Vastattu

Puhelin hajosi alle 2vk käytön jälkeen

  • 4 kesäkuu 2015
  • 6 kommenttia
  • 1172 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Ostin huhti-toukokuun vaihteessa Sony Z3 Compact-puhelimen, jonka sitten toimitin rikkinäisenä takaisin Elisa-myymälään 12.5. 

SCF Huolto totesi 18.5. laitteen olevan takuunalainen ja tilasi maahantuojalta uuden, joka on nyt huollon seurannan mukaan 3.6. saapunut heille.

Olen siis ollut vajaan 4 viikkoa ja olen edelleen, ilman kunnollista puhelinta, vaikka tästä ostamastani laskutus rullaa kokoajan normaalisti. Takuukin uudella laitteella ilmeisesti jatkuu vanhan koneen ostokuitin mukaisesti, vaikka puhelin on ollut jo kauemmin muualla kuin minulla itselläni käytettävissä.

Kuinka Elisa tulee tällaisessa tapauksessa vastaan?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi henko_nen 4 kesäkuu 2015, 15:57

Takuuaika menee tosiaan sen alkuperäisen laitteen takuuajan mukaan. Takuuaikana puhelimen valmistajan velvollisuus on korjata takuuseen menevät viat ja tarvittaessa vaihtaa laite uuteen samanlaiseen tai vastaavaan malliin. Myöskään takuuaikana puhelimeen vaihdetut osat eivät jatka puhelimen takuuaikaa 🙂
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Korkeintaan lainalaitteen verran.

Kyseessähän on sinun omistuksessasi ja hallinnassasi oleva puhelin. Mahdollinen kauppahinnan jaksotus pidemmälle ajalle ei vaikuta asiaan mitenkään.
Eli minä ostin laitteen, jossa on valmistajan virheen johdosta n. kuukausi vähemmän takuuta KÄYTÄNNÖSSÄ kuin mitä papereissa seisoo.. Vaikkakin myyjäliike on aina ensisijaisessa vastuussa kuluttajalle myydystä tuotteesta.
Käyttäjätaso 4
Takuuaika menee tosiaan sen alkuperäisen laitteen takuuajan mukaan. Takuuaikana puhelimen valmistajan velvollisuus on korjata takuuseen menevät viat ja tarvittaessa vaihtaa laite uuteen samanlaiseen tai vastaavaan malliin. Myöskään takuuaikana puhelimeen vaihdetut osat eivät jatka puhelimen takuuaikaa 🙂
Samma här ! Uusi Sony xperi xa myytiin rikkinäisenä.Muutaman päivän päästä liikkeeseen,ja sieltä korjaamoon. 2 viikkoa meni ja nyt on" kunnossa", no ei se sitä ollut taas korjaamoon ja kohta siitä jo on kuukausi . Korjaamo lähetti vanhaan puhelimeeni sähköpostin että uutta laitetta ollaan etsimässä.Elisan kaupassa niitä uusia laitteita oli niin että hyllyt notkui.Saattoivat tietysti kaikki olla käyttökelvottomassa kunnossa.Hitto kun vahingossa menin maksamaan ensimmäisen osan ostosopimuksesta.Yli kuukausi Elisa on nyt saannut minulta tätä varjopuolen mainosta ,mistä näköjään tykkäävät kovasti. Valittettavasti mulla ei ole Elisan osakkeita enää,jotta voisin ehkä edesautta eräiden vastuuhenkilöiden työttömyyskortistoon. Terv. Bengt
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mikäli huolto on päätynyt vaihtamaan puhelimen uuteen samanlaiseen / vastaavaan malliin, ei Elisan kuulu antaa sinulle uutta puhelinta, vaikka heillä sitä olisikin hyllyssä. Uuden puhelimen toimittaa huolto ja todennäköisesti tilaa sen tukkurilta.

Olisi asia erikseen, jos huolto olisi päätynyt hyvittämään laitteen Elisalle, tällöin olisit voinut saada Elisan liikkeestä uuden puhelimen suoraan hyllystä.
Kiitos Dj God näistä tiedoista! Oli miten oli,niin terveessä kaupan käynnissä myyjä vastaa asiakkaalle suoraan ,ja sen jälkeen tarpeen mukaan hoitaa asiansa oman jällenmyyjän ,tukkurin,maahantuojan,kuka mikä se nyt sitten on kanssa. Tällai pelaa hyvät asiakassuhteet.
Terv Bengt

Osallistu keskusteluun