Mobylife huoltoraportti
Minkä puhelimen laturista on kyse? Pystytkö testaamaan laturia jollain toisella puhelimella, johon laturi sopii? Pystytkö testaamaan puhelimessasi jotain toista laturia, toimiiko se normaalisti?
Palaute kannattaa ehdottomasti laittaa suoraan huoltoon. Josko he joskus kertoisivat tarkempaa tietoa näistä "vikaa ei havaittu" -tapauksista.
Elisa voi toki jälleenmyyjänä pyytää huollolta kattavampia raportteja. Elisa ei kuitenkaan voi päättää sitä, mitä huollon tulee raporttiin kirjoittaa. Sen päättää vain ja ainoastaan huolto itse.
Huolto väittää että puhelin toimii normaalisti ja että lataus käynnistyy "pienellä viiveellä". Ennen kolmatta kertaa annoin puhelimen olla latauksessa 20 tuntia eikä mitään elomerkkejä vaikka yritin resetoida volyyminäppäimellä ja lukitusnäppäimellä.
Firma ei suostu maksamaan rahoja takaisin, vaikka heidän omalla sivulla lukee, jos huolto ei korjaa vikaa maksetaan rahat takaisin.
Kyseessä samsung galaxy A3 (2016). Puhelinta olen tämän kuun aikana käyttänyt yhteensä 6 päivää.
Olen ilmoittanut Mobylifeen että otan yhteyden kuluttajaasiamieheen, ei vaikutusta, jatkavat edelleen väittämistä että puhelin kunnossa.
Huolto väittää että puhelin toimii normaalisti ja että lataus käynnistyy "pienellä viiveellä". Ennen kolmatta kertaa annoin puhelimen olla latauksessa 20 tuntia eikä mitään elomerkkejä vaikka yritin resetoida volyyminäppäimellä ja lukitusnäppäimellä.
Firma ei suostu maksamaan rahoja takaisin, vaikka heidän omalla sivulla lukee, jos huolto ei korjaa vikaa maksetaan rahat takaisin.
Kyseessä samsung galaxy A3 (2016). Puhelinta olen tämän kuun aikana käyttänyt yhteensä 6 päivää.
Olen ilmoittanut Mobylifeen että otan yhteyden kuluttajaasiamieheen, ei vaikutusta, jatkavat edelleen väittämistä että puhelin kunnossa.
Onhan puhelimen laturi ollut mukana tuolla huollossa? Jos ongelma liittyy lataukseen, pitää laturi toimittaa huoltoon myös. Vika voi olla myös laturissa ja/tai latausjohdossa. Jos huoltoon menee pelkkä puhelin ilman laturia, ei huolto pääse testaamaan tuota sinun "kokoonpanoasi" ja sen toimivuutta lainkaan. Heidän laturillaan puhelin saattaa latautua kuten sen pitääkin.
Lainaan keskustelu ketjua hieman, koska asia liittyy tuohon mobylife firman “huoltoon”. Kävipä niin, että nokia 6.1 puhelimen sim tray ei lähtenyt mitenkään auki vaikka kuinka painoi sillä avaimella. Noh elisan liikkeeseen sitä ihmettelemään kävi tie. Eivät saaneet siellä auki, joten puhelin lähetettiin huoltoon. Viikko odotusta ja puhelin noudettavissa. Elisan liikkeessä sanottiin, että sim “kelkka” oli laitettu sisälle väärinpäin ja veloittivat 25€. Noh kokeilkaapa laittaa kelkkaa väärinpäin sisään. Ei nimittäin mene ilman, että jotain hajoaa. Eli tämä mobylife huijaa vai mitä hemmettiä..?
Lainaan keskustelu ketjua hieman, koska asia liittyy tuohon mobylife firman “huoltoon”. Kävipä niin, että nokia 6.1 puhelimen sim tray ei lähtenyt mitenkään auki vaikka kuinka painoi sillä avaimella. Noh elisan liikkeeseen sitä ihmettelemään kävi tie. Eivät saaneet siellä auki, joten puhelin lähetettiin huoltoon. Viikko odotusta ja puhelin noudettavissa. Elisan liikkeessä sanottiin, että sim “kelkka” oli laitettu sisälle väärinpäin ja veloittivat 25€. Noh kokeilkaapa laittaa kelkkaa väärinpäin sisään. Ei nimittäin mene ilman, että jotain hajoaa. Eli tämä mobylife huijaa vai mitä hemmettiä..?
Oliko kyseessä siis juuri paketista pois otettu puhelin vai jo aiemmin käytössä ollut laite? Onhan toki mahdollista, että tehtaalla olisi käynyt kasausvaiheessa jokin pieni moka tuon SIM-kortin kelkan kanssa.
Aina huoltoon voi reklamoida heidän tekemästään päätöksestä, kuten tuolla jo aiemmin mainitsin. Mikäli sinulla on tallessa tuo huollon antama raportti, pääsee huolto tsekkaamaan, mitä tuolla on tehty ja mikä sen vian on aiheuttanut. Jos kyseessä on ollut aivan tuliterä puhelin, on mielestäni hiukan hassua, että asiakasta laskutetaan viasta, jota hän ei ole voinut aiheuttaa. Tosin tätähän huolto ei voi koskaan varmuudella sanoa.
Elisan liikkeestä ei annettu mitään raporttia puhelinta takaisin haettaessa. Sen huomaan että “kelkka” on vaihdettu uuteen.
Kun myymälästä annetaan takaisin puhelin mikä on tullut huollosta, pitäisi heidän aina antaa se huoltosaate mukaan. Pahoittelut mikäli näin ei ole käynyt :/
Käytännössä me aspassakaan ei tiedetä sen tarkemmin kuin asiakaskaan mitä tarkalleen huollossa on tehty. Pyydämme erikseen tarkemmat huoltoraportit sitten suoraan Mobylifeltä, mikäli niille on tarve.
Tuo on ihan oikeusturvan kannalta epäilyttävää, jos huolto ei toimita selosteita työn mukana vaan tekevät sen tarkemmin kertomatta mitä tahansa huoltotoimenpiteitä - ja asiakas maksaa! Sama trendi se tosin tuntuu autohuolloissakin olevan, että marmoritiskillä ei “vaivata” asiakasta teknisillä asioilla tai paljoa muullakaan. Ja jos sattuu kysymään huollosta tarkempia tietoja, niin jotain ylimalkaista todetaan tai pidetään asiakasta tyhmänä.
Tuo on ihan oikeusturvan kannalta epäilyttävää, jos huolto ei toimita selosteita työn mukana vaan tekevät sen tarkemmin kertomatta mitä tahansa huoltotoimenpiteitä - ja asiakas maksaa! Sama trendi se tosin tuntuu autohuolloissakin olevan, että marmoritiskillä ei “vaivata” asiakasta teknisillä asioilla tai paljoa muullakaan. Ja jos sattuu kysymään huollosta tarkempia tietoja, niin jotain ylimalkaista todetaan tai pidetään asiakasta tyhmänä.
Voin työni puolesta kertoa, että huollosta tulee aina dokumentti, jossa on kerrottu tehty työ sekä mahdolliset kustannukset. On sitten ihan eri tarina, luovuttaako jälleenmyyjän edustaja tätä dokumenttia asiakkaalle.
Itse annan dokumentin aina asiakkaalle. Myös ihan siltä varalta, jos laitteessa ilmenee jotain normaalista poikkeavaa. Näin asiakkaalla on jotain, jolla osoittaa, mitä laitteelle on tehty aiemmin.
Osallistu keskusteluun
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi