Vastattu

Myyntipuhelut häiritsevät

  • 19 tammikuu 2018
  • 16 kommenttia
  • 972 katselukerrat

Lähetin sähköpostilla 18.7.2016 Elisalle pyynnön ja toiveeni, ettei matkapuhelimeeni, eikä sähköpostiini läheteä markkinointi- ja myyntiviestejä. Eikä puhelimeeni soitea, eikä lähetetä markkinointitekstiviestejä. Kuitenkin vielä eilen 18.1.2018 minulle soitettiin Elisan markkinoinnista .Siellä yli-innokas nuorimies tarjosi minulle uutta "tehokkaampaa" ja "nopempaa" nettimokkulaa. Hän ei meinanut millään uskoa, etten tarvitse sellaista!
Joten toistan vielä kohtuullisen pyyntöni ja toiveeni: En halua, että Elisan tai Saunanalahden taholta minulle markkinoidaan mitään heidän tuotteitaan tai palveluitaan! Ei puhelimitse, eikä sähköpostilla.
Jos kohtuullista ja vilpitöntä puhelinmarkkinointikieltoa ei noudateta, niin sanon välittömästi irti kaikki Elisan ja Saunalahden nyt voimassa olevat sopimukset.
Myös puolisollani Marja-Liisalla on Elisan lanka- ja matkapuhelinliittymät. Markkinointikielto koskee myös häntä. Seuraukset ovat samat kuin edellä!
Niin minä mieleni pahoitin...

Heikki Notko Hämeenlinna.

edit: poistettu henkilötietoja
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi LapinJuntti 19 tammikuu 2018, 12:58

Katso alkuperäinen viesti

16 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sopimusehdot/ohje/markkinointikielto/
Käyttäjätaso 4
Asian oleellisin pointti lienee tuossa: "Elisan Saunalahden puhe- ja mobiililaajakaistaliittymiin sisältyy markkinointilupa. Liittymälle voi tilata markkinointiluvan peruutuksen OmaElisassa valitsemalla vasemmasta valikosta OmaSaunalahteen > Yleiset > Lisäpalvelujen tilaus > Liittymä ilman markkinointilupaa. Markkinointiluvan peruutus nostaa liittymän kokonaiskuukausimaksua eurolla."
Pelkkä kirje Elisalle ei siis riitä, vaan pitää myös raottaa lompakkoa. On aivan turha pahoittaa mieltään asiasta, jonka on itse sopimusta tehdessään hyväksynyt.
Käyttäjätaso 7
Siellä yli-innokas nuorimies tarjosi minulle uutta "tehokkaampaa" ja "nopempaa" nettimokkulaa. Hän ei meinanut millään uskoa, etten tarvitse sellaista!

Milloinkahan ihmiset oppisivat, että
- puhelinmyyjälle ei tarvitse vastata
- vaikka puhelinmyyjälle vastaa, puhelun voi lopettaa lyhyeen, myyntipuheita ei tarvitse kuunnella
- vaikka kuuntelisikin myyntipuheen, vastaukseksi riittää "ei". Vastausta ei tarvitse perustella, eikä etenkään tarvitse välittää siitä mitä myyjä asiasta ajattelee.


Toisekseen, milloinkahan ihmiset ymmärtäisivät, että henkilötietoja ei laiteta julkiselle keskustelupalstalle...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Sanotaankohan noille puhelinmyyjille mahdollisen koulutuksen yhteydessä, että mitä kauemmin uhri kuuntelee ja sanoo "ei", sitä todennäköisemmin hän tarkoittaakin "kerro ihmeessä lisää". Siksi en (normaalisti) vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin ja myöhempi tarkastus Googlesta löytyvän "Kuka soitti"-linkin avulla paljastaa soittajan poikkeuksetta myyntitykiksi.

Jokin aika sitten varasin aikaa terveysasemalle ja puhelu ohjautui takaisinsoittopalveluun. Tuli soitto pelkällä numerolla, kuten näissä tapauksissa tulee, vastasin ja toisessa päässä olikin kirjamyyjä 😠. Vaikka heti aluksi ilmoitin, etten osta, tilaa, varaa tai myy kirjoja, hän vain jatkoi. Aluksi oli kyse vain informaatiosta, mutta kääntyi nopeasti uuden kirjan esittelyyn, jne.

Lopetin puhelun suoraan sanoen tylysti. Ihan voimallisen voimasanan kera ilmoitin, "jo on p...e, ettei sana "ei" mene perille, nyt riittää" ja katkaisin puhelun. Ei ole soittanut uudelleen 🙂
Käyttäjätaso 7
Vaikka heti aluksi ilmoitin, etten osta, tilaa, varaa tai myy kirjoja, hän vain jatkoi.

