Kysymys

Puhelin rikki - uusi vai huollettu?

  • 20 joulukuu 2010
  • 17 kommenttia
  • 4830 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Jos minulla on alle kaksi viikkoa vanha kytkypuhelin ja se on jo nyt rikki, vaihdetaanko se uuteen?

muoks: otsikko

17 kommenttia

Hei,

puhelimilla on aina laitevalmistajan takuu. Yleensä puhelin pyritään ensi sijaisesti huoltamaan Elisa Shopitin kautta valmistajan ohjeiden mukaan. Huolto tekee tässä tapauksessa myös päätöksen siitä, että vaihdetaanko laite suoraan uuteen. Suosittelen asioimaan lähimmässä Elisa Shopitissa, josta osataan varmasti kertoa paremmin kuinka puhelimesi kanssa toimitaan. Sinua lähimmät liikkeet voit tarkistaa osoitteesta www.elisa.fi/myymalat
Käyttäjätaso 1
Joo, huoltoonhan se meni. Jotenkin vaan tuntuu kohtuuttomalta että laite joka on kaksi viikkoa vanha, laite jota ei vielä ole edes maksettu, niin sitä ruvetaan korjaamaan. Käytännössä kone on myyty rikkinäisenä.
Käyttäjätaso 1
Joo, lähetin saman kysymyksen kuluttajaneuvojalle. Uskomatonta että uutta laitetta ruvetaan korjaamaan. Ja kohtuuaikaisesta korjauksesta ei voi edes puhua, jos pelkkä puhelimen matka Elisan kaupasta huoltoon kestää viikon.

1. Puhelin lähetettiin Saunalahdelta minulle  6.12.2010
2. Puhelin hajosi käyttökelvottomaksi 19.12
3. Puhelin toimitettiin Elisalle 20.12
4. 27.12 huollon seuranta näyttää että "27.12.2010 12:48 Saapunut huoltoon ". Tuossa tilassa se on edelleen.

Muutenkin Saunalahden info on ristiriitaista. ASPA sanoo viestissään että Elisan myymäläpäällikkö tekee päätöksen vaihdetaanko puhelin uuteen, myymäläpäällikkö sanoo että huolto tekee sen päätöksen.

Kiva omistaa uusi 500 euron Desire Z.

Lisätääns vielä muutama sana hakukoneita varten: saunalahti, takuu, takuuhuolto, http://www.scfhuolto.fi/ ' TARGET='_blank, vaihto
Mulla suunnilleen sama tilanne uuden Desire Z:n kanssa. Oliko sulla J-O.E yhtään samantyyppinen vika?

Tarina tähän mennessä:

19.11. puhelin haettu postista.
20.11. puhelin menee pimeäksi kesken käytön, siten että vaatii akun irrottamisen jotta lähtee taas käyntiin, jonka jälkeen akussa hyvin latausta jäljellä (ei siis ollut akun loppuminen syynä kaatumiseen).
21.12. puhelin menee pimeäksi taskussa ollessaan, siten että ei lähde enää käyntiin eikä edes latauksen merkkivalo syty kun laturin kytkee.
22.12. puhelin elisa shopittiin
27.12. huollon seuranta: saapunut huoltoon
01.01. huollon seuranta: odottaa varaosaa

Edit: niin ja koska ensimmäinen merkki viasta oli se että puhelinta ei saa käyntiin, en pystynyt sisäisestä muistista ottamaan mitään varmuuskopioita ennen huoltoa. Tästä huolimatta elisa shopit ei voinut luvata maksutonta datan palautusta, vaan ainoastaan esittämään huollolle toiveen että datan palautus olisi maksuton. Mielestäni tässä tapauksessa datat pitäisi kyllä saada palautettua ilman kustannuksia.
Käyttäjätaso 1

Mulla suunnilleen sama tilanne uuden Desire Z:n kanssa. Oliko sulla J-O.E yhtään samantyyppinen vika?

