Kysymys

Oma saunalahti- palvelun viestien käsittelyajat

  • 22 marraskuu 2012
  • 22 kommenttia
  • 4692 katselukerrat

Käyttäjätaso 5
  • Primusmaisteri
  • 674 kommenttia
Itselläni on ollut viesti asiakaspalvelussa odottamassa jo kohta viikon. Millaisia käsittelyaikoja teillä muilla on ollut, jos teillä on tässä viikon sisään ollut viestejä käsiteltävinä?

Toivon kyllä, että ymmärtävät pistää nopsat poikki takautuvasti, kun eihän siitä viitsisi maksaa käyttämättömänä kun on viikkotolkulla...

22 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Pääsääntöisesti 1-3 arkipäivää on mennyt, mutta kuten totesit niin tällä hetkellä yli viikon jonot. Toki asiakkaalle kerrotaan edelleen että käsittelyaika on 2-3 arkipäivää.

Edit. Nyt vaihdettu että käsittelyaika on 5 arkipäivää.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
eeeno kirjoitti:
Toivon kyllä, että ymmärtävät pistää nopsat poikki takautuvasti, kun eihän siitä viitsisi maksaa käyttämättömänä kun on viikkotolkulla...

Juuri näin se meneekin. Kokemusta siis on. 🙂
Käyttäjätaso 2
Viestien käsittelyssä on pientä ruuhkaa tällä hetkellä, pahoitteluni siitä. Tapauksessa jossa viestien käsittelyajan vuoksi irtisanoutuminen menee yli normaalin irtisanomisajan 14 pv, niin ilman muuta voidaan hyvittää yli mennyt osuus takautuvasti.
Käyttäjätaso 5
Väitätkö spysnake, että voitte ihan huoletta kaksoislaskuttaa 2 viikkoa käyttämättömästä liittymästä, kunhan vaan jätätte tarpeeksi pitkäks aikaa jonoon, niin profittiahan se on. 

Johan otti ohraleipä. Jätin viestin 16.11. , eikä sitä vieläkään 23 pv ole käsitelty. 🙂 Anteeksi onko tämä asiakaspalvelua. Oma saunalahti palvelussa lukee, että muutokset tehdään takautuvasti. Mitä se sitten tarkoittanee? Eli maksan tyhjästä jokatapauksessa.
Käyttäjätaso 2
14 päivän irtisanomisajalla tarkoitin sitä, että liittymä irtisanotaan aina aikaisintaan 14 päivän päähän asiakkaan ilmoittamasta päivästä, ellei asiassa ole tehty poikkeusratkaisua. Tämä löytyy myös liittymän sopimusehdoista. Poikkeuksina yleensä käsitellään muun muassa tilanteet, joissa asiakas haluaa irtisanoa liittymänsä määräaikaisuuden loppuun.

Sinun tilanteessasi takautuva hyvitys tulee siis voimaan tuon 14 päivän jälkeen, eli jos ilmoitat esimerkiksi 16.11.2012 irtisanovasi liittymän heti kun mahdollista, niin ensimmäinen mahdollinen irtisanomispäivä on 30.11.2012. Jos viestiä ei ole vielä tähän mennessä käsitelty niin hyvitys tulee siitä päivästä lähtien.
Käyttäjätaso 5
Liittymässäni ei ole määräaikaisuutta, enkä kyllä ole ollut tietoinen 14 vrk:n ehdosta. Aika velmuja velikultia kyllä olette. Anteeksi onko tämä asiakaspalvelua?

Kyllä tässä ihan kivasti kaksoislaskutus juoksee kiitos siitä vain.

"niin ensimmäinen mahdollinen irtisanomispäivä on 30.11.2012. Jos viestiä ei ole vielä tähän mennessä käsitelty niin hyvitys tulee siitä päivästä lähtien."


Kai "me muut" saamme jo nauraa teille.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Moikka kaikki!

Kiireellisissä asioissa parempi vaihtoehto on soittaa. Esimerkiksi jos on puhepaketti, ei paljoa asiakaspalveluun soittaminen tunnu missään. Viesteissä on välillä suurtakin ruuhkaa.

Asiakaspalvelu kuitenkin sanoi hyvittävänsä tuon. Mitä siis vielä tarvitaan, että jokainen olisi tyytyväinen? Ilmaisen matkan Thaimaahan?
Käyttäjätaso 5
Hpguru, sisälukutaitoa kiitos. Eivät hyvitä vasta kun 30.11 lähtien, jos eivät paneudu asiaan aikaisemmin. Siis hyvityksiä ei tule ja takautuvasti ei mene mikään katki, vaan vasta 14 vrk:n jälkeiseltä ajalta. Onko selvä?

No siinä pyynnössä on kolme erillistä asiaa, että se hoituu helpoiten kun laittaa viestin.

Kyllä kiitos, matka Thaimaahan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Jaa, siinä on semmonen.

