Kysymys

Oma Elisa tunnukset ei enää toimi


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Yritin kirjautua Oma Elisaan tunnuksillani , mutta kirjautuminen ei onnistu , vaan palvelu ohjaa selaimen sivulle , jossa pyydetään rekisteröimään uudet Elisa-tunnukset.

Siis onko vanhat tunnukset heitetty romukoppaan vai miksi näin?

Oma Saunalahteen toistaiseksi ainakin vielä pääsen vanhoilla tunnuksillani , mutta laskujen selaus pyytää kirjautumaan em. Elisa-tunnuksilla ja ei suostu näyttämään laskuhistoriaa , vaikka olen kirjautuneena Oma Saunalahteen vanhoilla tunnuksillani.

Saisiko vähän ohjeistusta , että miten tässä kuuluisi menetellä.

110 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kysäsin tekniikalta hiukan tuosta, saivat samankaltaista ongelmaa eilen mutta tänään toimi. Viestisi on kuitenkin tuore ja mielellään katsoisin tuon vielä läpi. Laitatko asiakasnumerosi vielä profiilisii 🙂
Käyttäjätaso 1
Jaksuu kirjoitti:
Kysäsin tekniikalta hiukan tuosta, saivat samankaltaista ongelmaa eilen mutta tänään toimi. Viestisi on kuitenkin tuore ja mielellään katsoisin tuon vielä läpi. Laitatko asiakasnumerosi vielä profiilisii :)

Asiakasnumero lisätty. Myöskään aspa ei pystynyt luomaan spostilaatikkoa silloin maanantaina. Nyt kun taas pääsen OmaElisaan, on sama vika tallella edelleen.
Käyttäjätaso 6
Sähköpostilaatikko luotiin onnistuneesti. Alla tärkeää tietoa uudesta sähköpostilaatikostasi. Tulosta tai tallenna tiedot myöhempää käyttöä varten.

jaksuutesti@xxxxxxxxx
 
Eli testasin toimivuutta tuolla sinun puolella ja sain laatikon luotua. Näkyykö tuo minun luoma laatikko sinulle kuitenkin?
Tein tosiaan laatikon luonnin Chromella, joten itse palvelun pitäisi toimia kuitenkin vielä oikein.
Käyttäjätaso 1
Jaksuu kirjoitti:
Sähköpostilaatikko luotiin onnistuneesti. Alla tärkeää tietoa uudesta sähköpostilaatikostasi. Tulosta tai tallenna tiedot myöhempää käyttöä varten.

Sähköpostiosoite jaksuutesti@xxxxxxxxx Eli testasin toimivuutta tuolla sinun puolella ja sain laatikon luotua. Näkyykö tuo minun luoma laatikko sinulle kuitenkin?Tein tosiaan laatikon luonnin Chromella, joten itse palvelun pitäisi toimia kuitenkin vielä oikein.
Tekemäsi laatikko näkyy. Kokeilin itsekin tehdä testilaatikkoa ja se yllättäen onnistuikin. Kokeilin sitten taas osoitetta muotoa etunimi.sukunimi ja pääsin virhesivulle. Lisäsin sitten toisen nimikirjaimen tunnukseen ja laatikon luonti onnistui. Olisiko siis niin, että etunimi.sukunimi-osoite on jo käytössä? Järjestelmä ei kuitenkaan siitä ilmoita mitenkään, vaan ohjautuu virhesivulle.

 

Laatikko on nyt kuitenkin onnistuneesti luotu, mutta varatusta tunnuksesta voisi näyttää vähän paremman virheviestin. Kiitokset avusta!
Käyttäjätaso 6
Voipi olla näin, pistän kyselyä eteenpäin 🙂
Kyllä minulla tulee varoitus punaisella:

Osoite on jo käytössä anna uusi osoite
Jos en täysin erehdy, Oma Elisan rekisteröitymisestä päätyi ensin Oma Saunalahteen, koska sillä puolella oli jo sama sähköpostiosoite käytössä.

Joka tapauksessa nyt molemmilla puolilla on sama sähköposti tunnarina. Oma Saunalahti löytää Saunalahden sopparit ja laskut, Oma Elisan puolella on vain jotain vanhoja tilausvahvistuksia, kaikki Elisan palvelut ja laskut ovat kateissa?
Käyttäjätaso 1
antero kirjoitti:
Kyllä minulla tulee varoitus punaisella:

Osoite on jo käytössä anna uusi osoite

Minullekin tulee tuo varoitus, jos yritän luoda uudestaan etunimi.kirjain.sukunimi-osoitetta, jollaisen juuri loin. etunimi.sukunimi-osoite sen sijaan ei anna varoitusta vaan menee virhesivulle.
Käyttäjätaso 4
Siis nyt alkaa todella palaa hiat tämän Elisan kanssa!