Mulla hajos näyttö, ei ihan kokonaan mutta meni semmoseksi pikselimössöksi ja puolet näytöstä oli täysin pimeenä. Mullekkin oli tullu 1.1 että odottaa varaosaa. Joko siellä on todella ahkeria työntekijöitä tai sitten niillä on joku scripti päivittämässä noita statuksia kun X-päivää huoltoa tulee täyteen. Näyttäähän se paremmalta että odottaa jotain varaosaa kuin että seisos edelleen odottamassa huoltoa ^-^
Itse ostin eilen Desire Z:n ja avasin sen kotosalla, noh empä pitkään jaksanut tutkiakkaan kun huomasin puhelinlaitteen ja näppäimistön välissä toisella puolella selvää klappia eli välystä joka ei ole tullut ainakaan missään vaiheessa edes liikkeiden esillä olevissa puhelimissa vastaan. Niitähän kuitenkin rämpläillään liikkeessä aika paljon eestaas. Noh en jaksanut edes käynnistelläkkään koko puhelinta turhaan. Eihän tässä mikään kiire tvalmiissa maailmassa, vein tänään puhelun Elisa Shopittiin ja myyjäkin oli siitä samaa mieltä että ei se ihan normaalia ole...ootellaan n. 2 viikon päästä jos puhelin tulis korjauksesta ja että sille olis kanssa jotain tehty ja jos saranaakin olisi hiukan kiristelty vaikka kyllähän ne löystyy aina ajan saatossa 🙂.
Käyttäjätaso 1

Itse ostin eilen Desire Z:n ja avasin sen kotosalla, noh empä pitkään jaksanut tutkiakkaan kun huomasin puhelinlaitteen ja näppäimistön välissä toisella puolella selvää klappia eli välystä joka ei ole tullut ainakaan missään vaiheessa edes liikkeiden esillä olevissa puhelimissa vastaan. Niitähän kuitenkin rämpläillään liikkeessä aika paljon eestaas. Noh en jaksanut edes käynnistelläkkään koko puhelinta turhaan. Eihän tässä mikään kiire tvalmiissa maailmassa, vein tänään puhelun Elisa Shopittiin ja myyjäkin oli siitä samaa mieltä että ei se ihan normaalia ole...ootellaan n. 2 viikon päästä jos puhelin tulis korjauksesta ja että sille olis kanssa jotain tehty ja jos saranaakin olisi hiukan kiristelty vaikka kyllähän ne löystyy aina ajan saatossa 🙂.
Eli sait ostotilanteessa rikkinäisen puhelimen, ja sitä alettiin korjaamaan. Kuulostaa ihan ELisa/saunalahti käytännöltä. Älä ihan heti odottele uutta luuriasi takaisin, oma UUSi puhelimeni on edelleen pajalla.

1. Puhelin lähetettiin Saunalahdelta minulle  6.12.2010
2. Puhelin hajosi käyttökelvottomaksi 19.12
3. Puhelin toimitettiin Elisalle 20.12
4. 27.12 huollon seuranta näyttää että "27.12.2010 12:48 Saapunut huoltoon ".
5. 1.1, eli uudenvuoden aaton jälkeisenä pyhäpäivänä huoltotila muuttuu muotoon"odottaa varaosaa". Ahkeraa porukkaa http://www.scfhuolto.fi/huollon-tilanne.html ' TARGET='_blank kun painavat tuommoisena pyhänä hommia. ^-^
6. 8.1 odottelu jatkuu, huoltotilana edelleen "odottaa varaosaa".
Niimpä niin, jännä ois kokeilla et auttaakohan tollasessa mitenkään sitten kuluttajansuoja tulee tällaisissa tapauksissa vastaan. Jos ostaisi esim. marketista tv:n ja se ei vastaa ehjää uudenlaista niin kyllä niissä on ainakin palautusoikeus ja pitäisi tulla uusi (ehjä) tilalle. Mutta taitaa meinata siis sitä tuon paketin "sinetti", eli kun sen avaa niin astuu takuuehdot voimaan 🙂
Käyttäjätaso 1

1. Puhelin lähetettiin Saunalahdelta minulle  6.12.2010
2. Puhelin hajosi käyttökelvottomaksi 19.12
3. Puhelin toimitettiin Elisalle 20.12
4. 27.12 huollon seuranta näyttää että "27.12.2010 12:48 Saapunut huoltoon ".
5. 1.1, eli uudenvuoden aaton jälkeisenä pyhäpäivänä huoltotila muuttuu muotoon"odottaa varaosaa". Ahkeraa porukkaa http://www.scfhuolto.fi/huollon-tilanne.html ' TARGET='_blank kun painavat tuommoisena pyhänä hommia. ^-^
6. 8.1 odottelu jatkuu, huoltotilana edelleen "odottaa varaosaa".


