Vastattu

Puhelinlasku tulikin yllätteän paperisena?

  • 25 syyskuu 2014
  • 3 kommenttia
  • 1501 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Hei!

Avasin Elisan Sellon myymälässä Oiva-liittymän 7. elokuuta ja jo siinä kohdassa oli sekä minun, että myyjän tiedossa, että aion siirtää liittymän ASAP Saunalahdelle. Näin ollen en ollut Elisan asiakas yhteensä kuin yhteensä n. 3 viikkoa. Liittymä siirtyi lopulta Saunalahdelle 27. elokuuta.

Elisan liittymän avauduttua kirjauduin oma.elisaan ja seurasin siellä saldon kehittymistä. Odottelin, että loppulasku tulisi minulle sähköisesti sinne. Soitinkin kerran jopa Elisan asiakaspalveluun ja kyselin, että koska lasku mahtaisi ilmestyä. Yllätys olikin suuri, kun sain laskun paperisena  ja tästä oli veloitettu erikseen 1,89 €. (Laskun päiväys 20.9. ja eräpäivä 6.10.)

Missään vaiheessa sopimusta tehtäessä myyjä ei tarjonnut mahdollisuutta saada lasku sähköisenä tai ilmoittanut sitä, että paperilasku on maksullinen. Näin ollen epäilenkin, että hän teki tuon tarkoituksellisesti, jotta laskuni loppusumma olisi suurempi. Liittymäsopimuksessa ei lue missään kohdassa mitään laskun toimitustavasta. Ainoastaan maksutavasta (kertamaksu/kk-maksu).

Nyt maksan 10,67 € laskusta lähes viidenneksellä pelkästään laskun toimitustavasta.

Vaadin hyvitystä tuon 1,89 € verran, koska minua on informoitu puutteellisesti sekä myyntivaiheessa, että soitettuani asiakaspalveluun ja kyseltyäni laskun perään.

Facebookissa pyytämäänne asiakasnumeroa en löytänyt laskusta, mutta tiedoissani on puhelinnumero, joka minulla oli Elisalla kyseisen ajanjakson ja joka on nyt Saunalahdella.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Heather 26 syyskuu 2014, 08:33

Tervetuloa Palstalle
  • !

    Elisan henkilöasiakaspuolella sähköisten laskun toimitustapojen valikoima on hieman Saunalahtea rajoitetumpi ja muun muassa sähköpostilasku ei ole mahdollinen. Myyjän olisi kuitenkin tullut kertoa saatavilla olevista vaihtoehdoista ja lisäksi kertoa paperilaskun maksullisuudesta. Tuskin hän tahallaan on näistä jättänyt kertomatta, vaan eiköhän kyse ole ollut ihan inhimillisestä erehdyksestä.

    Laitoin sinulle hetki sitten asiasta yksityisviestiä, niin hoidetaan homma sitä kautta kuntoon. 🙂

  • Katso alkuperäinen viesti

    3 kommenttia

    Käyttäjätaso 2
    Tervetuloa Palstalle
  • !

    Elisan henkilöasiakaspuolella sähköisten laskun toimitustapojen valikoima on hieman Saunalahtea rajoitetumpi ja muun muassa sähköpostilasku ei ole mahdollinen. Myyjän olisi kuitenkin tullut kertoa saatavilla olevista vaihtoehdoista ja lisäksi kertoa paperilaskun maksullisuudesta. Tuskin hän tahallaan on näistä jättänyt kertomatta, vaan eiköhän kyse ole ollut ihan inhimillisestä erehdyksestä.

    Laitoin sinulle hetki sitten asiasta yksityisviestiä, niin hoidetaan homma sitä kautta kuntoon. 🙂
  • Edelleen Elisa laskuttaa paperilaskusta? Mitenkä saa tämän 1.89 euroa takaisin. Ei olla tehty sopimusta paperilaskun maksusta. Kuluttajavirastosta ei ole tullut hyväksyntää , että Elisa saa laskuttaa paperilaskusta?
    Käyttäjätaso 3
    Niin kauan kuin asian käsittely on kesken, ei Elisa hyvitä paperilaskusta.

    Osallistu keskusteluun