Vastattu

Oma Saunalahti näyttää vain "Valitse asiakkuus"?

  • 10 kesäkuu 2014
  • 6 kommenttia
  • 26824 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Tilasin kaksi viikkoa sitten puheliittymän. Saamassani viestissä opastettiin mm "OmaSaunalahdessa voit seurata tilauksesi etenemistä", niinpä loin tunnuksen. Siellä näkyi kuitenkin vain "olet tässä: Oma Saunalahti -> Valitse asiakkuus". Jonottelin puhelinpalveluun, jossa tarkastettiin tilaustiedot ja sanottiin että palvelu aktivoituu parissa päivässä. Mitään muutosta ei kuitenkaan ole tapahtunut. Onko kukaan aiemmin törmännyt tähän? Voisin kertoa seuraavan soiton yhteydessä ohjeita asiakaspalveluun.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Pisga 12 kesäkuu 2014, 13:21

No niin, sain uudet tunnustiedot tuesta ja nyt toimii.

Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hmmmm.

Onko sinulla samalla henkilötunnuksella ennestään mitään palveluita Saunalahdelta? OmaSaunalahti toimii ainakin minun mielestäni vasta sitten, kun sinulla on ensimmäinen Saunalahden maksullinen palvelu käytössä.

Toinen vaihtoehto on, että sinulla on kyllä Saunalahdelta palveluita, mutta aiemmat palvelut ovat toisella asiakasnumerolla. Siinä tapauksessa tämä nyt tilaamasi liittymä tulee uudelle asiakkuudelle ja pääset näkemään tiedot, kun tämä uusi asiakkuus on muodostunut. Ja se muodostuu sitten, kun palvelu on käytössä.

Tämä jälkimmäinen on tyypillistä puhelimitse tapahtuvassa liittymämyynnissä. Jos myyjällä ei ole mahdollisuutta nähdä asiakkaan aiempia tietoja, liittymä tulee eri laskulle ja uudelle asiakkuudelle.
Minulla on joitain vuosia sitten ollut Saunalahden liittymä. Työssäni joudun käyttämään joskus Elisan omaelisa-palvelua, ja siellä saattaa olla joitain samoja yhteystietoja.

En ole laittanut saamaani sim-korttia vielä puhelimeen. Lasku kyllä on jo tullut. Tilasin liittymän Saunalahden verkkopalvelussa. Asiakastuki jonne soitin katsoi tilaustietojani mutta sanoi vain että kyllä se siitä aukenee. Kerroin myös, että haluaisin liittää kohta päättyvästä toisen operaattorin liittymäsopimuksesta numeron tähän liittymään, ja luulin sen myös tilauslomakkeella merkinneeni.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuon numeron siirtämisen liittymälle voi mielestäni tilata vasta sen jälkeen, kun liittymä on toimiva. Et ole siis kokeillut, toimiiko liittymä? Jos se on uusi liittymä, sen pitäisi jo toimia.
En ole kokeillut liittymää vielä. No, nyt kokeilin, toimii. Kun tilausvaiheessa sanottiin "OmaSaunalahdessa voit seurata tilauksesi etenemistä" niin oletan että pääsen jo sinne ennen kuin sim-kortti saapuu. Haluaisin varmistaa mitä on tullut tilattua. Myös haluan tietää, onko numeronsiirtopyyntöni kirjautunut järjestelmään.
Käyttäjätaso 5
Hei Pisga,

Tervetuloa Palstalle! Olitkin jo laittanut asiakasnumeron profiiliisi, löysin asiakastietosi. Liittymäsi on tosiaan avautunut normaalisti. Laitoin sinulle vielä yksityisviestin asiasta.
No niin, sain uudet tunnustiedot tuesta ja nyt toimii.

Osallistu keskusteluun