Päivityksien testaus Elisan henkilöstölle

  • 1 maaliskuu 2018
  • 1 kommentti
  • 238 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
  • Supersankari
  • 4403 kommenttia
Vuosien varrella olen huomannut, että varsinkin digiboksien ohjelmistopäivitykset menee enemmän tai vähemmän päin jotain muuta kuin onnistunutta.
Siispä elisalaiset tekemään alfa- ja beetatestausta. Vuosikertomuksen 2016 ( http://vuosikertomus.elisa.fi/vuosikertomus/elisa-2016/henkilostokatsaus/muuttuva-tyo.html )mukaan Elisalla on ollut Suomessa 4027 työntekijää. Näistä 20 % (very big bossit mukaan lukien) testaamaan uudistukset ja ne tuodaan jakeluun vasta sitten, kun kaikki varmasti toimii. Testaajien nimilista yleisen avoimmuuden nimissä nettiin.
Aspankaan ei enää tarvitsisi änkytellä somessa, että tiedetään, tiedetään tuo ongelma, mutta ei tiedetä korjataanko se ja jos korjataan meillä ei ole aavistustakaan ajankohdasta.

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Meillä tehdään myös talon sisäisiä testauksia. Nytkin on menossa useampi. 🙂 Ymmärrän kyllä ärtymyksen jos päivityksistä tuntuu olevan enemmän haittaa kun hyötyä.
Kenenkään nimiä ei kyllä aleta someen julkaisemaan. En itse ole mukana näissä testauksissa, mutta en kyllä koko nimeäni suostuisi nettiin kirjoittamaankaan tällaisena stalkkaamisen kulta-aikana. En usko, että olen ainoa joka haluaa pitää oman henkilökohtaisen elämänsä erossa Elisan asioista.

Pistän tämän palautteena eteenpäin, ideapajassa tätä on kuitenkin turha seurailla. Kiitos kuitenkin tästä palautteesta, sekä ylipäätään aktiivisuudestasti Palstalla. Kriittinen täällä saa (ja ehkä pitääkin) olla.
Koitetaan myös pitää Palstalla sellainen hyvä mieli 🙂 Sun kuvailema "änkyttely" on meidän työtä ja toivonkin edes vähän arvostusta myös meitä moderaattoreita kohtaan, vaikka Elisan työntekijöitä ollaankin ja voi tuntua helpolta meille purkaa mieltä (ja toki saakin purkaa). Muistakaa kuitenkin, että me ollaan täällä teidän asialla, me viedään teidän asioita/kokemuksia/ideoita/palautteita eteenpäin ja voin ihan rehellisesti kertoa, että esim. Palstalta tulevalla palautteella on painoarvoa. Elisa haluaa kuunnella asiakkaitaan, vaikka se ei varmaan täällä siltä aina näytä teidän silmiin. Muutos viime vuosien aikana on ollut tähän liittyen huomattava.
Me kerrotaan täällä kyllä aina kaikki mitä voidaan. Sekään ei varmasti olisi kivaa, että sanottaisiin päivämääriä, jotka sitten vaihtelisivat? Asioissa kuitenkin tuppaa olemaan muuttujia. 🙂

Osallistu keskusteluun