Väliaikatietoja UUDEN puhelimeni matkasta:

12.1

Hei,

Huolto odottaa edelleen varaosaa, eikä tarkkaa toimitusaikaa valitettavasti ole tiedossa. Normaali toimitusaika on muutaman viikon verran. Emme kuitenkaan valitettavasti pysty vaikuttamaan toimitusaikoihin

SCF Huolto Oy / SCF Care Center


muoks: päivitys

Tänään Elisalta luvattiin uusi laite uutena hajonneen tilalle. Kiitän tästä ja asia on omasta puolestani loppuunkäsitelty.  :)
Päivitys:


19.11. puhelin haettu postista.
20.11. puhelin menee pimeäksi kesken käytön, siten että vaatii akun irrottamisen jotta lähtee taas käyntiin, jonka jälkeen akussa hyvin latausta jäljellä (ei siis ollut akun loppuminen syynä kaatumiseen).
21.12. puhelin menee pimeäksi taskussa ollessaan, siten että ei lähde enää käyntiin eikä edes latauksen merkkivalo syty kun laturin kytkee.
22.12. puhelin elisa shopittiin
27.12. huollon seuranta: saapunut huoltoon
01.01. huollon seuranta: odottaa varaosaa

12.01. huollon seuranta: lähetetty huollosta
Päivitys:


19.11. puhelin haettu postista.
20.11. puhelin menee pimeäksi kesken käytön, siten että vaatii akun irrottamisen jotta lähtee taas käyntiin, jonka jälkeen akussa hyvin latausta jäljellä (ei siis ollut akun loppuminen syynä kaatumiseen).
21.12. puhelin menee pimeäksi taskussa ollessaan, siten että ei lähde enää käyntiin eikä edes latauksen merkkivalo syty kun laturin kytkee.
22.12. puhelin elisa shopittiin
27.12. huollon seuranta: saapunut huoltoon
01.01. huollon seuranta: odottaa varaosaa
12.01. huollon seuranta: lähetetty huollosta

14.01. noudettavissa toimipisteestä

Reilut 3 viikkoa siis meni, eikä mitään dataa oltu palautettu. Pitänee ottaa tavaksi säännöllinen varmuuskopiointi seuraavan hajoamisen varalle.
Käyttäjätaso 1


Tänään Elisalta luvattiin uusi laite uutena hajonneen tilalle. Kiitän tästä ja asia on omasta puolestani loppuunkäsitelty.  :)

Hain tuon uuden puhelimen tuolloin. Tänään tuli viesti että vanha puhelin on huollettu ja noudettavissa Elisalta. Jaah, saanko mä toisenkin puhelimen 😉
Väliaikatietoja:
5.1 puhelin elisa shopittiin
10.1 puhelin saapunut huoltoon
17.1 odottaa varaosaa
21.1 valmis huollossa 🙂

Hei,

puhelimilla on aina laitevalmistajan takuu. Yleensä puhelin pyritään ensi sijaisesti huoltamaan Elisa Shopitin kautta valmistajan ohjeiden mukaan. Huolto tekee tässä tapauksessa myös päätöksen siitä, että vaihdetaanko laite suoraan uuteen. Suosittelen asioimaan lähimmässä Elisa Shopitissa, josta osataan varmasti kertoa paremmin kuinka puhelimesi kanssa toimitaan. Sinua lähimmät liikkeet voit tarkistaa osoitteesta www.elisa.fi/myymalat

Vuodenvaihteessa saatu Desire; salama ei toimi, kaiuttimen ääni rätisee.
Voin kaiketi varata huoltoajan(Kaiketi teillä on huollon kanssa ajanvarausjärjestelmä?), koska jonot näyttävät olevan niin pitkät, että en tuota aikaa ilman puhelinta tule toimeen?
Vai toimittaako saunalahti minulle korvaavan laitteen huollon ajaksi?

Kohtuullinen huoltoaika on käsittääkseni 2vkoa, joten tuota kauempaahan se ei voi missään tapauksessa kestää?
Pitkä aika tuokin olla ilman puhelinta, ja liittymämaksut juoksevat kokoajan?
Elisa shopitista sanottiin mulle ainakin ettei niillä oo mitään korvauskäytäntöö ja tosiaan ens viikolla alan oottelee puhelinta kun on jo menny 2 viikkoa puhelimen saapumisesta huoltoon.
Käyttäjätaso 1

Vai toimittaako saunalahti minulle korvaavan laitteen huollon ajaksi?

Minulle tarjottiin Hyvinkään Elisa shopissa Nokian parin kympin simpukkaa sijaislaitteeksi, edellyttäen että minulla olisi ollut laturi siihen 😃
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Vai toimittaako saunalahti minulle korvaavan laitteen huollon ajaksi?

Kohtuullinen huoltoaika on käsittääkseni 2vkoa, joten tuota kauempaahan se ei voi missään tapauksessa kestää?


Kuluttajaneuvonnan mukaan myyjä on velvollinen antamaan lainapuhelimen, mikäli korjaus kestään yli kaksi viikkoa. Puhelinhan on perinteisesti puhumista ja tekstiviestejä varten, joten ei lainavehkeen tarvitse olla multimedialaite tai taskutietokone.  😉

Osallistu keskusteluun