Kysymys

Oma Elisa tunnukset ei enää toimi


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Yritin kirjautua Oma Elisaan tunnuksillani , mutta kirjautuminen ei onnistu , vaan palvelu ohjaa selaimen sivulle , jossa pyydetään rekisteröimään uudet Elisa-tunnukset.

Siis onko vanhat tunnukset heitetty romukoppaan vai miksi näin?

Oma Saunalahteen toistaiseksi ainakin vielä pääsen vanhoilla tunnuksillani , mutta laskujen selaus pyytää kirjautumaan em. Elisa-tunnuksilla ja ei suostu näyttämään laskuhistoriaa , vaikka olen kirjautuneena Oma Saunalahteen vanhoilla tunnuksillani.

Saisiko vähän ohjeistusta , että miten tässä kuuluisi menetellä.

110 kommenttia

Vaihdoin mobiililaitteeseen Chromen selaimen ja nyt homma taas pelittää ts. Oma Elisa sivustolle taas pääsee kirjautumaan.
Mitä on tapahtunut Saunalahden tunnuksilleni? En pääse kirjautumaan Oma Elisa sivulle. Ei hyväksy puhelinnumeroa 040-4186781 eikä vanhaa salasanaa. Yritin asettaa uuden salasanan verkkopankkitunnusten kautta ja tämä ohjaa uudelleen kirjautumissivulle. Olen matkapuhelin iPad s varassa, sillä tietokoneeni on korjaamolla tuulettimen rikkoutumisen vuoksi. Missä vika? Soitin AsPaan ja lähettivät uuden salasanan, mutta siitäkään ei ollut hyötyä. Kehottivat soittamaan OmaGuruun, jossa oltiin yhtä voimattomia. Tarkistin puhelimen asetukset, jotka oli kunnossa. Tämäkin noin 800€ puhelin, jonka ostin 3 vuoden maksuajalla viime kesänä, ei laske operaattorin omille sivuille, vaikka muut sivut Safari avaa. Onko tässä jotain selaimen yhteensopivuusongelmia? Onko iPhone 5 s yhteensopivuutta selvitetty? En pysty mobiilivarmennettakaan käyttämään, kun kertakäyttösalasana tulee isoina kirjaimina ja mobiililaitteeseen avautuu näppäimistö tallennusvaiheessa, mihin vain numeroina pystyy tallentamaan eli lopputulos on yhtä tyhjän kanssa.
Käyttäjätaso 6
kauriiho kirjoitti:

Näköjään en ole ainut, jolla on tässä asiassa hankaluutta. Olisi muutoksen myötä ollut hyvä ottaa huomioon tämä et miten se näkyy asiakkaille päin ja mitä hankaluuksia tämä saattaa aiheuttaa. Itse en ole vielä saanut toimimaan tota oma.saunalahti tai oma.elisa -sivustoa eli vielä mietin et kirjaudunko vanhoilla vai teenkö uudet tunnukset. Omalla sähköpostiosoitteella kuitenkin oma.elisa lähettää salasanan omaan kännykkänumeroon, mutta sitä salasanaa ei kuitenkaan hyväksytä kirjautumisessa.


Pystyt Elisa-tunnuksen avulla hoitamaan kaikkia liittymäasoitasi osoitteessa https://verkkoasiointi.elisa.fi/

Voit tarvittaessa luoda uuden tunnuksen, mikäli et ole aikaisemmin tätä luonut. Ongelmien pitäisi poistua tämän myötä 🙂
Näköjään en ole ainut, jolla on tässä asiassa hankaluutta. Olisi muutoksen myötä ollut hyvä ottaa huomioon tämä et miten se näkyy asiakkaille päin ja mitä hankaluuksia tämä saattaa aiheuttaa. Itse en ole vielä saanut toimimaan tota oma.saunalahti tai oma.elisa -sivustoa eli vielä mietin et kirjaudunko vanhoilla vai teenkö uudet tunnukset. Omalla sähköpostiosoitteella kuitenkin oma.elisa lähettää salasanan omaan kännykkänumeroon, mutta sitä salasanaa ei kuitenkaan hyväksytä kirjautumisessa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Neoone, vastailinkin sinulle jo tuonne toiseen ketjuun, katsotaan tämä sitä kautta pois!
Sama vika täällä päin. Tulee viesti:

Järjestelmässä tapahtui virheJos asiasi on kiireellinen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun

01019 0230 (mpm/pvm). Avoinna ma-pe 8-19 la 10-16:30.

Voit myös kokeilla toimintoa myöhemmin uudelleen.

