Kysymys

Palvelua yritykselle...... ilman puhelimia


Siirsin kaikki omat ja yrityksen palvelut Elisan yrityssopimuksen alle. Tuntui, että asioihin saataisiin selkoa ja, että asiat löytyisivät yhden käyttäjätunnuksen alta Elisan palvelusta. Sinne meni puhelimiet ja laajakaista. Yllätys oli suuri kun laajakaistan toiminta huononi huomattavasti kun kaksinkertaistin tilatun nopeuden. Todella iso yllätys oli kun perjantaiaamuna huomasin, ettei työpuhelin toimi. Vähänajan päästä toimitusjohtaja pohralsi huoneeseeni ja kertoi, että hänen puhelin ei toimi! No ajattelin, että nythän on yrityseliusan palveluille kysyntää. Meilasin ja soitin lainapuhelimella kuunnellen ohjeita ja pimpelipompeli-musiikkia. Käytin tähän noin tunnin. Seuran tunnin ajattelin käyttää Riihimäen elisa shopissa. Siellä asia ratkesikin. Maksamaton lasku. Takaisin töihin mutta maksamatonta laskua ei löytynyt joten pistin maaliskuussa erääntyvän laskun maksuun. Kahvia ja miettimistä. Kaivelin henkilökohtaisia laskujani. Tärppäsi...... olin jättänyt maksamatta muutaman kympin laskun ja yrityksen vanhalta elisan asiakastililtä löytyi joku kymppi maksamatonta.

Elisa päätti siis uuden sopimuksen kunniaksi katkaista firman työpuhelimen päivystysviikoloppuna ja varmuuden vuoksi vielä meidän toimarinkin puhelimen koska minun henkilökohtainen lasku joka oli siis siirretty yrityssopiumuksen alle oli maksamatta.

Hoidin nuo heti maksuun mutta puhelimien avaamiseen menikin tunteja musiikkiviihdettä kuunnellen. Toisella kerralla luvattu puhelimien avaus onnistui. Laskua tästä minun laskun maksamattomuudesta tulee yritykselle 2*25€ mutta se on pieni hinta vahinkoon ja työajan menetykseen verrattuna.

8 kommenttia

Tarkennuksena vielä se, että nuo maksamattomat laskut EIVÄT OLLEET PUHELINLASKUJA!!!!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Mielestäni ei voi pelkästään syyttää palveluntarjoajaa siitä, että joutuu selvittelemään asioita, jos samaan aikaan itsellä on laskuja maksamatta. Jos kerran olet yrittäjä, olettaisin sinullekin olevan tärkeää, että asiakkaasi maksavat sinulle siten kun on sovittu.

Tuosta internetistä kirjoittelit jo toisen viestin. Kyllä yksi keskusteluketju yhtä aihetta kohden riittäisi.

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Laajakaistaliittymät/Laajakaista-kympistä-kahteenkymppiin/m-p/494570
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Onninpoika kirjoitti:
Siirsin kaikki omat ja yrityksen palvelut Elisan yrityssopimuksen alle. Tuntui, että asioihin saataisiin selkoa ja, että asiat löytyisivät yhden käyttäjätunnuksen alta Elisan palvelusta. Sinne meni puhelimiet ja laajakaista. Yllätys oli suuri kun laajakaistan toiminta huononi huomattavasti kun kaksinkertaistin tilatun nopeuden. Todella iso yllätys oli kun perjantaiaamuna huomasin, ettei työpuhelin toimi. Vähänajan päästä toimitusjohtaja pohralsi huoneeseeni ja kertoi, että hänen puhelin ei toimi! No ajattelin, että nythän on yrityseliusan palveluille kysyntää. Meilasin ja soitin lainapuhelimella kuunnellen ohjeita ja pimpelipompeli-musiikkia. Käytin tähän noin tunnin. Seuran tunnin ajattelin käyttää Riihimäen elisa shopissa. Siellä asia ratkesikin. Maksamaton lasku. Takaisin töihin mutta maksamatonta laskua ei löytynyt joten pistin maaliskuussa erääntyvän laskun maksuun. Kahvia ja miettimistä. Kaivelin henkilökohtaisia laskujani. Tärppäsi...... olin jättänyt maksamatta muutaman kympin laskun ja yrityksen vanhalta elisan asiakastililtä löytyi joku kymppi maksamatonta.

Elisa päätti siis uuden sopimuksen kunniaksi katkaista firman työpuhelimen päivystysviikoloppuna ja varmuuden vuoksi vielä meidän toimarinkin puhelimen koska minun henkilökohtainen lasku joka oli siis siirretty yrityssopiumuksen alle oli maksamatta.