Päivällä olin menossa Omaan Elisaan ja kun laitoin vanhat tunnukset niin tuli tämä ilmoitus, että laitappa sähköposti osoite ja salasana. No, nämä laitoin ja spostiin tuli ilmoitus, että tunnus on luotu.

Oma Elisaan en kuitenkaan pääse tällä uudella tunnuksella (joka siis on spostini) tai vanhalla. Kun laitan uuden, niin saan ilmoituksen: "Emme löytäneet tunnuksellasi yhtään Elisa-sopimusta joten et valitettavasti pääse käyttämään Oma Elisaa. Saunalahden tuotteet ja palvelut löydät Oma Saunalahdesta." OmaSaunalahdessa homma toimii ok.

 

Jos laitan vanhan tunnuksen, niin joudun sivulle: https://verkkoasiointi.elisa.fi/oe/unohtunutsalasana jossa on valmiina tuo spostini ja uusi salasana pitäisi kirjoittaa. Sivun lopussa lukee hauskasti: 

"Kehitämme Elisan ja Saunalahden palveluita."

 

Päivällä kun soitin asiakas"palveluun" niin he eivät muuta osanneet kertoa kuin sen, että "tässä on vähän ruuhkaa...haluatko odottaa 20minuuttia niin yhdistän tekniseen tukeen..."

 

On äärimäisen fikua Elisalta pistää kaikki päreiksi juuri ennen pyhiä. No haistakaatten pitkä ihmis*****! Minä lähden lomille ja ei vois vähempä kiinnostaa jääkö laajakaistan laskut maksamatta vai eivät, kun en kerta pääse laskuihin käsiksi teidän omissa systeemeissä (olisn näet tarvinnut sen ***** viitenumeron)! Palataan asiaan joskus ens vuoden puolella!

 

Erittäin mustaa joulua koko elisan roskakasan henkilökunnalle!

 

//EDIT: Siivottu sanoja -Raiveri
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Raiveri kirjoitti:
Vanhoja tunnuksia ei saa enää takaisin, vaan hiljalleen ollaan siirtymässä käyttämään uusia tunnuksia. Muutos ei astu kaikille heti voimaan vaan se on porrastettu. 

Sen suurempaa toimintaohjetta ei kaiketi tarvita, koska sivuston pitäisi ohjata asiakasta ja kertoa tunnusten rekisteröinnistä. Tämän jälkeen asiakas ohjautuu automaattisesti normaalisti OmaElisaan. Rekisteröinnissä ei tarvita kuin tunnus, salasana ja puhelinnumero.

MIKÄ puhelinnumero??

Äidin? Isän? Kummin?  Kumminpojan?

Itselle kun ei ole ensimmäistäkään Elisan puhelinliittymää.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
antero kirjoitti:
Raiveri kirjoitti:
Vanhoja tunnuksia ei saa enää takaisin, vaan hiljalleen ollaan siirtymässä käyttämään uusia tunnuksia. Muutos ei astu kaikille heti voimaan vaan se on porrastettu. 

Mitenkäs pääsen Oma Elisaan, kun en heti halua hyväksyä noita uusia ehtoja enkä luoda yhteistä tunnusta Saunalahden verkkokauppaan?

Juu,  vain Oma Elisaan minäkin haluan tunnukset. EN mihinkään Sauniksen nettikauppaan.

Kauppa ja oman palvelun hallinta kun ovat kaksi täysin eri asiaa!
EkiVir kirjoitti:
Oma Elisaan en kuitenkaan pääse tällä uudella tunnuksella (joka siis on spostini) tai vanhalla. Kun laitan uuden, niin saan ilmoituksen: "Emme löytäneet tunnuksellasi yhtään Elisa-sopimusta joten et valitettavasti pääse käyttämään Oma Elisaa. Saunalahden tuotteet ja palvelut löydät Oma Saunalahdesta." OmaSaunalahdessa homma toimii ok.

 

Tämähän on monellakin tapaa sekaisin ja hajalla. Itse pääsen uudella tunnuksella sisään, mutta soppareita ei siltikään löydy. Eli oikeastaan sillä ei pitäisi päästä sisään, koska tunnuksella ei ole soppareita?
Käyttäjätaso 6
nakkaseppas minulle vielä yv:llä tuo etunimi.sukunimi jota yrität syöttää, niin huikkasen tekniikalle tuon ni saavat testailla.
Käyttäjätaso 6
Juu käytössä se ainakin oli toisella asiakkuudella, en ymmärtänyt sitten syytä miksi se johtaa virheilmoitukseen tuon normaalin punaisen tekstin sijaan, mutta tämä selvä tällä hetkellä 😃
Käyttäjätaso 3
KooMikko kirjoitti:

antero kirjoitti:

Raiveri kirjoitti:

Vanhoja tunnuksia ei saa enää takaisin, vaan hiljalleen ollaan siirtymässä käyttämään uusia tunnuksia. Muutos ei astu kaikille heti voimaan vaan se on porrastettu. 


