Vastattu

Palvelutekstiviestihyökkäys

  • 16 tammikuu 2014
  • 30 kommenttia
  • 9803 katselukerrat

Eilen tuli 13 vuotiaan lapsen käytössä olevan puhelimen lasku: 154,84 Eur  (normaali 2 liittymän maksut yht. 29,60)

eli 125 Eur oli joulukuun 2013 osalta palvelutekstiviestejä !!!! (Tammikuulle 2014 on kuulema kertynyt 50 eur lisää)

Kohdenumero on 17151 maksun saaja NETSIZE IPX AB, Pidän tätä rikollisena toimintana ja kieltäydyn maksamasta.

Saunalahden laskutukseen olimme puhelinyhteydessä ja he laittoivat palvelueston, harmittaa kun se oli jäänyt pois kun puhelinpaketteja yhtenäistettiin perheen sisällä. Laskutus lupasi laittaa asian reklamaatioosastolle !!

Saunalahdelle on tehty kirjallinen reklamaatio tänään, löytyihän se sähköpostiosoitekin johon sen sai lähetettyä

Laskuttajasta sain selville ipx.com ja netsize.com loppuiset sähköpostit joihin laitoin reklamaation, sain vastauksen että asia käsittelyssä !!! heh, heh, tekee mieli sanoa.

STOP viestiä en saa nyt lähetettyä kun on se estopäällä

Palveluntarjoajasta ei ole selvää tietoa kun ei ole mitään dokumentaatiota, sähköviestiä ym mistä sen voisi todeta mutta

GLOMOBI.COM on ollut vastaavien tapausten takana.

Lapseni antoi tutkia puhelimensa, mutta en löytänyt siitä ja sen käyttöhistoriasta mitään johtolankaa.

Hän myös väitti että ei tiedä tehneensä mitään toimenpiteitä jotka olisivat johtaneet jonkinlaisen sopímuksen syntymiseen

Mutta hän on 13 v ja ei tämmöisiä sopimuksia pitäisikään syntyä hänen toimenpiteillään, pidän tätä laskuttamista ehdottomasti rikollisena toimenpiteenä ja tee rikosilmoituksen. Ja mielestäni näissä tapauksissa myös mitataan operaattorin suoraselkäisyyden ja halun palvella asiakkaita.

Minulla on kuukauden koeajalle ELISA - digiboksi-viihdepalvelu ja olin ajatellut keskittää myös maksukanavia siihen,

eli laajakaista-mobiili-Elisa-viihde-maksukanava kaikki yhdessä  mutta jos tämä prosessi menee riitelyksi niin

en varmaankaan niitä valitse vaan menen kilpailijoille ja myös muiden perheenjäsenten (4 henkilöä) kännykäliittymät muuttavat, luulisi tulevan Saunalahdelle kalliiksi. Mutta jos he valitsevat nämä rikolliset, osoittaa se valinta jotakin yhtiöstä.

Ja julkisuus on näissä ainut selkäranka joka tavallisella ihmisellä on ja nämä tarinat (jos huonosti käy) pitää laittaa liikenteeseen.

Kommentoikaa Kiitos
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sanaseppä 16 tammikuu 2014, 17:28

Manipenni kirjoitti:

Mistäs kohtaa tuon käyttäjän voi vaihtaa?

Onko se liittymän tiedot kohta, missä nyt on oma nimeni, eli siihen vaan päälle uusi nimi ja laskutus jatkuu entiseen malliin?

Minähän olen liittymän avannut, mutta lapsi sitä käyttää ja voisin hänen nimensä vaihtaa käyttäjäksi.

Liittymällä on kyllä estot päällä, mutta eihän sitä koskaan tiedä....

Vaikuttaako tuo mihinkään, kun käyttäjän vaihtaa, vai onko edelleen niin, että liittymän omistaja on ainoa, joka voi tehdä muutoksia ym. liittymälle tehdä? (tämmösessä käsityksessä olen)


Käyttäjätiedon lisääminen/muuttaminen onnistuu OmaSaunalahdesta kohdasta GSM-liittymät ja Mobiililaajakaista > Liittymät > Liittymänumero > Käyttäjä XXX XXX "Muokkaa". Klikkaa "Muokkaa" linkkiä ja avautuu sivu, jossa voi muokata liittymän käyttäjätietoja tai lisätä kokonaan uuden käyttäjän liittymälle. 🙂 Edit// Liittymäsi laskutus jatkuu täysin ennallaan, eikä estoihin tule muutoksia. Käyttäjä ei voi tehdä mitään sopimusmuutoksia eikä poistaa estoja.

Santtu00 kirjoitti:

Eilen tuli 13 vuotiaan lapsen käytössä olevan puhelimen lasku: 154,84 Eur  (normaali 2 liittymän maksut yht. 29,60)

eli 125 Eur oli joulukuun 2013 osalta palvelutekstiviestejä !!!! (Tammikuulle 2014 on kuulema kertynyt 50 eur lisää)

Kohdenumero on 17151 maksun saaja NETSIZE IPX AB, Pidän tätä rikollisena toimintana ja kieltäydyn maksamasta.

Saunalahden laskutukseen olimme puhelinyhteydessä ja he laittoivat palvelueston, harmittaa kun se oli jäänyt pois kun puhelinpaketteja yhtenäistettiin perheen sisällä. Laskutus lupasi laittaa asian reklamaatioosastolle !!

Saunalahdelle on tehty kirjallinen reklamaatio tänään, löytyihän se sähköpostiosoitekin johon sen sai lähetettyä

Laskuttajasta sain selville ipx.com ja netsize.com loppuiset sähköpostit joihin laitoin reklamaation, sain vastauksen että asia käsittelyssä !!! heh, heh, tekee mieli sanoa.

STOP viestiä en saa nyt lähetettyä kun on se estopäällä

Palveluntarjoajasta ei ole selvää tietoa kun ei ole mitään dokumentaatiota, sähköviestiä ym mistä sen voisi todeta mutta

GLOMOBI.COM on ollut vastaavien tapausten takana.

Lapseni antoi tutkia puhelimensa, mutta en löytänyt siitä ja sen käyttöhistoriasta mitään johtolankaa.

Hän myös väitti että ei tiedä tehneensä mitään toimenpiteitä jotka olisivat johtaneet jonkinlaisen sopímuksen syntymiseen

Mutta hän on 13 v ja ei tämmöisiä sopimuksia pitäisikään syntyä hänen toimenpiteillään, pidän tätä laskuttamista ehdottomasti rikollisena toimenpiteenä ja tee rikosilmoituksen. Ja mielestäni näissä tapauksissa myös mitataan operaattorin suoraselkäisyyden ja halun palvella asiakkaita.

Minulla on kuukauden koeajalle ELISA - digiboksi-viihdepalvelu ja olin ajatellut keskittää myös maksukanavia siihen,

eli laajakaista-mobiili-Elisa-viihde-maksukanava kaikki yhdessä  mutta jos tämä prosessi menee riitelyksi niin

en varmaankaan niitä valitse vaan menen kilpailijoille ja myös muiden perheenjäsenten (4 henkilöä) kännykäliittymät muuttavat, luulisi tulevan Saunalahdelle kalliiksi. Mutta jos he valitsevat nämä rikolliset, osoittaa se valinta jotakin yhtiöstä.

Ja julkisuus on näissä ainut selkäranka joka tavallisella ihmisellä on ja nämä tarinat (jos huonosti käy) pitää laittaa liikenteeseen.

Kommentoikaa Kiitos



Ja tännekin tiedoksi, että tämä asia saatiin selvitettyä asiakaspalvelun kautta ja kyseiset veloitukset on hyvitetty asiakkaan laskulta. Tämä on siis kunnossa! :)

Katso alkuperäinen viesti

30 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Onko lapsesi tilannut soittoääniä tms. Nämä AINA muodostavat kestotilauksen. Kyse on järjestäytyneestä rikollisuudesta, joka tapahtuu operaattorien suostumuksella.
Käyttäjätaso 4
Santtu00 kirjoitti:

Eilen tuli 13 vuotiaan lapsen käytössä olevan puhelimen lasku: 154,84 Eur  (normaali 2 liittymän maksut yht. 29,60)

eli 125 Eur oli joulukuun 2013 osalta palvelutekstiviestejä !!!! (Tammikuulle 2014 on kuulema kertynyt 50 eur lisää)

Kohdenumero on 17151 maksun saaja NETSIZE IPX AB, Pidän tätä rikollisena toimintana ja kieltäydyn maksamasta.