Hoidin nuo heti maksuun mutta puhelimien avaamiseen menikin tunteja musiikkiviihdettä kuunnellen. Toisella kerralla luvattu puhelimien avaus onnistui. Laskua tästä minun laskun maksamattomuudesta tulee yritykselle 2*25€ mutta se on pieni hinta vahinkoon ja työajan menetykseen verrattuna.

Tätä keskustelua voitaisiin minunkin puolesta jatkaa tuossa toisessa aiheessa, jonka päätit tehdä samasta asiasta.

Jatkossa kannattanee maksaa laskut ajallaan, niin ei mene kallis työaika hukkaan omien sotkujen selvittämisessä. Operaattorilla on oikeus rajoittaa asiakkaan liittymien käyttöä, mikäli laskut ovat maksamatta.
Operaattorilla on tietty oikeus rajoittaa maksamattomien laskujen takia mutta kun laskut olivat eri sopimuksen laskuja jostain ihan muusta kuin puheluista. Jotenkin tuntuu hassulta kun ko. laskut eivät näkyneet yritystilillä eivätkä koskeneet yrityksen tai henkilön puhelimen käyttöä, niin firman puhelimet laitettiin poikki.
Käyttäjätaso 7

Onninpoika kirjoitti:
Jotenkin tuntuu hassulta kun ko. laskut eivät näkyneet yritystilillä eivätkä koskeneet yrityksen tai henkilön puhelimen käyttöä, niin firman puhelimet laitettiin poikki.

Jotenkin tuntuu järkevältä, että maksamattomia laskuja ei pääse karkuun vaihtamalla sopijaosapuolta.

Muutenhan liittymiä voisi kierrättää vaikka perheenjäsenten kesken niin, että yksi jättää laskut maksamatta ja liittymät siirretään toiselle, joka taas jättää maksamatta ja liittymät siirretään kolmannelle...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Onninpoika kirjoitti:
Operaattorilla on tietty oikeus rajoittaa maksamattomien laskujen takia mutta kun laskut olivat eri sopimuksen laskuja jostain ihan muusta kuin puheluista. Jotenkin tuntuu hassulta kun ko. laskut eivät näkyneet yritystilillä eivätkä koskeneet yrityksen tai henkilön puhelimen käyttöä, niin firman puhelimet laitettiin poikki.

Mitenkäs tuo meni kuvio nyt sitten oikeasti meni? Aloitusviestissä kerroit siirtäneesi omat liittymäsi ja yrityksen sopimukset yhden ja saman yrityssopimuksen alle. Kerroit myös, että sinun ja yrityksesi laskutustiedoista oli molemmista löytynyt maksamattomia laskuja.

Silloin kun yhdistät omat sopimuksesi firman sopimuksien kanssa yhdeksi sopimuksesi, sekä sinun, että firman laskutustiedot ja mahdolliset merkinnät maksamattomista laskuista siirtyvät myös tämän uuden sopimuksen alle. Tämä on todennäköisin syy siihen, että firman sopimukselle kuuluvien liittymien käyttöä rajoitetaan tai niitä estetään kunnes laskut on maksettu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Niin kyllähän se niin on, että vaikka sopija vaihtuisi niin laskutilannetta se ei nollaa jolloin tilanne saattaa eskaloitua tälläiseksi. Se, että kaikki yhdellä asiakkuudella olevat liittymät suljetaan on normaalia. Jos maksuja on hoitamatta niin kaikki asiakkuuden palvelut suljetaan kerralla, ei vain osaa. Tuo tilanne katsotaan sen hetkisen tiedon mukaan eli kaikki ko. asiakkuudella olevat palvelut suljetaan. Sulkua ei voi kohdistaa vaan niille palveuille, josta nuo vanhat laskut oli maksamatta. :) 

Onneksi asia on nyt kuitenkin selvinnyt ja hoidettu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Mits kirjoitti:
Se, että kaikki yhdellä asiakkuudella olevat liittymät suljetaan on normaalia. Jos maksuja on hoitamatta niin kaikki asiakkuuden palvelut suljetaan, ei vain osaa. Tuo tilanne katsotaan sen hetkisen tiedon mukaan eli kaikki ko. asiakkuudella olevat palvelut suljetaan. Sulkua ei voi kohdistaa vaan niille palveluille, josta nuo vanhat laskut oli maksamatta. 🙂

Jos jollekin jäi vielä epäselväksi, niin asiakkuuden kaikki palvelut siis suljetaan ;):smileygrin:

Osallistu keskusteluun