Aloitussivulle
Yritän siis luoda Oma Elisa tunnusta, kun vanha ei enää toimi. Vanha ei ole muotoa sähköpostiosoite, joten se ei muutenkaan toimisi. Pitääkö sähköpostiosoite olla jokin, joka on asiakastiedoissa vai kelpaako siihen mikä tahansa sähköpostiosoite? Kaikki mahdollisia käytössäni olevia osoitteita olen kokeillut, mutta mikään ei toimi. Tulee aina tuo sama herja. Voisiko tämän saada toimimaan?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
No niin, unohdin tänne sitten kirjoittaa lopputulemasta.

Eli, alkuviikosta saivat sitten poistettua väärän vanhan tunnuksen, joten pääsin luomaan uudelleen.

Ja osasin jopa kirjoittaa sähköpostiosoitteeni oikein tällä kertaa.

Mutta siis onnistui kuitenkin "tässä vaiheessa" tuo tunnuksen korjaaminen, ainakin jollakin tavalla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Norris kirjoitti:
Kyseessä ei ole niinkään tiukka sääntö kuin tekemämme linjaus siitä, etteivät yksittäisten myyntineuvottelijoidemme nimet kuulu Palstalle, sillä ne eivät liity asian ratkaisemiseen millään tavalla. Hyvä huomio kuitenkin, kirjaan tämän Palstan pelisääntöihin, kun niitä seuraavan kerran päivitetään :)

Ja takaisin asiaan! Keskustellaan siis tässä ketjussa OmaElisan tunnuksien kanssa esiintyneistä ongelmista, Palstan käyttöä ja sääntöjä varten voitte halutessanne avata kokonaan uuden ketjun tai lähestyä minua yksityisviestillä.
Kirjoitan kuitenkin tähän ketjuun...

Parempi ratkaisu nimenomaan koskien kirjoittamaani viestiä josta nimet senauroitu kokonaan, olisi sitten käyttää nimimerkkejä kuin kokonaan poistaa nimet. Tämä tärkeää koska asiaan vastasi kolme eri henkilöä joilla jokaisella eri käsitys eli siis vastaus asiaan. Näin asiasta saa tarkemman kuvan.

Mutta en nyt tiedä saako nyt vieläkin huonomman kuvan Elisan/saunalahden toiminnasta jos lukija saa käsityksen että sama asiakaspalvelija on antanut kokoajan muuttuvaa tietoa...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Kyseessä ei ole niinkään tiukka sääntö kuin tekemämme linjaus siitä, etteivät yksittäisten myyntineuvottelijoidemme nimet kuulu Palstalle, sillä ne eivät liity asian ratkaisemiseen millään tavalla. Hyvä huomio kuitenkin, kirjaan tämän Palstan pelisääntöihin, kun niitä seuraavan kerran päivitetään :)

Ja takaisin asiaan! Keskustellaan siis tässä ketjussa OmaElisan tunnuksien kanssa esiintyneistä ongelmista, Palstan käyttöä ja sääntöjä varten voitte halutessanne avata kokonaan uuden ketjun tai lähestyä minua yksityisviestillä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Näemmä moderaattori sitten piilotti nuo Saunalahden asiakaspalvelijoiden nimet tuosta viestistäni. 

Tämä olisi hyvä saada johonkin palstan pelisääntöihin taikka käyttöehtoihin kirjatuksi että ei saa Elisan työntekijöiden nimiä laittaa esille. Jos tällainen toive on jossain keskustelussa tuotu esille, niin samalla laittaa selkeästi johonkin sääntöihin myös.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Laitoin sinulle yksityisviestiä tunnuksiasi koskien, hvihavai! 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Elisa eli moderaattorit saavat poistaa taikka pyytää poistamaan asiakaspalvelijoiden nimet, taikka lyhentämään sukunimet nimikirjaimiksi, mutta en sitä sinun Antero kehotuksesta taikka pyynnöstä tee.

En muista missään mainitun että Elisan edustajien nimiä ei saisi kirjoittaa kokonaisuudessaan, joten jos jossain näin kielletään niin asia sitten toisin.

Mutta siis jään odottelemaan olisiko jollain virallisella taholla asiaan sanomista.

Kiitos.
Elisa toivoo, että henkilöiden nimiä ei olisi julkisesti esillä.

Voisitko olla ystävällinen ja poistaa ne tuosta kirjoituksestasi.:)
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
antero kirjoitti:
Lisäksi huomioitava että vanhoilla oma.elisa tunnuksilla kirjautuessa, pyytää aina luomaan uuden salasanan elisa-tunnukselle.

 

Tuossa voi antaa nykyisen salasanakin, joten ei tarvitse joka kerta vaihtaa salasanaa.


Jep, niin tottakait annankin, mutta tämä kertonee jotain elisa-tunnusten tilasta tällä hetkellä.