Saunalahden laskutukseen olimme puhelinyhteydessä ja he laittoivat palvelueston, harmittaa kun se oli jäänyt pois kun puhelinpaketteja yhtenäistettiin perheen sisällä. Laskutus lupasi laittaa asian reklamaatioosastolle !!

Saunalahdelle on tehty kirjallinen reklamaatio tänään, löytyihän se sähköpostiosoitekin johon sen sai lähetettyä

Laskuttajasta sain selville ipx.com ja netsize.com loppuiset sähköpostit joihin laitoin reklamaation, sain vastauksen että asia käsittelyssä !!! heh, heh, tekee mieli sanoa.

STOP viestiä en saa nyt lähetettyä kun on se estopäällä

Palveluntarjoajasta ei ole selvää tietoa kun ei ole mitään dokumentaatiota, sähköviestiä ym mistä sen voisi todeta mutta

GLOMOBI.COM on ollut vastaavien tapausten takana.

Lapseni antoi tutkia puhelimensa, mutta en löytänyt siitä ja sen käyttöhistoriasta mitään johtolankaa.

Hän myös väitti että ei tiedä tehneensä mitään toimenpiteitä jotka olisivat johtaneet jonkinlaisen sopímuksen syntymiseen

Mutta hän on 13 v ja ei tämmöisiä sopimuksia pitäisikään syntyä hänen toimenpiteillään, pidän tätä laskuttamista ehdottomasti rikollisena toimenpiteenä ja tee rikosilmoituksen. Ja mielestäni näissä tapauksissa myös mitataan operaattorin suoraselkäisyyden ja halun palvella asiakkaita.

Minulla on kuukauden koeajalle ELISA - digiboksi-viihdepalvelu ja olin ajatellut keskittää myös maksukanavia siihen,

eli laajakaista-mobiili-Elisa-viihde-maksukanava kaikki yhdessä  mutta jos tämä prosessi menee riitelyksi niin

en varmaankaan niitä valitse vaan menen kilpailijoille ja myös muiden perheenjäsenten (4 henkilöä) kännykäliittymät muuttavat, luulisi tulevan Saunalahdelle kalliiksi. Mutta jos he valitsevat nämä rikolliset, osoittaa se valinta jotakin yhtiöstä.

Ja julkisuus on näissä ainut selkäranka joka tavallisella ihmisellä on ja nämä tarinat (jos huonosti käy) pitää laittaa liikenteeseen.

Kommentoikaa Kiitos


Ihan ensiksi sen verran, että saamme varmasti tämän asian hoidettua ja hyvä kun olit keskustellut asiasta jo asiakaspalvelun kanssa. Veloitukset saadaan nyt loppumaan, jos liittymälle on lisätty palvelunumeroesto. Kerroit myös, että asia oli siirretty reklamaatiokäsittelyyn. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakaspalvelu laittaa nyt myös palveluntarjoajalle lopetuspyynnön ja selvityspyynnön veloituksista. Voisitko laittaa vielä minulle yksityisviestillä tämän lapsesi puhelinnumeron, niin voin itsekin tarkistella asiaa vielä tarkemmin. Voit laittaa yksityisviestiä minun profiilini kautta kohdasta "Lähetä tälle käyttäjälle yksityisviesti".

On olemassa iso liuta palveluntarjoajia, joilla tilauksen tehtyään käynnistyy kestotilaus. Tilauksen aktivoimalla hyväksyy palveluntarjoajan veloitukset ja ehdot. Kuitenkaan alaikäisen lapsen kohdalla palvelua ei pitäisi päästä tilamaan. Siitä herääkin kysymys; Olithan lisännyt lapsen liittymälle käyttäjätiedon ja myös hänen syntymäaikansa? Koska muutoinhan kukaan ei voi tietää, että kyseessä on lapsen käytössä oleva liittymä vaan omistaja on tällöin myös liittymän käyttäjänä.

