Kysymys

positiivinen palaute

  • 10 lokakuu 2008
  • 30 kommenttia
  • 2849 katselukerrat

Annetaanpa nyt sitten positiivistakin palautetta kun siihen on aihetta. Liittymän tilauksen aikaan tuli annettua noottia täällä (ja ihan aiheesta) mutta, annetaan nyt sitten vastaavasti hyvääkin palautetta kun asiat sujuivat. Suomalaisilla kun kiitos ei ole aina niin herkässä jos ollaan tyytyväisiä.

Eli lähetin tänään oma saunalahden kautta viestiä, kun VOIP liittymäni ei toiminut. Samana päivänä (eli tänään) jo vastattiin ja sainkin ohjeet ongelman korjaamiseksi. Tätä voi jo kutsua nopeaksi ja hyväksi palveluksi. Kiitos!

30 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Samoin positiivista: Vaimo tilasi mobiilikaista plussan perjantaina, seuraavana keskiviikkona oli sim-kortti postilaatikossa kirjeenä ja postin noutolappu nettitikusta sen kaverina ja samana päivänä 3G verkkokin käynnistyi kotipuolessa. Ajoitukset osuivat hyvin. Ainoa häiriö oli Saunalahden ulkopuolelta, hänen tilaamansa eväskassimikro (Acer One ) tuli seuraavana päivänä ja oli viallinen. Saas nähdä kauanko se istuu remontissa, DHL kävi sen viime tiistaina hakemassa.

Vesa
Käyttäjätaso 1
Kuulin että asiakaspalvelu on resursoitu uudelleen.Juuri näillä sanoilla minulle vastattiin kun kehuin palvelua nopeaksi.
Viikolla 41 soitin sinne muutaman kerran,ja kertaakaan ei tarvinnut jonottaa ja sitä typerää poppia kuunnella.Toista se oli ennen,monesti joko nukahdin tai olin jossain kaukana kaíuttimen perässä muissa askareissa kun jonossa saattoi vierähtää puolesta tunnista kahteen.

Tilasin myös uuden liittymän 7.10 ja se olikin jo postilaatikossa parin päivän päästä. Lisäksi tilaukseni etenemisestä tiedotettiin parilla textarilla,yhdellä paluusoitolla ja meilillä.
Oikein hyvä,näin se pitäis aina mennä :D
Tilasin myös mobiililaajakaista plussan,vai mikä se oli.Mutta sitä ei kylläkään näy hallintasivulla sopimuksissa edes tilattuna,eli keltaisessa laatikossa.
Sitäkin kyselin aspasta että pitäisikö minun nyt huolestua että onko tilaus tullut perille mutta en saanut aivan selkeää vastausta.Kuulemma pitäisi olla kai tilattuna mutta ei jotenkin ole vaan päivittynyt hallintasivulle. Odottelen siis rauhassa,toki hieman varmemman tuntuinen täsmävastaus aspasta olis aina niinkuin voi leivän päälle,mutta ei kai ne sielläkään vielä kaikkea voi tietää.

Näyttäisi siis siltä että vihdoin ollaan käännytty oikeaan suuntaan,onkos muut huomanneet samoja "oireita" 😉
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Pakollisten nettilomakejorinoiden jälkeen kuului kolme kertaa "tuut" ennen kuin asiakaspalvelussa vastattiin torstaina 9. lokakuuta noin kello 19.10 ja aiheena oli vakuutusyhtiön jatkuva kämmääminen Kännykkävakuutuksen suhteen. Asiakaspalveluhenkilö lupasi henkilökohtaisesti hoitaa asian vakuutusyhtiön suuntaan.
Viime viikolla muutin uuteen asuntoon, jossa olikin yllätyksekseni kaapeli-tv. Ei muuta kuin soittamaan Sauniksen asiakaspalveluun ja kaapeli-Saunavisiota pyytämään. Kesältä kun on sen verran kokemusta sähköisen yhteydenoton puolelta, että ajattelin, että sitä kautta en välttämättä saa uutta boksia edes jouluksi 😃.

Oli arki-iltapäivä tai ilta, joku 4-6 aika kuitenkin. 25 minuuttia jonotin, sitten asiantunteva ja ystävällinen naispuolinen asiakaspalvelija vastasi ja hommat hoituivat parissa-kolmessa minuutissa.

