Vastattu

Puhelinmyyjät

  • 29 lokakuu 2019
  • 14 kommenttia
  • 849 katselukerrat

Ai luoja oikein katsoin asiakseni nyt laittaa elisalle viestiä näistä puhelinmyyjistä!  En edes tiedä edustavatko myyjät oikeasti elisaa, vai ovatko jonkun muun firman leivissä. Elisalta sanovat soittavansa. Kuitenkaan eivät ole ollenkaan tietoisia minkälaisia liittymiä tai vempaimia multa kotoa löytyy. Mullekkin tullut lukuisia soittoja Elisan puhelinmyyjiltä ja kyllä ovat sitkeitä. Vaikka moneen kertaan sanon ja vielä kohteliaasti, että ei kiitos niin se ei riitä. Myyjät jankkaavat ja jankkaavat kunnes olen kymmenen kertaa todennut, että ei en halua kyseistä tuotetta. Ystäväni ovat toimineet aiemmin puhelinmyyjinä ja heiltä oon oppinu että on kohteliasta olla myyjille ystävällinen. Työtäänhän hekin tekevät. Tämän päivän myyjä oli kyllä sellainen pohjanoteeraus. Alkoi vähättelemään ja jopa vähän raivoamaan kun totesin että näissä kaupoissa on aina joku koira haudattuna. Ja kun sanoin että teen mielummin kaupat myymälässä kasvotusten, tokaisi hän että siellä mua vasta huijataankin. Välillä oikein kuuluu myös kuinka puhelinmyyjän kaveri heittää vieressä vitsiä myyjälle ja molemmat tirskuvat puhelimen toisessa päässä. Todella ammattimaista.. Muutenkin jos en tablettia halua ostaa aletaan mulle myymään seuraavaa vempainta ja seuraavaa ja hoetaan kuinka hyvät diilit multa menee sivusuun. Argh jotenkin tää myyjä oikeen pilas mun päivän soitollaan! :D koulutukseen tollaset myyjät ja opetellaan sitä hyvää asiakaspalvelua! 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Rantomeister 29 lokakuu 2019, 15:17

Hei @Kristim ja kiitos kattavasta sekä rakentavasta palautteestasi. Tervetuloa OmaYhteisön jäseneksi!

Pyydän, että laitat meille vielä yksityisviestillä viestin @OmaYhteisö-tiimi ja lisäät puhelinnumerosi profiiliin tai lähetät siellä. Meillä on tarkat standardit myös myyjillemme ja saamasi vastaukset eivät ole sellaisia, joita haluamme myyjiemme antavan puhelimitse tai kasvotusten. Haluamme siis tätä kautta varmistaa, että viesti menee myyjän esimiehelle ja jatkossa saat meiltä A-luokkaista palvelua myös myynnin puolelta.
 

Omasta puolestani pyydän anteeksi, että olet saanut meiltä näin huonoa asiakaspalvelua :(

Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Hei @Kristim ja kiitos kattavasta sekä rakentavasta palautteestasi. Tervetuloa OmaYhteisön jäseneksi!

Pyydän, että laitat meille vielä yksityisviestillä viestin @OmaYhteisö-tiimi ja lisäät puhelinnumerosi profiiliin tai lähetät siellä. Meillä on tarkat standardit myös myyjillemme ja saamasi vastaukset eivät ole sellaisia, joita haluamme myyjiemme antavan puhelimitse tai kasvotusten. Haluamme siis tätä kautta varmistaa, että viesti menee myyjän esimiehelle ja jatkossa saat meiltä A-luokkaista palvelua myös myynnin puolelta.
 

Omasta puolestani pyydän anteeksi, että olet saanut meiltä näin huonoa asiakaspalvelua :(

Käyttäjätaso 7

Meillä on tarkat standardit myös myyjillemme ja saamasi vastaukset eivät ole sellaisia, joita haluamme myyjiemme antavan puhelimitse tai kasvotusten.

Jaa on. No ei ainakaan ne myyjät sitten noudata niitä , koska näitä valituksia tupsahtelee tasaiseen tahtiin myös tänne yhteisöön.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Meillä on tarkat standardit myös myyjillemme ja saamasi vastaukset eivät ole sellaisia, joita haluamme myyjiemme antavan puhelimitse tai kasvotusten.