Jokatapauksessa, saamme varmasti asian kuntoon ja selvitettyä perinpohjin. Jos mahdollista niin laita tosiaan se numero minulle yksityisviestinä niin pääsen itse vielä tarkistamaan tämän.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Mistäs kohtaa tuon käyttäjän voi vaihtaa?

Onko se liittymän tiedot kohta, missä nyt on oma nimeni, eli siihen vaan päälle uusi nimi ja laskutus jatkuu entiseen malliin?

Minähän olen liittymän avannut, mutta lapsi sitä käyttää ja voisin hänen nimensä vaihtaa käyttäjäksi.

Liittymällä on kyllä estot päällä, mutta eihän sitä koskaan tiedä....

Vaikuttaako tuo mihinkään, kun käyttäjän vaihtaa, vai onko edelleen niin, että liittymän omistaja on ainoa, joka voi tehdä muutoksia ym. liittymälle tehdä? (tämmösessä käsityksessä olen)
Käyttäjätaso 4
Manipenni kirjoitti:

Mistäs kohtaa tuon käyttäjän voi vaihtaa?

Onko se liittymän tiedot kohta, missä nyt on oma nimeni, eli siihen vaan päälle uusi nimi ja laskutus jatkuu entiseen malliin?

Minähän olen liittymän avannut, mutta lapsi sitä käyttää ja voisin hänen nimensä vaihtaa käyttäjäksi.

Liittymällä on kyllä estot päällä, mutta eihän sitä koskaan tiedä....

Vaikuttaako tuo mihinkään, kun käyttäjän vaihtaa, vai onko edelleen niin, että liittymän omistaja on ainoa, joka voi tehdä muutoksia ym. liittymälle tehdä? (tämmösessä käsityksessä olen)


Käyttäjätiedon lisääminen/muuttaminen onnistuu OmaSaunalahdesta kohdasta GSM-liittymät ja Mobiililaajakaista > Liittymät > Liittymänumero > Käyttäjä XXX XXX "Muokkaa". Klikkaa "Muokkaa" linkkiä ja avautuu sivu, jossa voi muokata liittymän käyttäjätietoja tai lisätä kokonaan uuden käyttäjän liittymälle. 🙂 Edit// Liittymäsi laskutus jatkuu täysin ennallaan, eikä estoihin tule muutoksia. Käyttäjä ei voi tehdä mitään sopimusmuutoksia eikä poistaa estoja.

Santtu00 kirjoitti:

Eilen tuli 13 vuotiaan lapsen käytössä olevan puhelimen lasku: 154,84 Eur  (normaali 2 liittymän maksut yht. 29,60)

eli 125 Eur oli joulukuun 2013 osalta palvelutekstiviestejä !!!! (Tammikuulle 2014 on kuulema kertynyt 50 eur lisää)

Kohdenumero on 17151 maksun saaja NETSIZE IPX AB, Pidän tätä rikollisena toimintana ja kieltäydyn maksamasta.

Saunalahden laskutukseen olimme puhelinyhteydessä ja he laittoivat palvelueston, harmittaa kun se oli jäänyt pois kun puhelinpaketteja yhtenäistettiin perheen sisällä. Laskutus lupasi laittaa asian reklamaatioosastolle !!

Saunalahdelle on tehty kirjallinen reklamaatio tänään, löytyihän se sähköpostiosoitekin johon sen sai lähetettyä

Laskuttajasta sain selville ipx.com ja netsize.com loppuiset sähköpostit joihin laitoin reklamaation, sain vastauksen että asia käsittelyssä !!! heh, heh, tekee mieli sanoa.

STOP viestiä en saa nyt lähetettyä kun on se estopäällä

Palveluntarjoajasta ei ole selvää tietoa kun ei ole mitään dokumentaatiota, sähköviestiä ym mistä sen voisi todeta mutta

GLOMOBI.COM on ollut vastaavien tapausten takana.

Lapseni antoi tutkia puhelimensa, mutta en löytänyt siitä ja sen käyttöhistoriasta mitään johtolankaa.

