Kysymys

Oma Elisa tunnukset ei enää toimi


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Yritin kirjautua Oma Elisaan tunnuksillani , mutta kirjautuminen ei onnistu , vaan palvelu ohjaa selaimen sivulle , jossa pyydetään rekisteröimään uudet Elisa-tunnukset.

Siis onko vanhat tunnukset heitetty romukoppaan vai miksi näin?

Oma Saunalahteen toistaiseksi ainakin vielä pääsen vanhoilla tunnuksillani , mutta laskujen selaus pyytää kirjautumaan em. Elisa-tunnuksilla ja ei suostu näyttämään laskuhistoriaa , vaikka olen kirjautuneena Oma Saunalahteen vanhoilla tunnuksillani.

Saisiko vähän ohjeistusta , että miten tässä kuuluisi menetellä.

110 kommenttia

Kehitämme Elisan ja Saunalahden palveluita.

:smileyangry:

Näin se menee jälleen.

Koskahan menisi niin kuin pitäisi?  :smileyhuh:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
On tämä nyt todella kädetöntä sähläystä. Ihan tosissanneko meinaatte , että kaikki pari miljoona Elisan asiakasta pakotetaan luomaan uudet Oma Elisa tunnukset , joiden toimivuudesta ei ole vähäisimpiäkään takeita.

 

Laittakaapa ne vanhat tunnukset pikimmiten toimimaan tai edes asiasta kunnollinen toimintaohje tänne :smileyhuh::smileyangry:
Käyttäjätaso 5
Vanhoja tunnuksia ei saa enää takaisin, vaan hiljalleen ollaan siirtymässä käyttämään uusia tunnuksia. Muutos ei astu kaikille heti voimaan vaan se on porrastettu. 

Sen suurempaa toimintaohjetta ei kaiketi tarvita, koska sivuston pitäisi ohjata asiakasta ja kertoa tunnusten rekisteröinnistä. Tämän jälkeen asiakas ohjautuu automaattisesti normaalisti OmaElisaan. Rekisteröinnissä ei tarvita kuin tunnus, salasana ja puhelinnumero.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Raiveri kirjoitti:
Vanhoja tunnuksia ei saa enää takaisin, vaan hiljalleen ollaan siirtymässä käyttämään uusia tunnuksia. Muutos ei astu kaikille heti voimaan vaan se on porrastettu. 

Sen suurempaa toimintaohjetta ei kaiketi tarvita, koska sivuston pitäisi ohjata asiakasta ja kertoa tunnusten rekisteröinnistä. Tämän jälkeen asiakas ohjautuu automaattisesti normaalisti OmaElisaan. Rekisteröinnissä ei tarvita kuin tunnus, salasana ja puhelinnumero.

Voiko ne uudet tunnukset olla ne samat mitä oli vanhaan palveluun ja kelpaako tunnukseksi jokin muukin kuin sähköpostiosoite :smileyhuh:

Edit: No eipä sinne näköjään muu tunnus kuin sähköpostiosoite enää kelpaa , valitettavasti. 😞
Käyttäjätaso 5
Saamani tiedon mukaan tunnuksen pitää olla sähköpostiosoite, mutta salasana voi tietysti olla sama, kunhan se vain täyttää salasanalle asetetut vaatimukset monipuolisuudesta.

Itselläni ainakin toimi vanha salasana moitteitta, kun juuri itsekin tein tuon muutoksen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mitenkäs jos joudun vaihtamaan sähköpostiosoitetta , niin toimiiko Oma Elisa sillä vanhalla vai pitääkö rekisteröityä taas uudelleen?
Käyttäjätaso 5
Tuosta minulla ei olekkaan tarkkaa tietoa. Laitoin siitä kyssärin eteenpäin, mutta viekkaisin muutoksen tapahtuvan asiakaspalvelun kautta.