"Ei kiinnosta. Hyvää päivänjatkoa, hei" -> punaista luuria.

Jos ei saa suunvuoroa, täytyy puhua päälle tai sitten olla epäkohtelias ja lopettaa puhelu ilman mitään muodollisuuksia. Vänkääminen ja itsensä suututtaminen on täysin turhaa, kun puhelun voi katkaista milloin vaan.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Mitä ihmettä, miksi tuo tekeleeni on tuolla kahteen kertaan??

Ensimmäisellä Vastaa-yrityksellä ilmoitti "Jokin meni pieleen" yms. Tietenkin yritin vastata toisen kerran samalla tuloksella. Lopetin ja kirjauduin ulos ja päätin olla yrittämättä uudelleen. Onneksi, sillä tapahtui ilmeisesti "vastaamisen epäonnistumisen epäonnistumistemppu" , joka ilmeisesti olisi jatkunut ja jatkunut...


(yllä oleva tuplapostaus korjattu / matiaas palstatiimistä)

kv36, olet aivan oikeassa, mutta ajattelin kuunnella hetken, ovatko myyjät kuten ennen. Mutta pahempia ja kuuntelemattomampia kuin aikaisemmin. Menee taas aikaa, kun vastaan tuntemattomiin puheluihin. Useimmitenhan saa halutessaan selville tuon kuka soitti-linkin avulla, oliko joku tuttu.
Minulle on myös yritetty noin kerran kuukaudessa kaupata ElisaViihdettä. En halua koko palvelua, koska minulla on Watson ja kun Elisa sen lopettaa mietin muita vaihtoehtoja. En käsittäkseni ole sallinut ElisaViihteen kauppiaita soittamaan minulle ja kauppaamaan ko. palvelua mitä ihmeellisimmillä myyntiargumenteillä. Jos Elisalla kuvitellaan, että vielä pehmenen ostamaan ja sitoutumaan Elisan asiakkaaksi 24 kk, niin väärässä olette 🙂
Onkohan ainut keino päästä erron noista kauppiaista lopettamalla kaikki asiakkuus Elisan kanssa? En haluaisi korvata (vielä) toimivaa kamo-liittymää 4G-liittymäksi, mutta taitaa se tulla eteen...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Minulle on myös yritetty noin kerran kuukaudessa kaupata ElisaViihdettä. En halua koko palvelua, koska minulla on Watson ja kun Elisa sen lopettaa mietin muita vaihtoehtoja. En käsittäkseni ole sallinut ElisaViihteen kauppiaita soittamaan minulle ja kauppaamaan ko. palvelua mitä ihmeellisimmillä myyntiargumenteillä. Jos Elisalla kuvitellaan, että vielä pehmenen ostamaan ja sitoutumaan Elisan asiakkaaksi 24 kk, niin väärässä olette 🙂
Onkohan ainut keino päästä erron noista kauppiaista lopettamalla kaikki asiakkuus Elisan kanssa? En haluaisi korvata (vielä) toimivaa kamo-liittymää 4G-liittymäksi, mutta taitaa se tulla eteen...

Puhelimitse tehtävä markkinointi on televiestintää. Puhelinmarkkinointi on sallittua, mikäli vastaanottaja ei ole sitä erikseen kieltänyt. Markkinointikieltoja pääset hallinnoimaan OmaElisassa valitsemalla vasemmasta valikosta OmaSaunalahteen > Yleiset > Yhteystiedot > Päivitä asiakasviestintätietosi täällä.
Siis ihan oikeesti, mitä aineita Elisalla käytetään ??? On Omaa Elisaa, omaa saunalahtea ja kaikkea. Millä ihmeellä kuluttaja näistä kaikista voi olla perillä. Ai niin ,kuluttajahan ei keskipisteessä vaan se on se ikävä paha, joko voi jopa vaatia jotain.
Kaiken huippu on käytössäni oleva liikkuva laajakaista. Tälle on pakko olla markkinointilupa edullisemman hinnan perusteella. Minulla ko liittymä on reitittimessä kiinni ja eipä noita viestejä tule luettua luonnollisesti. Ihan himmeetä hommaa.
Eräällä toisella operaattorilla piti erikseen antaa markkinointilupa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Siis ihan oikeesti, mitä aineita Elisalla käytetään ??? On Omaa Elisaa, omaa saunalahtea ja kaikkea. Millä ihmeellä kuluttaja näistä kaikista voi olla perillä. Ai niin ,kuluttajahan ei keskipisteessä vaan se on se ikävä paha, joko voi jopa vaatia jotain.
Kaiken huippu on käytössäni oleva liikkuva laajakaista. Tälle on pakko olla markkinointilupa edullisemman hinnan perusteella. Minulla ko liittymä on reitittimessä kiinni ja eipä noita viestejä tule luettua luonnollisesti. Ihan himmeetä hommaa.
Eräällä toisella operaattorilla piti erikseen antaa markkinointilupa.