Hän myös väitti että ei tiedä tehneensä mitään toimenpiteitä jotka olisivat johtaneet jonkinlaisen sopímuksen syntymiseen

Mutta hän on 13 v ja ei tämmöisiä sopimuksia pitäisikään syntyä hänen toimenpiteillään, pidän tätä laskuttamista ehdottomasti rikollisena toimenpiteenä ja tee rikosilmoituksen. Ja mielestäni näissä tapauksissa myös mitataan operaattorin suoraselkäisyyden ja halun palvella asiakkaita.

Minulla on kuukauden koeajalle ELISA - digiboksi-viihdepalvelu ja olin ajatellut keskittää myös maksukanavia siihen,

eli laajakaista-mobiili-Elisa-viihde-maksukanava kaikki yhdessä  mutta jos tämä prosessi menee riitelyksi niin

en varmaankaan niitä valitse vaan menen kilpailijoille ja myös muiden perheenjäsenten (4 henkilöä) kännykäliittymät muuttavat, luulisi tulevan Saunalahdelle kalliiksi. Mutta jos he valitsevat nämä rikolliset, osoittaa se valinta jotakin yhtiöstä.

Ja julkisuus on näissä ainut selkäranka joka tavallisella ihmisellä on ja nämä tarinat (jos huonosti käy) pitää laittaa liikenteeseen.

Kommentoikaa Kiitos



Ja tännekin tiedoksi, että tämä asia saatiin selvitettyä asiakaspalvelun kautta ja kyseiset veloitukset on hyvitetty asiakkaan laskulta. Tämä on siis kunnossa! 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Sanaseppä kirjoitti:
Manipenni kirjoitti:
Mistäs kohtaa tuon käyttäjän voi vaihtaa?

Onko se liittymän tiedot kohta, missä nyt on oma nimeni, eli siihen vaan päälle uusi nimi ja laskutus jatkuu entiseen malliin?

Minähän olen liittymän avannut, mutta lapsi sitä käyttää ja voisin hänen nimensä vaihtaa käyttäjäksi.

Liittymällä on kyllä estot päällä, mutta eihän sitä koskaan tiedä....

Vaikuttaako tuo mihinkään, kun käyttäjän vaihtaa, vai onko edelleen niin, että liittymän omistaja on ainoa, joka voi tehdä muutoksia ym. liittymälle tehdä? (tämmösessä käsityksessä olen)

Käyttäjätiedon lisääminen/muuttaminen onnistuu OmaSaunalahdesta kohdasta GSM-liittymät ja Mobiililaajakaista > Liittymät > Liittymänumero > Käyttäjä XXX XXX "Muokkaa". Klikkaa "Muokkaa" linkkiä ja avautuu sivu, jossa voi muokata liittymän käyttäjätietoja tai lisätä kokonaan uuden käyttäjän liittymälle. 🙂 Edit// Liittymäsi laskutus jatkuu täysin ennallaan, eikä estoihin tule muutoksia. Käyttäjä ei voi tehdä mitään sopimusmuutoksia eikä poistaa estoja.

Santtu00 kirjoitti:
Eilen tuli 13 vuotiaan lapsen käytössä olevan puhelimen lasku: 154,84 Eur  (normaali 2 liittymän maksut yht. 29,60)

eli 125 Eur oli joulukuun 2013 osalta palvelutekstiviestejä !!!! (Tammikuulle 2014 on kuulema kertynyt 50 eur lisää)

Kohdenumero on 17151 maksun saaja NETSIZE IPX AB, Pidän tätä rikollisena toimintana ja kieltäydyn maksamasta.

Saunalahden laskutukseen olimme puhelinyhteydessä ja he laittoivat palvelueston, harmittaa kun se oli jäänyt pois kun puhelinpaketteja yhtenäistettiin perheen sisällä. Laskutus lupasi laittaa asian reklamaatioosastolle !!

Saunalahdelle on tehty kirjallinen reklamaatio tänään, löytyihän se sähköpostiosoitekin johon sen sai lähetettyä

Laskuttajasta sain selville ipx.com ja netsize.com loppuiset sähköpostit joihin laitoin reklamaation, sain vastauksen että asia käsittelyssä !!! heh, heh, tekee mieli sanoa.

