-
-
Uusi OmaYhteisön jäsen
-
0 kommenttia
Kiitos kun käytitte minunkin rahoja todella typerään Kristal kampanjaanne. Sinänsä mainosmaailmassa mikään ei ole liian hölmöä, mutta tällä kertaa minunkin huumorintajuni leikkasi kiinni. Ai miksikö? Ensinnäkin ostamalla faneja sieltä sun täältä ja valheellisesti esittämällä kyseessä olevan oikea artisti, osallistutaan niin sanotusti valheellisen tiedon levittämiseen, vaikka mainonta näin yleisesti on aina jollain tasolla harhauttamista. Hämärtämällä fiktiivisen kampanjahahmon ja oikean henkilön rajaa liikutaan mielestäni hitusen harmaalla alueella. Ensinnäkin, asiakkaana luottamus Saunalahden viestintään koki hienoisen kolauksen. Mikä on sitten enää asiapitoista viestintää ja mikä taas 'hassuttelua' mainonnan nimissä? Toisekseen NRJ:n ohjelmajohtajan kommenteista päätellen Saunalahti on ilomielin lähteny mukaan leikkimään asiakkaidensa medianlukutaidolla, hämärtämällä journalistisen sisällön ja mainoksen rajaa. NRJ siis haastatteli (kenties Saunalahden käskystä) "oikeaa artistia" vaikka tiesi kyseessä olevan yhteistyökumppaninsa mainoskampanjahahmo. Kertokoon se jotain kummantkin yrityksen eettisestä tasosta, kun ei välitetä enää pätkääkään yhdestä demokratiamme merkittävimmästä pilarista, tiedonvälityksen uskottavuudesta. En ole kuitenkaan niin hölmö että väittäisin NRJ:llä nyt erityisemmin olevan uskottavuutta tiedonvälityksessään, mutta koska NRJ:n musiikkitarjonnan laadusta päätellen kohderyhmänä saattaa olla hyvinkin herkkäuskoisia ihmisiä, niin vahinko on tapahtunut. Onneksi olkoon Saunalahti, olette kampanjan perusteella vajonneet todella alas sissimarkkinoinnin halpojen keinojen suohon...