Mulla mennyt aina niin, että ne tuohtui siellä kysymyksiini ja hoiti asian ilman mitään maksua. Esim. tuossa kilpailijan alennustarjouksen aikana itkin sieltä alennuksen mobiililiittymääni. Kynsin ja hampain alkuun sanoivat että voidaan antaa mitä muutkin saa nyt, mut sit neuvottelin massiivisemman alennuksen. 🙂
Käyttäjätaso 5
Luuletko Sydeemi, että töikseni pläräisin pitkiä sopimusehtotekstejä läpi tai saatikka muistaisin moista vielä toistaiseksi voimassaolevasta liittymästä. Minulle toistaiseksi voimassaoleva sopimus on sellainen että se katkee sillonku haluaa. Muttei näemmä olekaan!

Tuo 14vrk:n ehto pitäisi ilmaista kissankorkuisin kirjaimin jo tuotesivulla. Mutta ei, niin ei. Aika oleellinen tieto näin yleensä, jos sitoudutaan isompiin kk-maksullisiin palveluihin. Siihenhän voisi laittaa irtisanomisajaksi vaikka kolme kuukautta tai puolivuotta tai "sillonku ehditään niin katkastaan.", eikä asiakkaat sitä huomais; liittymähän on voimassa toistaiseksi. Häh toistaiseksi.

Ei tähän silleensä enää neljättä henkilöö tarvittas asiaa pöyhimään ja ähättelemään yhtään.

Kyllä suututtaa koukeronne, vaikkei olekaan lopulta kauhean isoja summia... mutta niin turhia laskutuksia. Joo, hpguru, tuskin ne mulle mitään poikkeusta tekevät, vaikka ois kuinka kyse ns. "vanhojen sopimusten päivittämisestä".
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Sopimusehtojen lukeminen on tylsää. Mutta se kannattaa. Tietysti jos ei ole lukenut ehtoja ja kaikkea nippelitietoa, niin ei voi oikein palveluntarjoajaa syyttää. Iltalehdessähän oli oikein juttu, että suomalaiset eivät lue ehtoja tai pikkupränttejä, joten tässä maassa lehden mukaan nettirikollisuus kukoistaa (esim. on kannattavaa lupailla ilmaista iPhonea sillä pienellä ehdolla, jota kukaan ei edes lue, että tilaus maksaa joka kuukausi rahaa) - kannattaa siis lukea.
Käyttäjätaso 5
Joo, kyllähän sopimustekstin on saattanut silmäillä 4 vuotta sitten, mutta muistaako sitä enää? Ei?

Kun kyse on sellasesta palvelusta, jonka saa katki hiirtä näpsäyttämällä, niin johan on kumma, että sopimustekniset asiat tehdään noin välillä vaikeiksi. (Sittenkun ne omalle kohdalle sattuu.) Se asiakkaan näkökulmasta tuntuu, että mitä te sillä ylimääräisellä seittemällä eurolla teette, että herrojen p.......... neki meni. Hupsista.

Eihän tollasta tule edes ajatelleeksi. Sitä kun olettaa liikaa, että nämä SL:n sopimukset olisivat ihan selvillä. Eipä olekaan. Nuokin liittymät saa mykiksi hiirtä näpäyttämällä - että sitä nyt ei osaa olettaa että noin suurissa ruumiillista työtä vaativissa suoritteissa olisikin noin älytön ehto lopulta, niin pädäm. Eipä pidä olettaa liikoja.

En minä ähättelystä suutu, mutta eikai se kauheasti auta kun on jo sopivasti kämmännyt itse, että joku sanoo, että muistele mitä siinä präntissä luki sillon 4 vuotta sitten. Hehee..
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Joo toivon että Saunalahti hoitaisi asian kunnolla sulle.

Nimittäin on sen luokan yritys, että virheisiin ei ole varaa, kun on muitakin operattoreita.

Kerro ihmeessä miten tässä käy.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sopimus on voimassa toistaiseksi, ellei muuta ole sovittu. Asiakas saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan viestintäpalvelusopimuksen kahden (2) viikon irtisanomisaikaa noudattaen suullisesti tai kirjallisesti. Yllä lainaus Soneran toimitusehdoista.

Sopimus on voimassa toistaiseksi, ellei muuta ole sovittu. Asiakas saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan viestintäpalvelusopimuksen kahden (2) viikon irtisanomisajalla suullisesti tai kirjallisesti.  Yllä lainaus DNA:n sopimusehdoista.

Sopimus on voimassa toistaiseksi, ellei muuta ole sovittu. Asiakas saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan viestintäpalvelusopimuksen kahden (2) viikon irtisanomisaikaa noudattaen suullisesti tai kirjallisesti. Yllä lainau Saunalahden sopimusehdoista.

Ja seuraavassa peruste yhtenäisyydelle:

Tietoliikenteen ja tietotekniikan keskusliitto, FiCom ry:n suositus teleyritysten tarjoamien palveluiden yleisiksi sopimusehdoiksi kuluttajille.Eli ei se ruoho ole tällä kertaa aidan takana yhtään sen vihreämpää. Turha siis tässä asiassa mitään erikoisoikeuksia alkaa neuvottelemaan.
Käyttäjätaso 5
Tervetuloa viisastelemaan.