Jos tuntuu liian sekavalta niin asiakaspalvelumme (puhelimessa, chatissa, myymälässä tai somen kautta) auttaa ja tarvittaessa tarkistaa yhdessä kanssasi nuo sopimusasiat. Apua saa kun sitä pyytää. 🙂
Se onkin temppu erikseen ottaa yhteyttä Elisan aspaan. Jotain sikakallista omagurua tuputetaan joka suunnalta. Ja tavallinen aspan numero on maksullinen. Chatti ei aina pelaa ja palautelomake on piilotettu johonkin syvälle. Tämän vuoksi en osta Elisalta yhtään ylimääräistä palvelua, kun sitä palvelua ei ole.
Asian oleellisin pointti lienee tuossa: "Elisan Saunalahden puhe- ja mobiililaajakaistaliittymiin sisältyy markkinointilupa. Liittymälle voi tilata markkinointiluvan peruutuksen OmaElisassa valitsemalla vasemmasta valikosta OmaSaunalahteen > Yleiset > Lisäpalvelujen tilaus > Liittymä ilman markkinointilupaa. Markkinointiluvan peruutus nostaa liittymän kokonaiskuukausimaksua eurolla."
Pelkkä kirje Elisalle ei siis riitä, vaan pitää myös raottaa lompakkoa. On aivan turha pahoittaa mieltään asiasta, jonka on itse sopimusta tehdessään hyväksynyt.


Elisa muutti aiemman markkinointivapaan liittymän yksipuolisesti pelkällä ylimalkaisella ilmoituksella jossa ei mainittu mitään mainosten pakollisesta vastaanottamisesta!! Lisäilivät tämän ehdon jälkikäteen omille sivuilleen kaikessa hiljaisuudessa!!Onko elisan tarkoitus tavallisten asiakkaiden karkoitus sillä sen se on saanut aikaan todella tehokkaasti
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Onko elisan tarkoitus tavallisten asiakkaiden karkoitus sillä sen se on saanut aikaan todella tehokkaasti

Hyvin pyyhkii Elisalla, Elisa kasvatti markkinaosuuttaan
Viimeisimpien osavuosikatsausten (2017) mukaan Telialla oli vaihtuvuus 24 prosenttia DNA:lla vaihtuvuus oli 21 prosenttia ja Elisalla reilut 18 prosenttia.
Onko elisan tarkoitus tavallisten asiakkaiden karkoitus sillä sen se on saanut aikaan todella tehokkaasti

Hyvin pyyhkii Elisalla, Elisa kasvatti markkinaosuuttaan
Viimeisimpien osavuosikatsausten (2017) mukaan Telialla oli vaihtuvuus 24 prosenttia DNA:lla vaihtuvuus oli 21 prosenttia ja Elisalla reilut 18 prosenttia.


https://www.kauppalehti.fi/uutiset/moi-mobiilin-toimitusjohtaja-petri-lahtinen-mmlle-elisa-tarjonnut-asiakkaillemme-90--alennusta/czewSRK4
No ei pyyhi tuolla menolla pitkään.
Elisa on rikkonut matkapuhelinliittymien puhelinmarkkinointikieltoa.
Siellä yli-innokas nuorimies tarjosi minulle uutta "tehokkaampaa" ja "nopempaa" nettimokkulaa. Hän ei meinanut millään uskoa, etten tarvitse sellaista!

Milloinkahan ihmiset oppisivat, että
- puhelinmyyjälle ei tarvitse vastata
- vaikka puhelinmyyjälle vastaa, puhelun voi lopettaa lyhyeen, myyntipuheita ei tarvitse kuunnella
- vaikka kuuntelisikin myyntipuheen, vastaukseksi riittää "ei". Vastausta ei tarvitse perustella, eikä etenkään tarvitse välittää siitä mitä myyjä asiasta ajattelee.


Toisekseen, milloinkahan ihmiset ymmärtäisivät, että henkilötietoja ei laiteta julkiselle keskustelupalstalle...


Paremminkin.. milloinkahan puhelinmyyjät oppisivat olemaan soittamatta ihmisille!!;)
https://www.aamulehti.fi/uutiset/yli-20-euron-liittyma-oli-tarjolla-290-eurolla-elisan-puhelinmyyjat-soittivat-moi-mobiilin-asiakkaille-ilman-asiakkaiden-lupaa-200789125/

Osallistu keskusteluun