Kysymys

Puhelimen takuuhuollon kohtuullinen odotusaika

  • 19 kesäkuu 2012
  • 3 kommenttia
  • 1466 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Vein 6 kesäkuuta 2 puhelinta Elisa shopitiin takuuhuollettavaksi.

Kuinka kaun on kohtuullinen aika odottaa että puhelin tulee takaisin korjattuu huollosta?

Onko kohtuullista että Optiman seurannassa lukee vielä että puhelimet eivät edes ole saapuneet Optimaan?

Työntila:Liike kirjannut työn, ei saapunut vielä Optimalle 06.06.2012 14:04
Tämä on siis tilanne tänään 19.6.2012

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kuluttajansuojalaki ei suoraan määrittele, missä ajassa virhe tulee korjata, vaan laissa puhutaan kohtuullisesta korjausajasta. Kohtuullisena korjausaikana pidetään takuukorjauksissa noin kahta viikkoa. Jos korjausaika venyy kohtuuttomasti, kuluttajalla on kahden viikon jälkeen oikeus vaatia vähintään sijaislaitetta käyttöönsä.
--------
Jos esimerkiksi matkapuhelin on talouden ainoa viestintäväline, takuukorjausaika ei saisi ylittää kahta viikkoa. Silloin sijaislaitetta voi vaatia tilalle aiemminkin. Kuluttajavirasto/Kuluttajaneuvonta: Takuukorjaus

Tuo tarkoittaa sitä, että laitetta ei ole vielä kirjattu saapuneeksi siellä huollossa. Puhelimet ovat melko varmasti jonossa.
Käyttäjätaso 3
Ainakin maanantaina kyseinen liike myönsi että kaksi viikkoa sitten sinne jätetetty puhelimet eivät edes ole (viellä) lähteneet huoltoon....
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onpas outoa. Kysyitkö muuten, milloin sieltä lähtee seuraavan kerran puhelimia sinne huoltoon?

Osallistu keskusteluun