Kysymys

Omituinen laskutusporkkana

  • 11 marraskuu 2008
  • 12 kommenttia
  • 2896 katselukerrat

Eli, olen antanut Saunalahdelle suoraveloitusvaltuudet tililleni laskun maksamisen helpottamiseksi. Eilen oli eräpäivä, ja tänäaamuna kävin katsomassa nettipankista, että onko laskun summa otettu tililtäni. Olihan se. Sitten tarkistin Oma Saunalahden Laskutusosiosta, että onko lasku maksettu; Ei ole. Siis mitä? Selventäkääpäs nyt hieman, että mikä mättää, kun edellisen kuun lasku meni aivan mainiosti tililtä, ja Oma Saunalahdesta näkyi laskun olevan maksettu.

Ja sitten eräs toinen asia.

Liittymäni on edelleen äitini nimissä, vaikka viime Perjantaina kävin Elisa Shopitissa hoitamassa omistussuhteen muutoksen. Kuinka kauan kestää liittymän omistussuhteen muuttaminen? Tiedustelin myös samalla, että onko mahdollista ottaa puhelin näin jälkikäteen liittymään; vastaus oli myöntävä. Neuvottiin tilaamaan puhelin Oma Saunalahdesta, mutta sieltä ei löydy mitään, mistä tilata. Ristiriitaista tietoa.

12 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Eli, olen antanut Saunalahdelle suoraveloitusvaltuudet tililleni laskun maksamisen helpottamiseksi. Eilen oli eräpäivä, ja tänäaamuna kävin katsomassa nettipankista, että onko laskun summa otettu tililtäni. Olihan se. Sitten tarkistin Oma Saunalahden Laskutusosiosta, että onko lasku maksettu; Ei ole. Siis mitä?


Eri pankki ja menee pari päivää ennen kuin rahat on perillä?

Eli, olen antanut Saunalahdelle suoraveloitusvaltuudet tililleni laskun maksamisen helpottamiseksi. Eilen oli eräpäivä, ja tänäaamuna kävin katsomassa nettipankista, että onko laskun summa otettu tililtäni. Olihan se. Sitten tarkistin Oma Saunalahden Laskutusosiosta, että onko lasku maksettu; Ei ole. Siis mitä?


Eri pankki ja menee pari päivää ennen kuin rahat on perillä?


Edelleen mietityttää, koska edellinen lasku näkyi maksettuna vielä saman päivän aikana, vaikka itselläni onkin eri pankki kuin Saunalahdella.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Käsittääkseni aloittajalla ei ole liittymässä puhelinta vielä. Puhelimen tilaus jo olemassa liittymään tapahtuu seuraavasti: Menet Saunalahden sivuille ja otat koriin puhelimen minkä haluat. Sitten kun etenet tilauksessa siellä kysytään otatko uuden liittymän vai päivitätkö nykyisen olemassa olevan liittymän. Kun valitset "päivitän nykyisen liittymäni palvelupaketiksi" sinulle siis lähetetään puhelin postiin. Muistathan, että liittymä jonka päivität muuttuu 24kk määräaikaiseksi sopimukseksi.

Eli mistään "puhelimen vaihto" valikosta ei tätä puhelinta tilata jo olemassa olevaan liittymään jossa ei puhelinta ole. Mikäli sinulla on jo puhelin niin sitten tuo pitää paikkansa.

Käsittääkseni aloittajalla ei ole liittymässä puhelinta vielä. Puhelimen tilaus jo olemassa liittymään tapahtuu seuraavasti: Menet Saunalahden sivuille ja otat koriin puhelimen minkä haluat. Sitten kun etenet tilauksessa siellä kysytään otatko uuden liittymän vai päivitätkö nykyisen olemassa olevan liittymän. Kun valitset "päivitän nykyisen liittymäni palvelupaketiksi" sinulle siis lähetetään puhelin postiin. Muistathan, että liittymä jonka päivität muuttuu 24kk määräaikaiseksi sopimukseksi.

Eli mistään "puhelimen vaihto" valikosta ei tätä puhelinta tilata jo olemassa olevaan liittymään jossa ei puhelinta ole. Mikäli sinulla on jo puhelin niin sitten tuo pitää paikkansa.


Ei tuo päivittäminen onnistu, koska liittymäni, kuten tuosta vasemmalta käy ilmi, on Totaali 3G, ja loogista päättelykykyäni käyttäen olen saanut sellaisen käsityksen, että minun pitäisi vaihtaa liittymää että saisin puhelimen liitettyä. Tässä taas päästään siihen, että miksi se on mahdotonta; kyseessähän on 24kk sopimus. Monimutkaiseksi menee.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Mikäli aloittajan viestin oikein ymmärsin niin hänellä on Totaali 3G ilman puhelinta. Tässä tapauksessa uuden puhelimen tilaaminen kyseiseen liittymään ei onnistu oma.saunalahdesta tai sauniksen sivuilta vaan ainoastaan yhteydenotolla aspaan. Puhelimen liittäminen sopimukseen siis kyllä on mahdollista. Kun puhelin liitetään sopimukseen niin 24kk sopimuskausi alkaa alusta.

