Vastattu

Mobiilivarmenne ei toimi

  • 15 marraskuu 2013
  • 18 kommenttia
  • 2613 katselukerrat

Olen rekisteröitynyt mobiilivarmenteen käyttäjä mutta sen toimivuus on aivan satunnaista. Varmenne toimii vain kerran 10 - 20 yrityksestä. Varmennekoodi tulee kyllä heti alle 2 sek. mutta vastausta saa odottaa ja tulee satunnaisesti. Joskus tulee myös ilmoitus, että varmenteen käsittelyssä on tapahtunut virhe.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Raiveri 18 marraskuu 2013, 08:28

Hei veteraani ja tervetuloa Palstalle!

Tuohon kuvailemaasi ongelmaan voi olla parikin syytä ja ratkaisua. 

Mobiilivarmennetta tehtäessä olisi syytä varmistaa, että puhelin pysyy kokoajan niin sanotusti hereillä, eli näyttö ei mene sammuksiin. Jos näyttö menee varmennusaikana sammuksiin, niin hyvin todennäköisesti varmenteen käsittelyssä tapahtuu virhe ja se ei mene läpi. Tämän voit varmistaa esimerkiksi käyttämällä puhelinta ettei se mene valmiustilaan tai nostamalla puhelimen asetuksista valmiustilan aikarajaa.

Toisena seikkana suosittelen tarkistamaan onko puhelimellesi olemassa päivityksiä, aina kannattaa pitää puhelin ajantasalla.

Mikäli kumpikaan yllämainituista ei auta, niin suosittelen kokeilemaan mobiilivarmennetta toisella puhelinlaitteella, mikäli puhelimesi vain ei ole yhteensopiva varmenteen kanssa.
Katso alkuperäinen viesti

18 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Hei veteraani ja tervetuloa Palstalle!

Tuohon kuvailemaasi ongelmaan voi olla parikin syytä ja ratkaisua. 

Mobiilivarmennetta tehtäessä olisi syytä varmistaa, että puhelin pysyy kokoajan niin sanotusti hereillä, eli näyttö ei mene sammuksiin. Jos näyttö menee varmennusaikana sammuksiin, niin hyvin todennäköisesti varmenteen käsittelyssä tapahtuu virhe ja se ei mene läpi. Tämän voit varmistaa esimerkiksi käyttämällä puhelinta ettei se mene valmiustilaan tai nostamalla puhelimen asetuksista valmiustilan aikarajaa.

Toisena seikkana suosittelen tarkistamaan onko puhelimellesi olemassa päivityksiä, aina kannattaa pitää puhelin ajantasalla.

Mikäli kumpikaan yllämainituista ei auta, niin suosittelen kokeilemaan mobiilivarmennetta toisella puhelinlaitteella, mikäli puhelimesi vain ei ole yhteensopiva varmenteen kanssa.

Ei toimi, virhe 44 1B 20?

Ongelmat on että ei pääse esim veikkaus sivuilta siirtämään rahaa danskebank kautta?

Puhelemieni s10e ja ei toimi varmenne muuallakaan sivuilla mm suomi.fi edellinen  puh s9 toimi kaikki? 6 tuntia yritin ja nyt alkaa mennä hermot kun ei pääse kirjautumaan mihinkään😡 KOHTA PAUKKUU elisa😡 juuri päivitetty varmenne tähän puhelimeen kadonneen tilalle 

Toinen asia on härski juttu se, että kun haluat pienissä asioissa olla yhteydessä Elisaan niin et löydä mistään yhteystietoja esim sähköpostia niin aina pitäisi ottaa omaguru, maksullinen? PAKOTATTE ASIAKKAAT MAKSAMAAN MIKÄ PITÄÄ KUULUA PALVELUUN😡

Miksi asiakkaiden pitää VIELÄ MAKSAA SIITÄ JOS HOMMA EI TOIMI TE VASTAATTE ASIAKKAISTA! VEDÄN KOHTA ASIAN OIKEUTEEN, OLEN SAANUT JO VAHVAT PERUSTEET ASIALLE, MIETTIKÄÄPÄ ASIAA

Ei toimi, virhe 44 1B 20?

Sama, ollut jo pitkään. Ilmainen kokeilujakso on 12.3 saakka, ei tällä menolla tule jatkoa mobiilivarmenteelle.

Ei toimi, virhe 44 1B 20?

Sama, ollut jo pitkään. Ilmainen kokeilujakso on 12.3 saakka, ei tällä menolla tule jatkoa mobiilivarmenteelle.

Nokia 8 / Android 9. Telialla sama kombo toimi moitteetta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

@jarwuo ja @Ripa666 (Tervetuloa OmaYhteisöön :) )

Pari varmentavaa kysymystä asian tiimoilta:

  • Onhan puhelin käynnistetty uudelleen?
  • Puhelimessa uusin ohjelmistoversio asennettuna?
  • Onko näyttö lukittuna kun tunnistautumista tekee? Mikäli on niin auttaako jos pitää näytön auki?
  • @jarwuo sulla siis aiemmalla toimi mutta nyt uudella ongelmia? Onko uudella toiminut kertaakaan missään?
  • Onko puhelin WLANissa? Jos on niin auttaako jos käyttää puhelimen omaa nettiä ja sulkee WLANin?

