai halusitko ostaa kokonaan uuden numeron pojalle? Prepaidliittymiin ei voi vaihtaa kortteja. Ja uusia prepaideja ei tarvitse aktivoida mitenkään. Ostaa vaan aloituspakkauksen ja laittaa kortin paikoilleen ja alkaa soittelemaan. Ja jos siis ostetaan uusi prepaidliittymä, maksetaan myymälässä käteisellä tai kortilla ja saadaan paketti, jossa on kortti ja käyttöohjeet.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
En tiedä saako siitä hyvitystä, tuskin. Mutta kyllähän siitä rekisteröinnistä lähtee se 5€

Jos myyjä on pihalla kuin lumiukko ja myy täysin väärän tuotteen, ilman muuta kortin aktivointimaksu tulee hyvittää. Myös matkakuluista kannattaa keskustella. Ei muuta kuin yhteys asiakaspalveluun.

Täytyy kyllä ihmetellä puhelinmyymälöiden henkilökunnan osaamisen täydellistä puuttumista nykyään. Minullekin kävi pari kuukautta sitten toisen operaattorin myymälässä lähes sama juttu. Myyjä ei osannut myydä Prepaid-liittymää! Sentään hän ei lähtenyt sotkemaan muita asiaan mitenkään kuulumattomia liittymiä mukaan, joten vahingoksi jäi ainoastaan hukkareissu ja liittymähankinnan viivästyminen.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Kannattaa mainitusti laittaa meille vaikka yksityisviestiä : elisa.to/viestipalstatiimille jos tuo veloitus mietityttää. Prepaidia ei tosiaan aktivoida kuin ottamalla se käyttöön, eikä korttia voi vaihtaa. Olisikohan sitten sekoitettu latausliittymään, joka on meillä kokonaan eri asia... Vaikea toki näin jälkikäteen sanoa, mutta on kyllä harmillinen tapaus jos on käsitetty koko asiasi väärin 😕
Kun SIM aktivoidaan, siinä valitaan mille liittymälle se aktivoidaan. Tässä tapauksessa olit siis valinnut mobiililaajakaistan, minkä vuoksi sen kortti vaihtui. Hyvä kuitenkin että sait sen käyttöön uudella kortilla, jolloin sen osalta ei ole ongelmaa.

Osallistu keskusteluun