Vastattu

Palaute asiakaspalvelusta puhelimitse

  • 29 toukokuu 2015
  • 3 kommenttia
  • 1132 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Hei!

Soitin tänään asiakaspalveluun, koska ensimmäistä kertaa saapuneessa e-laskussa ei näkynyt laskun erittelyssä kuin ensimmäinen sivu kaksisivuisesta laskusta. Olisin halunnut nähdä tarkemmin mistä minua tarkalleen ottaen laskutetaan. En ollut varma osaisiko pankkini auttaa tässä (tietojen siirrossa häikkää e-laskupalvelussa?) vai laskun lähettäjä, joten ensimmäisenä kysyin soitinko oikeaan paikkaan. Palvelualttiin oloinen myyjä sanoi, että tutkitaan johtuuko häiriö Elisasta. Hän tokaisi alkuun myös, että voimme lähettää laskuerittelyn sähköpostiisi. Tähän suostuin ilomielin ja hän yhdisti minut laskutuksen puolelle. Laskutuksessa mieshenkilö sanoi samantien, että lysti kustantaa 12 euroa (!). Kerroin edellisen henkilön luvanneen erittelyn mailiin eikä ollut maininnut maksullisuudesta sanaakaan. Mies kieltäytyi tiukasti eikä suostunut lähettämään luvattua erittelyä veloituksetta. Lisäksi hän pyysi minua menemään omaelisa.fi-sivulle, josta näkisin laskun kuvan. Sanoin että en halua luoda tunnuksia taas yhdelle sivustolle lisää, koska en tarvitse nyt muuta kuin tämän yhden laskun erittelyn. Hän jankutti samaa asiaa monta kertaa, mihin kyllästyin ja pyysin yhdistämään takaisin asiakaspalveluun. Hän ei suostunut, joten kiitin ja lopetin puhelun.

Samantien soitin asiakaspalveluun uudelleen ja kerroin koko jutun. Myös sen, kuinka luvattua erittelyä ei lähetetty huolimatta ja asiakaspalvelun puolelle yhdistämisestä kieltäydyttiin. Asiakaspalvelija pahoitteli pompottelua, jota ei olisi pitänyt tapahtua ja lupasi erittelyn mailiin hänkin. Sovimme, että jos tämä sama ongelma tulee seuraavan laskun kanssa, soitan pankkiin. Sanoin, että tämän asian selvittäminen tuli kalliiksi näin puhelimitse, joten tämä sotku varmaan jotenkin korvataan. Hän sanoi kirjoittaneensa laskutukselle nämä asiat ylös ja yhdisti puhelun sinne. Siellä vastasi eri mieshenkilö, joka aloitti saman virren; erittely mailiin maksaa 12 euroa, mene omaelisa-sivulle. Hetki taas väiteltiin ja lopulta hän lupasi tehdä tämän kerran poikkeuksen ja laittoi erittelyn mailiin. Ensimmäinen asiakaspalvelija oli kuulemma ylittänyt valtuutensa, kun oli luvannut ilmaisen erittelyn, ja siksi ei suostunut hyvittämään puhelusta senttiäkään. Hänen mielestään ongelma oli verkkopankin eikä heidän, johon totesin kysyneeni tätä jo ensimmäisen puhelun alussa. Hän puhui päälleni useasti, mikä jo pelkästään on törkeää. Ja tällaista kutsutaan asiakaspalveluksi?

Ei ollut kyse siitä, että olisin itse hukannut laskuni tmv, vaan minusta johtumattomasta virheestä laskun toinen sivu oli jäänyt puuttumaan. Jos ensimmäinen asiakaspalvelija olisi pyytänyt kääntyä pankin puoleen, olisin sen tehnyt. Sekään ei ollut minun syyni, että ensimmäinen henkilö tarjosi välittömästi ilmaista laskunerittelyä sähköpostiini. Plussaa puheluihin nopeasta vastaamisesta ja palvelualttiista asiakaspalvelun ihmisistä, mutta siihen ne ruusut tässä palautteessa jäävätkin.

Elisan arvoissa, jotka ohjaavat kuulemma elisalaisten työtä, sanotaan mm. "olemme askeleen edellä ja yllätämme asiakkaan iloisesti", "teemme asiat asiakkaalle laadukkaiksi ja yksinkertaisiksi" ja "pidämme lupaukset ja noudatamme yhteisiä pelisääntöjä". Koin tämän kyllä täysin päinvastoin. Sen verran huonoa palvelua sain ja yksinkertaisesta asiasta saatiin asiakkaalle kallis ja hankala toimitus, että vakavissani harkitsen operaattorin vaihtamista. Tällaista palvelua en siedä.

