Kysymys

Oma Elisa tunnukset ei enää toimi


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Yritin kirjautua Oma Elisaan tunnuksillani , mutta kirjautuminen ei onnistu , vaan palvelu ohjaa selaimen sivulle , jossa pyydetään rekisteröimään uudet Elisa-tunnukset.

Siis onko vanhat tunnukset heitetty romukoppaan vai miksi näin?

Oma Saunalahteen toistaiseksi ainakin vielä pääsen vanhoilla tunnuksillani , mutta laskujen selaus pyytää kirjautumaan em. Elisa-tunnuksilla ja ei suostu näyttämään laskuhistoriaa , vaikka olen kirjautuneena Oma Saunalahteen vanhoilla tunnuksillani.

Saisiko vähän ohjeistusta , että miten tässä kuuluisi menetellä.

110 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tämä uusien Elisa-tunnusten luominen on toteutettu kyllä melkoisen tökerösti. Minusta homman tulisi toimia niin , että kun ensimmäiselle sivulle on annettu ne pyydetyt tunnus , salasana ja puhelinnumero , niin niiden lähetyksen jälkeen sivusto listaisi tiedot käyttäjälle tarkistusta varten ja sillä sivulla ne voisi vielä tarvittaessa muuttaa ja vasta sitten ne lähetettäisiin lopullisesti. Tai jotakin vastaavaa varmennusta tarvittaisiin.

Oma Elisan "Omat tiedot"-välilehdelle on ilmestynyt linkki Elisa-tunnukset , jonka kautta uuden tunnuksen salasanan voi vaihtaa. Se on yhtä puutteellisesti toteutettu , sillä siinä kysytään vain vanha salasana ja kertaalleen se uusi. Kyllä siinäkin pitäisi se uusi kysyä kahteen kertaan virheiden välttämiseksi.

Sama puute on myös Viihde-välilehdellä koskien sähköpostin , kotisivutilan ja Viihteen salasanoja ja PIN-koodeja.

PS. Mielestäni sähköpostiosoitteen pakottaminen Oma Elisa tunnukseksi ei ole järin fiksu ajatus. Ihmisillä ne postiosoitteet muuttuvat ja siitä seuraa melkoinen rumba , kun niitä tunnuksia muutellaan aspan kautta , kun itsepalveluna sitä ei voi tehdä. Minkälaista porukkaa tätäkin muutosta on ollut suunnittelemassa , kun on päässyt unohtumaan aivan alkeellisimmatkin nettipalveluiden perusominaisuudet?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
skunkster kirjoitti:
KooMikko kirjoitti:
Raiveri kirjoitti:
Vanhoja tunnuksia ei saa enää takaisin, vaan hiljalleen ollaan siirtymässä käyttämään uusia tunnuksia. Muutos ei astu kaikille heti voimaan vaan se on porrastettu. 

Sen suurempaa toimintaohjetta ei kaiketi tarvita, koska sivuston pitäisi ohjata asiakasta ja kertoa tunnusten rekisteröinnistä. Tämän jälkeen asiakas ohjautuu automaattisesti normaalisti OmaElisaan. Rekisteröinnissä ei tarvita kuin tunnus, salasana ja puhelinnumero.

MIKÄ puhelinnumero??

Äidin? Isän? Kummin?  Kumminpojan?

Itselle kun ei ole ensimmäistäkään Elisan puhelinliittymää.

Tarkoitus olisi antaa oma yhteyspuhelinnumero (matkapuhelin), johon jatkossa voimme lähettää salasanan, jos se unohtuu. Tuota voisi mahdollisesti täsmentää, laitan palautteen eteenpäin. Kiitos!

...ja sitten aloittaa siihen suoramarkkinointipommitus.
Käyttäjätaso 4
Mitenkäs hallitsen Bewanin C5200 wlan-verkkoa? Ei enää uudistuksen jälkeen löydy mahdollisuutta tähän? Näyttää koko modeemin etähallinta kadonneen näkyvistä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
RdCal kirjoitti:
Mitenkäs hallitsen Bewanin C5200 wlan-verkkoa? Ei enää uudistuksen jälkeen löydy mahdollisuutta tähän? Näyttää koko modeemin etähallinta kadonneen näkyvistä.