Mutta piti siis lisätä kun aloin ajattelemaan että kun omia kirjoituksiani asiakaspalvelulle ei näy tuossa ylempänä.

Ensimmäisessä viestissä siis normaalisti kysyin asiasta että voiko tämän korjata. Toisessa viestissä kysyin asiaa uudelleen koska oma.saunalahteenkin pääsee noilla elisa-tunnuksilla että eikö oikeasti voi asiaa tätä kautta, eli oma.saunalahden, hoitaa, johon siis vastattiin mielestäni niin kuin pitikin.

Kolmas viesti nyt siis pari päivää sitten kun asialle ei mitään tapahtunut kahteen viikkoon, jolloin sain tämän uusimman vastauksen. Eli hiemen sekaisin vielä asiakaspalvelussa ollaan, mitenköhän tekniikan eli järjestelmän ylläpitäjien sekä pomojen osalta ollaan?
Lisäksi huomioitava että vanhoilla oma.elisa tunnuksilla kirjautuessa, pyytää aina luomaan uuden salasanan elisa-tunnukselle.

 

Tuossa voi antaa nykyisen salasanakin, joten ei tarvitse joka kerta vaihtaa salasanaa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Jep, oma tapaukseni oli että tuli syötettyä väärinkirjoitettu sähköpostiosoite Elisa-tunnusta luodessa, eli tuli vahingossa saunalahit.fi. 

Siis tämähän ei olisi ongelma jos tunnusten luonti olisi tehty hieman järkevämmin, mutta kun ilmeisesti haluttiin "mahdollisimman yksinkertainen" käyttäjälle, taikka jotain vastaavaa...

Noh, olen ollut asiasta yhteydessä oma.saunalahden kautta, koska helppoa ja "ilmaista".

Alla kolme vastausta asiaan:

"

Asiakaspalvelu 19.12.2013 14:54:24

Hei Heikki, 

kiitos viestistäsi! 

Mistä tunnuksesta siis on kyse? 

En löytänyt Saunalahden tiedoista mitään tunnusta joka vastaisi ilmoittamaasi. 

Mikäli on kyse Elisan tunnuksesta, voit kysyä asiasta suoraan Elisalta, koska emme pääse täältä käsin heidän tunnuksiaan näkemään. 

Ystävällisin terveisin 

***** *****
Saunalahti Asiakaspalvelu 

"

 

"

Asiakaspalvelu 23.12.2013 13:31:03

Hei Heikki, 

kiitos yhteydenotostasi. 

Uusi väärinkirjoitettu käyttäjätunnus poistetaan, jonka jälkeen voit luoda uuden käyttäjätunnuksen. Saat tekstiviestillä kuittauksen kun käyttäjätunnuksen voi vaihtaa. 

Sopimuksia tarkastellessa huomasin että Elisa Viihde -palvelusi määräaikaisuus on pääättynyt, sopimusta on mahdollista jatkaa uudella 24 kuukauden määräaikaisella sopimuksella. Sopimuksen jatkon myötä voit valita yhden alla olevista lisäeduista: 

- 5 vaapaalippua Elisa Viihteen videovuokraamoon 
- Katsomo Jääkiekko kausi 2013-2014 maksutta 
- 2500 h lisätallennustilaa 
- HBO -ohjelmakirjasto 6 kuukautta maksutta 

Mikäli kiinnostuit jatkamaan sopimusta, vahvistathan asian vastaamalla tähän viestiin. 

Hyvää Joulua! 

***** *****
Saunalahti Asiakaspalvelu 
"
 
"
Asiakaspalvelu 11.1.2014 09:48:49
Hei Heikki, 

kiitos viestistäsi. 

Elisa-tunnuksen käyttäjätunnusta ei näin alkuvaiheessa pysty muuttamaan lainkaan, eikä olemassa olevia tunnuksia voida myöskään poistaa uutta rekisteröitymistä varten. Mahdollisuus on tulossa myöhemmin, mutta tästä ei ole valitettavasti tällä hetkellä tarkempaa aikataulua. Elisa-tunnuksen yhteydessä on huomioitavaa, että virheellisestikin kirjoitettu sähköpostiosoite toki toimii - harmillista tietysti on, että toistaiseksi joudut käyttämään Elisan palveluihin virheellisessä muodossa kirjoitettua sähköpostiosoitetta. 

Ystävällisin terveisin 

***** *****
Saunalahti Asiakaspalvelu 
"
 
Että ilmeisesti kestää vielä hieman että tuon saa muutettua...
Lisäksi huomioitava että vanhoilla oma.elisa tunnuksilla kirjautuessa, pyytää aina luomaan uuden salasanan elisa-tunnukselle.
 