Jaa on. No ei ainakaan ne myyjät sitten noudata niitä , koska näitä valituksia tupsahtelee tasaiseen tahtiin myös tänne yhteisöön.


Tasaiseen tahtiin tulee palautetta ja juuri sitä kautta opimme paremmiksi :) Jos ei saada palautetta niin ei varmasti myöskään asiassa kehitytä.

Tiedän, että saamme palautetta täällä OmaYhteisössä ja saamme sitä myös lisäksi runsaasti muissa kanavissamme. Mutta on meillä myös paljon asiakkaita :) Eli harjoitellaan - ja otetaan palautetta vastaan - ja korjataan. Sellaista tilannetta tuskin koskaan kuitenkaan tulee, että olemme niin erinomaisia, ettei yhtäkään negatiivista palautetta tulisi läpi.​​​​​

Käyttäjätaso 7

Meillä on tarkat standardit myös myyjillemme ja saamasi vastaukset eivät ole sellaisia, joita haluamme myyjiemme antavan puhelimitse tai kasvotusten.

Jaa on. No ei ainakaan ne myyjät sitten noudata niitä , koska näitä valituksia tupsahtelee tasaiseen tahtiin myös tänne yhteisöön.


Tasaiseen tahtiin tulee palautetta ja juuri sitä kautta opimme paremmiksi :) Jos ei saada palautetta niin ei varmasti myöskään asiassa kehitytä.

Tiedän, että saamme palautetta täällä OmaYhteisössä ja saamme sitä myös lisäksi runsaasti muissa kanavissamme. Mutta on meillä myös paljon asiakkaita :) Eli harjoitellaan - ja otetaan palautetta vastaan - ja korjataan. Sellaista tilannetta tuskin koskaan kuitenkaan tulee, että olemme niin erinomaisia, ettei yhtäkään negatiivista palautetta tulisi läpi.​​​​​


Juu tiedän varsin hyvin , että palautetta tulee runsaasti puhelinmyynnistä.

Surullista on , että näiden tapauksien määrä , toisin kuin edellä annatte ymmärtää , ei ole viimeisen kymmenen vuoden aikana vähentynyt , vaan kasvaa kasvamistaan. Tiedä sitten ovatko ihmiset herkempiä ilmoittamaan kokemuksistaan , mutta mielestäni trendi menee ihan väärään suuntaan. Siis valitukset vain kasvaa eikä vähene.

Kyllä teidän yrityskulttuurissa pitäisi tehdä täysremontti , jotta tilanne lähtisi paranemaan ja törkeä pakkomyynti saataisiin kuriin. Kyse ei ole yksittäisistä myyjistä , vaan koko kulttuurista.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

@Sokrates en nyt voi oikein vastata koko yrityksen kulttuurin tasolla. En voi tarjota statistiikkaa, mihin suuntaan asiakaspalautteen määrä on kehittynyt ja kuinka paljon esimerkiksi keskimäärin saamme reklamaatioita myynnistä. Oma kokemukseni talosta rajoittuu viimeiseen kahteen vuoteen ja omasta puolestani voin sanoa, että olen täällä viihtynyt ja minulle on ainakin päivästä yksi alkaen koulutettu kaikki myyntiin liittyvät asiat asiakas edellä. Myynnin tulee perustua asiakkaan tarpeeseen ja pakkomyyntiä ei ole kukaan pyytänyt tekemään missään vaiheessa. Myymiseen tarvitaan aina asiakkaan lupa ja helpoimminhan päästään sekä asiakasta että meitä tyydyttävään lopputulokseen, kun asiakkaalla on ihan oikea tarve palvelulle ja palvelu vastaa asiakkaan tarvetta.

Liiketoiminta tuskin voi olla kovin hyvällä pohjalla, jos tarjoamillemme palveluille ei ole asiakkailla kysyntää eikä tarvetta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Katsokaa YouTubesta Puhelinmyyjän ei ehkä paras työpäivä.wmv, siinä Elaisa Oyj:n puhelin myyjä ymmärtää soittaneeksi Elisan kiukkuiselle asiakkaalle. On varmasti näitä edelleen. Kyseinen puhelinmyyjä videossa toimi kuitenkin esimerkillisesti ja ei tyrkyttänyt enää lisää.

