Kysymys

Oma Elisa tunnukset ei enää toimi



Näytä ensimmäinen kirjoitus

110 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Itse en pääse vieläkään Oma Elisaan! Elisa hoi!

Loin tunnukset kun pyydettiin. Nyt minulla on siis Elisa-tunnus, mutta kirjauduttuani Oma Elisaan pyytää kirjautumaan Elisa-tunnuksilla ja tämän jälkeen ohjaa taas Oma Elisa -kirjautumiseen ja kuten edellä sanoin, sama rumba alkaa taas... Eli kirjautumissivulta toiselle jatkuvaan, mutta sisään ei pääse!!!
Sotkeekohan se käyttäjät, joilla on tunnari sekä Oma Elisassa että Oma Saunalahdessa?

Eli yrittää jotenkin yhdistää käyttäjätunnukset mutta ei onnistu siinä.
Jos laskutus muuten sekoilee noin pahasti että asiakkaiden kaikki laskutustiedot katoavat, lienee syytä tarkastaa aika moneen kertaan mitä maksaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tämä uusien Elisa-tunnusten luominen on toteutettu kyllä melkoisen tökerösti. Minusta homman tulisi toimia niin , että kun ensimmäiselle sivulle on annettu ne pyydetyt tunnus , salasana ja puhelinnumero , niin niiden lähetyksen jälkeen sivusto listaisi tiedot käyttäjälle tarkistusta varten ja sillä sivulla ne voisi vielä tarvittaessa muuttaa ja vasta sitten ne lähetettäisiin lopullisesti. Tai jotakin vastaavaa varmennusta tarvittaisiin.

Oma Elisan "Omat tiedot"-välilehdelle on ilmestynyt linkki Elisa-tunnukset , jonka kautta uuden tunnuksen salasanan voi vaihtaa. Se on yhtä puutteellisesti toteutettu , sillä siinä kysytään vain vanha salasana ja kertaalleen se uusi. Kyllä siinäkin pitäisi se uusi kysyä kahteen kertaan virheiden välttämiseksi.

Sama puute on myös Viihde-välilehdellä koskien sähköpostin , kotisivutilan ja Viihteen salasanoja ja PIN-koodeja.

PS. Mielestäni sähköpostiosoitteen pakottaminen Oma Elisa tunnukseksi ei ole järin fiksu ajatus. Ihmisillä ne postiosoitteet muuttuvat ja siitä seuraa melkoinen rumba , kun niitä tunnuksia muutellaan aspan kautta , kun itsepalveluna sitä ei voi tehdä. Minkälaista porukkaa tätäkin muutosta on ollut suunnittelemassa , kun on päässyt unohtumaan aivan alkeellisimmatkin nettipalveluiden perusominaisuudet?
papparainen kirjoitti:
Minkälaista porukkaa tätäkin muutosta on ollut suunnittelemassa , kun on päässyt unohtumaan aivan alkeellisimmatkin nettipalveluiden perusominaisuudet?

Ihan Elisalaista porukkaa jäljestä päätellen.
Käyttäjätaso 5
ukuli kirjoitti:

Sotkeekohan se käyttäjät, joilla on tunnari sekä Oma Elisassa että Oma Saunalahdessa?

Eli yrittää jotenkin yhdistää käyttäjätunnukset mutta ei onnistu siinä.


Ei pitäisi sekottaa. OmaElisa ja OmaSaunalahti tunnukset toimivat vielä vierekkäin tällä hetkellä. Itselläni myös molemmat tunnukset käytössä ja juuri testasin, että sekä uudella Elisa-tunnuksella pääsen OmaElisaan ja OmaSaunalahteen ja tämän lisäksi vanha OmaSaunalahti-tunnus toimii rinnalla moitteetta.
Käyttäjätaso 5
Ja vielä lisätietona, että nyt pitäisi modeemin hallinnan näkyä OmaElisassa taas 🙂
Käyttäjätaso 4
Jep niinpä näkyy olevan. Kiitokset tästä! 🙂
antero kirjoitti:
Raiveri kirjoitti:
Vanhoja tunnuksia ei saa enää takaisin, vaan hiljalleen ollaan siirtymässä käyttämään uusia tunnuksia. Muutos ei astu kaikille heti voimaan vaan se on porrastettu. 

Mitenkäs pääsen Oma Elisaan, kun en heti halua hyväksyä noita uusia ehtoja enkä luoda yhteistä tunnusta Saunalahden verkkokauppaan?