Palailemme, kun saamme tuohon varmistuksen.
Käyttäjätaso 4
Mitenkäs hallitsen Bewanin C5200 wlan-verkkoa? Ei enää uudistuksen jälkeen löydy mahdollisuutta tähän? Näyttää koko modeemin etähallinta kadonneen näkyvistä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
RdCal kirjoitti:
Mitenkäs hallitsen Bewanin C5200 wlan-verkkoa? Ei enää uudistuksen jälkeen löydy mahdollisuutta tähän? Näyttää koko modeemin etähallinta kadonneen näkyvistä.

Eipä näy täälläkään sitä modeemin etähallintaa eli vaikuttaisi systemaattiselta puutteelta. Vanhoilla tunnuksilla kyllä näkyi.

No enpä minä sitä tarvitse , kun minulla on TeleWellin modeemi , mutta Elisan modeemin käyttäjiä on varmasti asiakkaiden enemmistö. Eipä mennyt putkeen tämäkään muutos. 😞
Käyttäjätaso 5
Jaaha, tänne poikii kyssäreitä nopeammin kuin ehdimme vastailemaan. Hyvä niin, saadaan enemmän tietoa levitettyä :)

Sain nyt tiedon tuosta tunnuskyselystä. Jos vaihdat sähköpostia, niin vanhaa sähköpostia voi edelleen käyttää tunnuksena. Vaihto tapahtuu jatkossa asiakaspalvelun kautta, kunhan kaikki saadaan kuntoon.

Tuosta modeemin hallinnasta pistin kyselyä eteenpäin, että onko siinä viivettä vai onko tuo tässä vaiheessa ominaisuus vaiko vika. Palailen uudelleen, kun tiedän siitä lisää.
Käyttäjätaso 5
Ja sainkin tiedon, että ilmeisesti vika kyseessä. Meni tutkintaan ja korjaukseen. Kiitos teille nopeista huomautuksista, saadaan toivottavasti myös nopeaa korjattua 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Iski pieni toivonkipinä tän kirjautumispäivityksen myötä, jospa vihdoin Oma Elisassa viihde välilehtikin rupeaisi toimimaan. Turha oli voive, toimii niinkuin on viimeiset, kohta 3kk eli muut pelaa, paitsi viihde välilehti ei.
Raiveri kirjoitti:
Vanhoja tunnuksia ei saa enää takaisin, vaan hiljalleen ollaan siirtymässä käyttämään uusia tunnuksia. Muutos ei astu kaikille heti voimaan vaan se on porrastettu. 

Sen suurempaa toimintaohjetta ei kaiketi tarvita, koska sivuston pitäisi ohjata asiakasta ja kertoa tunnusten rekisteröinnistä. Tämän jälkeen asiakas ohjautuu automaattisesti normaalisti OmaElisaan. Rekisteröinnissä ei tarvita kuin tunnus, salasana ja puhelinnumero.

Eihän sitä asiakkaille tarvitse mitän tiedottaa, ainakaan etukäteen eikä varsinkaan Elisan mielestä.:smileyshocked:

"Kehitämme Elisan ja Saunalahden palveluita. Voit luoda tässä Elisa-tunnuksen, jolla pääset OmaElisaan, OmaSaunalahteen ja Saunalahden verkkokauppaan."

Eikä myöskään tässä kertoa, että tunnukset on pakko luoda, jos aikoo päästä Oma Elisaan.:(

Kyllä ne asiakkat haluavat ihmetellä ja kummastella mistä on kysymys. Sitähän varten ne asiakkaat ovatkin.:smileygrin:
Käyttäjätaso 6
No enpä ollut itsekkään tietoinen tämmöisestä aikaisemmin, iltapäivällä tullessani töihin ihmettelin, että mitäs muutoksia nyt on tehty 😃
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jaksuu kirjoitti:
No enpä ollut itsekkään tietoinen tämmöisestä aikaisemmin, iltapäivällä tullessani töihin ihmettelin, että mitäs muutoksia nyt on tehty :D

