Vastattu

Puhelinmyyjät

  • 29 lokakuu 2019
  • 7 kommenttia
  • 291 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia

Ai luoja oikein katsoin asiakseni nyt laittaa elisalle viestiä näistä puhelinmyyjistä!  En edes tiedä edustavatko myyjät oikeasti elisaa, vai ovatko jonkun muun firman leivissä. Elisalta sanovat soittavansa. Kuitenkaan eivät ole ollenkaan tietoisia minkälaisia liittymiä tai vempaimia multa kotoa löytyy. Mullekkin tullut lukuisia soittoja Elisan puhelinmyyjiltä ja kyllä ovat sitkeitä. Vaikka moneen kertaan sanon ja vielä kohteliaasti, että ei kiitos niin se ei riitä. Myyjät jankkaavat ja jankkaavat kunnes olen kymmenen kertaa todennut, että ei en halua kyseistä tuotetta. Ystäväni ovat toimineet aiemmin puhelinmyyjinä ja heiltä oon oppinu että on kohteliasta olla myyjille ystävällinen. Työtäänhän hekin tekevät. Tämän päivän myyjä oli kyllä sellainen pohjanoteeraus. Alkoi vähättelemään ja jopa vähän raivoamaan kun totesin että näissä kaupoissa on aina joku koira haudattuna. Ja kun sanoin että teen mielummin kaupat myymälässä kasvotusten, tokaisi hän että siellä mua vasta huijataankin. Välillä oikein kuuluu myös kuinka puhelinmyyjän kaveri heittää vieressä vitsiä myyjälle ja molemmat tirskuvat puhelimen toisessa päässä. Todella ammattimaista.. Muutenkin jos en tablettia halua ostaa aletaan mulle myymään seuraavaa vempainta ja seuraavaa ja hoetaan kuinka hyvät diilit multa menee sivusuun. Argh jotenkin tää myyjä oikeen pilas mun päivän soitollaan! :D koulutukseen tollaset myyjät ja opetellaan sitä hyvää asiakaspalvelua! 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Rantomeister 29 lokakuu 2019, 15:17

Hei @Kristim ja kiitos kattavasta sekä rakentavasta palautteestasi. Tervetuloa OmaYhteisön jäseneksi!

Pyydän, että laitat meille vielä yksityisviestillä viestin @OmaYhteisö-tiimi ja lisäät puhelinnumerosi profiiliin tai lähetät siellä. Meillä on tarkat standardit myös myyjillemme ja saamasi vastaukset eivät ole sellaisia, joita haluamme myyjiemme antavan puhelimitse tai kasvotusten. Haluamme siis tätä kautta varmistaa, että viesti menee myyjän esimiehelle ja jatkossa saat meiltä A-luokkaista palvelua myös myynnin puolelta.
 

Omasta puolestani pyydän anteeksi, että olet saanut meiltä näin huonoa asiakaspalvelua :(

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Hei @Kristim ja kiitos kattavasta sekä rakentavasta palautteestasi. Tervetuloa OmaYhteisön jäseneksi!

Pyydän, että laitat meille vielä yksityisviestillä viestin @OmaYhteisö-tiimi ja lisäät puhelinnumerosi profiiliin tai lähetät siellä. Meillä on tarkat standardit myös myyjillemme ja saamasi vastaukset eivät ole sellaisia, joita haluamme myyjiemme antavan puhelimitse tai kasvotusten. Haluamme siis tätä kautta varmistaa, että viesti menee myyjän esimiehelle ja jatkossa saat meiltä A-luokkaista palvelua myös myynnin puolelta.
 

Omasta puolestani pyydän anteeksi, että olet saanut meiltä näin huonoa asiakaspalvelua :(

Käyttäjätaso 7

Meillä on tarkat standardit myös myyjillemme ja saamasi vastaukset eivät ole sellaisia, joita haluamme myyjiemme antavan puhelimitse tai kasvotusten.

Jaa on. No ei ainakaan ne myyjät sitten noudata niitä , koska näitä valituksia tupsahtelee tasaiseen tahtiin myös tänne yhteisöön.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Meillä on tarkat standardit myös myyjillemme ja saamasi vastaukset eivät ole sellaisia, joita haluamme myyjiemme antavan puhelimitse tai kasvotusten.

Jaa on. No ei ainakaan ne myyjät sitten noudata niitä , koska näitä valituksia tupsahtelee tasaiseen tahtiin myös tänne yhteisöön.


