Kysymys

Pankkitunnuksilla tunnistautuminen ei toimi !!!

  • 1 huhtikuu 2009
  • 18 kommenttia
  • 9365 katselukerrat

Hermot ovat lujilla! Minun pitäisi siirtää GSM-liittymän omistussuhde tyttärelleni, mutta tätähän ei voi tehdä, ellei vastaanottajan osoitetieto hänen oma.saunalahti-sivuillaan ole väestörekisterin mukainen. Ja se ei hänen viime muuttonsa jälkeen ole, eikä sen korjaaminen onnistu ilman pankkitunnistautumista! Ja pankkitunnuksilla kirjautumisen jälkeen järjestelmä aina palauttaa samalle sivulle, jossa vaaditaan pankkitunnistautumista. Ja jos menee uudelleen yhteystietosivulle, ohjataan taas takaisin pankkitunnistautumissivulle. Raivostuttavaa.

Tyttären lisäksi proseduuria on testattu oman sopimukseni ja vaimoni sopimuksen puitteissa. Testattu on eri koneilla, eri selaimilla ja eri pankkien tunnuksilla. Aina sama tulos! Ja pankkitunnuksia on mennyt hukkaan toistakymmentä.

Olen viime perjantaina ilmoittanut vikailmoitukseen asiasta, ja sieltä vielä soitettiin ja tarkistettiin häiriön luonne. Mutta vika on päällä edelleen.

Eikö tätä ole esiintynyt muilla, kun ei näy täällä valituksia? Ja voiko asialle enää muuta tehdä?

Kyseessä on hänelle synttärilahjaksi ostamani totaaliliittymä puhelimineen, jonka elisa shopitin neuvon mukaan ensin ostin sieltä ensin omiin nimiini, koska "se on sitten kätevästi siirrettävissä tyttäreni nimiin oma.saunalahden kautta". Ja nyt molemmilla kertyy yht'aikaa laskua maksettavaksi - Saunalahti tienaa.

Eikö muuten väestörekisterin osoitetiedot siirrykään automaattisesti Saunalahdelle? Tyttäreni muutosta on jo yli puoli vuotta, joten olisi ainakin pitänyt ehtiä.

18 kommenttia

Tänäänkin testasin pankkitunnuksia, ja aina tulee palautus takaisin pankkitunnuksien kyselyyn. Enhän pääse edes tarkistamaan omia yhteystietojani saati sitten muuttamaan niitä.

Eikö kukaan Saunalahdelta voi kommentoida tai neuvoa ??
Hei,

Testasimme useamman pankin tunnuksilla ja kaikki toimivat normaalisti.

Yleensä ongelman syy on se ettei Saunalahdella oleva henkilötunnus täsmää pankkitunnusten takana olevaan henkilötunnukseen - Tunnistautumista ei siis tapahdu.
-> Testasimme myös "väärillä tunnuksilla" ja silloin tapahtuu mainitsemasi ilmiö (palaa kysymään pankkitunnisteita). Aiemmin oma.saunalahdessa ollut virheilmoitus on tipahtanut tästä välistä päivitysten yhteydessä pois. Virheilmoituksen lisäämme takaisin.

Ovathan pankkitunnuksesi vain sinun henkilökohtaisella nimelläsi? Monesti esim. pariskunnilla on yhteinen tili johon molemmilla on käyttöoikeus/tunnukset, mutta tunnukset on sidottu vain toiseen henkilöön / henkilötunnukseen.
-> Koska tunnistautuminen pankkitunnuksilla on kasvanut muutenkin, kannattaa tarkastaa mitä tietoja tunnusten takana on. Tämä selvinnee parhaiten verkkopankista tai soittamalla pankin asiakaspalveluun.

Jukka
Minulla on tunnukset tileilleni sekä Nordeassa, Sammossa että OP:ssa. Luettuani edellisen testasin vielä Sammon tunnuksilla, joita en vielä aikaisemmin ollut käyttänyt. Testasin kahdella pöytäkoneella ja tulos oli sama kuin ennenkin ilman mainitsemaasi virheilmoitusta.

Sitten kokeilin vielä kaikkien pankkien tunnuksilla puhelimeni (E71) omalla internet-yhteydellä (internet.saunalahti, ei VAP, normaali - ei mobiiliverkkopankkiversio). Sammon pankkiyhteys ei toiminut kai javan yhteensopimattomuuden takia, mutta Nordea ja OP toimivat normaalisti, mutta palauttivat nytkin uuteen pankkitunnuskyselyyn. Eli toivottomalta tuntuu.

Vertailun vuoksi kirjauduin OP:n tunnuksilla KELAn sivuille nopeasti ilman ongelmia. Aikaisemmin olen käyttänyt silloin tällöin pankkitunnistautumista ilman ongelmia (Netposti-palveluun, eläkeyhtiööni ja muistaakseni aikoinaan myös Saunalahdessa samaan tarkoitukseen.

Nordeassa ja Sammossa ei ainakaan ole muita käyttäjiä, kuin minä. OP:ssa on vaimollani oma tili ja tunnukset, mutta vaikea kuvitella, että ne voisivat vaikuttaa. Miksi muut palvelut hyväksyvät myös OP-tunnukseni?

Miksi muuten Nordeassa mainitaan henkilö/tarkistustietojeni saajaksi Saunalahti Group, mutta OP:ssa Jippii Group?

Muistutan vielä, että alussa kokeiltiin myös vaimoni ja tyttäreni tunnuksia heidän omilla sivuillaan samoin tuloksin.

Eli kyllä palvelusoftassanne jokin yhteensopimattomuus on. En voi tätä muuten ymmärtää.

Ehdotuksesi:"Koska tunnistautuminen pankkitunnuksilla on kasvanut muutenkin, kannattaa tarkastaa mitä tietoja tunnusten takana on. Tämä selvinnee parhaiten verkkopankista tai soittamalla pankin asiakaspalveluun" on epätäydellinen.
Teidän pitäisi ensin täsmällisesti määritellä mita tietoja siellä pitää olla ja mitä ei saa olla, jotta tuommoista tarkistusta kannattaisi ruveta tekemään. Verkkopankkisivuiltahan ilmenevät vain triviaalit normaalitiedot, joiden hyödyllisyyttä tai haitallisuutta ei ilman ohjeita pysty arvioimaan.

Ei muuta kuin tutkimaan syvällisemmin softan sisintä olemusta. Joko siellä on bugi, tai sitten monta.
Ei toimi minullakaan OP:n verkkopankkitunnuksilla. Yhteystietojen kohdalla ei tule mitään virheilmoitusta palaa vain takaisin sivulle missä pitää valita pankki, mutta kun yritän vastaan ottaa liittymää niin tulee punaisella lukemaan "Tupas tunnistautuminen epäonnistui" muuten sama sivu missä pyydetään valitsemaan pankki jotaa käyttää tunnistautumisessa. Toimii hyvin esim Kelan sivuilla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Toimiiko e-laskun maksaminen oma.saunalahdesta? Onko jossain selaimen asetuksissa tai juuri kyseiseltä sivulta blogattu pois uuden lehden avautuminen vai miten se nyt sanotaan?
Tuli tässä tilaisuus testata ongelmaa eri kaupungissa eri internetliittymällä ja eri tietokoneella kuin aikaisemmin.

Testasin kahden oman sopimusnumeroni (yksityisen, ei firman) ja vaimoni sopimusnumeron oma.saunalahti-sivuilla.

Testasin Nordean, Sammon ja Osuuspankin pankkitunnuksilla.

Sammon nappia painettaessa Sampo kuitenkin vastasi osoitteessa:

https://verkkopankki.sampopankki.fi/SP/tupaha/TupahaApp

seuraavasti:

"Information provided by the Service Provider is insufficient.
Press the OK button to be returned to the Service Provider web page. "

Nordean ja Osuuspankin pankkitunnistusproseduuri sujui joka yrityksellä normaalisti, mutta lopputulos oli sama kuin alunperin kuvaamani, eli palautus "Tunnistaudu pankkitunnisteella" -sivulle.

Tämä oli varsinainen asiani, johon edelleen toivon korjausta. Jos lisätietoja halutaan tai minulle halutaan tiedottaa jotakin tämän palstan ulkopuolella, toivon yhteydenottoa sähköpostiini.

---------------------------------------------------------------------

Huomasin sitä paitsi minusta oudon seikan. Kotitotaalisopimukseni sisältävän sopimukseni "Tilausten seuranta"-sivulla oli erikseen kaksi osoitetietokenttää: "Laskutusosoite, Käyttäjätieto GSM-liittymälle", jonka yhteydessä vanhin sopimuksen GSM-numeroista ja "Sopimusasiakas ADSL-liittymän asennusosoite Käyttäjätieto GSM-liittymälle", jonka yhteydessä toinen GSM-numero ja nettipuhelinnumerot.

Laskutusosoitteen tiedot pääsee tarkastamaan vain pankkitunnuksilla, eli ei siis pääse käytännössä.

Mutta ADSL-liittymän osoite- ym tiedot aukeavat suoraan näkyville, mutta niitäkään ei pääse muuttamaan ( siis esim. sähköpostiosoitetta tai yhteyspuhelinnumeroa). Selityksenä tälle taulukon yläreunassa lukee punaisella:"Tällä yhteystiedolla on keskeneräisiä tilauksia ja sitä ei voi muokata."

En ymmärrä mitä tällä tarkoitetaan. Ei pitäisi kyllä olla mitään keskeneräisiä tilauksia. Sen sijaan Saunalahden menneistä keskeneräisyyksistä voi kyllä olla jäänteena sopimussivulla kohdassa: 7215487 Saunalahti KotiTotaali oleva rivi, jolla lukee, että: "Netgem Netbox STB DVB-T  9.9.2008 10:00:09 / osoite / Hylätty/peruutettu".