Mitenkäs pääsen Oma Elisaan, kun en heti halua hyväksyä noita uusia ehtoja enkä luoda yhteistä tunnusta Saunalahden verkkokauppaan?


Juu,  vain Oma Elisaan minäkin haluan tunnukset. EN mihinkään Sauniksen nettikauppaan.

Kauppa ja oman palvelun hallinta kun ovat kaksi täysin eri asiaa!


Kaupan osalta tunnukset mahdollistaa sen, että voit halutessasi tilata liittymiä jo mahdollisesti olemassa olevalle Saunalahden asiakkuudellesi (ts. samalle laskulle).
Käyttäjätaso 3
KooMikko kirjoitti:

Raiveri kirjoitti:

Vanhoja tunnuksia ei saa enää takaisin, vaan hiljalleen ollaan siirtymässä käyttämään uusia tunnuksia. Muutos ei astu kaikille heti voimaan vaan se on porrastettu. 

Sen suurempaa toimintaohjetta ei kaiketi tarvita, koska sivuston pitäisi ohjata asiakasta ja kertoa tunnusten rekisteröinnistä. Tämän jälkeen asiakas ohjautuu automaattisesti normaalisti OmaElisaan. Rekisteröinnissä ei tarvita kuin tunnus, salasana ja puhelinnumero.


MIKÄ puhelinnumero??

Äidin? Isän? Kummin?  Kumminpojan?

Itselle kun ei ole ensimmäistäkään Elisan puhelinliittymää.


Tarkoitus olisi antaa oma yhteyspuhelinnumero (matkapuhelin), johon jatkossa voimme lähettää salasanan, jos se unohtuu. Tuota voisi mahdollisesti täsmentää, laitan palautteen eteenpäin. Kiitos!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
skunkster kirjoitti:
Kaupan osalta tunnukset mahdollistaa sen, että voit halutessasi tilata liittymiä jo mahdollisesti olemassa olevalle Saunalahden asiakkuudellesi (ts. samalle laskulle).

Eikö muka ole onnistunut aiemmin...? Olen kyllä tehnty tilauksia oma.saunalahti tunnuksilla aikojen saatossa, mutta onko tässä uusimmassa kauppa.saunalahti.fi palvelussa ollut muka jotain puutetta/ongelmaa tämän kanssa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
skunkster kirjoitti:
KooMikko kirjoitti:
Raiveri kirjoitti:
Vanhoja tunnuksia ei saa enää takaisin, vaan hiljalleen ollaan siirtymässä käyttämään uusia tunnuksia. Muutos ei astu kaikille heti voimaan vaan se on porrastettu. 

Sen suurempaa toimintaohjetta ei kaiketi tarvita, koska sivuston pitäisi ohjata asiakasta ja kertoa tunnusten rekisteröinnistä. Tämän jälkeen asiakas ohjautuu automaattisesti normaalisti OmaElisaan. Rekisteröinnissä ei tarvita kuin tunnus, salasana ja puhelinnumero.

MIKÄ puhelinnumero??

Äidin? Isän? Kummin?  Kumminpojan?

Itselle kun ei ole ensimmäistäkään Elisan puhelinliittymää.

Tarkoitus olisi antaa oma yhteyspuhelinnumero (matkapuhelin), johon jatkossa voimme lähettää salasanan, jos se unohtuu. Tuota voisi mahdollisesti täsmentää, laitan palautteen eteenpäin. Kiitos!

...ja sitten aloittaa siihen suoramarkkinointipommitus.
Käyttäjätaso 3
hvihavai kirjoitti:

skunkster kirjoitti:


Kaupan osalta tunnukset mahdollistaa sen, että voit halutessasi tilata liittymiä jo mahdollisesti olemassa olevalle Saunalahden asiakkuudellesi (ts. samalle laskulle).



Eikö muka ole onnistunut aiemmin...? Olen kyllä tehnty tilauksia oma.saunalahti tunnuksilla aikojen saatossa, mutta onko tässä uusimmassa kauppa.saunalahti.fi palvelussa ollut muka jotain puutetta/ongelmaa tämän kanssa.