PS. Hienosti olette myös tehneet palautteen antamisen monimutkaiseksi (enkä muuten ole ainoa tätä mieltä tällä palstalla oleva näköjään). Vaihtoehtoina on soittaa sinne asiakaspalveluun, jossa ei puhetta ymmärretä tai tämä palsta, johon täytyy myös kirjautua ja tehdä tunnukset.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi iltsinen 30 toukokuu 2015, 13:40

Hei
  • ja tervetuloa Palstalle!

    Olen vilpittömän pahoillani tapahtuneesta. Tavoitteenamme on palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin ja laadukkaasti. On erittäin ikävää, ettemme ole siinä kohdallasi onnistuneet. Välitän ehdottomasti palautteen henkilöille, joiden kanssa olit puhelimitse tekemissä.

    Laskukopiosta tosiaan veloitetaan tavallisesti 12 euron palvelumaksu, juuri siitä syystä, että se on nähtävissä myös OmaElisa-palvelussa. Oletko muuten koskaan harkinnut hankkivasi mobiilivarmennetta? Sen saa yhdistettyä veloituksetta matkapuhelinnumeroon, ja sen avulla pääsee monille sivuille kirjautumaan ilman erillisiä tunnuksia ja salasanoja, riittää, että muistat varmenteen salasanan!  OmaElisa on kätevä muutenkin kuin laskujen katselua varten, sieltä näet puheluerittelyt, voit vaihtaa liittymääsi, laittaa sen tilapäiseen sulkuun ja lähettää viestin asiakaspalvelulle - näin muutamia toimintoja mainitakseni 🙂

    Ja meihin voi toki olla yhteydessä myös ulkoisten sivujemme kautta löytyvän asiakaspalveluchatin kautta, jos soittaminen ei ole mahdollista.

    Mitä taas e-laskuun tulee, ilmeisesti saamasi puutteellinen lasku oli ensimmäinen laatuaan. Siispä odotetaan sen osalta, toivottavasti seuraava lasku tulee kokonaisena!

  • Katso alkuperäinen viesti

    3 kommenttia

    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +3
    Hei
  • ja tervetuloa Palstalle!

    Olen vilpittömän pahoillani tapahtuneesta. Tavoitteenamme on palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin ja laadukkaasti. On erittäin ikävää, ettemme ole siinä kohdallasi onnistuneet. Välitän ehdottomasti palautteen henkilöille, joiden kanssa olit puhelimitse tekemissä.

    Laskukopiosta tosiaan veloitetaan tavallisesti 12 euron palvelumaksu, juuri siitä syystä, että se on nähtävissä myös OmaElisa-palvelussa. Oletko muuten koskaan harkinnut hankkivasi mobiilivarmennetta? Sen saa yhdistettyä veloituksetta matkapuhelinnumeroon, ja sen avulla pääsee monille sivuille kirjautumaan ilman erillisiä tunnuksia ja salasanoja, riittää, että muistat varmenteen salasanan!  OmaElisa on kätevä muutenkin kuin laskujen katselua varten, sieltä näet puheluerittelyt, voit vaihtaa liittymääsi, laittaa sen tilapäiseen sulkuun ja lähettää viestin asiakaspalvelulle - näin muutamia toimintoja mainitakseni 🙂

    Ja meihin voi toki olla yhteydessä myös ulkoisten sivujemme kautta löytyvän asiakaspalveluchatin kautta, jos soittaminen ei ole mahdollista.

    Mitä taas e-laskuun tulee, ilmeisesti saamasi puutteellinen lasku oli ensimmäinen laatuaan. Siispä odotetaan sen osalta, toivottavasti seuraava lasku tulee kokonaisena!
  • Moikka! Piti vaan tulla kertomaan, että sain huisin hyvää asiakaspalvelua Teiltä puhelimitse! Asiakaspalvelijanani toimi Miikka V, hoiti hommansa rennosti ja asiantuntevasti. En ymmärrä teknologiasta ja laitteiden käytöstä mitään, joten onnekseni Miikka osui kohdalleni! Olen sitä mieltä, jos itselle jäi positiivinen maku jostakin palvelusta, niin se on kerrottava. Kiitokset mahtavalle ja päivää piristäneelle asiakaspalvelijalle!
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +2
    Moikka! Piti vaan tulla kertomaan, että sain huisin hyvää asiakaspalvelua Teiltä puhelimitse! Asiakaspalvelijanani toimi Miikka V, hoiti hommansa rennosti ja asiantuntevasti. En ymmärrä teknologiasta ja laitteiden käytöstä mitään, joten onnekseni Miikka osui kohdalleni! Olen sitä mieltä, jos itselle jäi positiivinen maku jostakin palvelusta, niin se on kerrottava. Kiitokset mahtavalle ja päivää piristäneelle asiakaspalvelijalle!


    Moikka emmiporist! Ompa kiva kuulla, että palvelu kelpasi, kiitos piristävästä viestistäsi. 🙂 Välitän palautteesi Miikalle. Mukavaa joulun odotusta!

    Osallistu keskusteluun