STOP viestiä en saa nyt lähetettyä kun on se estopäällä

Palveluntarjoajasta ei ole selvää tietoa kun ei ole mitään dokumentaatiota, sähköviestiä ym mistä sen voisi todeta mutta

GLOMOBI.COM on ollut vastaavien tapausten takana.

Lapseni antoi tutkia puhelimensa, mutta en löytänyt siitä ja sen käyttöhistoriasta mitään johtolankaa.

Hän myös väitti että ei tiedä tehneensä mitään toimenpiteitä jotka olisivat johtaneet jonkinlaisen sopímuksen syntymiseen

Mutta hän on 13 v ja ei tämmöisiä sopimuksia pitäisikään syntyä hänen toimenpiteillään, pidän tätä laskuttamista ehdottomasti rikollisena toimenpiteenä ja tee rikosilmoituksen. Ja mielestäni näissä tapauksissa myös mitataan operaattorin suoraselkäisyyden ja halun palvella asiakkaita.

Minulla on kuukauden koeajalle ELISA - digiboksi-viihdepalvelu ja olin ajatellut keskittää myös maksukanavia siihen,

eli laajakaista-mobiili-Elisa-viihde-maksukanava kaikki yhdessä  mutta jos tämä prosessi menee riitelyksi niin

en varmaankaan niitä valitse vaan menen kilpailijoille ja myös muiden perheenjäsenten (4 henkilöä) kännykäliittymät muuttavat, luulisi tulevan Saunalahdelle kalliiksi. Mutta jos he valitsevat nämä rikolliset, osoittaa se valinta jotakin yhtiöstä.

Ja julkisuus on näissä ainut selkäranka joka tavallisella ihmisellä on ja nämä tarinat (jos huonosti käy) pitää laittaa liikenteeseen.

Kommentoikaa Kiitos

Ja tännekin tiedoksi, että tämä asia saatiin selvitettyä asiakaspalvelun kautta ja kyseiset veloitukset on hyvitetty asiakkaan laskulta. Tämä on siis kunnossa! :)

Tänks!  Nyt kävin käyttäjän vaihtamassa:D
Pitää vastata itselle:
Saunalahti ilmoitti että kaikki ylimääräinen on hyvitetty Joulukuun ja tulevan Tammikuun laskuista.
Eli maksamme normaalit perusmaksut n 29,80/kk. 2:n liitymän datapaketit. Ja viestien tulva on torpattu.
Saunalahden NOPEA ja aktiivinen reagoiminen ja Vastuutuntoisen päätöksen tekeminen on Saunalahdelta hienoa toimintaa ja olen lähettänyt Saunalahden
Henkilökunnalle kiitokset Meidän perheeltä ja asiakassuhde jatkuu Elisa/Saunalahden kanssa.

Kiitoksia vielä kerran

PS . Ja tämä ei ollut käsikirjoitettu mainos , vaan tosielämää
PS2. Kaikille kanssakärsijöille : olkaa aktiivisia ja haastakaa huijarit ja älkää antako periksi
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
osronk kirjoitti:
Onko lapsesi tilannut soittoääniä tms. Nämä AINA muodostavat kestotilauksen. Kyse on järjestäytyneestä rikollisuudesta, joka tapahtuu operaattorien suostumuksella.

Esimerkiksi: Buumi.net - UKK kohta 5. Varmasti useita muitakin löytyy, jos vaan viitsii etsiä.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Hyvis kirjoitti:
osronk kirjoitti:
Onko lapsesi tilannut soittoääniä tms. Nämä AINA muodostavat kestotilauksen. Kyse on järjestäytyneestä rikollisuudesta, joka tapahtuu operaattorien suostumuksella.

Esimerkiksi: Buumi.net - UKK kohta 5. Varmasti useita muitakin löytyy, jos vaan viitsii etsiä.

Turvallisempaa on lähteä ajatuksesta, että niistä syntyy kestotilaus. Niin monta uhria olen nähnyt. Nykypuhelimiin saa sisältöä ilmaiseksikin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
osronk kirjoitti:Turvallisempaa on lähteä ajatuksesta, että niistä syntyy kestotilaus. Niin monta uhria olen nähnyt. Nykypuhelimiin saa sisältöä ilmaiseksikin.