Tainnut asiakas itse ollut epätietoinen, soittanut esim. yritysnumeroihin.

Käyttäjätaso 7

Vaikka moneen kertaan sanon ja vielä kohteliaasti, että ei kiitos niin se ei riitä.

Vinkki: lisää tuohon vastaukseen vielä “hyvää päivänjatkoa, hei” ja paina puhelimen punaista luuria.

Ei kannata tuhlata sen paremmin omaa kuin myyjänkään aikaa täysin turhaan jaaritteluun.

Tämänpäiväinen is uutinen Elisan Puhelinmyynnin valehtelusta osui minuunkin. 

Minulle soitettiin kolme kertaa melkein peräkkäin. Ja loppui vasta kun sanoin että -tähän numeroon on markkinointikielto… niinkuin onkin. 


PS. Elisa voisi kuunnella puhelut

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Kehnoa toimintaa Elisalta.

Lähes huijattu 2020 Enian myyntipuhelussa. Suoraa valehtelua ja sopimuksien kertomusta väärin mitä minulla nyt on. Onneksi havaitsin myyjän hysteerisen käytöksen perusteella vilpin.

Isännöitsijän mukaan taloyhtiölaajakaistaa EI OLE irtisanottu Elisan kanssa.

Enian myyntitykki sen sijaan väitti toisin ja yritti myydä tuplalaajakaistaa normaaliin tarjoushintaan lähes kolme kertaa kalliimmalla (24 kk jälkeen neljä kertaa kalliimpi).

Huijareita lafkassa. Vuoden ajan tuon uutisen mukaan valehdeltu myyntipuheluissa.

Oman tuoreen 2020 kokemuksen mukaan toiminta jatkuu edelleen.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006376749.html

Onneksi en ole mennyt siihen puhelinmyyjän retkuun vaan selvitin asian itse.

Uutinen taloussanomissa alkaa pelkällä asialla. Ei sitä voi vähätellä.

”Suomeksi sanottuna (Elisan) myyjä on valehdellut. Ei siitä pääse mihinkään.”

Käyttäjätaso 5

Kehnoa toimintaa Elisalta.

Lähes huijattu 2020 Enian myyntipuhelussa. Suoraa valehtelua ja sopimuksien kertomusta väärin mitä minulla nyt on. Onneksi havaitsin myyjän hysteerisen käytöksen perusteella vilpin.

Isännöitsijän mukaan taloyhtiölaajakaistaa EI OLE irtisanottu Elisan kanssa.

Enian myyntitykki sen sijaan väitti toisin ja yritti myydä tuplalaajakaistaa normaaliin tarjoushintaan lähes kolme kertaa kalliimmalla (24 kk jälkeen neljä kertaa kalliimpi).

Huijareita lafkassa. Vuoden ajan tuon uutisen mukaan valehdeltu myyntipuheluissa.

Oman tuoreen 2020 kokemuksen mukaan toiminta jatkuu edelleen.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006376749.html

Onneksi en ole mennyt siihen puhelinmyyjän retkuun vaan selvitin asian itse.

Uutinen taloussanomissa alkaa pelkällä asialla. Ei sitä voi vähätellä.

”Suomeksi sanottuna (Elisan) myyjä on valehdellut. Ei siitä pääse mihinkään.”

 

Aika vahvan syytöksen heität valehtelusta. Eikös tuolloin ollut Elisan järjestelmissä häikkää ja saatavuudet oli mitä sattuu. Ei myyjä välttämättä valehteluun ole syyllistynyt vaan joutunut järjestelmän virheen uhriksi. Ilmeisesti olet jokin sortin ATK-henkilö, joten luulisi järjestelmävirheiden mahdollisuuden olevan tiedossa. Vähän jäitä hattuun

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Kehnoa toimintaa Elisalta.

Lähes huijattu 2020 Enian myyntipuhelussa. Suoraa valehtelua ja sopimuksien kertomusta väärin mitä minulla nyt on. Onneksi havaitsin myyjän hysteerisen käytöksen perusteella vilpin.

Isännöitsijän mukaan taloyhtiölaajakaistaa EI OLE irtisanottu Elisan kanssa.