Saisiko tähän pikaisen vastauksen.;)
Käyttäjätaso 5
Pistämpä tuostakin kyssäriä eteenpäin. Vastailemme mahdollisimman nopeaa, kunhan saamme tiedon.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Nyt pääsin ympyrästä vihdoin kirjautumaan Oma Elisaan, mutta nyt laskutusnäkymä ei aukea. Pyytää kirjautumaan itsepalveluun Oma Elisaan vaikka on jo kirjautunut ja sitten ohjaa siitä Oma Elisan hallintasivun etusivulle. Kun yksi ympyrä loppui, alkoi näköjään heti toinen... Hohhoijaa.
Käyttäjätaso 1
Itse en pääse myöskään OmaElisaan. Eteneminen tyssää uuden tunnuksen luontiin. Vanhalla OmaElisa kirjautumissivulla syötän vanhat tunnukset, aukeaa sivu "Rekisteröi Elisa-tunnus". Syötän tiedot ja painan "Luo tunnukset ja siirry OmaElisaan". Aukeaa sivu, jossa lukee:

"

Järjestelmässä tapahtui virhe

Jos asiasi on kiireellinen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun

01019 0230 (ma-pe 8-19 la 10-16:30 1,99€/min + pvm/mpm).

Voit myös kokeilla toimintoa myöhemmin uudelleen."

Ei ole viimeiseen vuorokauteen päässyt siis OmaElisaan tai tuosta rekisteröinnistä läpi.
Käyttäjätaso 5
antero kirjoitti:

antero kirjoitti:

Raiveri kirjoitti:

Vanhoja tunnuksia ei saa enää takaisin, vaan hiljalleen ollaan siirtymässä käyttämään uusia tunnuksia. Muutos ei astu kaikille heti voimaan vaan se on porrastettu. 


Mitenkäs pääsen Oma Elisaan, kun en heti halua hyväksyä noita uusia ehtoja enkä luoda yhteistä tunnusta Saunalahden verkkokauppaan?


Saisiko tähän pikaisen vastauksen.;)


Sain tiedon, että käyttöehdot ovat samat, eli siltä osin ei ole mitään syytä mikset niitä hyväksyisi. Oliko sinulla tähän joku tietty syy, miksi et halua ottaa noita uusia tunnuksia käyttöön? Eli et pääse sisään palveluun ennenkuin olet uudet tunnukset tehnyt.

Ja mitä noihin uusien tunnusten tarkistamiseen tulee, niin palvelusta on haluttu mahdollisimman suoraviivainen ja nopeasti täytettävä. Jos asiakas jostain syystä tekee virheen, niin "unohtuiko salasana" -toiminnolla saa sitten uusittua salasanan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Raiveri kirjoitti:
Ja mitä noihin uusien tunnusten tarkistamiseen tulee, niin palvelusta on haluttu mahdollisimman suoraviivainen ja nopeasti täytettävä. Jos asiakas jostain syystä tekee virheen, niin "unohtuiko salasana" -toiminnolla saa sitten uusittua salasanan.
Käyttäjätunnusta ei saa korjattua kuin aspan kautta.
Raiveri kirjoitti:

 
Sain tiedon, että käyttöehdot ovat samat, eli siltä osin ei ole mitään syytä mikset niitä hyväksyisi. Oliko sinulla tähän joku tietty syy, miksi et halua ottaa noita uusia tunnuksia käyttöön? Eli et pääse sisään palveluun ennenkuin olet uudet tunnukset tehnyt.

Eipä taida voida olla samat ehdot, kun minulla ei ollut Elisan matkaviestintäverkon liittymää silloin, kun Oma Elisan otin käyttöön.

1. Yleistä

......


Asiakas on Elisan matkaviestintäverkon liittymän hankkinut juridinen tai luonnollinen henkilö, jolla on palvelusopimuksen mukainen oikeus käyttää Palvelua.

 

 

 Yksi perustelu oli jo edellä:

"enkä luoda yhteistä tunnusta Saunalahden verkkokauppaan"

Mutta taitaa olla turhaa kuvitellakaan, että tässä voisi muuta, kuin alistua Elisan päättämään kehitykseen.:(

 

 
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Raiveri kirjoitti:
Ja mitä noihin uusien tunnusten tarkistamiseen tulee, niin palvelusta on haluttu mahdollisimman suoraviivainen ja nopeasti täytettävä. Jos asiakas jostain syystä tekee virheen, niin "unohtuiko salasana" -toiminnolla saa sitten uusittua salasanan.

Jos tunnuksen pitää olla sähköpostiosoite, niin eikö olisi luonnollista tarkistaa että osoite on oikein ja käytössä oleva, muuten ei ole mitään syytä että tämä tunnus on sähköpostiosoite muotoa.
Käyttäjätaso 6
Tunnuksena tosiaan toimii esimerkki@esimerkki.comikin jos vain sellaisen laittaa.
Raiveri kirjoitti:

Ja mitä noihin uusien tunnusten tarkistamiseen tulee, niin palvelusta on haluttu mahdollisimman suoraviivainen ja nopeasti täytettävä. Jos asiakas jostain syystä tekee virheen, niin "unohtuiko salasana" -toiminnolla saa sitten uusittua salasanan.

