Vastattu

Nettihteys katkeilee

  • 15 lokakuu 2017
  • 7 kommenttia
  • 335 katselukerrat

Hei,

Hyvin toiminut nettiyhteyteni on alkanut viime aikoina temppuilemaan. Joinain päivinä joudun uudelleenkäynnistämään modeemin useamman kerran.

Modeemi on Zyxel VMG3326-D20A.

Olisko vika modeemissa vai käyttäjässä?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 16 lokakuu 2017, 10:53

Hei,

Hyvin toiminut nettiyhteyteni on alkanut viime aikoina temppuilemaan. Joinain päivinä joudun uudelleenkäynnistämään modeemin useamman kerran.

Modeemi on Zyxel VMG3326-D20A.

Olisko vika modeemissa vai käyttäjässä?


Olisi tietysti ihan mukava tietää, millä tavalla ongelmat ilmenevät, silloin kun ilmenevät.

Onko ongelmat langattomassa verkossa, langallisessa vai kenties molemmissa? Sammuuko modeemista jotain valoja (Internet / DSL) silloin kun ongelmia ilmenee?

Resetointia kannattaa toki kokeilla. Eli paina esim. avatulla klemmarilla laitteen takaa löytyvää "reset" -painiketta niin kauan, että modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa. Jos resetointi ei poista ongelmia, vaan laitetta joutuu edelleen käynnistelemään uudelleen useampia kertoja peräkkäin, jotta yhteyden saa toimimaan, on modeemi todennäköisesti viallinen.

Tästä kannattaa laittaa yksityisviestiä Palstatiimille asiakasnumeron kera. Pystyvät tarkistamaan laitteen takuun voimassaolon ja tarvittaessa suorittamaan laitevaihdon.
Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Mulla oli samainen modeemi ja samanlaiset ongelmat. Tässä tapauksessa vika oli modeemissa.
Kiitos vastauksesta. Miten selvisi, että vika oli modeemissa?
Käyttäjätaso 7
Kiitos vastauksesta. Miten selvisi, että vika oli modeemissa?

Kokeilepa ensiksi resetoida se modeemi tehdasasetuksille. Jos ei auta , niin sitten kokeile toista modeemia.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Kiitos vastauksesta. Miten selvisi, että vika oli modeemissa?

Tein vikailmoituksen ja Elisa vaihtoi modeemin. Ongelmat loppui siihen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hei,

Hyvin toiminut nettiyhteyteni on alkanut viime aikoina temppuilemaan. Joinain päivinä joudun uudelleenkäynnistämään modeemin useamman kerran.

Modeemi on Zyxel VMG3326-D20A.

Olisko vika modeemissa vai käyttäjässä?


Olisi tietysti ihan mukava tietää, millä tavalla ongelmat ilmenevät, silloin kun ilmenevät.

Onko ongelmat langattomassa verkossa, langallisessa vai kenties molemmissa? Sammuuko modeemista jotain valoja (Internet / DSL) silloin kun ongelmia ilmenee?

Resetointia kannattaa toki kokeilla. Eli paina esim. avatulla klemmarilla laitteen takaa löytyvää "reset" -painiketta niin kauan, että modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa. Jos resetointi ei poista ongelmia, vaan laitetta joutuu edelleen käynnistelemään uudelleen useampia kertoja peräkkäin, jotta yhteyden saa toimimaan, on modeemi todennäköisesti viallinen.

Tästä kannattaa laittaa yksityisviestiä Palstatiimille asiakasnumeron kera. Pystyvät tarkistamaan laitteen takuun voimassaolon ja tarvittaessa suorittamaan laitevaihdon.
Kiitos vastauksista.

Kuten kirjoitin niin ongelma ilmenee siten, että nettiyhteys katkeaa kesken käytön. Ongelma langattomassa verkossa. En ole katsonut mitä valoja modemmissa palaa, olen vaan käynnistänyt sen uudelleen. Yleensä on riittänyt yksi käynnistys mutta ei aina.

Resetoin nyt modeemin ja katson auttoiko vikaan.

Mitä mahdat tarkoittaa laitteen takuun voimassaololla? Eikö tähän pakettiin kuulu toimintakuntoinen modeemi aina?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Eikö tähän pakettiin kuulu toimintakuntoinen modeemi aina?

En tiedä, mitä "paketteja" sinulla on käytössä / tilattuna. Siksi kehoitinkin ottamaan yhteyttä Palstatiimiin, koska asiakasnumerosi avulla he näkevät sopimuksesi ja pystyvät toimimaan sen mukaan.

Osallistu keskusteluun