Enian myyntitykki sen sijaan väitti toisin ja yritti myydä tuplalaajakaistaa normaaliin tarjoushintaan lähes kolme kertaa kalliimmalla (24 kk jälkeen neljä kertaa kalliimpi).

Huijareita lafkassa. Vuoden ajan tuon uutisen mukaan valehdeltu myyntipuheluissa.

Oman tuoreen 2020 kokemuksen mukaan toiminta jatkuu edelleen.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006376749.html

Onneksi en ole mennyt siihen puhelinmyyjän retkuun vaan selvitin asian itse.

Uutinen taloussanomissa alkaa pelkällä asialla. Ei sitä voi vähätellä.

”Suomeksi sanottuna (Elisan) myyjä on valehdellut. Ei siitä pääse mihinkään.”

 

Aika vahvan syytöksen heität valehtelusta. Eikös tuolloin ollut Elisan järjestelmissä häikkää ja saatavuudet oli mitä sattuu. Ei myyjä välttämättä valehteluun ole syyllistynyt vaan joutunut järjestelmän virheen uhriksi. Ilmeisesti olet jokin sortin ATK-henkilö, joten luulisi järjestelmävirheiden mahdollisuuden olevan tiedossa. Vähän jäitä hattuun

Oma tapaus on Elisalla selvittelyssä.

En välitä onko virhe vai ei, jos olisit itse kyseisen puhelun saanut, niin puhuisit täysin samalla tavalla. Kyseessä oli todella hyökkäävä myyntityyli vailla mitään tietoa mihin se perustuu. Toisekseen puhelinmyyjä oli edelleenkin hysteerinen, jopa stressaantunut, ja minulle tuli puhelun aikana jo mieleen hakea kilpailevia vaihtoehtoja. Puhelinmyyjä olisi myynyt KALLISTA tuplalaajakaistaa 24 kk sopparilla ilman talokaistaetua, vaikka ei ole pystynyt sanomaan MILLOIN konkreettisesti soppari virallisesti muuttuisi kalliimmaksi. Onko tämä myyntitapa sinusta oikein oli virhe tai ei?? Minusta EI OLE! Minulle haluttiin myydä väärin perustein 24 kk soppari.

Lisää tuohon vielä epätietoisuus, niin asiakkaan, kuin myyjän niin soppa on valmis.

Myyjä ei tiennyt sopparistani mitään ja minä en tiennyt mikä myyjällä oikeastaan oli hätänä. Kun oli KIIRE myydä heti sopparia ilman talokaistaetua, koska “kirje tulee”. Soitanko kun on jo myöhäistä! Jos saisit ITSE tuon puhelun, niin veikkaan ettet olisi vaan retkun unohtanut.

JOS ELISAN JÄRJESTELMISSÄ on virhe tai EI OLE, selvitetään ennen kuin häirikkö soittaa ja vasta sitten kerrotaan kun ollaan varmoja. Nyt soitettiin asiakkaalle, asiakas on kiukkuinen ja epätietoinenkin hetken aikaa, käyttää aikaa ELISAn sotkujen selvittämiseen isännöintiin soittamiseen asti. Ei ole rehellistä toimintaa ja on surullista! Elisan toiminta 2020.

Joka pitää tuollaista myyntityyliä hyvänä, oli virhe järjestelmässä tai ei, on palkkalistoilla.

Ja jos vuoden on tuo meno jatkunut Enian myynnissä, niin taitaa olla Elisan normaali käytäntö.

Kaikenlaisia retkuja sitä on tullut nähtyä ja ostettuakin, määräaikaisillakin sopimuksilla, mutta tältä onneksi tuurilla ja pitkäjänteisyydelläni vältyin - toki Elisa olisi sotkunsa korjannut.

Siinä vain menisi myös omaa aikaa Elisalle soittamiseen yms. soppareiden takaisinlaittoon.

Nyt soi Nexone - Rush (Radio Edit).

Käyttäjätaso 5

 

Oma tapaus on Elisalla selvittelyssä.