Kyllä nyt on menty jo liian oikoseksi, kun kirjautuu vanhoilla tunnuksilla, niin tulee uuden tunnuksen salasanan vaihto-ikkuna, jossa salasana vaihtuu ilman mitään tarkistuksia. uuden tai vanhan salasanan osalta:smileyshocked:

Minulla ainakin nyt on mennyt luottamus koko kirjautumisen tietoturvaankin tämän johdosta.
Käyttäjätaso 1
Onko OmaElisassa edelleen joku vikatilanne päällä? En edelleenkään pääse kirjautumaan sisään, koska vanhoilla tunnuksilla pääsee vaan uusien tunnusten rekisteröintisivulle ja siitä edelleen virhesivulle.
Elisan verkkoyhteydet eivät myöskään toimi! Eikä mikään ihme, koska niistä ei enää löydy tunnuksia eikä tietoja laskutuksesta Oma Elisasta!

Miten tämä firma voi noin vain hukata kaikki sopimukset ja laskut? Onkohan niitä enää missään tallella?

Taitaa nyt lähteä asiakkuus pysyvästi!
On aika selvää, ettei laskutuksensa hukkaavaan firmaan voi jatkossa luottaa. Hyvästi!
Käyttäjätaso 5
fidelity kirjoitti:

Onko OmaElisassa edelleen joku vikatilanne päällä? En edelleenkään pääse kirjautumaan sisään, koska vanhoilla tunnuksilla pääsee vaan uusien tunnusten rekisteröintisivulle ja siitä edelleen virhesivulle.


Jos et saa toisellakaan selaimella toimiin etkä pääse tuosta millään eteenpäin, niin voit laittee yksitysiviestillä meille tarkan viankuvauksen ja sen lisäksi Elisa-tunnuksesi ja hetu sekä asiakasnumero, niin voimme tarvittaessa tehdä tuosta vikailmoituksen.
Elisan verkkoyhteys on muutenkin pätkinyt sen verran usein ja pahimmillaan tuntikausia kerralla, että enpä taida vaivautua.

Taitaa ongelma ratketa parhaiten käynnillä lähimmässä kilpailevan palveluntarjoajan kaupassa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
fidelity kirjoitti:
Onko OmaElisassa edelleen joku vikatilanne päällä? En edelleenkään pääse kirjautumaan sisään, koska vanhoilla tunnuksilla pääsee vaan uusien tunnusten rekisteröintisivulle ja siitä edelleen virhesivulle.

Ei mitään yleistä vikaa näyttäisi olevan päällä , koska täällä uudet tunnukset toimii.

Ilmeisesti ensimmäisellä kerralla sinulla tunnusten luonti ei ole mennyt putkeen. Eiköhän asia aspan kautta saada korjattua.
Käyttäjätaso 1
Raiveri kirjoitti:
fidelity kirjoitti:
Onko OmaElisassa edelleen joku vikatilanne päällä? En edelleenkään pääse kirjautumaan sisään, koska vanhoilla tunnuksilla pääsee vaan uusien tunnusten rekisteröintisivulle ja siitä edelleen virhesivulle.

Jos et saa toisellakaan selaimella toimiin etkä pääse tuosta millään eteenpäin, niin voit laittee yksitysiviestillä meille tarkan viankuvauksen ja sen lisäksi Elisa-tunnuksesi ja hetu sekä asiakasnumero, niin voimme tarvittaessa tehdä tuosta vikailmoituksen.

Nyt pääsin kirjautumaan sisään, mutta en suinkaan tietokoneella. Kännykällä pääsin tunnuksenluontisivusta eteenpäin. Sen jälkeen toimi myös koneella. Mystistä.

Edelleen on ongelmana Elisan sähköpostiosoitteen käyttöönottaminen. Viihde-välilehdeltä kun valitsee uuden sähköpostilaatikon käyttöönoton, syöttää halutun osoitteen ja painaa tallenna, pääsee tälle sivulle: https://oma.elisa.fi/yksityisille/?wicket:bookmarkablePage=:omaelisa.ui.InternalErrorPage. Ei toimi kännykälläkään tällä kertaa.

Jätin asiasta häiriöilmoituksen maanantaina ja luvattiin korjautuvan vuorokaudessa. Nyt on kulunut kolme ja osoitteen saannilla alkaisi olla pian kiire.

Osallistu keskusteluun