Ja lisää tulee. Ehkä aikuinen saattaa tajuta, mitä tilaa, mistä tilaa ja millä ehdoilla. Kakarat on varmaan tilanneet netistä useita käytetyn auton hinta-arvioita, kun vanhemmat valittavat kalliiksi.
Ja ilmaisseksiäkin

osronk: Onko sulla skidejä?

Ja ihan sujuvasti asiasta sadanteen:

En kyllä tajunnut, mitä pitäisi tehdä, että tenavan liitttymä olisi sellainen, että sillä ei voi tehdä sopimuksia. Sehän on ikäriippuvainen juttu??
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Tossa heräs kyllä kysymys itelle, kun lapsen käyttäjäksi merkkasin, että mistä operaattori tietää, että on alaikäisestä kyse :0

Syntymäaikaa ei taidettu kysyä missään. No ehkä jos jotain pääsee estoista huolimatta tapahtumaan, niin kai se käyttäjän ikä selvitettäis sitten erikseen mahdollisissa riitatilanteissa. Tosin voisihan epärehellinen aikuinen käyttää tätä myös hyväkseen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Manipenni kirjoitti:
Tossa heräs kyllä kysymys itelle, kun lapsen käyttäjäksi merkkasin, että mistä operaattori tietää, että on alaikäisestä kyse :0

Syntymäaikaa ei taidettu kysyä missään. No ehkä jos jotain pääsee estoista huolimatta tapahtumaan, niin kai se käyttäjän ikä selvitettäis sitten erikseen mahdollisissa riitatilanteissa. Tosin voisihan epärehellinen aikuinen käyttää tätä myös hyväkseen.

Samaa ihmettelin :smileyhuh:

Miten laitetaan, että yhden liittymän haltija on 16v, joka ei voi tehdä mitään sopimuksia??
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
OT: Mielestäni mainontaa sisältävillä "etuliittymillä" kolkutellaan muutenkin hyvän mainonnan rajoja. Julkisuudessa on ajoittain keskusteltu lapsiin kohdistuvasta mainonnasta. Elisan tekstiviestien sisältö ei taida vielä olla personoitua ikäryhmälle 5-15 v. Toki kuukausimaksun maksaja (huoltaja/vanhempi) hyväksyy 12 euron vuosialennuksella käytännön.

Onneksi tilauspuolen voi estää maksuttomilla estoilla, joita kannattaa lasten liittymissä viljellä kosolti. :)

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/markkinointi/lapset/
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Nykyäänhän markkinointiluvasta ei saa 12 € vuodessa alennusta vaan markkinoinluvasta pääsee eroon 12 €:n lisämaksulla. Eli perushintainen on se markkinointiluvallinen. Olisi hyvä, jos se syntymäaika kysyttäisiin ja alaikäisten nimissä oleviin liittymiin ei kuuluisi markkinoinlupaa eikä sitä lisähintaa perittäisi.
meille tuli tänään kännykkälaskuun saman firman maksut 😞 emme myöskään liittymää avatessa hoksanneet laittaa estoja pojan liittymään, mutta nyt on. soitin saunalahden as.palveluun asian tiimoilta ja pyysivät vaan laittamaan sähköpostia (reklamaation)   asiakkaan osoiteeseen, onkohan siitäkään mitään hyötyä. Tämä on todella törkeetä että noita numeroita voidaan "kaapata" noin vaan ja käyttää tällä lailla hyväksi. Seuraavaan laskuun varmaankin tulee lisää näitä maksuja kun nyt vasta estot kohillaan. Mua hatuttaa tällainen toiminta, poika on vasta 12v, eikä ole ite ottanut yhteyttä tuohon numeroon viestillä ja silti tällaista pääsee tapahtumaan..
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Äityli kirjoitti:
meille tuli tänään kännykkälaskuun saman firman maksut 😞 emme myöskään liittymää avatessa hoksanneet laittaa estoja pojan liittymään, mutta nyt on. soitin saunalahden as.palveluun asian tiimoilta ja pyysivät vaan laittamaan sähköpostia (reklamaation)   asiakkaan osoiteeseen, onkohan siitäkään mitään hyötyä. Tämä on todella törkeetä että noita numeroita voidaan "kaapata" noin vaan ja käyttää tällä lailla hyväksi. Seuraavaan laskuun varmaankin tulee lisää näitä maksuja kun nyt vasta estot kohillaan. Mua hatuttaa tällainen toiminta, poika on vasta 12v, eikä ole ite ottanut yhteyttä tuohon numeroon viestillä ja silti tällaista pääsee tapahtumaan..