En välitä onko virhe vai ei, jos olisit itse kyseisen puhelun saanut, niin puhuisit täysin samalla tavalla. Kyseessä oli todella hyökkäävä myyntityyli vailla mitään tietoa mihin se perustuu. Toisekseen puhelinmyyjä oli edelleenkin hysteerinen, jopa stressaantunut, ja minulle tuli puhelun aikana jo mieleen hakea kilpailevia vaihtoehtoja. Puhelinmyyjä olisi myynyt KALLISTA tuplalaajakaistaa 24 kk sopparilla ilman talokaistaetua, vaikka ei ole pystynyt sanomaan MILLOIN konkreettisesti soppari virallisesti muuttuisi kalliimmaksi. Onko tämä myyntitapa sinusta oikein oli virhe tai ei?? Minusta EI OLE! Minulle haluttiin myydä väärin perustein 24 kk soppari.

Lisää tuohon vielä epätietoisuus, niin asiakkaan, kuin myyjän niin soppa on valmis.

Myyjä ei tiennyt sopparistani mitään ja minä en tiennyt mikä myyjällä oikeastaan oli hätänä. Kun oli KIIRE myydä heti sopparia ilman talokaistaetua, koska “kirje tulee”. Soitanko kun on jo myöhäistä! Jos saisit ITSE tuon puhelun, niin veikkaan ettet olisi vaan retkun unohtanut.

JOS ELISAN JÄRJESTEKMISSÄ on virhe tai EI OLE, selvitetään ja vasta sitten soitetaan asiakkaalle. Nyt soitettiin asiakkaalle, asiakas on kiukkuinen ja epätietoinen, käyttää aikaa ELISAn sotkujen selvittämiseen isännöintiin soittamiseen asti. Ei ole rehellistä toimintaa ja on surullista!

Joka pitää tuollaista myyntityyliä hyvänä, oli virhe järjestelmässä tai ei, on palkkalistoilla.

Ja jos vuoden on tuo meno jatkunut Enian myynnissä, niin taitaa ola Elisan normaali käytäntö.

Nyt soi Nexone - Rush (Radio Edit).

 

En todellakaan lähtisi kovinkaan massiivisesti itkemään tuon kaltaisesta myyntitapahtumasta.  Järjestelmävika nyt kun on luonteeltaan sellainen, että se tulee yht’äkkiä esiin. Se ei aina varoittele ennakkoon, vaan järjestelmän virheellinen toiminta voi jatkua melko pitkäänkin ennenkuin virhe edes huomataan. 

 

Pinkin operaattorin myyntipuhelusta minulle on jäänyt hyvinkin epämiellyttävä kokemus ja vähän sen vuoksi karsastan ko. operaattoria. Kun olin Moi:n asiakas, myyntitykki soitti “yhteistyön nimissä” ja tarjosi pikkasen edullisemmin liittymää. Mielestäni tietosuojaani rikottiin räikestä koska pinkin operaattorin ei olisi mitenkään pitänyt tietää minun olevani Moi:n asiakas. Ja liittymää kaupattiin pelkästään Moi:n asiakkaille “yhteistyön merkeissä”. Yhteistyö kuulemma tarkoitti sitä, että toimivat samassa verkossa. Oli hyvin kumma puhelu.

Käyttäjätaso 7

Järjestelmävika nyt kun on luonteeltaan sellainen, että se tulee yht’äkkiä esiin. Se ei aina varoittele ennakkoon, vaan järjestelmän virheellinen toiminta voi jatkua melko pitkäänkin ennenkuin virhe edes huomataan. 

Joo järjestelmävirheitä sattuu joskus , mutta harvakseltaan. Tuo operaattoreiden yliagressiivinen myynti on kyllä ihan jatkuvaa ja ympärivuotista.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2

Kauhulla luen näitä huijaus ym.juttuja. Sitä ihmettelen vaan aina, kun itelle ei moisia puheluita tule. Ei myy kukaan mitään, ei edes hesaria tuputeta. Äitinikin suht rauhassa saanut olla. Tiedä sit johtusko siitä, etten o kuunnellu jaaritteluja, jos en o mitään vailla. Ehkä oon tosiaan sillä mustalla listalla. Oon ainoastaan ostanu sitä,mitä oon mahd.tarvinnu ja sekin edeltää yleensä pidempää keskustelua asiasta. Valehtelua ei kyllä voi hyväksyä missään muodossa ja olen samaa mieötä siitä,että ohjeet ja käskyt tulee kyllä johdolta eikä rividuunarilta.

Osallistu keskusteluun