Onhan se hyvä merkki, että nyt pääsin läpi jo 25 minuutissa. On se vielä kaukana kuka-se-nyt-olikaan-poliitikon tavoitteesta, jonka mukaan asiakaspalvelun pitäisi vastata soittoihin minuutissa. Onneksi en ollut töissä, ja muiden muuttojuttujen keskellä odotuskin kului nopeasti, kun kuuntelin hissimusiikkia kännykän kaiuttimen kautta..

Eli Sauniksen asiakaspalvelu on mun kokemuksien mukaan mennyt jo parempaan suuntaan, mutta vielä on paljon petrattavaakin...

P.S. Uuttan digiboksia ei ole vielä tullut, mutta asiakaspalvelijan mukaan siinä voi kestää parikin viikkoa.. Ja nyt on kulunut n. puolitoista, eli elän edelleen toivossa 🙂.

Ainoa häiriö oli Saunalahden ulkopuolelta, hänen tilaamansa eväskassimikro (Acer One ) tuli seuraavana päivänä ja oli viallinen. Saas nähdä kauanko se istuu remontissa, DHL kävi sen viime tiistaina hakemassa.

Vesa
tämä asia ei nyt otsikkoon kuulu, mutta mistä tuo Acer tuli hommattua? Jos kerran laite oli valmiiksi viallinen niin itse ainakin olisin vaatinut uuden ja toimivan laitteen tilalle ja palauttanut tuon vanhan..

Itselle kävi aikoinaan niin että netAnttilasta (anteeksi mainostus) tilattu Acer ei antaunut edes ottaa itseään käyttöön, oli ilmeisesti kovalevy valmiiksi rikki, joten palautin koneen anttilaan ja tilasin HP:n läppärin tilalle.. 🙂
Käyttäjätaso 3

tämä asia ei nyt otsikkoon kuulu, mutta mistä tuo Acer tuli hommattua? Jos kerran laite oli valmiiksi viallinen niin itse ainakin olisin vaatinut uuden ja toimivan laitteen tilalle ja palauttanut tuon vanhan..



NetAnttila. Näyttö pimeni akkuvirralla muutaman sekunnin tai minuutin käytön jälkeen. Nettikeskustelujen mukaan tunnettu ongelma joka ratkeaa emolevyn vaihdolla. Parempi vaihdattaa kuin ottaa tilalle toinen kone jossa saattaa olla sama ongelma ehkä lievempänä.

Vesa


tämä asia ei nyt otsikkoon kuulu, mutta mistä tuo Acer tuli hommattua? Jos kerran laite oli valmiiksi viallinen niin itse ainakin olisin vaatinut uuden ja toimivan laitteen tilalle ja palauttanut tuon vanhan..



NetAnttila. Näyttö pimeni akkuvirralla muutaman sekunnin tai minuutin käytön jälkeen. Nettikeskustelujen mukaan tunnettu ongelma joka ratkeaa emolevyn vaihdolla. Parempi vaihdattaa kuin ottaa tilalle toinen kone jossa saattaa olla sama ongelma ehkä lievempänä.

Vesa
Okei, sinulla oli asiassa tuollainen pointti 🙂 Toivottavasti kone tulee pian kuntoon!

Ja anteeeksi tämä alkuperäisen aiheen ohi kirjoittaminen.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Mainittakoon nyt plussaa taas täältäkin.

Saunalahti
- Aspa vastasi n. 10 minuutissa kello 14 tienoilla kun pari viikkoa sitten soitin.
- Ongelmallinen tilanne ratkaistiin mukisematta ja välittömästi asiakkaan hyväksi aspan ehdotuksesta.

Wippies
- Tuki vastasi sähköpostiin seuraavana arkipäivänä
- Edellämainittuun liittyvä ongelmallinen tilanne ratkaistiin asiakkaan hyväksi yhdellä yhteydenotolla.

Edelleenkin olen tyytyväinen firmasta saamaani palveluun  😉
Nyt tuli paikka antaa posotiivista palautetta.

Tallustelin perjantaina Helsingin keskustassa ja poikkesin ihan vaan mielenkiinnosta majakkaan. Ihan kiva paikka. Lähdin pois ja siitä sitten stocmannille. Teinkin siellä sitten heräteoston. Ostin uuden kännykän.

Jonkun ajan kuluttua tuli mieleeni, että mahtaakohan multi-sim kortteja enää saada lisää kun palvelun myynti on lopetettu, no eikun takaisin majakkaan. Nuori neiti siinä hetken konettaan näpytteli ja kuinka ollakaan, muutaman minuutin kuluttua minulla olikin multi-sim kortti uudessa kapulassa. Hieno juttu. Tämä on palvelua.