Eipä tässä kukaan ole yksittäistä vastuuhenkilöä kaipaamassa. Sen sijaan Elisan yhtiönä pitäisi tämän suuruusluokan muutoksista tiedottaa ja mieluusti etukäteen , muuten hämmennys on taattua ja näitä kyselyjä tulee jatkossakin ihan turhaan.
Onpas taas Elisa turvannut itsensä näissä ehdoissa:

4. Elisan oikeudet ja velvollisuudet

Maksullisten Palvelujen osalta Elisalla on oikeus tarkistaa Asiakkaan luottotiedot ja harkintansa mukaan vaatia Asiakkaalta kohtuullista ennakkomaksua tai vakuutta. Elisalla on oikeus muuttaa Asiakkaan käyttäjätunnusta ja salasanaa, mikäli ne aiheuttavat ristiriitaisuuksia tai päällekkäisyyksiä Elisan tietojärjestelmissä. Elisalla on oikeus tuottaa Palvelu parhaaksi katsomallaan tavalla sekä muuttaa Palvelun sisältöä ilmoituksetta. Elisalla on oikeus tilapäisesti keskeyttää Palvelu, jos se on välttämätöntä Palvelun, sen teknisen muutoksen tai uudistamisen vuoksi tai yleisen tietoliikenneverkon asennus-, muutos- ja huoltotöiden vuoksi. Elisa pyrkii siihen, että keskeytys ei muodostu pitkäaikaiseksi ja että se pyritään ajoittamaan sellaiseen aikaan ja siten, että siitä aiheutuu mahdollisimman vähän haittaa. Palvelun mahdolliset häiriöt ja viat korjataan Elisan normaalina työaikana ja niin pian kuin mahdollista. Jos Palvelun muutos aiheuttaa keskeytyksen, Elisa pyrkii minimoimaan asiakkaalle kohdistuvat haitat ja ryhtyy tarpeellisiksi katsomiinsa toimenpiteisiin. Elisa ei vastaa edellä mainituista toimenpiteistä aiheutuneesta haitasta. Mikäli Elisa suorittaa muutos- tai muita huoltotöitä, ei Elisa ole vastuussa, jos näiden töiden vuoksi asiakkaan teknistä varustusta tarvitsee säätää tai muulla tavalla mukauttaa tai se ei enää riitä palvelun toteuttamisessa tai käyttämisessä tai asiakkaan teknisissä laiteissa ilmenee muita seurauksia. Elisa ei vastaa Asiakkaan käyttämien laitteiden tai ohjelmien toimivuudesta ja yhteensopivuudesta Palveluun. Elisa vastaa ainoastaan tuottamuksellaan Asiakkaalle aiheuttamistaan välittömistä vahingoista. Elisan vastuun enimmäismäärä on Asiakkaan yhden (1) kuukauden ajalta Palvelusta maksamien maksujen määrä. Elisa ei missään tilanteessa vastaa Asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvista välillisistä tai epäsuorista vahingoista eikä myöskään vahingoista, jotka johtuvat ylivoimaisesta esteestä, maksuttomista Palveluista tai vähäisistä vioista tai puutteista. Elisa ei vastaa Palvelussa esitettyjen tai sen kautta saavutettavien tietojen oikeellisuudesta tai luotettavuudesta tai Palvelun yhteydessä myytävien tuotteiden tai palvelujen virheettömyydestä tai niitä koskevien tietojen oikeellisuudesta. Elisa ei vastaa Palvelun yhteydessä olevien tai Palvelun kautta saavutettavien muiden palveluiden sisällöstä tai muista ominaisuuksista.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kuka vitsimiekka on noin nerokkaan uudistuksen tehnyt? Loin Elisa-tunnuksen, mutta en pääse Oma Elisaan sillä.

Tarkemmin sanottuna kun kirjaudun Oma Elisaan uusilla Elisa-tunnuksilla, ei kelpuuta kirjautumista. Vanhoilla kirjautuessa kelpuuttaa, mutta tarjoaa kirjautumista Elisa-tunnuksilla, joiden jälkeen ohjaa taas samaan vanhaan Oma Elisa -kirjautumiseen eli ympyrää mennään, mutta Oma Elisaan ei pääse.