Lisäättekö myös asiakasnumeronne profiiliinne jos ongelma ei yllä olevilla ratkea, kirjatkaa samalla yksityisiin muistiinpanoihin liittymän numero millä ongelmaa ja viimeisimmän virheilmoituksen päivämäärä sekä kellonaika

Näyttö on ollut auki, puhelin bootattu, Nokia 8 ajan tasalla ja kokeilin myös ilman WLANia.

Edit: Kirjasin nuo tiedot profiiliini.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Näyttö on ollut auki, puhelin bootattu, Nokia 8 ajan tasalla ja kokeilin myös ilman WLANia.

Edit: Kirjasin nuo tiedot profiiliini.

Kiitos :) Kirjasin tuosta nyt vikailmoituksen eteenpäin :) Seuraillaan tuon valmistuminen ja huikkaillaan sulle täällä kunhan saadaan kuittaus että olisi korjattu

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Näyttö on ollut auki, puhelin bootattu, Nokia 8 ajan tasalla ja kokeilin myös ilman WLANia.

Edit: Kirjasin nuo tiedot profiiliini.

 

Saatiin vikailmoitukseen vastausta :) Eli tuo ilmoitus tulee suoraan SIM-kortilta. Käytännössä siis puhelin ei pysty lähettämään vastausta eteenpäin. Pystyisitkö kokeilemaan seuraavaa:

Sammuta laite, ja ota SIM-kortti pois laitteesta hetkeksi. Laita kortti takaisin, ja käynnistä laite uudelleen. Jos ongelma jatkuu edelleen, testaa toimivuutta toisella puhelimella. Jos ongelmaa ei esiinny toisella laitteella, suosittelen olemaan yhteydessä joko valmistajaan tai huoltoyhtiöön. 

Sama kuin Ripa666.

Nokia 8 (T-1004)

Sama virheilmoitus. Kaikki olen kokeillut, jopa yllä mainitut eikä mikään auta. Mobiilivarmenne ei toimi näillä ohjeilla. Puhelin on täysin ehjä, ei koskaan kolhittu ja viimeisimmät päivitykset aina. Saataisiinko tämä kuntoon?

Mikä tässä Elisan mobiilivarmenteessa mättää kun on niin epävarma. Tänään aamulla toimi normaalisti, äsken ei sitä varmistusviestiä tullut ollenkaan vaikka monta kertaa yritin ja odotin ennen kuin kyllästyin  ja kirjauduin pankkitunnuksilla . Tästä pitää vielä maksaakin joten luulisi tuon toimivan paremmin.

Samaa on tehnyt aikaisemminkin satunnaisesti eli sitä varmistusviestiä ei tule ollenkaan tai sen tulo kestää ja kestää.. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Mikä tässä Elisan mobiilivarmenteessa mättää kun on niin epävarma. Tänään aamulla toimi normaalisti, äsken ei sitä varmistusviestiä tullut ollenkaan vaikka monta kertaa yritin ja odotin ennen kuin kyllästyin  ja kirjauduin pankkitunnuksilla . Tästä pitää vielä maksaakin joten luulisi tuon toimivan paremmin.

Samaa on tehnyt aikaisemminkin satunnaisesti eli sitä varmistusviestiä ei tule ollenkaan tai sen tulo kestää ja kestää.. 



Esiintyikö tuota ongelmaa jossain tietyssä palvelussa, vai oliko sama tilanne palvelusta riippumatta kaikkialla?

 



Esiintyikö tuota ongelmaa jossain tietyssä palvelussa, vai oliko sama tilanne palvelusta riippumatta kaikkialla?

Ei ole väliä mikä palvelu kyseessä. Joskus toimii joskus ei.

Ja vielä eri puhelimilla. Viime aikoina ollut kolme eri puhelinta käytössä ja kaikilla esiintynyt tuo ettei viesti tule joten joutuu peruuttamaan.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Ja vielä eri puhelimilla. Viime aikoina ollut kolme eri puhelinta käytössä ja kaikilla esiintynyt tuo ettei viesti tule joten joutuu peruuttamaan.


Okei, kiitoksia lisätiedoista. Laitatko yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle, niin katsotaan tuota tilannetta vielä tarkemmin?  

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

Saanko mobiilivarmenteen Micosoft Lumia Win 10 puhelimeeni…? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Mobiilivarmenne edellyttää puhelimelta Sim Application Toolkit-tukea. Windows 10 Mobilessa on SAT-tuki, joten mobiilivarmenteen pitäisi toimia.

Osallistu keskusteluun