Nyt tuli paikka antaa posotiivista palautetta.

Tallustelin perjantaina Helsingin keskustassa ja poikkesin ihan vaan mielenkiinnosta majakkaan. Ihan kiva paikka. Lähdin pois ja siitä sitten stocmannille. Teinkin siellä sitten heräteoston. Ostin uuden kännykän.

Jonkun ajan kuluttua tuli mieleeni, että mahtaakohan multi-sim kortteja enää saada lisää kun palvelun myynti on lopetettu, no eikun takaisin majakkaan. Nuori neiti siinä hetken konettaan näpytteli ja kuinka ollakaan, muutaman minuutin kuluttua minulla olikin multi-sim kortti uudessa kapulassa. Hieno juttu. Tämä on palvelua.
Niin sinulla oli jo valmiiksi multi-sim-sopimus?

Mutta kiva kun jollain on taas positiivista sanottavaa:D

Annetaanpa nyt sitten positiivistakin palautetta kun siihen on aihetta. Liittymän tilauksen aikaan tuli annettua noottia täällä (ja ihan aiheesta) mutta, annetaan nyt sitten vastaavasti hyvääkin palautetta kun asiat sujuivat. Suomalaisilla kun kiitos ei ole aina niin herkässä jos ollaan tyytyväisiä.

Eli lähetin tänään oma saunalahden kautta viestiä, kun VOIP liittymäni ei toiminut. Samana päivänä (eli tänään) jo vastattiin ja sainkin ohjeet ongelman korjaamiseksi. Tätä voi jo kutsua nopeaksi ja hyväksi palveluksi. Kiitos!


No jos SL:lle tulisi antaa positiivista palautetta niin?

Ok... Herra, jolle osoitin yhteydenottopyyntöjä yli 5 kk ajan yli 60 kertaa vastasi lopulta (pitkinhampain) yhteydenottopyyntööni...

Onnittelut

rr
Hyvä rr,
olen seurannut kirjoitteluasi. Poista kyseiset viestit puhelimestasi. ja nyt on ihan pakko kysyä... OLETKO MUISTANUT VARMASTI OTTAA KAIKKI NAPIT?
positiivista palautetta:

Kaikenkaikkiaan olen ollut tyytyväinen asiakkuuteen saunalahdella.

Puhelimitse en ole tarvinnut kertaakaan ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.
98% asioista hoidan oma.saunalahden kautta
2% lomakkeiden kautta ja aina on vastattu ja kohtuullisella viiveellä (riippuen asian prioriteetista)

/ sam
Kyllä olen minäkin tyytyväinen, tähän asti homma on toiminut erinomaisesti. Ja oli mukava yllätys kun alkusyksystä tuohon vilkkuvaan tolppaan tuli 3G-lähetin 🙂 Asiakaspalveluun olen ollut pääsääntöisesti lomakkeiden kautta yhteydessä ja yleensä vastauksen olen saanut kohtuullisessa ajassa. Eiköhän pahin ryysis kohta helpota ja sitten taas asiakaspalvelukin toimii paremmin. Kiitos Saunalahti! :)  ::)

Hyvä rr,
olen seurannut kirjoitteluasi. Poista kyseiset viestit puhelimestasi. ja nyt on ihan pakko kysyä... OLETKO MUISTANUT VARMASTI OTTAA KAIKKI NAPIT?


voi pikkukarhua,

en ole nappien tarpeessa kuten oletat... viestisi on sitäpaitsi herjaava - haluatko haasteen?

ja vaikka SL tyri pahasti asiakssuhteensa hoitaisen SE ei tarkoita, että olisin saanut nappikuurin kuten oletat..

ps. Voin toki olla avuksi ja suositella halukkaille tahoille joko psykologia tai tarvittaessa myös psykiatria jos joku sellaista tarvitsee? tiedoksi pikkukarhulle ja muille tahoille se, ettei itselläni ei ole tarvetta ko. mielenterveystyön hoitopalveluun

rr

Kyllä olen minäkin tyytyväinen, tähän asti homma on toiminut erinomaisesti. Ja oli mukava yllätys kun alkusyksystä tuohon vilkkuvaan tolppaan tuli 3G-lähetin 🙂 Asiakaspalveluun olen ollut pääsääntöisesti lomakkeiden kautta yhteydessä ja yleensä vastauksen olen saanut kohtuullisessa ajassa. Eiköhän pahin ryysis kohta helpota ja sitten taas asiakaspalvelukin toimii paremmin. Kiitos Saunalahti! :)  ::)


olet pikkukarhu valtavan onnekas (kun olet saanut hyvää SL palvelua), ja ymmärrän ettet olet turhautunut SL. Tahdot mielelläsi olla SL puolestapuhuja ja SL on sinusta ylpeä ;D

valitettavasti SL tyri asiakaspalvelussa useaan kertaan (ymmärrän toki virheen tai kaksi, mutta jos se toistuu useaan kertaan siihen yksinkertaisesti kyllästyy)...

rr
Käyttäjätaso 2
Hyvä rr!