No niin, asiakaspalvelija oli vastannut. Yllättävän myöhään, mutta oli kieltäytynyt tekemästä mulle yhtä mailiboksia joka kuuluu gsm liittymän peruspalveluun. Irtisanomisten jälkeen mulle ei jää lainkaan mailiboksia. Hän alkoi myydä minulle kallista perusposti palvelua. Ihan älytön vastaus.

Eikö mitenkään mobiililaajakaista 3g:n vaihdossa voi välttää kaksoislaskutusta nopsasta? Eikö mitenkään? Maksan joka vuosi satoja euroja palveluista SL:lle, eikä se merkkaa näköjään mitään. On melko Blingströmmejä kyllä.

Ja voin mainita, että aiemmin olisin saanut vaihdettua Nopsan pois, kun olisin liittymäkortin saatuani ilmoittanut siitä samaan viestiin, mutta se ei näemmä passaa jos olen mennyt tilaamaan liittymän ominpäin. Että mistään erillisoikeuksista ei näemmä olisi kysymys. Hitsiläinen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Onko viestien käsittelyajat tällä hetkellä paljonkin yli kaksi viikkoa?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
Onko viestien käsittelyajat tällä hetkellä paljonkin yli kaksi viikkoa?

Näyttäisi olevan , kun minulla on jo yli kuukauden vanhoja viestejä vastaamatta.
Käyttäjätaso 1
Tasan kaksi kuukautta meni. 29.7 -29.9.
Ja vastauksena oli yleisluontoinen ohje jargoneineen informaatio- ja apuarvoltaan nolla. Sisälsi mm. kehoituksen maksullisen Omagurun käyttöön. Ei *****i tätä Saunalahden touhua, mitä firman asiakaspalvelu oikeasti tekee? Onko siellä edes ketään, vai tulevatko vastaukset jostain automaatista Intiasta?
Kaksi kuukautta?! Huhhuh... ja itsellä alkaa pinna katkeamaan jo kolmannella viikolla..

12.9.2014 alkuperäinen viesti, jota olen täydentänyt v-käyrän eri vaiheissa noin 3-4 päivän välein. Kaikki alkoi, kun erehdyin päivittämään hyvin toimivan tuplalaajakaistan. Luvattu nopeus ei toteudu ja mokkula ei toimi enää lainkaan.. ADSL -35% luvatusta nopeudesta, mokkula -100% luvatusta ja lasku +50% luvatusta varmaan täyttää kaupan purkamisen vaatimukset.

Kertokaas kokeneemmat, mitä tehdä kun ilmeisesti kuun vaihteesta eteenpäin meinaavat "pakkosyöttää" hinnan jota en ole hyväksynyt?

Kilpailu- ja kuluttajavirastoon soittelen varmaan huomenna, mutta etukäteenkin olisi mukava tietää miten näissä tapauksissa yleensä toimitaan.

http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/liittymat/toimituksen-viivastyminen/
Tarkoitatko tuolla luvatulla nopeudella maksiminopeutta vai vaihteluvälin minimiä?

Esimerkiksi: 20/1M  Lataus 10-20  Lähetys  0,5-1 Mbit/s

https://saunalahti.fi/attachment/content/Kiinteat_laajakaistapalvelut_palvelukuvaus.pdf
Luvatulla nopeudella tarkoitan nopeutta jolla tuotetta mainostetaan. Tässä taupauksessa 20/1M (puhumattakaan mokkulasta joka on nyt siis 0/0M). Jos toteutuva nopeus ei kertaakaan ole mennyt yli 14/1M ei maksimi tässä tapauksessa ole 20/1M vaan 14/1M. Esimerkiksi vanha saunalahden 10M liittymä oli vuosia nimenomaan 10M. Tavalliselle kuluttajalle ei "vaihteluvälin minimi" sano mitään varsinkaan kun siitä ei tuotesivuilla suoraan mainita. 50% toleranssi tuskin millään muulla alalla olisi hyväksyttävää.

Tuo 14M:kin riittäisi omaan käyttöön aivan loistavasti, enkä nopeudesta asiakaspalvelun viestissä maininnut kuin ohimennen. Saattaahan se olla, ettei vanhan talon kuparit enempää kaistaa salli.

Ongelma ei siis ole yhteyden nopeus vaan asiakaspalvelun nopeus.. Elokuussa tilattu 2 vuoden määräaikainen sopimus ja omasaunalahdessa lukee "(Sopimus sulkeutuu laskutuskauden päättyessä 30.9.2014)". Tämä tuskin on asiakaspalvelun mittakaavassa 5 minuutin työtä kummemmpi soppa, mutta kun asiakas saa odottaa soppaansa kuukausia* (^ylhäällä) lienee selvää, ettei asiakas ole kovin tyytyväinen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Pistetään asia tarkemmin selvitykseen! Laita vaikka yksärillä tarkempaa tietoa ja miten olisit tavoitettavissa esimerkiksi huomenna! 🙂
  • Osallistu keskusteluun