Eipä näy täälläkään sitä modeemin etähallintaa eli vaikuttaisi systemaattiselta puutteelta. Vanhoilla tunnuksilla kyllä näkyi.

No enpä minä sitä tarvitse , kun minulla on TeleWellin modeemi , mutta Elisan modeemin käyttäjiä on varmasti asiakkaiden enemmistö. Eipä mennyt putkeen tämäkään muutos. 😞
Käyttäjätaso 5
Jaaha, tänne poikii kyssäreitä nopeammin kuin ehdimme vastailemaan. Hyvä niin, saadaan enemmän tietoa levitettyä :)

Sain nyt tiedon tuosta tunnuskyselystä. Jos vaihdat sähköpostia, niin vanhaa sähköpostia voi edelleen käyttää tunnuksena. Vaihto tapahtuu jatkossa asiakaspalvelun kautta, kunhan kaikki saadaan kuntoon.

Tuosta modeemin hallinnasta pistin kyselyä eteenpäin, että onko siinä viivettä vai onko tuo tässä vaiheessa ominaisuus vaiko vika. Palailen uudelleen, kun tiedän siitä lisää.
Käyttäjätaso 5
Ja sainkin tiedon, että ilmeisesti vika kyseessä. Meni tutkintaan ja korjaukseen. Kiitos teille nopeista huomautuksista, saadaan toivottavasti myös nopeaa korjattua 🙂
Käyttäjätaso 2
Elisa lienee keksinyt ikiliikkujan?

Minulla oli ihan toimiva tunnus OmaElisaan ja nyt kun loin uuden, niin se löytää enää Saunalahden laskut eikä Elisan laskuja ollenkaan.

Milläs maksat laskun, jos ja kun sitä ei ikiliikkujasta löydy?
Tehkää nyt tuolle vialliselle oma elisa laskut osiolle jotain!!!! Haluan maksaa laskuni!!! 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Iski pieni toivonkipinä tän kirjautumispäivityksen myötä, jospa vihdoin Oma Elisassa viihde välilehtikin rupeaisi toimimaan. Turha oli voive, toimii niinkuin on viimeiset, kohta 3kk eli muut pelaa, paitsi viihde välilehti ei.
Raiveri kirjoitti:
Vanhoja tunnuksia ei saa enää takaisin, vaan hiljalleen ollaan siirtymässä käyttämään uusia tunnuksia. Muutos ei astu kaikille heti voimaan vaan se on porrastettu. 

Sen suurempaa toimintaohjetta ei kaiketi tarvita, koska sivuston pitäisi ohjata asiakasta ja kertoa tunnusten rekisteröinnistä. Tämän jälkeen asiakas ohjautuu automaattisesti normaalisti OmaElisaan. Rekisteröinnissä ei tarvita kuin tunnus, salasana ja puhelinnumero.

Eihän sitä asiakkaille tarvitse mitän tiedottaa, ainakaan etukäteen eikä varsinkaan Elisan mielestä.:smileyshocked:

"Kehitämme Elisan ja Saunalahden palveluita. Voit luoda tässä Elisa-tunnuksen, jolla pääset OmaElisaan, OmaSaunalahteen ja Saunalahden verkkokauppaan."

Eikä myöskään tässä kertoa, että tunnukset on pakko luoda, jos aikoo päästä Oma Elisaan.:(

Kyllä ne asiakkat haluavat ihmetellä ja kummastella mistä on kysymys. Sitähän varten ne asiakkaat ovatkin.:smileygrin:
Käyttäjätaso 6
No enpä ollut itsekkään tietoinen tämmöisestä aikaisemmin, iltapäivällä tullessani töihin ihmettelin, että mitäs muutoksia nyt on tehty 😃
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jaksuu kirjoitti:
No enpä ollut itsekkään tietoinen tämmöisestä aikaisemmin, iltapäivällä tullessani töihin ihmettelin, että mitäs muutoksia nyt on tehty :D

Eipä tässä kukaan ole yksittäistä vastuuhenkilöä kaipaamassa. Sen sijaan Elisan yhtiönä pitäisi tämän suuruusluokan muutoksista tiedottaa ja mieluusti etukäteen , muuten hämmennys on taattua ja näitä kyselyjä tulee jatkossakin ihan turhaan.
Onpas taas Elisa turvannut itsensä näissä ehdoissa:

4. Elisan oikeudet ja velvollisuudet

Maksullisten Palvelujen osalta Elisalla on oikeus tarkistaa Asiakkaan luottotiedot ja harkintansa mukaan vaatia Asiakkaalta kohtuullista ennakkomaksua tai vakuutta. Elisalla on oikeus muuttaa Asiakkaan käyttäjätunnusta ja salasanaa, mikäli ne aiheuttavat ristiriitaisuuksia tai päällekkäisyyksiä Elisan tietojärjestelmissä. Elisalla on oikeus tuottaa Palvelu parhaaksi katsomallaan tavalla sekä muuttaa Palvelun sisältöä ilmoituksetta. Elisalla on oikeus tilapäisesti keskeyttää Palvelu, jos se on välttämätöntä Palvelun, sen teknisen muutoksen tai uudistamisen vuoksi tai yleisen tietoliikenneverkon asennus-, muutos- ja huoltotöiden vuoksi. Elisa pyrkii siihen, että keskeytys ei muodostu pitkäaikaiseksi ja että se pyritään ajoittamaan sellaiseen aikaan ja siten, että siitä aiheutuu mahdollisimman vähän haittaa. Palvelun mahdolliset häiriöt ja viat korjataan Elisan normaalina työaikana ja niin pian kuin mahdollista. Jos Palvelun muutos aiheuttaa keskeytyksen, Elisa pyrkii minimoimaan asiakkaalle kohdistuvat haitat ja ryhtyy tarpeellisiksi katsomiinsa toimenpiteisiin. Elisa ei vastaa edellä mainituista toimenpiteistä aiheutuneesta haitasta. Mikäli Elisa suorittaa muutos- tai muita huoltotöitä, ei Elisa ole vastuussa, jos näiden töiden vuoksi asiakkaan teknistä varustusta tarvitsee säätää tai muulla tavalla mukauttaa tai se ei enää riitä palvelun toteuttamisessa tai käyttämisessä tai asiakkaan teknisissä laiteissa ilmenee muita seurauksia. Elisa ei vastaa Asiakkaan käyttämien laitteiden tai ohjelmien toimivuudesta ja yhteensopivuudesta Palveluun. Elisa vastaa ainoastaan tuottamuksellaan Asiakkaalle aiheuttamistaan välittömistä vahingoista. Elisan vastuun enimmäismäärä on Asiakkaan yhden (1) kuukauden ajalta Palvelusta maksamien maksujen määrä. Elisa ei missään tilanteessa vastaa Asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvista välillisistä tai epäsuorista vahingoista eikä myöskään vahingoista, jotka johtuvat ylivoimaisesta esteestä, maksuttomista Palveluista tai vähäisistä vioista tai puutteista. Elisa ei vastaa Palvelussa esitettyjen tai sen kautta saavutettavien tietojen oikeellisuudesta tai luotettavuudesta tai Palvelun yhteydessä myytävien tuotteiden tai palvelujen virheettömyydestä tai niitä koskevien tietojen oikeellisuudesta. Elisa ei vastaa Palvelun yhteydessä olevien tai Palvelun kautta saavutettavien muiden palveluiden sisällöstä tai muista ominaisuuksista.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Jukka- kirjoitti:

Elisa lienee keksinyt ikiliikkujan?

Minulla oli ihan toimiva tunnus OmaElisaan ja nyt kun loin uuden, niin se löytää enää Saunalahden laskut eikä Elisan laskuja ollenkaan.

Milläs maksat laskun, jos ja kun sitä ei ikiliikkujasta löydy?


Laskujen selauksessa oli aamupäivällä pieni häiriötilanne, voi johtua tuo laskujen näkymättömyys siitä. Se on nyt kyllä jo korjattu, muistathan tyhjentää selaimesi välimuistit vielä varuilta ennenkuin kokeilet uudelleen?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kuka vitsimiekka on noin nerokkaan uudistuksen tehnyt? Loin Elisa-tunnuksen, mutta en pääse Oma Elisaan sillä.

Tarkemmin sanottuna kun kirjaudun Oma Elisaan uusilla Elisa-tunnuksilla, ei kelpuuta kirjautumista. Vanhoilla kirjautuessa kelpuuttaa, mutta tarjoaa kirjautumista Elisa-tunnuksilla, joiden jälkeen ohjaa taas samaan vanhaan Oma Elisa -kirjautumiseen eli ympyrää mennään, mutta Oma Elisaan ei pääse.

