Vastattu

Numeronsiirron aloitus...

  • 6 elokuu 2015
  • 9 kommenttia
  • 2080 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 4 kommenttia
Pitäisi vissiin omaElisaan kirjautuessa tulla ilmoitus, että tilaus pitää vahvistaa, mutta mitäs sitten kun ei tule ilmoitusta? Olen saanut postissa uuden sim-kortin, ja nyt pitäisi enää numero siirtää muttei onnistu, ja omaSaunalahtikin väittää vain että en voi kirjautua, koska asiakastietoja tms ei löydy. Apua?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Piampi 7 elokuu 2015, 20:30

Siis oletko sinä liittymän pelkkä käyttäjä, ja joku muu on liittymän omistaja?
Jos näin on, niin silloin se nimenomaan johtuu tuosta. Liittymän omistajan pitää käydä kuittaamassa se tilaus, ja liittymän omistajan täytyy luoda verkkopankkitunnuksilla hänelle omat OmaElisa-tunnuksensa, jos ei jo sellaisia ole. Sinulla liittymän käyttäjänä (jos tämä nyt on siis kuvio näissä omistussuhteissa) ei niinkään ole mitään oikeuksia liittymään. Liittymän aktivoiminen, muuttaminen tai irtisanominen pn vain omistajan tehtävissä. Sinä vain käytät liittymää. Ja sillä numerolla, mihin Elisa muistutukset nyt lähettää, ei ole oikeastaan mitään merkitystä, ne viestit lähetetään mihin tahansa numeroon, mihin asiakas vain on ne pyytänyt.
Eli jos sinä et ole liittymän omistaja, niin pyydä tätä kyseistä omistajaa kirjautumaan OmaElisaan. Ja sitten kuittaamaan siellä tämä numeronsiirto ja SIM-kortin saapuminen. Hänellä varmasti ne ilmoitukset ponnahtaa siellä OmaElisassa näkyviin juuri kuten pitääkin.

Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Siis oletko sinä liittymän pelkkä käyttäjä, ja joku muu on liittymän omistaja?
Jos näin on, niin silloin se nimenomaan johtuu tuosta. Liittymän omistajan pitää käydä kuittaamassa se tilaus, ja liittymän omistajan täytyy luoda verkkopankkitunnuksilla hänelle omat OmaElisa-tunnuksensa, jos ei jo sellaisia ole. Sinulla liittymän käyttäjänä (jos tämä nyt on siis kuvio näissä omistussuhteissa) ei niinkään ole mitään oikeuksia liittymään. Liittymän aktivoiminen, muuttaminen tai irtisanominen pn vain omistajan tehtävissä. Sinä vain käytät liittymää. Ja sillä numerolla, mihin Elisa muistutukset nyt lähettää, ei ole oikeastaan mitään merkitystä, ne viestit lähetetään mihin tahansa numeroon, mihin asiakas vain on ne pyytänyt.
Eli jos sinä et ole liittymän omistaja, niin pyydä tätä kyseistä omistajaa kirjautumaan OmaElisaan. Ja sitten kuittaamaan siellä tämä numeronsiirto ja SIM-kortin saapuminen. Hänellä varmasti ne ilmoitukset ponnahtaa siellä OmaElisassa näkyviin juuri kuten pitääkin.
Hahha nonni hyvä et selvis lopulta tämäkin. Tosiaan olen pelkkä käyttäjä, mutten ensin tajunnut sitä kun joudun parin mutkan kautta liittymän kuitenkin itse maksamaan (perhejuttuja) 😃 kiitos avusta kaikille 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Eikös tilauksen vahvistamiset ole jo takanapäin, jos SIM-korttikin on jo sinulle kerta lähetetty..
Seuraava looginen askel olisi aktivoida tuo SIM-kortti OmaElisassa, mutta viestisi perusteella nyt ei taideta mennä ihan normisettejä mukaillen, vai?
Onko Elisa jo ilmoittanut sinulle ajankohdan, jolloin numero siirtyy? Eikös se ilmoitus tule tekstiviestillä?
Itse en ole numeronsiirtoa koskaan käynyt läpi asiakkaan näkökulmasta, ja myyjätkin ominaisuudessa siitä on vuosia. Toivottavasti saat täältä neuvon tilanteeseesi piakkoin!
Jollei joku tähän nyt tule vastaamaan, niin voisit joutessasi vaikka hieman muokata tuota viestiäsi selvemmäksi.. Mistä olet numeroa siirtämässä? Toiselta operaattorilta ilmeisesti, mutta silloin sinä et sitä numeronsiirtoa tee. Ja kuka sinulle ilmoitti, ettei numeronsiirto onnistu?
Siis numeron pitäisi toiselta operaattorilta siirtää, ja tosiaan jotenkin "tilaus vahvistaa sim-kortin saatuani" tjsp omaElisassa, jotta numeronsiirto käynnistyisi. Siinä numeronsiirtoprosessissa menee kuulemma n.5 päivää, ja tekstiviestin pitäisi ymmärrykseni mukaan tulla pari päivää ennen kuin voin ottaa sen uuden sim-kortin käyttöön. Ja tosiaan kukaan ei ole ilmoittanut siitä, ettei numeronsiirto onnistuisi, mutta kun olen saanut sen käsityksen, että siirron aloittamiseksi minun on omaElisassa vahvistettava tilaus tms. kun sisäänkirjautuessani saan aiheesta ilmoituksen, mutta ongelma onkin, etten saa mitään ilmoitusta, kun kirjaudun sisään.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/246/
Tuossa Elisan sivuilta ohjeet numeron siirtoon. Sen mukaan "numeron siirto käynnistyy, kun noudat SIM-kortin postista". Sen jälkeen Elisa ilmoittaa tekstiviestillä ajankohdan, jolloin otat uuden kortin käyttöösi.
Missään yleisissä ohjeissa ei ole mainintaa, että pitäisi vielä erikseen OmaElisassa kuittailla jotain ilmoituksia. Tai muutenkaan asiakkaan itsensä nähdä vaivaa tuohon numeron siirtoon.
Päivällä täällä Palstalla on Elisan porukkaa paikalla, ja he pystyvät neuvomaan sinua tarkemmin. Laita profiiliisi asiakasnumerosi tai puhelinnumerosi, niin nämä moderaattorit löytävät tietosi sen perusteella, ja voivat katsoa numeron siirron tarkemmat tiedot.
Kunniamerkki +3
  • ? Kävitkö hakemassa SIM-kortin postista vai lähetettiinkö se sinulle suoraan kotiisi? Postista noudetuissa tilauksissa ei enää tarvita erillistä tunnistautumista OmaElisassa. Sen sijaan kotiin toimitetut tilaukset täytyy vielä käydä kuittaamassa OmaElisassa.
  • Kortti tuli suoraan kotiin. OmaSaunalahdessa pitäisi tilaus vahvistaa, mutta kun yritän omaElisaan kirjautuneena siirtyä omaSaunalahteen, tulee ilmoitus, että asiakastietoja ei löydy, joten en pääse vahvistamaan tilausta. Tänään tuli myös taas tekstiviesti Elisalta, että pitäisi käydä vahvistamassa tilaus, jottei se vanhene...
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Pitääkö se tosiaan mennä OmaSaunalahteen? Eikö vahvistamista voi tehdä OmaElisassa? Sinne kuitenkin jos pääset kirjautumaankin. Ja yllä Kake1 (moderaattori) puhui myös OmaElisassa tilauksen kuittaamisesta..
    Edelleen, kuten sanoinkin jo, ollaan minulle vieraassa asiassa tässä, joten ihan vain pähkäilen itsekin tätä tässä. En osaa suoranaisesti auttaa. Harmi, kun meni näin myöhäiseksi viestisi kanssa, sillä moderaattorit ovat käsittääkseni täällä paikalla vain arkisin. Ainakin työnsä puolesta.
    Kyse tuossa "kuittaamisessa" taitaa olla vain siinä henkilöllisyyden todistamisessa. Postista korttia haettaessahan pitäisi näyttää henkkarit. Ja niin kauan kuin et ole todistanut henkilöllisyyttäsi tuohon SIM-korttiin liittyen, ei sinulla myöskään ole Saunalahden asiakkuutta. Eikö tekstiviestimuistutuksessa ollut mitään suoraa linkkiä siihen vahvistamiseen OmaElisassa?
    Jos ei muuta iloa tästä viestistäni, niin ainakin se nostaa tämän ketjusi ylös, ja joku osaavampi toivottavasti löytää avuksesi. Harmillisen hankalaksi nyt jo mennyt yksi operaattorinvaihto, enkä usko sen olevan Elisan edunmukaista. Toki voit vielä Saunalahden aspan kanssa jutella chatissä. Vai ovatkohan hekään viikonloppuisin paikalla...
    Tekstiviestissä oli linkki joka vei sivulle jossa oli ohjeet Simin aktivoimiseksi, eli pitäisi omaElisaan kirjautua ja tulla sitten ilmoitus, että on avoin tilaus joka pitäisi vahvistaa, ja että se sitten tapahtuisi omaSaunalahdessa, mutta kun ei tule mitään ilmoitusta, eikä omaSaunalahtikaan toimi. Pankkitunnuksilla tunnistauduin kun loin omaElisaan tunnukset juurikin tätä koko hässäkkää varten. Mietin, voisiko ongelman ydin olla siinä, että liittymä ei ole minun nimissäni, tai siis en maksa laskua itse..? Ihmettelisin kyllä sitä kun kuitenkin sain tekstiviestin että pitäisi käydä vahvistamassa tilaus...

    Osallistu keskusteluun