Tasaiseen tahtiin tulee palautetta ja juuri sitä kautta opimme paremmiksi :) Jos ei saada palautetta niin ei varmasti myöskään asiassa kehitytä.

Tiedän, että saamme palautetta täällä OmaYhteisössä ja saamme sitä myös lisäksi runsaasti muissa kanavissamme. Mutta on meillä myös paljon asiakkaita :) Eli harjoitellaan - ja otetaan palautetta vastaan - ja korjataan. Sellaista tilannetta tuskin koskaan kuitenkaan tulee, että olemme niin erinomaisia, ettei yhtäkään negatiivista palautetta tulisi läpi.​​​​​

Käyttäjätaso 7

Meillä on tarkat standardit myös myyjillemme ja saamasi vastaukset eivät ole sellaisia, joita haluamme myyjiemme antavan puhelimitse tai kasvotusten.

Jaa on. No ei ainakaan ne myyjät sitten noudata niitä , koska näitä valituksia tupsahtelee tasaiseen tahtiin myös tänne yhteisöön.


Tasaiseen tahtiin tulee palautetta ja juuri sitä kautta opimme paremmiksi :) Jos ei saada palautetta niin ei varmasti myöskään asiassa kehitytä.

Tiedän, että saamme palautetta täällä OmaYhteisössä ja saamme sitä myös lisäksi runsaasti muissa kanavissamme. Mutta on meillä myös paljon asiakkaita :) Eli harjoitellaan - ja otetaan palautetta vastaan - ja korjataan. Sellaista tilannetta tuskin koskaan kuitenkaan tulee, että olemme niin erinomaisia, ettei yhtäkään negatiivista palautetta tulisi läpi.​​​​​


Juu tiedän varsin hyvin , että palautetta tulee runsaasti puhelinmyynnistä.

Surullista on , että näiden tapauksien määrä , toisin kuin edellä annatte ymmärtää , ei ole viimeisen kymmenen vuoden aikana vähentynyt , vaan kasvaa kasvamistaan. Tiedä sitten ovatko ihmiset herkempiä ilmoittamaan kokemuksistaan , mutta mielestäni trendi menee ihan väärään suuntaan. Siis valitukset vain kasvaa eikä vähene.

Kyllä teidän yrityskulttuurissa pitäisi tehdä täysremontti , jotta tilanne lähtisi paranemaan ja törkeä pakkomyynti saataisiin kuriin. Kyse ei ole yksittäisistä myyjistä , vaan koko kulttuurista.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

@Sokrates en nyt voi oikein vastata koko yrityksen kulttuurin tasolla. En voi tarjota statistiikkaa, mihin suuntaan asiakaspalautteen määrä on kehittynyt ja kuinka paljon esimerkiksi keskimäärin saamme reklamaatioita myynnistä. Oma kokemukseni talosta rajoittuu viimeiseen kahteen vuoteen ja omasta puolestani voin sanoa, että olen täällä viihtynyt ja minulle on ainakin päivästä yksi alkaen koulutettu kaikki myyntiin liittyvät asiat asiakas edellä. Myynnin tulee perustua asiakkaan tarpeeseen ja pakkomyyntiä ei ole kukaan pyytänyt tekemään missään vaiheessa. Myymiseen tarvitaan aina asiakkaan lupa ja helpoimminhan päästään sekä asiakasta että meitä tyydyttävään lopputulokseen, kun asiakkaalla on ihan oikea tarve palvelulle ja palvelu vastaa asiakkaan tarvetta.

Liiketoiminta tuskin voi olla kovin hyvällä pohjalla, jos tarjoamillemme palveluille ei ole asiakkailla kysyntää eikä tarvetta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Katsokaa YouTubesta Puhelinmyyjän ei ehkä paras työpäivä.wmv, siinä Elaisa Oyj:n puhelin myyjä ymmärtää soittaneeksi Elisan kiukkuiselle asiakkaalle. On varmasti näitä edelleen. Kyseinen puhelinmyyjä videossa toimi kuitenkin esimerkillisesti ja ei tyrkyttänyt enää lisää.

Tainnut asiakas itse ollut epätietoinen, soittanut esim. yritysnumeroihin.

Käyttäjätaso 7

Vaikka moneen kertaan sanon ja vielä kohteliaasti, että ei kiitos niin se ei riitä.

Vinkki: lisää tuohon vastaukseen vielä “hyvää päivänjatkoa, hei” ja paina puhelimen punaista luuria.

Ei kannata tuhlata sen paremmin omaa kuin myyjänkään aikaa täysin turhaan jaaritteluun.

Osallistu keskusteluun