Vastattu

Palkinto Elisa Oyj:ltä?

  • 15 toukokuu 2016
  • 9 kommenttia
  • 7574 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Olen juuri voittanut Elisa Oyj:n nimissä tulevan palkinnon ja kohdalle osui IPhone6S. No, luottamusta ei kauheasti näihin voittihin löydy, joten kannattaako unohtaa koko palkinto?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Urhokas 16 toukokuu 2016, 09:42

Olen juuri voittanut Elisa Oyj:n nimissä tulevan palkinnon ja kohdalle osui IPhone6S. No, luottamusta ei kauheasti näihin voittihin löydy, joten kannattaako unohtaa koko palkinto?

Erilaisia huijausviestejä löytyy verkosta useita joissa on Elisa mainittu. Näistä on hyvin koottu tietoa sivuillemme: http://elisa.fi/asiakaspalvelu/ohje/tietojenkalastelu-huijausviesteilla/ Uusista laajoista huijausyrityksistä tiedotamme myös erikseen Elisan tiedotteet sivustolla: http://elisa.fi/asiakastiedotteet/ Toin samalla ketjun tiedotteet osiosta muuhun keskusteluun.
Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Kannattaa ainakin toistaiseksi unohtaa, todennäköisesti roskapostia, johon ei ole syytä vastata! Itse olen saanut vastaavaa mm. Gigantin ja Verkkokaupan nimissä (jos olisivat totta, minulla olisi jo useita ko. puhelimia, pari 55 tuuman taulutelevisiota, yms. härpäkettä).

Viestejä tulee aikansa ja viestien tyyli tulee tiukemmaksi, mutta loppuu aikanaan.

Oletko kenties osallistunut johonkin Elisan järjestämään kyselyyn tms., jossa on palkintona tuollaisia vempaimia? Olettaisin Elisan lähettävän tiedon Palstan kautta esimerkiksi yksityisviestillä ja jonkun palstatiimilaisen nimissä, ei ainakaan helposti väärennettävällä sähköpostilla.
Kiitos vastauksesta! Vahvistit omaa käsitystäni ja tästä huomaa kuinka helppo olisi mennä mukaan kun ilmaista tarjotaan. Sitä vain ihmittelin että Elisa Oyj oli mainittu palkinnon antajana. Tämä lienee jo vähintäinkin arveluttavaa markkinointia jos näin ei ole. Elisa voisi varmaankin ottaa kantaa ihan omilla sivuillaan. Kokeilin takaisinpaluunäppäimillä ja edelleen olin mukana voittamassa ja palkintoja edelleen sama 2 kpl kuin aikaisemminkin.
Ulkolaisiin vastaaviin viesteihin ja kilpailuihin osaa suhtautua jo niin että poistaa viestit avaamatta tai jättää osallistumatta, mutta että kotimaisetkin.. Menee usko ....
Käyttäjätaso 7
Sitä vain ihmittelin että Elisa Oyj oli mainittu palkinnon antajana. Tämä lienee jo vähintäinkin arveluttavaa markkinointia jos näin ei ole. Elisa voisi varmaankin ottaa kantaa ihan omilla sivuillaan.

Eihän nuo mitään muuta ehtisi tehdäkään, jos jokaiseen roskapostiin pitäisi erikseen ilmoittaa, että tämä muuten ei ole meiltä lähtöisin...

Kuka tahansa voi lähettää sähköpostin, jossa kerrotaan että olet voittanut lotossa. Pienellä vaivannäöllä sen postin nimelliseksi lähettäjätiedoksi saa näkymään osoitteen päävoitto@veikkaus.fi, eikä se siltikään tarkoita että Veikkauksella olisi mitään tekemistä sen viestin lähettämisen kanssa.

ps. minulla on näköjään nyt netti-postiin saapunut Plussa-tiliote. Tässä on vain sellainen pikkupikku ongelma, että minulla ei ole henkilökohtaista plussakorttia...
(nettipostiin tulevan roskan määrä on muuten lisääntynyt viimeisen vuoden aikana hirveästi, vaikka en ole varsinaisesti käyttänyt tuota laatikkoa enää moneen vuoteen muuten kuin tiettyjen käyttäjätunnusten hallinnointiin)
Ajatuksenvirtaa.. kunhan kommentoin. Ei tarkoitus ollut ketään tulille saada. Toki ymmärrän ettei kaikkeen voi reagoida, mutta maininta yleisesti ei varmaan olisi ylivoimaista ajatellen kaikkia kilpailuja. Vaikka edelleen ajatusvirtana " Ilmoitamme Elisa Oyj:n sivuilla kilpailuista joissa olemme mukana" tms. yleisenä lauseena . Ei jokaista erikseen. Hyvää kesän odotusta !
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Olen juuri voittanut Elisa Oyj:n nimissä tulevan palkinnon ja kohdalle osui IPhone6S. No, luottamusta ei kauheasti näihin voittihin löydy, joten kannattaako unohtaa koko palkinto?

Erilaisia huijausviestejä löytyy verkosta useita joissa on Elisa mainittu. Näistä on hyvin koottu tietoa sivuillemme: http://elisa.fi/asiakaspalvelu/ohje/tietojenkalastelu-huijausviesteilla/ Uusista laajoista huijausyrityksistä tiedotamme myös erikseen Elisan tiedotteet sivustolla: http://elisa.fi/asiakastiedotteet/ Toin samalla ketjun tiedotteet osiosta muuhun keskusteluun.
Edelleen tulee varsin hyvin tehtyjä viestejä Elisan nimissä.
Miten on tekeekö Elisa ilmoituksista rikosilmoituksen vai jättääkö huomiotta ja siten hyväksyy ilmeisesti rikollisen toiminnan?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Voihan noista rikosilmoituksen tehdä, mutta lopputulos siitä on täysi 0. Ei noita ulkomaan huijareita saa mitenkään kiinni, saati vastuuseen.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Paras on kertoa meille tai asiakaspalvelulle ko. viesteistä ja välitämme ne eteenpäin 🙂 Kiitos kuvankaappauksesta.
Kyseisten roskapostien takana on saada viestin vastaanottaja luovuttamaan luottokortin maksutiedot syöttinä joku kallis palkinto euron hinnalla. Sen maksuun tarvitsee luottokortin tiedot. Niillä sitten junaillaan joko ns. "tilausansa" tai käydään nostamassa rahat tililtä.

Tilausansassa on tapa tehdä kortilla kuukausittainen veloitus jostain huuhaa tavarasta. Sitten kun retkuun mennyt yrittää peruuttaa tilausta, ei firmaa löydy fyysisesti mistään. Luottokortin vaihtaminen on ainoa keino lopettaa veloitukset.

Toinen tapa eli tilin tyhjentäminen tapahtuu, jos huijattava erehtyy antamaan PIN-koodin. Kortin muilla maksutiedoilla voidaan tilata kallista tavaraa postimyynnistä "tilapäiselle" identiteetille (kortin oikea omistaja) olemattomassa firmassa olemattomassa osoitteessa.

Tämä kaikki kannattaa, koska joku aina menee retkuun

Osallistu keskusteluun