Skip to main content
Hei,



Elikkäs ostin maanantaina Jyväskylän Forumin ElisaShopitista Sony Xperia Z3-luurin hintaan 499e. Paikan päällä kysyin myyjältä miten puhelimen hinta viime aikoina on muuttunut. Lähinnä siksi etten ostaisi puhelinta juuri, kun hintoja alennetaan. No, myyjähän vannoi, että vasta äskettäin ovat hinnat tippuneet. Tänä aamuna mainoksia lukiessa meinasi kahvit mennä väärään kurkkuun. Gigantti tarjoaakin puhelinta nyt 50e halvemmalla hintaan 449e. Kysymys kuuluukin, onko Elisalla samanlaista hintatakuuta, jota Gigantti omissa tuotteissaan käyttää? Eli jos hinta tippuu itse liikkeessä tai löytää muualta halvemmalla, niin erotus korvataan. Lähinnä kismittää tuo myyjän lupailu ja se, että alle viikon odotuksella olisin säästänyt 50e, joka opiskelijalle on iso raha. Lisäksi olen saunalahden asiakas ollut jo monia vuosia, joten olen kyllä Elisalle kantanut enemmän rahaa kuin tuon 50e vuosien saatossa.



Onkos avatulla paketilla ja "käyttöön otetulla" tuotteella (alle viikon käyttänyt) mitään palautusoikeutta? Vai koskeeko tämä vain sinetöimättömiä pakkauksia ja nettimyyntiä? Jos tuotteen voisi palauttaa, niin kyllä huoletta 50e:n takia kävisin tämän tekemässä ja menisin Gigantin asiakkaaksi. 



Lisäksi tuosta Forumin myyjästä, kaveri ei oikein osannut vastata mihinkään kysymykseen, joita esitin puhelimista. Tuntui, että tiedän niistä huomattavasti enemmän kuin hän, vaikka luin vain netistä muutamia arvosteluja etukäteen. Liekö kesätyöntekijä, vai eikö myyjille enää anneta minkäänlaista koulutusta luureista? Esimerkiksi myyjä väitti, että pakkauksen mukana tulee vain yksi suojakalvo, vaikka niitä onkin kaksi. Tietämätön jos menee kyselemään, niin taitavat vain ohjata kalliimpien luurien äärelle ja kehuvat ne maasta taivaisiin tietämättä niistä oikeasti mitään.



P.S. Anteeksi vuodatukseni, alkoi vain kiehuttamaan tuo Gigantin mainos
Myydäänkö kyseistä puhelinta yhä Elisalla siihen samaan, 499e, hintaan? Sillä eihän Elisa ShopIt'n myyjä voi puhua kuin heidän hinnoistaan? Mistäs he, tai ylipäänsä kukaan ulkopuolinen, voisi tietää mitä muut firmat tulevat omille hinnoilleen tekemään?!



En tiedä ymmärsinkö nyt ihan oikein tuota valituksesi aihetta, sillä et kai sinäkään nyt olettanut Elisan myyjän olevan tietoinen, tuleeko Gigantti (tmv.) laittamaan vastaavan laitteensa tarjoukseen lähitulevaisuudessa?! Eiköhän tämä Elisankin myyjä ole sinun olettanut tarkoittaneen kysymyksessäsi vain heidän omaa hintakehitystään.



Tokihan ne hinnat aika käsi kädessä kulkevat ei kaupoilla, mutta ainahan jonkun on se halvimmalla tarjottava. Se nyt vain on fakta, että jos olisit odottanut tuon viikon ja ostanut laitteesi Gigantista sitten viisikymppiä halvemmalla, niin viimeistään kuukauden päästä joku taas olisi tarjonnut sen vieläkin halvemmalla. Sittenkö taas oltaisiin tarkasteltu palautusehtoja?
Aivan syyttää suotta morkkaat myyjää. Omaa typeryyttäsi / laiskuuttasi, että et ottanut selvää, mikä oli Gigantin hinta puhelimelle. Sinun pitäisi itse tietää, että on muutama elektroniikan mega-ketju, joilla hinnat poikkeavat kaupan keskitasosta.



Mielestäni sinulla ei ole oikeutta palauttaa puhelinta, jos naapurikaupasta olisi saanut 50 euroa halvemmalla varsinkin, kun olet käyttänyt jo puhelinta.



"Jos tuotteen voisi palauttaa, niin kyllä huoletta 50e:n takia kävisin tämän tekemässä ja menisin Gigantin asiakkaaksi".... Ja story euron-kahden näyttökalvosta, jota oli yksi liikaa.... Tällainen lausahdus kuvastaa hyvin omaa ajattelumaailmaasi.
Hei, hintatakuuta ei tosiaan ole käytössä meillä 😞 Myyjät käyvät kyllä tuotekoulutuksia, mutta oma harrastuneisuus taitaa kuitenkin olla se, joka takaa osaamisen, varsinkin mobiilimaailmassa, jossa tuotteet vaihtuvat jatkuvasti.
eBin kirjoitti:

Hei, hintatakuuta ei tosiaan ole käytössä meillä 😞 Myyjät käyvät kyllä tuotekoulutuksia, mutta oma harrastuneisuus taitaa kuitenkin olla se, joka takaa osaamisen, varsinkin mobiilimaailmassa, jossa tuotteet vaihtuvat jatkuvasti.



Valikoima on nykyään niin laaja, ettei millään voi tietää jokaisen laitteen jokaista nippelitietoa. Saunalahden nettisivujen kautta on tilattavissa tällä hetkellä 74 eri mallia neljältätoista eri valmistajalta. Siihen vielä lisäksi myymälän kautta saatavissa olevat mallit, joita on jäljellä myymälöissä, muttei enää toimitusvarastolla, aletaan puhumaan sadasta eri mallista. Tällöin se asia, tuleeko jossain mallissa yksi vai kaksi suojakalvoa myyntipaketin mukana, on mahdoton tietää ilman omakohtaista kokemusta.



Ja mitä tuohon hintamuutoksista tietämiseen tulee, niistä tulee tieto vasta sitten, kun se astuu voimaan. Etukäteen ei sitä tiedetä.