Surkeaa!!
Säilyykö Oma Elisan vanhat tunnukset niillä, joilla ei ole Elisan matkaviestintäverkon liittymää?

Asiakas on Elisan matkaviestintäverkon liittymän hankkinut juridinen tai luonnollinen henkilö, jolla on palvelusopimuksen mukainen oikeus käyttää Palvelua.
Raiveri kirjoitti:
Vanhoja tunnuksia ei saa enää takaisin, vaan hiljalleen ollaan siirtymässä käyttämään uusia tunnuksia. Muutos ei astu kaikille heti voimaan vaan se on porrastettu. 

Mitenkäs pääsen Oma Elisaan, kun en heti halua hyväksyä noita uusia ehtoja enkä luoda yhteistä tunnusta Saunalahden verkkokauppaan?
Elisa osoittaa jälleen konkreetisesti, että asiakas on vain rahastusta varten.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
No jooh, pitihän tätä käydä testaamassa....

Ja oma moka tietenkin mutta kirjoitin sitten tunnukseen sähköposti osoitteen väärin tyyliin xxxx@saunalahit.fi

Ja kun tämä sekä salasana kirjoitetaan vain kerran ilman toista varmistus kertaa en huomannut tätä ennen kuin klikkasin eteenpäin. Salasana kenttä kyllä selväkielisenä näkyvissä että sitä ei sentään sokkona tarvinnut yrittää saada oikein.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
hvihavai kirjoitti:
No jooh, pitihän tätä käydä testaamassa....

Ja oma moka tietenkin mutta kirjoitin sitten tunnukseen sähköposti osoitteen väärin tyyliin xxxx@saunalahit.fi

Ja kun tämä sekä salasana kirjoitetaan vain kerran ilman toista varmistus kertaa en huomannut tätä ennen kuin klikkasin eteenpäin. Salasana kenttä kyllä selväkielisenä näkyvissä että sitä ei sentään sokkona tarvinnut yrittää saada oikein.

Hyväksyikö rekisteröinti sen väärinkirjoitetun postiosoitteen vai  antoiko korjata?
Näyttäisi tämäkin kelpaavan:

mmm@hh.mnj

Ainakin tämän se hyväksyi. aloitusruudussa

Joten ei se ilmeisesti tarkista muuta kuin oikean muodon.

Saisi siinä edes olla huomautus, että tarkistakaa osoite, jota ei voi itse muuttaa.

Mutta tämähän onkin sitä tyypillistä Elisa-laatua, jossa uudistukset otetaan hätäisesti käyttöön ja asiakkaat joutuvat olemaan testaajina.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Lentämällä läpi meni... noh laitoin viestiä asiakaspalveluun, jos nyt joskus kerkeävät vastaamaan. Mutta pelkäänpä kun laitoin lomakkeella viestin menemään ja piti valita hieman mielikuvistusta käyttäen aihealue, niin että miten onnistuu. Soittamaan en nyt ihan lähde tämän takia soittamaan.

Luulisi että tossa voisi kyllä olla jokin tarkistuskin, esim. vaikka että lähetetään vahvistusviesti, taikka että jos löytyy jos elisan/saunalahden palveluihin rekisteröity osoite taikka siis ainakin se että kirjoitetaan kahteen kertaan... Edes jotain.
Yritin mennä Oma Elisaan maksamaan laskuja, mutta ei onnistunut. Tuli koko ajan rekisteröitymissivu.

Yritin kirjautua sisään pankkitunnuksilla, sekään ei onnistunut.

Lopulta tein testiksi uudet tunnarit ja pääsin sisään, mutta laskut ovat kadonneet kokonaan?

Siis uudet laskut ja vanhatkin laskut. Ainoastaan joitain vanhoja tilausvahvistuksia löytyy.

Ihan kuin Elisa olisi nyt hukannut asiakkaiden käyttäjätilit kokonaan?

Osallistu keskusteluun