Kysymys

Palvelujen irtisanominen..kesken laskutuskauden vai kauden lopussa?

  • 4 elokuu 2011
  • 7 kommenttia
  • 3007 katselukerrat

Jos irtisanon palvelun, josta maksetaan kuukausimaksua, kesken laskutuskuukauden, niin maksanko silti kokonaisesta kuukaudesta? oma.saunalahden kautta ei mielestäni pysty asettamaan tiettyä irtisanomispäivää, joten tulkitsin, että palvelu loppuu saman tien. Laskutetaanko silti kokonaisesta kuukaudesta?

Tarkemmin sanottuna kyseessä olisi GSM-liittymän Mobiililaajakaista-lisäpalvelu, joka on nyt jäänyt tarpeettomaksi. Heinäkuun kuukausimaksu on laskutettu ja maksettu (laskussa lukee 1.-31.7.). Elokuuta on nyt kulunut muutama päivä, joten jos irtisanon palvelun nyt, niin katkeaako palvelu heti, ja miten käy elokuun kuukausimaksun?

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
vanhavaiva kirjoitti:
Juuri nyt olisi ollut mahdollista irtisanoa sopimus heti päättyväksi maksujen noston vuoksi; alv nousi palveluissa vuodenvaihteessa. ?

Toimitusehdot 11.2

"Asiakkaalla on yhden (1) kuukauden ajan muutoksesta
tiedon saatuaan, kuitenkin enintään kolmen (3) kuukauden
ajan muutoksen voimaantulosta, oikeus irtisanoa sopimus
päättyväksi välittömästi siitä palvelusta, jota muutos
koskee."

Hyvä vinkki. Voi irtisanoa vaikka sopimus, jos vaikka mobiilinetti ei käyttöpaikassa toimi tai on muita syitä. Minulla syy oli, että mobiiliverkko toimii tarpeeksi hyvin eikä tuplalaajakaistan mokkula ole toiminut useinkaan käyttöpaikassa missä sille olisi ollut ahkeraa käyttöä :)

Se itse kaapelimodeemi laajakaista oli kyllä hyvä.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Juuri nyt olisi ollut mahdollista irtisanoa sopimus heti päättyväksi maksujen noston vuoksi; alv nousi palveluissa vuodenvaihteessa. ?

Toimitusehdot 11.2

"Asiakkaalla on yhden (1) kuukauden ajan muutoksesta
tiedon saatuaan, kuitenkin enintään kolmen (3) kuukauden
ajan muutoksen voimaantulosta, oikeus irtisanoa sopimus
päättyväksi välittömästi siitä palvelusta, jota muutos
koskee."
Törmäsin samaan laskutuskäytäntöön kun siirsin numeron Soneralle.  Saunalahti lähetti laskun vielä koko kuukaudesta vaikka siirto on 15.1. Puhelimessa sain vain selityksen että "näin on tapana". Katsoin sitten mihin kohtaan sopimuksessa tuo sopii ja löytyihän se sieltä.

"Saunalahdella on oikeus periä palvelun käyttömahdollisuu-
den ylläpidosta hinnaston tai sopimuksen mukaista kiinteää
perusmaksua. Perusmaksut peritään laskutuskausittain.

Perusmaksu on maksettava myös siltä ajalta, kun palvelu
on suljettuna asiakkaasta tai asiakkaan vastuulla olevan
syyn takia, taikka jos sulkeminen on johtunut Saunalahden
velvollisuudesta sulkea palvelu."
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Oma liittymäni suljettiin 18.8.2011. Laskutusjakso 2.8-2.9.2011 tuli verkkopankkiin koko kuukaudelta.  Jos nyt maksan tuon laskun, onko varmaa että olen lopullisesti päässyt eroon tästä toimimattomasta mokkulasta vai vieläkö on laskuja tulossa lisää?


Hei ainomaria,

silloin kun palvelu on suljettu 18.8.2011 ja laskutusjakso nyt saamallasi laskulla on 2.9.2011 asti, on lasku silloin viimeinen. Saunalahden laskutuskausi kuukausimaksuille on yleensä kyllä kalenterikuukausi eli sinänsä jäi hieman vaivaamaan viestissä mainitsemasi 2.8.-2.9.2011.
Oma liittymäni suljettiin 18.8.2011. Laskutusjakso 2.8-2.9.2011 tuli verkkopankkiin koko kuukaudelta.  Jos nyt maksan tuon laskun, onko varmaa että olen lopullisesti päässyt eroon tästä toimimattomasta mokkulasta vai vieläkö on laskuja tulossa lisää?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


miten käy elokuun kuukausimaksun?


Tähän liittyen vielä semmoinen, että elokuussa muodostuvalla (=syyskuussa erääntyvällä) laskulla veloitetaan  syyskuun kuukausimaksu. Kannattaa pyytää oikaisu laskutuksesta oma.saunalahden kautta siinä vaiheessa, kun olet irtisanonut Mobiililaajakaista-lisäpalvelun.

Jos irtisanon palvelun, josta maksetaan kuukausimaksua, kesken laskutuskuukauden, niin maksanko silti kokonaisesta kuukaudesta? oma.saunalahden kautta ei mielestäni pysty asettamaan tiettyä irtisanomispäivää, joten tulkitsin, että palvelu loppuu saman tien. Laskutetaanko silti kokonaisesta kuukaudesta?

Tarkemmin sanottuna kyseessä olisi GSM-liittymän Mobiililaajakaista-lisäpalvelu, joka on nyt jäänyt tarpeettomaksi. Heinäkuun kuukausimaksu on laskutettu ja maksettu (laskussa lukee 1.-31.7.). Elokuuta on nyt kulunut muutama päivä, joten jos irtisanon palvelun nyt, niin katkeaako palvelu heti, ja miten käy elokuun kuukausimaksun?



Kaikkien paketti-liittymien ja palveluiden kuukausimaksut joutuu maksamaan kuun loppuun asti. Eli ne kannattaa sanoa irti kuun viimeisenä päivänä. Toki voi sanoa irti aiemminkin, mutta palvelusta joutuu kuitenkin maksamaan kuun loppuun asti.

Osallistu keskusteluun