Kysymys

Puhelimen vaihto oma.saunalahden kautta

  • 24 tammikuu 2009
  • 16 kommenttia
  • 3072 katselukerrat

  • Uusi keskustelija
  • 1 kommentti
Noniin, eli edellisen puhelimen kytky päättyi viime vuoden lopulla, joten päätin tilailla uuden kytkypuhelimen, E71. Menin oma.saunalahdessa "Puhelimen vaihto"-kohtaan, jossa tein tilauksen, mutta muutama asia jäi epäselväksi:

1) Edellinen puhelin oli jo kokonaan maksettu (viimeinen erä joulukuun 2008 laskussa), mutta silti ilmoitettiin että loppuerät summataan ja niistä tulee lasku. No, laskua tuskin tulee mutta hieman epäselvää silti.
2) Kun edellinen puhelimeni on jo kokonaan maksettu niin miksi se edelleen näkyy liittymässäni kytkypuhelimena?
3) Tehtyäni puhelimen vaihdon E71:een, en saanut mitään tilausvahvistusta. Myöskään en löydä tilaustani mistään oma.saunalahden kautta. Kytkypuhelimen kohdalla lukee edelleen vanha (kokonaan maksettu) puhelin. Toimitusaika-arviota ei myöskään annettu. Koskahan tilaukselle tehdään jotain? Tehdäänkö sille ylipäätään jotain? Miksei ole vahvistusta/jotakin seurantaa?

Nyt oikeastaan ainoa asia josta näen tilauksen tehneeni on se että jos koitan uudestaan vaihtaa puhelinta, niin se estyy ilmoituksella siitä että puhelimen vaihto on sallittu vain kerran kalenterivuodessa.

Koitin soitella tästä aspaan, mutta yllättäen sinne oli juuri nyt tullut paljon puheluita, ja jono yli 30min. Ehkä jollain täällä olisi kokemusta miten tällainen uuden luurin tilaus etenee kun edellinen on jo kokonaan maksettu?

16 kommenttia

Ainakin tuo tilaus on tullut oikein ja on postituksen jonossa odottamassa pakkaamista.

Aiomme saada oma.saunalahteen lisää näkyvyyttä vastaamaan noihin sinänsä oikein hyviin kysymyksiin.

- Kai / Saunalahti
Ok, kiitos paljon nopeasta vastauksesta ja tiedoista!

Hyvä tietää myös että "tilauksien status" tai vastaava toiminto on tulossa.
Olen itse samankaltaisessa tilanteessa. Tilasin uuden puhelimen kesken määräaikaisen sopimuksen, maksoin vanhan puhelimenkin jäljellä olevat erät pois, mutta oma.saunalahti.fi antaa erittäin huonosti infoa uuden puhelintilauksen tilasta. GSM- ja laitetoimitusten seurannassa ei näy tästä tilauksesta infoa, lähes kahden vuoden takainen edellinen kännytilaus kyllä löytyy. Ainoa viite siitä, että tilaus on mennyt eteenpäin on se, että vanhan puhelimen tiedot ovat hävinneet oma.saunalahdesta. Jospa ensi viikko toisi valaistusta asiaan.

Maksoin muuten tuon vanhan luurin pois oma.saunalahden kautta, nyt sama lasku tuli uudelleen nettipankkiini e-laskuna. Pitänee soitella ja kysellä, että tokihan maksu on mennyt perille...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Maksoin muuten tuon vanhan luurin pois oma.saunalahden kautta, nyt sama lasku tuli uudelleen nettipankkiini e-laskuna. Pitänee soitella ja kysellä, että tokihan maksu on mennyt perille...


Tuo on ihan tavallista, että laskut on molemmissa paikoissa. Uudesta puhelimesta ei näkynyt ennakkoon minullakaan mitään omasaunalahdessa.
Tilasin nokia 5800 xpressmusic sb perjantaina ja saunalahden sivulla oli että nokia xpressmusic sb puhelimia oli lisää tulossa. kuntaas menin osioon missä oli vain nokian puhelimet niin tämä kyseinen puhelin oli saatavilla vain nopeimmille.  :-
Onko puhelin siis saatavilla nopeimmille vai onko niitä vasta lisää tulossa? ??? Entäpä kuinka kauan toimitus on kestänyt?
Ainakaan minulla ei ole näkynyt mitään tilaus tietoja.
Mullehan kävi tässä tänään seuraavaa:

Nykyinen kytkysopimus loppuisi 4.3.2010 ja löysin oma.saunalahdesta tarjouksen, jolla olisi saanut 2kk kytkyn puhelimen maksuerää hyvitetyiksi.

Noh, minähän otin sen tarjouksen vastaan kun on saunalahti hyvin 2 vuoden ajan palvellut ja valitsin uudeksi puhelimeksi Nokian X6:n.

Hätäisenä kaverina soitin sitten iltapäivällä aspaan ja kerroin, että haluan peruuttaa tuon puhelimen tilauksen koska ajattelin sen hakea elisa shopitista jo tänään, ettei olisi tarvinnut odotella ensi viikkoon asti.

Noh, sehän peruutettiin kyllä, mutta sinne meni myös se tarjous. Sitä tarjousta ei voi enää valita ja otinkin nyt sitten sen X6:sen ilman sitä tarjousta joten joudun nyt odottamaan kuukauden parin päivän sijaan.

Sekavaa, tiedän.  Jos joku sauniksen kaveri vois kattoa voiko sen peruutetun puhelimen esim. poistaa tuolta tilausten seurannasta ja palauttaa sen edellä mainitun tarjouksen? Thanks.