Kyllä, mutta onko hän ottanut arpaa arvontaan, jossa esimerkiksi palkintona ilmainen iPhone. Osallistuminen vaatii numeron syöttämisen ja viestinä tulevan koodin syöttämisen sivuille. Tilaus yleensä alkaa heti.

Noin nuoria kiinnostaa iPhone eivätkä välttämättä ymmärrä asian maksullisuutta. Ohjeista siis asiaa.
kyllä nyt olemme asiasta keskustellu, ymmärtää asian nyt. ei ole ottanut osaa mihinkään, tarkistin asian hänen puhelimesta, viestihistoriassa EI LÖYTYNYT kyseistä numeroa 😞
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kyllä kyllä, mutta näitä voi tulla ihan muullakin tavoin kyllä, joten esto sinänsä on hyvä asia. Suosittelen asentamaan tietokoneeseen mainoseston niin eivät mainokset hypi silmille. Tällöin riski että nuorukainen innostuu jostain maksullisesta arvasta on pienempi, koska noita huijauksia tulee lähinnä mainosten kautta.

Lisäksi suosittelen reklamoimaan asia Saunalahdelle, sillä Saunalahden pitäisi voida olla maksamatta huijausnumerolle mitään, koska vaikka rahat näkyvät laskussa - niitä ei välttämättä ole vielä tilitetty sille maksullisen numeropalvelun omistajalle. Suurin osa näitä roskiahan on estetty Elisan verkosta, mutta varmasti on kuitenkin olemassa toimivia numeroita. Kaikista huonointa on suostua näitä maksamaan.

Joten reklamoi ja vaadi rahat takaisin.
millaiseen osoitteeseen saunalahdelle voin reklamaation laittaa? lähetin reklamaation tuohon netsize-firmaan mutta haluan tosin laittaa sen myös saunalahdelle 🙂 kiitti vinkistä 🙂
Paras tapa on laittaa viesti Oma Saunalahdesta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Reklamaation voi laittaa tähän osoitteeseen sl.asiakaspalvelu(at)saunalahti.com tai Oma Saunalahden Viestit asiakaspalveluun -osiosta. Mikäli laitat sähköpostitse viestin, liitä mukaan kaikki tarvittavat tiedot kuten liittymänumero, laskun numero, asiakasnumero.

Suosittelen reklamoimaan Oma Saunalahden kautta, koska tällaisen viestin jättämällä olet jo samalla tunnistautunut Saunalahden asiakkaaksi ja asian käsittely nopeutuu.
kiitoksia, näin teen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Äityli kirjoitti:
kiitoksia, näin teen.

Kiitos. Mukavaa viikonloppua!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Jos Äitylin laskulla oli kyseessä numero 17151, ja laskutettava summa oli 25€/kerta (yleensä 5 x 5€ veloituksina), on ilman muuta kyseessä asiakaspalvelun asia.
Jos ehdit jo laitella viestiä OmaSaunalahden kautta, on asia siltä osin hoidossa niin kuin pitää ollakin!

Älä maksa laskua vielä, ainakaan niiden palveluviestien osalta. Kiistaton osuus toki tulee maksaa eräpäivään mennessä.
laskussa oli tuohon 17151 numeroon viestejä lähetetty 15 kpl kolmena päivänä 12.2, 18.2 ja 25.2 sekunnin välein 5 viestiä per päivä 'a 4,032€, elikäs kallista touhua 😞
Äityli kirjoitti:
laskussa oli tuohon 17151 numeroon viestejä lähetetty 15 kpl kolmena päivänä 12.2, 18.2 ja 25.2 sekunnin välein 5 viestiä per päivä 'a 4,032€, elikäs kallista touhua :(

Kallista tuo on ja siihen vielä alv päälle, niin hinta onkin juuri tuo Scarpian mainitsema 5 euroa.:(

Osallistu keskusteluun