 

// Edit: Muokattu vastaajien nimet piiloon. - Jarbaello
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
M141 kirjoitti:

Ei toimi Omaelisa ei..Kirjautuessa heittää virhettä ja salasanaa pankkitunnuksilla uudelleen tunnistaminen menee ok siihen asti kun syöttää uuden salasanan klikkaa hyväksy tms:

Järjestelmässä tapahtui virhe

Jos asiasi on kiireellinen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun

01019 0230 (ma-pe 8-19 la 10-16:30 1,99€/min + pvm/mpm).

Voit myös kokeilla toimintoa myöhemmin uudelleen.
Aloitussivulle

Tiedän, että vanhakin salasana oli kyllä oikein ja samoin tunnus, mutta kokeilin uusiksi...

Myöskään erääntyvien e-laskujen muistutusta sähköpostiin ei ole tullut  ainakaan kesän jälkeen vaikka toimiva postiosoite on asetuksissa. Tälläkään hetkellä en tiedä onko erääntyneitä maksettavia...mahtavaa...

Laitoin häiriöilmoitustakin jo.....


Laitoin sinulle yksityisviestin!
Ei toimi Omaelisa ei..Kirjautuessa heittää virhettä ja salasanaa pankkitunnuksilla uudelleen tunnistaminen menee ok siihen asti kun syöttää uuden salasanan klikkaa hyväksy tms:

Järjestelmässä tapahtui virhe

Jos asiasi on kiireellinen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun

01019 0230 (ma-pe 8-19 la 10-16:30 1,99€/min + pvm/mpm).

Voit myös kokeilla toimintoa myöhemmin uudelleen.
Aloitussivulle

Tiedän, että vanhakin salasana oli kyllä oikein ja samoin tunnus, mutta kokeilin uusiksi...

Myöskään erääntyvien e-laskujen muistutusta sähköpostiin ei ole tullut  ainakaan kesän jälkeen vaikka toimiva postiosoite on asetuksissa. Tälläkään hetkellä en tiedä onko erääntyneitä maksettavia...mahtavaa...

Laitoin häiriöilmoitustakin jo.....
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Hyvä homma että hpgurullakin toimii taas!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei Norris.

Pääsen nyt Oma Elisan laskutusosioon, paljon kiitoksia sinulle!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Omia. Kyllä. Minulla on Oma Elisa tunnus jonka loin tunnistautumalla ja sitten vielä joskus kysyi Elisa-tunnuksia. Loin nekin. Mutta tämän jälkeen en ole laskutukseen päässyt. Asiakaspalvelusta sanoi moderaattori, että saattaa johtua siitä, ettei laskua ole vielä muodostunut. Mutta ainakin vanhemmilla heti tilauksen jälkeen laskutukseen pääsi ja siellä oli ilmoitus että laskuja ei ole. Voin lähettää asiakasnumeroni Elisalle moderaattorille jos tarvetta.

Olen tyhjentänyt evästeet pariin kertaan ja käyttänyt eri nettiselainta.

Laskuhan tulee sähköpostiin niin ainakin Shopitin myyjä sanoi, joten sen maksaminen kyllä onnistuu ei siinä mitään. Reen siitä samalla e-laskun automaattisella veloituksella. Mutta ihme vika tuossa Oma Elisassa, kun joillakin toimii ja toiset joutuvat kiertää kehää eikä laskutusosioon pääse. Ajattelin vain, että saattaa Elisaa kiinnostaa korjata, kun muitakin on asian kanssa ja toisilla kai jopa maksamattomia laskuja odottaa siellä.

Kiinnostaisi tietää että sinä jolla siellä maksamaton lasku. Eikö sinulle ole asennettu mitään sähköpostilaskua vai saatko tekstiviestillä laskun ja haluat saada nähdä mitä on laskussa?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Hpguru: Varmistaisin vielä, käytätkö nyt omia tunnuksiasi? Voisimme tutkia asiaa täällä vielä tarkemmin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Mitäs superkoneita mahdatte käyttää siellä?

Olen testannut puhelimella, pöytäkoneella ja läppärillä eikä laskutusosioon pääse.
Käyttäjätaso 4
Hmmm on tosiaan outo tilanne. Täällä emme saa ongelmaasi toistettua. OmaElisa toimii normaalisti tunnuksellasi ja myös laskuosio aukeaa. Tunnus näyttäisi olevan uusi Elisa-tunnus, joten sillä ja luomallasi salasanalla OmaElisaan pitäisi kyllä päästä. Ja täällä päässä ei tällä hetkellä laskunäkymän suhteen ole ongelmaa kirjautumisessa.
Saisko sitä nyt toimimaan vai ei? Ei voi kestää näin kauan.

Osallistu keskusteluun