Ei tuo päivittäminen onnistu, koska liittymäni, kuten tuosta vasemmalta käy ilmi, on Totaali 3G, ja loogista päättelykykyäni käyttäen olen saanut sellaisen käsityksen, että minun pitäisi vaihtaa liittymää että saisin puhelimen liitettyä. Tässä taas päästään siihen, että miksi se on mahdotonta; kyseessähän on 24kk sopimus. Monimutkaiseksi menee.

Minkä takia yksinkertainen asia pitää tehdä aivan itse monimutkaiseksi? ;)

Tilaat vaan uuden ykkönen3g liittymän (uudella salaisella numerolla ja) haluamallasi puhelimella:
Kk-maksua ei ole ja mikä parasta, ei vaikuta entisen liittymäsi määräaikaisuuteenkaan.
Muistat vaan 24kk;n päästä irtisanoa uuden liittymän, ettei tarvitse maksaa 66 sentin kuukausimaksuja tyhjästä.......
Käyttäjätaso 2
Muistat vaan 24kk;n päästä irtisanoa uuden liittymän, ettei tarvitse maksaa 66 sentin kuukausimaksuja tyhjästä.......


Kk-maksua ei ole.

Muistat vaan 24kk;n päästä irtisanoa uuden liittymän, ettei tarvitse maksaa 66 sentin kuukausimaksuja tyhjästä.......


Kk-maksua ei ole.

Tulkitsinko siis sopimusehdon väärin, kun oletin että ykkönen3g jatkuu 24kk;n jälkeen ykkönen-liittymänä?
Kun Palvelupaketin tai Datapaketin sopimusaika on päättynyt, sopimus jatkuu pakettihinnoitellun matkaviestintäliittymän osalta toistaiseksi voimassa olevana sopimuksena vastaavalla, ilman päätelaitetta tarjottavalla matkaviestintäliittymätyypillä.
Käyttäjätaso 2
Tulkitsinko siis sopimusehdon väärin, kun oletin että ykkönen3g jatkuu 24kk;n jälkeen ykkönen-liittymänä?


Näin minulle vastattiin asiakaspalvelusta hankkiessani 3G-pakettia ja kysyessäni juurikin tuosta sopimusehdosta.

"3G-sopimukset jatkuvat toistaiseksi voimassaolevina määräaikaisuuden päätyttyä. Liittymän ja puheluiden hintoihin ei tule muutoksia."
^Aika mielenkiiintoinen vaihtoehto, jos esim. kymmenen vuoden kk-maksut ovat oikeasti nolla euroa.
Määräaikaisuushan silti jatkunee, mikäli on 12kk;n lisäpalveluja esm. viikonloppuetu.


Voi "pyhä yksinkertaisuus" .......................... monta on hämmentäjää sopassa.... ;D
................uuden puhelimen hankinta jo olemassa olevaan liitymään.

Mikäs vika mun hämmentämässä sopassa oli? ;D
Minä en vaan ymmärrä miksi kaikki haluavat aina sen uuden puhelimen olemassa olevaan liittymään:
Pahimmassa tapauksessa määräaikaisuus jatkuu ja entisen puhelimen korottomat maksuerät menevät
kerralla maksuun.

Voi "pyhä yksinkertaisuus"
Pisschrist saitko näistä nyt mitään apua....? ::) monta on hämmentäjää sopassa.... ;D
Kertoisitko nyt kaikkien iloksi.... Onko sinulla puhelinta?.... tuo ratkaiseen oikean ja yksinkertaisimman tavan miten yhdistää nykyinen (sinulla jo oleva), Totaali 3G + Mobiililaajakaista 384 ja uuden puhelimen hankinta jo olemassa olevaan liitymään.

Tarkennan: Jos sinulla on jo puhelin, niin ostitko sen paketissa tuon Totaali3G:n yhteydessä.


En ottanut puhelinta samaan pakettiin.



Mikäs vika mun hämmentämässä sopassa oli? ;D

No itsepä tuon totesit, en tarkoittanut juuri sinua onhan tässä muitakin kirjoittajia, itseni mukaanlukien. :o

Helppo oli todeta, kun edellisen viestisi jälkeen ei ollut muita viestejä kuin omani ja sitä korjannut kaakkuri.
Lisäksi hämmensin soppaan tietoisesti erilaista maustetta :P

Nyt menen noudattamaan allekirjoitustasi 😃 (valitettavasti olen niin hidas, että joku on kuitenkin jo ehtinyt ensin.....)

Toivottavasti aloittaja onnistuu kaikesta huolimatta hankkimaan puhelimen 😉

Osallistu keskusteluun