On onnistunut ennenkin, mutta jos sinulla oli useita asiakkuuksia piti jokaisen tunnus ja salasana muistaa erikseen. Nyt riittää yhdet tunnukset ja voit tilauksen yhteydessä valita mille laskulle haluat liittää uuden tilauksen.
skunkster kirjoitti:
hvihavai kirjoitti:
skunkster kirjoitti:
Kaupan osalta tunnukset mahdollistaa sen, että voit halutessasi tilata liittymiä jo mahdollisesti olemassa olevalle Saunalahden asiakkuudellesi (ts. samalle laskulle).

Eikö muka ole onnistunut aiemmin...? Olen kyllä tehnty tilauksia oma.saunalahti tunnuksilla aikojen saatossa, mutta onko tässä uusimmassa kauppa.saunalahti.fi palvelussa ollut muka jotain puutetta/ongelmaa tämän kanssa.

On onnistunut ennenkin, mutta jos sinulla oli useita asiakkuuksia piti jokaisen tunnus ja salasana muistaa erikseen. Nyt riittää yhdet tunnukset ja voit tilauksen yhteydessä valita mille laskulle haluat liittää uuden tilauksen.

Juuri niin, mutta kun minäkin olisin halunnut pitää ainakin Saunalahden kaupan erillään Oma Elisan tunnuksista.:(

Saunalahden nettikaupasta en ole mitään ostanut enkä varmasti kovin usein jatkossakaan tule ostamaan.

Laskutkin menevät e-laskuna automaattisesti maksuun, niin sekään ei ole mikään ongelma. Parempi, että mahdolliset sekaannuksetkin ovat omilla laskuillaan, niin nekin on helpompi huomata ja  hoitaa.;)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei Skunkster tai joku.

Voisiko joku vihdoin vastata miksi en pääse laskutusosioon lainkaan? Tiedän, ettei laskua ole olemassakaan vielä, mutta oikeasti pitäähän sinne päästä. Jukoliste nämä Elisan tunnukset ovat muuten sekundatavaraa. Kirjaudun Oma Elisaan luomillani tunnuksilla, jonka jälkeen kirjaudun vielä Elisan tunnuksilla (mikä järki on kirjautua kahteen kertaan eri tunnuksilla palveluun???) ja vielä miksi kirjautumisen jälkeen kun menen laskutusosioon pyytää kirjautumaan Oma Elisaan tai Oma Saunalahteen jotta voi nähdä laskun?

Näet laskusi itsepalvelun kautta

 

Jotta voit tarkastella tai maksaa laskujasi, sinun tulee kirjautua itsepalveluun. Kirjaudu itsepalveluihin omilla tunnuksillasi. Oma SaunalahtiKirjaudu Oma Saunalahteen Oma Elisa Kirjaudu Oma ElisaanEnkö minä ole sinne jo Oma Elisaan kirjautunut just äskön, jotta missä laskutusosio? Kun kirjaudun linkin kautta Oma Elisaan, päädyn Oma Elisaan, mutta laskutusosio pyytää yllättäin taas kirjautumaan... Mikä järki kirjautua loputtomasti ei-oohon?

Ottaisiko joku moderaattori yhteyttä yksityisviestillä työpäivänä niin selvitellään tää asia yhdessä!!
Käyttäjätaso 2
Elisa lienee keksinyt ikiliikkujan?

Minulla oli ihan toimiva tunnus OmaElisaan ja nyt kun loin uuden, niin se löytää enää Saunalahden laskut eikä Elisan laskuja ollenkaan.

Milläs maksat laskun, jos ja kun sitä ei ikiliikkujasta löydy?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Jukka- kirjoitti:

Elisa lienee keksinyt ikiliikkujan?

Minulla oli ihan toimiva tunnus OmaElisaan ja nyt kun loin uuden, niin se löytää enää Saunalahden laskut eikä Elisan laskuja ollenkaan.

Milläs maksat laskun, jos ja kun sitä ei ikiliikkujasta löydy?


Laskujen selauksessa oli aamupäivällä pieni häiriötilanne, voi johtua tuo laskujen näkymättömyys siitä. Se on nyt kyllä jo korjattu, muistathan tyhjentää selaimesi välimuistit vielä varuilta ennenkuin kokeilet uudelleen?
Sama ongelma itsellä, ei pääse maksamaan laskuja kun ei pääse niitä katsomaan, loputon kirjaudu sisään kierre vaan ruudulla. Jos tämän takia menee viikonloppuna netti poikki maksamattoman laskun takia niin pidän omalta osaltani huolen että kaikki tuttuni ja tulevat tuttuni siirtyvät pois elisan asiakkuudesta!
Tehkää nyt tuolle vialliselle oma elisa laskut osiolle jotain!!!! Haluan maksaa laskuni!!! 

Osallistu keskusteluun