Sekavaa, tiedän.  Jos joku sauniksen kaveri vois kattoa voiko sen peruutetun puhelimen esim. poistaa tuolta tilausten seurannasta ja palauttaa sen edellä mainitun tarjouksen? Thanks.


Suosittelen yhteydenottoa suoraan asiakaspalveluun esim. oma.saunalahti.fi -hallintasivuston viestien kautta tai soittamalla, mikäli tilauksen tiimoilta tulisi vielä tehdä muutoksia. Palstan kautta emme valitettavasti pysty yksittäisiä asiakastapauksia hoitamaan.

Peruttu puhelintilaus jää näkyviin peruutettuna oma.saunalahti.fi -palvelun tilausten seurantaan, eli sieltä sitä ei ole mahdollista kokonaan poistaa.
Asia on siltäosin hoidossa, että puhelin on postissa tulossa, mutta se tarjous vielä huolettaa, että mitenkä sen saa takaisin vai onko se käytössä eli hyvitykset tulisivat sitten tulevissa laskuissa.

Ja offtopikkina pitää sanoa, että hommatkaa se iPhone jo pikkuhiljaa tuonne puhelinlistaan 😃 Alkaa kaduttaa tuon Nokian valitseminen kun noita foorumeita lueskelee. CWM toimii miten sattuu ja netin selailu symbianilla on helvetillistä. 😞

Asia on siltäosin hoidossa, että puhelin on postissa tulossa, mutta se tarjous vielä huolettaa, että mitenkä sen saa takaisin vai onko se käytössä eli hyvitykset tulisivat sitten tulevissa laskuissa.


Asiasta on hyvä laittaa asiakaspalveluun viesti, mikäli et ole näin vielä tehnyt: näin voidaan varmistaa tarjouksen säilyminen.

Ainakin tuo tilaus on tullut oikein ja on postituksen jonossa odottamassa pakkaamista.

Aiomme saada oma.saunalahteen lisää näkyvyyttä vastaamaan noihin sinänsä oikein hyviin kysymyksiin.

- Kai / Saunalahti



Vaihdoin eilen palvelupakettiini uuden puhelimen. Missään ei näy merkkiäkään siitä, että puhelimen tilaus olisi rekisteröity. Lukuunottamatta siis vanhan puhelimen loppulaskua, joka pärähti laskutsivulle välittömästi. Tuo lainaamani viesti on päivätty 24.1.2009. Olisikohan asialle nyt ihan oikeesti syytä tehdä jotain?!?
Ei onnistu vaihto jostain syystä. Yritin vaihtaa tyttären puhelinta, ja tulee seuraava ilmoitus koko ajan: Sovelluksessa tapahtui virhe, jonka vuoksi tapahtumaa ei voitu käsitellä. Pahoittelemme tapahtunutta, yrittäkää myöhemmin uudelleen."  Miten puhelimen vaihto onnistuu? Vanhan puhelimen 24 kk sopimus päättyi lokakuussa 2009. Eikö näissä "vanhoissa" sopimuksissa voi puhelinta vaihtaa? En ole saanut vastausta Oma Saunalahti asiakaspalvelun kautta. Josko täällä joku osaisi vastata.
Käyttäjätaso 2

Ei onnistu vaihto jostain syystä. Yritin vaihtaa tyttären puhelinta, ja tulee seuraava ilmoitus koko ajan: Sovelluksessa tapahtui virhe, jonka vuoksi tapahtumaa ei voitu käsitellä. Pahoittelemme tapahtunutta, yrittäkää myöhemmin uudelleen."  Miten puhelimen vaihto onnistuu? Vanhan puhelimen 24 kk sopimus päättyi lokakuussa 2009. Eikö näissä "vanhoissa" sopimuksissa voi puhelinta vaihtaa? En ole saanut vastausta Oma Saunalahti asiakaspalvelun kautta. Josko täällä joku osaisi vastata.


Luulisin, että vaihto ei onnistu koska kytky on jo päättynyt. Tilaa uusi puhelin olemassa olevaan liittymään.
Näinpä tein, mutta missään ei näy onko tilaukseni onnistunut  ??? No odotellaan, josko tulisi Oma Saunalahteen huomiseen mennessä.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Näinpä tein, mutta missään ei näy onko tilaukseni onnistunut  ??? No odotellaan, josko tulisi Oma Saunalahteen huomiseen mennessä.


Eikö näy mitään merkintää kohdassa Yleiset/Sopimikset tai /Tilausten seuranta?

Jos seurasit portaittain etenevää tilausprosessia ja pääsit loppuun asti hyväksytyksi niin tilaus pitäisi silloin olla onnistunut. Siinä viimeisessä iokkunassa oli ruksattava kohta jolla olisit saanut tilausvahvistuksen s-postiisi, ilmeisesti et laittanut ruksia siihen.

Olisi muuten kannattanut ja sinulla olisi mustaa valkoisella jos jokin ei pidä paikkaansa mitä tilausta tehdessä sovitaan.
Joo tein itsekkin tuossa pari päivää sitten vaihdon ja eipä siellä mitään näytä tapahtuvan. Lasku tuli ja maksoin sen. Tänään hävisi vanha puhelin listoilta, mutta uutta ei ilmaannu.
Ilmeisesti normaalia, että mitään ei siellä näy..?

Ilmeisesti normaalia, että mitään ei siellä näy..?


Kun uusi laite postitetaan, lähetystunnus ja tilaus näkyvät oma.saunalahti.fi -sivustolla kohdassa GSM-liittymät -> GSM- ja laitetoimitusten seuranta. Tätä ennen uuden laitteen tilaus ei puhelimenvaihto- ja päivitystilauksissa valitettavasti hallintasivustolla näy.

Osallistu keskusteluun