Sinänsä kotitotaalin toimitus oli jokseenkin hidas. Onneksi minulla oli nopea yhteys ennestään, muuten olisin voinut vaikka hermostua. Siis toiminnallisuuden suhteen. Itse boksi tuli kyllä suht. nopeasti, mutta sopimus ja lisukkeet kuten wippies-modemi antoivat odottaa itseään. Tilasin toukokuun lopussa ja maksoin vanhan full-rate-sopimuksen hintaa lokakuun loppuun asti, josta myös alkoi 24kk sopimusjakso.

Muuten olisi mukava tietää erikseen ne tiedot omilla sivuilla, joiden kuuluisi olla normaalisti muokattavissa ja erikseen ne, joiden ei kuuluisi olla ja miksi.
Eipä toimi tunnistautuminen täälläkään Nordean tunnukset käytössä... muuten menee ok mutta kun pitäisi päästä takaisin om sivuille niin tulee vain viesti "Identification processed" ja sivu jämähtää siihen...

Jpws
OP:n tunnuksilla ei toiminut pari kuukautta sitten eikä toimi vieläkään. Nyt alkaisi olemaan jo kiire laskutusosoitteen muutoksella. Muillakin samoja ongelmia. Mikä prkl tässä kestää? Propsit hyvin testatusta ja bugittomasta softasta.

Nyt vähän vauhtia siihen toimintaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

OP:n tunnuksilla ei toiminut pari kuukautta sitten eikä toimi vieläkään. Nyt alkaisi olemaan jo kiire laskutusosoitteen muutoksella. Muillakin samoja ongelmia. Mikä prkl tässä kestää? Propsit hyvin testatusta ja bugittomasta softasta.

Nyt vähän vauhtia siihen toimintaan.


Kokeile laittaa asiasi eli laskutusosoitteen muutos tuolta kautta:
http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/laskutus.php

Samalla kerrot, ettei muutos onnistunut ko tunnuksilla.
Sama vika täälläkin. PoP käytössä ja tiistaina vaihdoin liittymää ja oli tarkoitus tunnistautua verkkopankin kautta... Kaikki meni hyvin alkuun, näkyi minun nimi jne. ja seuraavaksi palataan kohta ap. sivulle, että tunnistus rekisteröityy (tai mitä siinä nyt lukikaan), mutta taas ollaan pankki-ikonien sivulla ja jos koitti painaa seuraava tuli teksti ettei tunnistusta tapahtunut (oikein tai jotain).
Ei auttanut tilata kuin kirjattuna  😠
Yritin OP:n tunnuksilla saada uuden salasanan palveluun, mutta ei ihan onnistunut. Ensimmäisellä kerralla palasin Saunalahden kirjautumissivulle, jossa luki jotain tyyliin "ei tunnistetietoja". Tästä hämmentyneenä yritin vielä toisen kerran, jolloin pankin sivuilta palasin tyhjälle sivulle, jossa oli vain teksti: Identification processed. Eipä tullut sitten salasanaa minulle tätä kautta.
Yritin tilata tänään uutta liittymää tunnistautumalla Sampo Pankin, Op:n ja Nordean tunnuksilla. Millään niistä tunnistautuminen ei onnistunut. Kyllä tässä systeemissä nyt joku paha vika on. Muualla kyseiset verkkopankkitunnukset toimivat moitteetta. Miksei kukaan Saunalahdelta selvitä asiaa? Luulisi olevan teillekin halvempaa lähettää uusia liittymiä perinteisenä kirjeenä kuin kirjattuna kirjeenä postikonttoreihin.
Mullakaan ei toimi toi pankkitunnuksilla tunnistautuminen. Kun pitäis vaihtaa omistussuhde mulle ja tänään sain oma.saunalahti tunnukset postissa ja menin ja yritin sitten hyväksyä sen tunnistautumulla, mutta tulee "Tupas-tunnistautuminen epäonnistui.". Mistä ihmeestä johtuu?
Samat tuoreet kokemukset tällä. Kaikkialle muuaalle missä pankkitunnistautuminen on ollut tarjolla, on Nordean yhteys pelittänyt ok. Mutta Saunalahden palvelussa nyt juuri edellä mainitut ongelmat ja piti tehdä tilaukset tapauksessani myös kirjattuna kirjeenä :-(

M.
Ei toiminut eilen mullekaan Nordean tunnuksilla vaikka muuten aina tunnistaminen niillä on toiminut.
Ei toimi ei..tilasin htc pro2 ja edukas liittymän ja ei OP tunnuksilla päässyt millään tunnistautumaan.(tunnukset oli oikein)

Valitti vain että" tunnistautumisessa tapahtui virhe ,yritä myöhemmin"

Piti sitten tehdä vaikeimman ja hitaamman kautta eli posti.. meinasin jo että saunalahti menettää uuuden asiakkaan kun ei toimi netti sivut mutta eihän tuo nyt niin vakavaa,ainut että ois ollu kiva saada uusi puhelin nopeemmin kun entinen on hajalla,no kestikin se yli 5 vuotta..
Tosi tyhmää kun se ei toimi ja joutuu varmaan lähettää postitse ton lomakkeen ja maksaa 10 euroa.. Ei kiva!
Nyt mulla toimi tuolla oma.saunalahdessa se tunnistautuminen, ehkä se on korjattu! Hyvä juttu.

Osallistu keskusteluun