Minusta olisi erittäin mukavaa, jos näin vuoden 2009 alun kunniaksi lopettaisit kirjoittelun tälle palstalle.

Olet varmasti oikeassa, mutta pilaat asiasi avuttomalla/törkeällä ulosannillasi.

PS. En ole moderaattori enkä muussa kuin asiakassuhteessa saunalahteen, joten ylläoleva on vain yksityinen mielipiteeni.

Hyvä rr!

Minusta olisi erittäin mukavaa, jos näin vuoden 2009 alun kunniaksi lopettaisit kirjoittelun tälle palstalle.

Olet varmasti oikeassa, mutta pilaat asiasi avuttomalla/törkeällä ulosannillasi.

PS. En ole moderaattori enkä muussa kuin asiakassuhteessa saunalahteen, joten ylläoleva on vain yksityinen mielipiteeni.


Hyvä Speedy, Arvoisa SL

Tein SL:n kanssa ns. herrasmiessopimuksen - SL antoi asiakaslupauksen jota ei täyttänyt. SL 'pilasi' vuodenvaihteen lähettämällä ns. epäselvän karhukirjeen ns. herrasmiessopimuksessa sovitusta asiasta.

ja sitäpaitsi SL on aikanaan esittänyt osoitteellisen mainoskirjeen yhteydessä pyynnön saada niin # kuin @}->->>--- palautetta nimenomaan tämän web 2.0 toiminnon kautta. mutta SL poistaa viestejä *.)

Pahoittelen Speedy ja SL jos olette pahoittaneet mielenne suoralla henkilökohtaisella asiakaskokemuksella ja siitä syntyneellä mielipiteelläni SL:ta kohtaan "SL ei pidä asiakaslupauksiaan"; *.) "SL poistaa kaikki ns. ei toivotut SL kohtaan kriittisesti kirjoitetut viestit" "SL kannattaa vaihtaa toiseen operaattoriin".

Uskokaa tai älkää. Toivoin todella SL:n kanssa marraskuussa tehdyn ns. harrasmiessopimuksen pitävän. Kiitin jopa SL marraskuussa ja en kirjautunut tähän palveluun tämän jälkeen - ennen vuoden vaihdetta, jolloin jällleen ilmeni, ettei SL:n kanssa asia ole edelleenkään loppuunkäsielty. Suoralle asiakaspalautteelle oli siis jälkeen tarvetta (ja nyt moni varmasti ehdottaisi SL asiakaspalveluun yhteydenottoa? olen ottanut toki heihin yhteyttä mukaanlukien SL:n tahon kenen kanssa solmin ns. herrasmiessopimuksen SL:n tekemistä virheistä asiakassuhteen ylläpitämisen ja hoitamisen suhteen)

SL kannattanee tarkoin syvämiettiä, miksi irtisanoin henkilöasiakassuhteen SL:n kanssa ja millaisia todellisia liiketoimintamenetyksiä yhden aivan tavallisen henkilöasiakkaan menetys SL:n kannalta saattaa tarkoittaa. Pienellä ja mitättömällä SL:n pettyneellä asiakkaalla saattaa olla ratkaiseva vaikuttaa operaattorivalintaa mm. yritystasolla, jolloin tyytymättömällä asiakkaalla alkaa olemaan SL:n kannalta suuri merkitys. Tätä kultaista ajatusta olen useaan kertaan muistuttanut SL:lle ennen liittymäni irtisanomista SL:lta antaen siis SL:lle useaan kertaan mahdollisuuden korjata ilmitulleita virheitä.

