Vastattu

Puhelinlaskut erilleen liittymien omistajille

  • 31 heinäkuu 2016
  • 2 kommenttia
  • 337 katselukerrat

Meillä on Elisan laajakaista, viihde ja kaksi puhelinliittymää samalla laskulla.
Haluan siirtää toisen liittymän laskun omistajalleen ja oman itselleni.
Laajakaista- ja viihdelasku saisivat tulla yhdessä edelleen omana laskuna.
Haluaisimme siis kolme laskua yhden sijaan meidän talouteen.
Olen istunut koneella kolme tuntia ja etsinyt apuja, miten tehdä muutokset.
Sopijan muutos ei muuta maksajaa...
Onkohan ainut keino selvittää soittamalla ja jonottamalla 45min kuten viime viikolla, kun muutin laajakaistan uuteen osoitteeseen 😞
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Piampi 31 heinäkuu 2016, 16:49

Sopijan muutos ei muuta maksajaa...

Onkohan ainut keino selvittää soittamalla ja jonottamalla 45min kuten viime viikolla, kun muutin laajakaistan uuteen osoitteeseen :(




Maksajaahan ei mitenkään erikseen eritellä liittymissä, vaan nimenomaan tuossa sopijan vaihdossa on kyse tästä asiasta. Laskun saa - ja voi - maksaa kuka tahansa, ja järjestelyjä saa olla minkälaisia kenelläkin. Liittymän omistaja on kuitenkin se, kuka vastaa liittymästä ja sen laskuista, eli jos laskuja jää rästiin, niin ne peritään liittymän omistajalta.



Viestistäsi ei aivan selvinnyt, että onko puhelinliittymänne nyt kenen nimissä. OmaElisassa voi kuitenkin liittymän omistaja käydä aina määrittelemässä laskutustavan ja "kohteen". Toisin sanoen sieltä voi esimerkiksi valita laskun tulemaan aina tekstiviestitse ja tiettyyn numeroon. Tämän numeron ei tarvitse olla liittymän omistajan numero. Sama pätee myös sähköpostitse lähetettävään laskuun.



Jos esimerkiksi sinulla on nyt nämä kummatkin puhelinliittymät sekä muut Elisan palvelut omissa nimissäsi, niin silloin sinä voit määritellä sen laskutustavan ja kohteen. Jos haluat muuttaa jonkin liittymän omistussuhdetta niin, että yksi liittymistä ja sen laskujen maksaminen siirtyy kokonaan toisen henkilön vastuulle, niin silloin juuri sopijan vaihto on se kohta, jonka kautta pääset tämän muutoksen tekemään. Huomioitavaa kuitenkin siis se, että ainoastaan liittymän/palvelun omistaja pystyy nämä muutokset OmaElisassa tekemään. Pelkäksi käyttäjäksi nimetty henkilö ei voi muutoksia sopimuksiin tehdä.



Muutoksia liittymiin, esimerkiksi juuri laskutustapoihin, voi liittymän omistaja tehdä OmaElisassa, soittamalla asiakaspalveluun, ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun OmaElisan chatin kautta, käymällä Elisa ShopItissa tai laittamalla asiasta vaikka yksityisviestiä täällä Palstalla toimiville elisalaisille. Yksityisviestin Palstatiimille saat laitettua täältä.
Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sopijan muutos ei muuta maksajaa...
Onkohan ainut keino selvittää soittamalla ja jonottamalla 45min kuten viime viikolla, kun muutin laajakaistan uuteen osoitteeseen :(


Maksajaahan ei mitenkään erikseen eritellä liittymissä, vaan nimenomaan tuossa sopijan vaihdossa on kyse tästä asiasta. Laskun saa - ja voi - maksaa kuka tahansa, ja järjestelyjä saa olla minkälaisia kenelläkin. Liittymän omistaja on kuitenkin se, kuka vastaa liittymästä ja sen laskuista, eli jos laskuja jää rästiin, niin ne peritään liittymän omistajalta.

Viestistäsi ei aivan selvinnyt, että onko puhelinliittymänne nyt kenen nimissä. OmaElisassa voi kuitenkin liittymän omistaja käydä aina määrittelemässä laskutustavan ja "kohteen". Toisin sanoen sieltä voi esimerkiksi valita laskun tulemaan aina tekstiviestitse ja tiettyyn numeroon. Tämän numeron ei tarvitse olla liittymän omistajan numero. Sama pätee myös sähköpostitse lähetettävään laskuun.

Jos esimerkiksi sinulla on nyt nämä kummatkin puhelinliittymät sekä muut Elisan palvelut omissa nimissäsi, niin silloin sinä voit määritellä sen laskutustavan ja kohteen. Jos haluat muuttaa jonkin liittymän omistussuhdetta niin, että yksi liittymistä ja sen laskujen maksaminen siirtyy kokonaan toisen henkilön vastuulle, niin silloin juuri sopijan vaihto on se kohta, jonka kautta pääset tämän muutoksen tekemään. Huomioitavaa kuitenkin siis se, että ainoastaan liittymän/palvelun omistaja pystyy nämä muutokset OmaElisassa tekemään. Pelkäksi käyttäjäksi nimetty henkilö ei voi muutoksia sopimuksiin tehdä.

Muutoksia liittymiin, esimerkiksi juuri laskutustapoihin, voi liittymän omistaja tehdä OmaElisassa, soittamalla asiakaspalveluun, ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun OmaElisan chatin kautta, käymällä Elisa ShopItissa tai laittamalla asiasta vaikka yksityisviestiä täällä Palstalla toimiville elisalaisille. Yksityisviestin Palstatiimille saat laitettua täältä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Kuten Piampi tossa toteaakin, onnistuu puhelinliittymän siirtäminen toiselle henkilölle maksutta OmaElisassa 🙂 Ohje muutokseen löytyy täällä: http://elisa.to/2aZNuMP

Osallistu keskusteluun