Surkeaa!!
Säilyykö Oma Elisan vanhat tunnukset niillä, joilla ei ole Elisan matkaviestintäverkon liittymää?

Asiakas on Elisan matkaviestintäverkon liittymän hankkinut juridinen tai luonnollinen henkilö, jolla on palvelusopimuksen mukainen oikeus käyttää Palvelua.
Raiveri kirjoitti:
Vanhoja tunnuksia ei saa enää takaisin, vaan hiljalleen ollaan siirtymässä käyttämään uusia tunnuksia. Muutos ei astu kaikille heti voimaan vaan se on porrastettu. 

Mitenkäs pääsen Oma Elisaan, kun en heti halua hyväksyä noita uusia ehtoja enkä luoda yhteistä tunnusta Saunalahden verkkokauppaan?
Sama ongelma itsellä, ei pääse maksamaan laskuja kun ei pääse niitä katsomaan, loputon kirjaudu sisään kierre vaan ruudulla. Jos tämän takia menee viikonloppuna netti poikki maksamattoman laskun takia niin pidän omalta osaltani huolen että kaikki tuttuni ja tulevat tuttuni siirtyvät pois elisan asiakkuudesta!
Käyttäjätaso 4
Pahoittelut vikatilanteen uusiutumisesta, vika on tällä hetkellä korjauksessa.
Elisa osoittaa jälleen konkreetisesti, että asiakas on vain rahastusta varten.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
No jooh, pitihän tätä käydä testaamassa....

Ja oma moka tietenkin mutta kirjoitin sitten tunnukseen sähköposti osoitteen väärin tyyliin xxxx@saunalahit.fi

Ja kun tämä sekä salasana kirjoitetaan vain kerran ilman toista varmistus kertaa en huomannut tätä ennen kuin klikkasin eteenpäin. Salasana kenttä kyllä selväkielisenä näkyvissä että sitä ei sentään sokkona tarvinnut yrittää saada oikein.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei Skunkster tai joku.

Voisiko joku vihdoin vastata miksi en pääse laskutusosioon lainkaan? Tiedän, ettei laskua ole olemassakaan vielä, mutta oikeasti pitäähän sinne päästä. Jukoliste nämä Elisan tunnukset ovat muuten sekundatavaraa. Kirjaudun Oma Elisaan luomillani tunnuksilla, jonka jälkeen kirjaudun vielä Elisan tunnuksilla (mikä järki on kirjautua kahteen kertaan eri tunnuksilla palveluun???) ja vielä miksi kirjautumisen jälkeen kun menen laskutusosioon pyytää kirjautumaan Oma Elisaan tai Oma Saunalahteen jotta voi nähdä laskun?

Näet laskusi itsepalvelun kautta

 

Jotta voit tarkastella tai maksaa laskujasi, sinun tulee kirjautua itsepalveluun. Kirjaudu itsepalveluihin omilla tunnuksillasi. Oma SaunalahtiKirjaudu Oma Saunalahteen Oma Elisa Kirjaudu Oma ElisaanEnkö minä ole sinne jo Oma Elisaan kirjautunut just äskön, jotta missä laskutusosio? Kun kirjaudun linkin kautta Oma Elisaan, päädyn Oma Elisaan, mutta laskutusosio pyytää yllättäin taas kirjautumaan... Mikä järki kirjautua loputtomasti ei-oohon?

Ottaisiko joku moderaattori yhteyttä yksityisviestillä työpäivänä niin selvitellään tää asia yhdessä!!
Onkohan tuolle tehty jotain kun ei toimi vieläkään?
Huvittaa tuo elisan sivuilla oleva teksti Korjattu tuon ongelman kohdalla, sama *****a jatkuu vieläkin eikä mitään korjausta ole tehty. ootte te aika sankareita....
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
No niin, unohdin tänne sitten kirjoittaa lopputulemasta.

Eli, alkuviikosta saivat sitten poistettua väärän vanhan tunnuksen, joten pääsin luomaan uudelleen.

Ja osasin jopa kirjoittaa sähköpostiosoitteeni oikein tällä kertaa.

Mutta siis onnistui kuitenkin "tässä vaiheessa" tuo tunnuksen korjaaminen, ainakin jollakin tavalla.

Osallistu keskusteluun