Päätän mielelläni kirjautumiset tähän yhteisöön heti kun asia SL:n kanssa on ns. loppuun sovittu. Se miten asia etenee on pallo parhaillaan SL:lla. Nyt vain odottelen SL:n loppukommenttia asiaan, jolloin voimme päättää tämän kirjoittelun piste

Hyvää vuoden alkua Speedylle ja SL:lle (ystävällisin terveisin)

rr
Vilpitön kiitos Saunalahdelle pikaisesta vastauksesta aiheettomasta karhulaskusta

Kiitos

rr
Hain siis uuden liittymän liikkeestä, aukesi parissa tunnissa, nyt siis toimii ja 3G näytöllä  :D
Netistä tilasin aiemmin liitymän, jota ei ole näkynyt.
Asiakaspalveluun olen kahdesti tänään soittanut, reilun 10 minuutin jälkeen vastattu ja asia saatu ystävällisen palvelun ansiosta hoidettua.
Joten positiivinen palaute oli mielestäni paikallaan aiempien hiukan negatiivisten jälkeen...
Toivottavasti jatkossakin asiat sujuvat yhtä hyvin...
Jos jouluna multimediaviestit tahmasi, niin uutena vuotena ei minulla ollut ainakaan mitään ongelmaa!  🙂 Nyt meni kaikki niin kuin piti!



Annetaanpa nyt sitten positiivistakin palautetta kun siihen on aihetta. Liittymän tilauksen aikaan tuli annettua noottia täällä (ja ihan aiheesta) mutta, annetaan nyt sitten vastaavasti hyvääkin palautetta kun asiat sujuivat. Suomalaisilla kun kiitos ei ole aina niin herkässä jos ollaan tyytyväisiä.

Eli lähetin tänään oma saunalahden kautta viestiä, kun VOIP liittymäni ei toiminut. Samana päivänä (eli tänään) jo vastattiin ja sainkin ohjeet ongelman korjaamiseksi. Tätä voi jo kutsua nopeaksi ja hyväksi palveluksi. Kiitos!


No jos SL:lle tulisi antaa positiivista palautetta niin?

Ok... Herra, jolle osoitin yhteydenottopyyntöjä yli 5 kk ajan yli 60 kertaa vastasi lopulta (pitkinhampain) yhteydenottopyyntööni...

Onnittelut

rr


Mielenkiinnosta, kuka oli kyseessä? Minä tavoittelin myös asiakaspalvelupäällikköä, enkä onnistunut. Asia tosin tuli hoidettua kuukauden pommittamisen jälkeen.... Saunalahden asiakaspalvelussa on paljon parannettavaa. Jos henkilökunta ei tiedä/ymmärrä mikä on soittopyyntö, on jossakin vikaa ja paljon.

Speedy ja pikkukarhu eivät ymmärrä mistä on tällaisissa asioissa kysymys. Suotakoon heille tietämätömyys, mutta ei kannattaisi kommentoida asioita joista ei tiedä mitään.


Pelkkää hymyä :)

rr
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Laitellaanpas tänne jälleen kokemuksia, nyt sekä plussaa että miinusta.

Ensin miinus:
Puhelinaspassa kaveri jutteli täysin puutaheinää MultiSimin siirtymisestä (laitetaan tiedonpuutteen piikkiin harvinaisemmassa asiassa)

Sitten plussa:
Nettilomakkeen kautta hoidettuna sama ongelma löysi ratkaisun ja asia hoidettiin kondikseen päivässä, toisin sanoen MultiSim joka automatiikalla tipahti pois kytkettiin takaisin yhden arkipäivän kuluessa vastausviestistä.

Kehitysehdotuksena:
Olisi ollut kiva tietää etukäteen, että MultiSimmien tekniset numerot muuttuvat kun se kytketään takaisin, vaikka simmit samana säilyivätkin 😉
Käyttäjätaso 2

Speedy ja pikkukarhu eivät ymmärrä mistä on tällaisissa asioissa kysymys. Suotakoon heille tietämätömyys, mutta ei kannattaisi kommentoida asioita joista ei tiedä mitään.


Ja sinulle täytyy termin luetun ymmärtäminen olla täysin vieras  😮


Speedy ja pikkukarhu eivät ymmärrä mistä on tällaisissa asioissa kysymys. Suotakoon heille tietämätömyys, mutta ei kannattaisi kommentoida asioita joista ei tiedä mitään.


Ja sinulle täytyy termin luetun ymmärtäminen olla täysin vieras  :o


Väärinkäsitykset syntyvät aina sanoista... Valitettavasti eräät eivät ymmärrä  S E L K O K I E L T Ä (eivät ymmärrä lukemaansa, eivät ymmärrä kuulemaansa)...

rr

Osallistu keskusteluun